Spring naar bijdragen

De eerste stap is gezet


Mila68

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, ik ben Mila, Ik heb me hier aangemeld omdat ik binnenkort wil stoppen met drinken. Ik heb vandaag ook EINDELIJK een afspraak gemaakt bij de huisarts want ik wil Refusal gaan nemen omdat ik niet geloof dat het mij meer dan 2-3 dagen gaat lukken om te stoppen zonder medicatie. Ik ben vaker gestopt (zelfs ooit 2 jaar) maar begon ook altijd weer. Dat ging dan een tijdje redelijk maar nu is het echt compleet uit de hand gelopen. Ik heb wel allemaal soorten hulp gehad in het verleden maar ik ken het riedeltje onderhand en ik geloof niet dat ze mij zoveel nieuws kunnen vertellen/leren meer. Ook de AA is niet mijn ding al kan het wel heel fijn zijn om support te hebben. Ik heb verder een super fijn leven met een leuke man, fijn huis en geweldige baan. Waarom drink ik dan? Omdat ik het zo onwijs fijn vind om in die roes te verkeren. Het gevoel van rust en ontspanning, loslaten... Ik heb heus wel zorgen maar als ik niet zou drinken zouden ze een stuk minder zijn. Want dan zou ik A. afvallen en fit worden B. veel meer doen met mijn leven C. wakker worden en weten hoe ik naar bed ben gegaan. Dat laatste al. Pffffff wordt gek van die blackouts. Het lijkt ook alsof ik steeds sneller mijn geheugen kwijt ben. Heel bizar. En dat terwijl ik gewoon naar bed ga, oorbellen uitdoen en dat soort dingen allemaal. Vroeger was ik echt laveloos als ik een blackout had maar nu is het meer of minder 'normaal' geworden. Ik ga ook echt niet meer naar cafés. Mezelf kennende weet ik de helft van de avond niet meer en dan krijg ik paranoia dat ik allemaal gekke dingen heb gedaan of gezegd. Terwijl ik dus geen idee heb of het zo is. Zucht, als ik het nu zo opschrijf klinkt het wel heel heftig. Dat is het ook gewoon. Bah. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mila 

goed dat je de eerste twee stappen heb gezet. 
(huisarts en dit forum)

Refusal/antabus kan een goeie stok achter de deur zijn. 
 

Heb je al een stopdatum in je hoofd?

in ieder geval heel veel kracht en succes toegewenst. 

bewerkt door Zbb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Zbb! Ik heb nog geen exacte datum maar het beste zou zijn ergens volgende week want ik heb nog een paar weken vakantie en dan zou ik een beetje kunnen detoxen. Misschien doe ik het ook pas na de vakantie maar dat weet ik dus niet. Lekker vaag. Uiterlijk 15 september in keder geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,pas op dat je nu net de laatste dagen niet helemaal doorsla. 
 

zo van nu heb ik vakantie en nu kan het nog. 
 

misschien kan je alvast beginnen met het afbouwen van de hoeveelheden. 
 

ik weer niet precies hoeveel je drink en of je dat kan natuurlijk. 
 

bij mij is minderen/afbouwen heel moeilijk omdat als ik eenmaal een slok genomen heb dat ik geen rem meer heb. 
 

het plan om te willen stoppen is er in ieder geval. 

Nu nog een datum en uitvoeren 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Mila, fijn om je goeie voornemens te horen. Je wil zo te horen met je hele hart stoppen, maar moet nog even afscheid nemen. Misschien kan je dat vanavond al proberen, en morgen alvast 1 dagje proberen alles te laten staan? En er dan wie weet dag per dag aan te breien? Veel goeie moed, het is een heuse berg voor je neus, en je bent het zat er cirkels rond te draaien. Maar je kan ook naar boven, naar het schijnt is het echt wel mooi aan de top :D (Ik ben zelf nog maar 5 stappen ver, maar het voelt al wat frisser :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Zbb:

Oké,pas op dat je nu net de laatste dagen niet helemaal doorsla. 
 

zo van nu heb ik vakantie en nu kan het nog. 
 

misschien kan je alvast beginnen met het afbouwen van de hoeveelheden. 
 

ik weer niet precies hoeveel je drink en of je dat kan natuurlijk. 
 

bij mij is minderen/afbouwen heel moeilijk omdat als ik eenmaal een slok genomen heb dat ik geen rem meer heb. 
 

het plan om te willen stoppen is er in ieder geval. 

Nu nog een datum en uitvoeren 

 

Yep, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen mijn vakantie is gewoon thuis en ik voel nu geen drang om nu helemaal los te gaan. Minder drinken (als ik drink) gaat bij mij ook niet. Ik probeer nu wel dagen achter elkaar niet te drinken om alvast een beetje te wennen. Afgelopen vrijdag was de eerste vrijdag in JAREN zonder alcohol. Dat was al een hele overwinning. Maar nu eerst naar de huisarts en hopelijk heb ik niks aan mijn lever en kan ik Refusal gaan nemen voor in het begin. Maar het de knoop doorhakken blijft een dingetje natuurlijk.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Cleo66:

Welkom Mila , je gaat binnenkort stoppen , waarom niet nu ? Het smoezenboek begint al voordat je überhaupt daadwerkelijk stopt . Kom op Mila , pak jezelf bij kop en kont en maak een afspraak .  Start met je leven ipv overleven. Ook ik leefde van Black out naar Black out , toch zeker wel 3x per week dat me het overkwam op het laatst . Mannen wat ben ik blij dat ik gestopt ben met die waanzin,  ik vier nu op dit moment mijn 4e vakantie nuchter . Ik kan het iedereen aanraden.  Gun het jezelf Mila , ook jij bent het waard 

Dankjewel Cleo. De beslissing om helemaal te stoppen met drinken is een proces, zo zie ik het en zo voelt het ook. Dat het smoezenboek al begonnen is voor ik daadwerkelijk ben gestopt klinkt een beetje hard in mijn oren. Ik was net zo trots was dat ik eindelijk een afspraak met de huisarts had gemaakt. Heb een beetje geduld met me ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei NellieSunshine:

Dag Mila, fijn om je goeie voornemens te horen. Je wil zo te horen met je hele hart stoppen, maar moet nog even afscheid nemen. Misschien kan je dat vanavond al proberen, en morgen alvast 1 dagje proberen alles te laten staan? En er dan wie weet dag per dag aan te breien? Veel goeie moed, het is een heuse berg voor je neus, en je bent het zat er cirkels rond te draaien. Maar je kan ook naar boven, naar het schijnt is het echt wel mooi aan de top :D (Ik ben zelf nog maar 5 stappen ver, maar het voelt al wat frisser :)

Wat een leuk positief bericht Nellie. Dankjewel. Eigenlijk kan ik niet wachten tot de mist is vertrokken en ik me weer fris en fit voel. En alles weer kan doen waar ik zin in heb. Als je er middenin zit heb je niet eens door hoe wazig je leven is geworden. Is inderdaad zoals @Cleo66 zegt: overleven ipv leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de huisart geweest vanmiddag. We hebben samen een stop-datum geprikt. 13 september (mijn verjaardag). En het doel is: minimaal 1 jaar geen alcohol -met behulp van jullie, boeken lezen, Refusal (en mogelijk Baclofen). Dat laatste heb ik pas ontdekt sinds ik hier rond zit te neuzen maar ben veel erover gaan lezen. Klinkt als een wonderpil als  het aanslaat. En het zou toch wat zijn... verlost van de drang om te drinken. Ik heb mijn vriend nog niet verteld dat ik (weer) ga stoppen. Wij praten nooit over mijn drinken. Dat is heel fijn als ik gewoon lekker wil drinken want geen gezeur. Maar nu ik wil stoppen is het best lastig. Want dan moet ik ineens datgene wat zogenaamd geen probleem was gaan bespreken. Herkent iemand dit? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik herken het Mila, en mooi dat jullie nu ook je drinken mogen gaan bespreken
want hij kan je echt steunen. Bovendien is hij onderdeel van jullie systeem, bij de
Jellinek en waarschijnlijk bij andere hulpverleners ook, worden partners/familie
juist ook betrokken bij je proces. Het evenwicht tussen jullie gaat ook veranderen
als je stopt en als hij mee kan in die veranderingen heeft het méér kans van slagen.
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Lieke7777:

Je  eigen ding blijven volgen , al krijg je even de steun niet,  het is lastig   maar dapper blijf je .

Besef dat refusal en of baclofen   niet wonderpillen zijn  . 

Je zal er volledig achter moeten staan en ze ook in willen nemen al of niet onder toezicht. 

Het is een hulpmiddel. 

Ja hulpmiddelen maar geen wonderpillen. I know @Lieke7777  Ik hoop wel dat ik de kracht/wijsheid (of hoe je het moet noemen) vind om elke ochtend de Refusal in te nemen. Of ik Baclofen krijg van mijn huisarts weet ik niet. Ze gaat het overleggen met een verslavingsarts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mila je hebt je motivatie om een helder leven te gaan leven mooi omschreven hierboven. Dat je eerder langere tijd gestopt bent maakt dat je weet waar je naartoe werkt. 

Toen ik langer dan een paar dagen stopte (na 30+ jaren drinken) merkte ik pas dat het echt waar is wat er / hier geschreven wordt over de voordelen. Dat geloof je niet echt als je nog drinkt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-8-2021 om 16:01 zei Lonster:

Mila je hebt je motivatie om een helder leven te gaan leven mooi omschreven hierboven. Dat je eerder langere tijd gestopt bent maakt dat je weet waar je naartoe werkt. 

Toen ik langer dan een paar dagen stopte (na 30+ jaren drinken) merkte ik pas dat het echt waar is wat er / hier geschreven wordt over de voordelen. Dat geloof je niet echt als je nog drinkt.

 

Dankjewel Lonster! Jou motiverende woorden vallen precies op de goede plek. Ik begin me langzaam een beetje druk te maken of ik het kan (over 1 week precies stop ik) maar ik ga er wel 100% voor. Hoe lang drink jij nu niet meer? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Mila68:

Dankjewel Lonster! Jou motiverende woorden vallen precies op de goede plek. Ik begin me langzaam een beetje druk te maken of ik het kan (over 1 week precies stop ik) maar ik ga er wel 100% voor. Hoe lang drink jij nu niet meer? 

Correctie: niet zozeer bang dat ik het niet kan maar meer hoe ik me ga voelen... nuchter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is begrijpelijk. Het is niet alleen een gewoonte veranderen, maar ook de manier waarop je met emoties omgaat. En die ervaren. Dat vind ik ook lastig. Het bezien als een proces kan helpen.

Zelf ben ik 6 weken gestopt geweest. Dat wilde ik deze zomer weer doen, maar dat lukt me niet. Wel ben ik afgestapt van het dagelijks drinken. Afgelopen donderdag heb ik een paar glazen wijn gedronken en ik merk heel goed wat dit doet met mijn energie, humeur en motivatie.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 7-9-2021 om 14:17 zei knakker:

Hallo Mila. Goed dat je een datum hebt. Nog één weekje doorbijten en dan mag je lekker stoppen ;) Ik was ook ooit wel een enthousiast drinker en zag er vele voordelen in. Maar nu ik bijna twee jaar zonder ben moet ik echt constateren dat mijn leven er in vrijwel alle opzichten enorm op vooruit is gegaan. In plaats van dat je genot uitsluitend uit een flesje moet komen heb ik gemerkt dat ik op ontelbaar veel andere manier van het leven kan genieten nu. Natuurlijk als het tegenzat was het wel een prettige tijdelijke vlucht. Nu moet je problemen potverdikkie ineens gaan oplossen. Maar daarna is het leven wederom een stuk  aangenamer, enzovoorts. Zet ‘m op. En gefeliciteerd alvast.

Dank @knakker mijn reis sinds maandag begonnen. Dus dag 4 nuchter. Ik ga er in met gestrekte been en heb zelfs besloten om geen Refusal te nemen want ik wil het echt ECHT niet meer en als ik merk dat de hunkering overneemt (en ik ga twijfelen) kan ik ze altijd gaan nemen (ze liggen al in de lade). Maar voor nu onderga ik de psychische ontwenning met opgeheven hoofd. Dan ben ik maar bloed chagrijnig... ook dat gaat wel weer over. Maar goed, dag 4 is nog niks natuurlijk maar ik voel wel dat -misschien meer dan ooit - mijn hoofd en hart op één lijn ligt. Ik zeg niet voor ALTIJD maar wél voor 365 dagen dus 1 jaar! 

bewerkt door Mila68
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat redelijk hier op dag 5. Ik heb wel mega hoofdpijn, ben super prikkelbaar (was zelfs echt boos op mijn kat gisteren omdat hij niet geaaid wilde worden maar alleen maar aan het jengelen was om eten hahaha. Ben anders nooit boos op mijn katten. Al leggen ze een halve opgevroten muis op mijn hoofdkussen vind ik ze nog schattig. Dus dat zegt iets.) en ik voel me slapies en energieloos. Plan is om dat allemaal toe te laten en mezelf te vertroetelen de komende tijd. Niks sportschool erbij of meteen willen afvallen of andere dingen die nu maar gauw moeten gebeuren omdat ik niet drink. Nee. Gewoon nu dit. Een ding. Gelukkig werk ik 3 halve dagen per week en ook al is het werk best zwaar is het ook een verademing om helemaal uit mijn eigen gekke hoofd te zijn tijdens het werk. Geen tijd om na te denken over wat dan ook behalve mijn werk. En lezen ga ik doen. Heb het boek van Olivier Ameisen bijna uit en vandaag komen nieuwe boeken binnen die ik heb besteld (Alcohol Explained en Alcohol Explained 2 van William Porter). En ik heb via een draad hier Teal Swan ontdekt. Holy moly, dat is een interessante benadering van alcoholisme en verslaving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei rapilos:

Goed bezig @Mila68 !
Hoofdpijn, slapjes, moe, prikkelbaar....
het hoort er allemaal helemaal bij helaas.
Kan ook nog wel even duren, soms komt daar ook nog slecht slapen bij in het begin.
Maar alles gaat ooit beter worden echt waar !
Er maar dwars doorheen dan he :)

Oh ja @rapilos het slechte slapen! Dat is een hoofdstuk apart hé. Dat kan echt alleen maar betere worden want met drank op lag ik altijd te tollen en draaien (en malen in mijn hoofd) midden in de nacht. Ik wordt nu ook constant wakker dus mijn lichaam moet waarschijnlijk nog wennen dat er geen gif in zit en dat slapen weer veilig is... of zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...