Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Musashi:

Goed gedaan @Zbb!! Zoals iedereen hier (en jijzelf ook) weet is het begin het allermoeilijkste dus die kop is er al weer af! Hou je er wel al rekening mee dat het morgen mss nog niet voorbij is? Ikzelf kon ook echt katers hebben die langer duurden dan een dag… iets van een voorbereid man die er 2 waard is…

Ja ik hou er zelf rekening mee op twee/drie dagen zeker. 
 

en dan loert het gevaar weer van Ow ik voel me wel weer redelijk,we nemen er weer een,maar zodra het kan neem ik me antabus ook weer in hoor,die zal ik misschien me hele leven wel moeten gebruiken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lieke7777:

@Zbb goed te lezen dat dag 1 er weer op zit,  hopelijk een goede  nachtrust  voor je en morgen weer verder. 

 

Ja ik hoop me morgen weer een klein beetje beter dan vandaag te voelen,paar dagen doorbijten nog,maar het allerergste heb ik na vanacht wel gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Zbb:

Ik weet niet of dit zo bij alle binge drinkers zo werkt?

wil er een andere binge drinker er iets over vertellen misschien?

nou @Zbb. Ik kon ook dagenlang achterelkaar bingen. En het werd steeds erger. Steeds meer drinken om te verdoven, maar daarna om het ziek zijn door de drank weer te verminderen door weer te drinken. Uiteindelijk stond ik ‘s ochtend vroeg al wijn, wodka of ricard te drinken om in de ochtend een beetje op gang te komen en de maagpijn wat weg te nemen. Om daarna weer zo snel mogelijk te kunnen gaan liggen en hopelijk in slaap te vallen zodat ik mijn beroerd zijn even niet merkte. De manieren om aan drank te komen werden steeds omslachtiger en kostbaarder. En hoe raak je al die flessen ongezien weer kwijt. Doordat het bingen steeds langer duurde en ik steeds meer dronk, kreeg ik ook voortdurend black-outs, en weet ik zeker dat steeds meer mensen roken en merkten dat ik een alcoholprobleem had. Het werd een weg zonder einde, ik ging alleen maar op mijn bek. Eerst na het stoppen vaak en hard teruggevallen. Nu na een val na bijna 1 jaar droog, nu weer op weg naar 3 maanden droog. En deze keer donder ik niet meer van het jaarpact. Ik weet hoe ongelofelijk k** je je nu voelt en dat je denkt dat dat nooit beter wordt. En ja, het is een zware weg, maar je zult je na een tijdje fysiek en mentaal beter voelen, fier op jezelf. Zet hulpmiddelen als antabuse en baclofen in, maar probeer Inderdaad de pammetjes zo snel mogelijk af te bouwen. Daarvan afkicken vond ik nog veel zwaarder. Ik had via een omweg extra doosjes in bezit gekregen indachtig dat ik zo makkelijker van de alcohol afkwam. Immers een vervangende manier om aan ontspanning te komen. Wat een enorme foute gedachte was dat. 
 

Kom vaak hier op het Forum en schrijf alles van je af. Je wordt hier gelezen, begrepen en ondersteund.

Hou vol, dag 2 ligt nu aan je voeten en gaat gek genoeg ook weer voorbij, no matter what.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Claudius:

Het lijkt erg op een verslaving. Hoe ernstig het is kunnen wij moeilijk over oordelen. 

Het is meer een hobby  ( modelbouw vliegen )  ook hoor , zeker niet een verslaving  .

Aangezien de jongens ook vliegen heeft hij een flinke verzameling aan dit soort  spullen waardoor de garage propvol is.  

Hij heeft een grote laserprinter een andere soort printer ( 3D ) en ook staat er een grote motor in de garage waar niet meer mee gereden wordt die  niet weg mag.

 Iig het is geen hoarder  maar wil graag bewaren het is niet ziekelijk iig.

Maar ik mag niet zeggen dat hij een hoarder is    snap je hem nog :lol:

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Maja:

nou @Zbb. Ik kon ook dagenlang achterelkaar bingen. En het werd steeds erger. Steeds meer drinken om te verdoven, maar daarna om het ziek zijn door de drank weer te verminderen door weer te drinken. Uiteindelijk stond ik ‘s ochtend vroeg al wijn, wodka of ricard te drinken om in de ochtend een beetje op gang te komen en de maagpijn wat weg te nemen. Om daarna weer zo snel mogelijk te kunnen gaan liggen en hopelijk in slaap te vallen zodat ik mijn beroerd zijn even niet merkte. De manieren om aan drank te komen werden steeds omslachtiger en kostbaarder. En hoe raak je al die flessen ongezien weer kwijt. Doordat het bingen steeds langer duurde en ik steeds meer dronk, kreeg ik ook voortdurend black-outs, en weet ik zeker dat steeds meer mensen roken en merkten dat ik een alcoholprobleem had. Het werd een weg zonder einde, ik ging alleen maar op mijn bek. Eerst na het stoppen vaak en hard teruggevallen. Nu na een val na bijna 1 jaar droog, nu weer op weg naar 3 maanden droog. En deze keer donder ik niet meer van het jaarpact. Ik weet hoe ongelofelijk k** je je nu voelt en dat je denkt dat dat nooit beter wordt. En ja, het is een zware weg, maar je zult je na een tijdje fysiek en mentaal beter voelen, fier op jezelf. Zet hulpmiddelen als antabuse en baclofen in, maar probeer Inderdaad de pammetjes zo snel mogelijk af te bouwen. Daarvan afkicken vond ik nog veel zwaarder. Ik had via een omweg extra doosjes in bezit gekregen indachtig dat ik zo makkelijker van de alcohol afkwam. Immers een vervangende manier om aan ontspanning te komen. Wat een enorme foute gedachte was dat. 
 

Kom vaak hier op het Forum en schrijf alles van je af. Je wordt hier gelezen, begrepen en ondersteund.

Hou vol, dag 2 ligt nu aan je voeten en gaat gek genoeg ook weer voorbij, no matter what.:heart:

Ja precies dat!

dankjewel voor je uitgebreide uitleg Maja. 
 

heel erg herkenbaar,het werkt voor vrijwel elke binge drinker dus wel hetzelfde. 
 

Vreselijk is het

de pammetjes (het klinkt zo onschuldig) gebruik ik echt alleen om uit me binge te kunnen komen en de eerste dagen door te komen en dan ook nog zo min mogelijk ook. 
 

de antabus ga ik zo snel als mogelijk weer slikken,ik zal ze waarschijnlijk wel me hele leven moeten slikken. 
want stop ik of ga ik ermee sjoemelen dan ga ik voor gaas. Altijd weer opnieuw. 
 

de baclofan ga ik ook weer mee starten,het is(voor mij) een ongelofelijk goede trektemmer,let wel met afbouwen heb ik toch ook wel wat klachten ervaren. 
 

dus zijn niet niet helemaal verslavend,maar het afbouwen was wel goed te doen. 
 

ik was gestopt met de baclofan omdat ik ook wilde stoppen met roken via champix en niet nog meer pillen wou slikken. 
 

dat ging iets meer dan drie maanden goed,ik was drie maanden gestopt met roken en iets langer met de baclofan. 
 

maar dankzij deze terugval rook ik dus ook weer. 
 

als ik er ‘straks’ weer bovenop ben wil ik desnoods met de baclofan iets te verhogen en een heleboel wilskracht toch het stoppen met roken ook weer aanpakken. 
 

ik zat overigens tussen de 30 en 60mg baclofan en dat werkte als trekremmer prima. 
 

gelukkig staat mijn arts er ook voor open,ik hoor ook wel verhalen dat artsen het niet voor willen schrijven 

 

nogmaals bedankt voor je antwoord 

nooit willen we ons ooit zo nog voelen toch?!

wat een hel  

wat een vreselijke ziekte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


@Zbbblijf je bijdragen over hoe super k* je je nu voelt herlezen en herlezen op momenten dat je twijfelt. Print ze uit en leg ze op een plaats waar ze voor jou voor het grijpen liggen. 
Je bent weer goed op weg, de vechtlust bouwt zich weer op. Zet dit door! 

Voor het stoppen met roken kun je ook denken aan bupropion. Wordt ook ingezet als antidepressivum. Twee vliegen in 1 klap :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even een ochtend wandeling aan het maken,maar nu weer gauw terug. 
 

toch halverwege over me nek weer

ik was vroeg wakker en dacht dat het wel ‘aardig’ ging,maar ben nog zo ziek als een hond. 
 

wel al wat beter als gisteren gelukkig dat wel,ik heb ook nog niks tegen de ontwenning ingenomen maar dat ha ik zo maar wel doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Maja:

Het is een rotweg om weer te herstellen van een zware binge. 
Goed dat je een frisse neus hebt gehaald. Later op de dag weer een ommetje maken. En vergeet je Brinta en je water met zout en citroensap niet. 
Ga ervoor @Zbb! Je weer waar je voor vecht. 

Ja zo als de

medicatie werkt ga ik proberen te eten eerst even bijkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...