Spring naar bijdragen

Voorstellen


Best

Aanbevolen berichten

@lady jane & @Claudius

I know, maar er is zoveel wat ik moet nu en wat ik helemaal niet wil. Dat is wat het zo zwaar maakt. Hier nuchter doorheen gaan helpt, maar er zijn daardoor ook heel veel emoties en gedachten die het zwaar maken. Emoties en gedachten die ik "normaal nooit had" omdat ik me verstopte, omdat ik vluchtte. 

Ik doe m'n best. Elke dag 24 uur is uiteindelijk een leven lang. 1 is teveel en 1000 is te weinig. Ik moet eigenlijk ook maar 1 ding en dat is de eerste niet nemen. Allemaal wijsheden die ervoor zorgen dat ik het niet doe, maar het gevoel blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst zal je veel moeten  zaaien en dan pas oogsten  werdt mij  verteld  .

Nou dat oogsten  duurde en duurde maar vond  ik zelf .

Ik leerde idd meer met de dag  bekijken  en mij minder  op de toekomst  te richten  ( uiteraard zijn die er wel ) 

Nuchter  leerde  ik meer de momenten  aangaan de chaos  in mijn leven en hoofd te ordenen en daar uit de besluiten te nemen . 

Ik leerde mijzelf  steeds meer kennen en het werdt makkelijker  , makkeijker  om de verslaving opzij te schuiven dit niet meer mijn leven te laten beheersen. 

En eerlijk is eerlijk  ik vond het geen donder  aan zo zonder drank het leven .

Maar al met al kwam dit  goed en is het nu niet het belangrijkste  meer . 

Geef het tijd geduld  en maak de nuchterheids termijnen tot een mijlpaal in je leven . 

En zo  vliegt toch  uiteindelijk  de tijd voorbij  ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag gedaan!
De meeste mensen kennen alleen de eerste drie zinnen, mijn moeder zei altijd de laatste er ook achteraan.

Ik ben nog aan het lezen op de vorige pagina, over dat je bang en onzeker bent over de toekomst.
Dat lijkt me volkomen logisch! Het is ook eng, onbekend, onverwacht, niet jouw keuze…..
Probeer niet te ver vooruit te kijken, kleine stapjes te nemen. (Moet je horen wie het zegt!)
Ook een berg beklim je voetje voor voetje, stap voor stap.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid. 

bewerkt door Jannigje
Spellingcontrole fout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje

Ik ben inderdaad aan het leren dat ik het leven op dit soort momenten ook per dag moet nemen. Elke keer 24 uur, net als met de drank gewoon om te voorkomen dat de berg te hoog wordt om te overzien. Ik moet gewoon beginnen met scheppen, maar zelfs dat valt niet altijd mee. 

Ik begrijp dat jij daar ook last van hebt? Ik kom er steeds meer achter dat veel mensen met verslavingsproblematiek hiermee worstelen. Fijn om te weten dat we niet alleen zijn of raar, maar het maakt het nog steeds niet makkelijker. 

bewerkt door Best
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh, dat valt ook niet mee. En laat het woordje gewoon maar weg, daardoor lijkt het gemakkelijker dan het is. 
Door het woordje “gewoon” lijkt het alsof jij/ik tekortschiet, dat “het” eigenlijk niets voorstelt omdat we het “gewoon” zouden moeten kunnen, wat “het” ook moge zijn.

Sorry, mijn stokpaardje. Ik heb zo vaak gehoord dat ik “gewoon” dot of dat moest doen of laten dat ik er allergisch voor ben geworden. 
Voor alle duidelijkheid: dit zegt iets over mij, niet over jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je hebt gelijk ook. Het viel me laatst al op dat ik het woord vaak gebruik om dingen minder erg te maken dan ze daadwerkelijk zijn. Ik dronk gewoon een paar drankjes lieverd, er is niks aan de hand.

Ik probeer er eigenlijk sinds een week op te letten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toen was het weer maandag en is het weekend voorbij. Zaterdag kwam m'n zoontje en die bleef lekker slapen omdat het zondag natuurlijk vaderdag was. Wat was dat genieten! Het was pas een paar weken geleden, maar het op bed leggen van het mannetje heb ik echt gemist. Dat hij in m'n armen ligt om z'n flesje leeg te drinken, het heen en weer wiegen tot hij slaapt, rustig in z'n bedje leggen en heel voorzichtig van de kamer aflopen, de babyfoon bij me houden en de muziek aanhouden anders wordt hij weer wakker. Het was heerlijk en ik was echt even alles vergeten en alleen met hem bezig. Totdat ik weer beneden kwam en weer vol in de realiteit stond. De huiskamer was leeg, mijn (ex)vrouw zat er niet en die gaat er ook niet meer zitten. Dit is echt en dit is de toekomst, een half gezin en een omgangsregeling... 

Ik heb geprobeerd om dat van me af te zetten, maar dat ging niet heel erg lekker. Ondanks dat toch nog redelijk geslapen en de zondag naar mijn broer in Dordrecht gegaan met de kleine man op bezoek. Hele leuke dag gehad en als bonus bleef de kleine man nog een nacht slapen dus ik hoefde niet vaderdag alleen af te sluiten, maar lekker samen met hem en dat hebben we dan ook gedaan. 

Nu is hij weer weg. En ik zie hem wel weer snel, maar het gevoel wat ik had/heb ondanks dat het echt een leuk weekend was is niet weg. IK heb het verprutst! Ik ben de reden dat hij niet gaat opgroeien in een gezin met vader en moeder in één huis. Dit weekend was niet compleet omdat z'n moeder er niet was en dat komt door mij! 

Ik weet wel dat waar er 2 vechten er 2 schuld hebben, maar ik mis haar zo erg dat het makkelijker is om mezelf de schuld te geven van alles. Eerlijk? Nee, maar ik weet anders ook niet hoe ik deze verschrikkelijke situatie moet verklaren.

Mijn gezin is verscheurd... 

Die gedachte gaat constant door mijn hoofd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is èn èn Best
niet best om wat gebeurd is
wel beter als je er niet in blijft hangen
en wel best in het hier en nu
met en zonder zoon
jouw verantwoordelijkheid blijft
er voor hem te zijn naar beste kunnen
en het wordt beter, echt
het enige positieve aan schuldgevoelens
is dat het je helpt niet weer dezelfde fouten te maken
(andere komen vanzelf wel♥)
niet drinken is prioriteit nu
rouwen, verdriet, pijn horen daarbij
en niet vergeten te genieten van wat ook is
jouw liefde is onvoorwaardelijk naar je kind
zien dat die andersom ook is, kan jou helpen je
eigenwaarde weer op te krikken. je bent mens
en als je zonder drank had gekund, had je dat gedaan
ga je nu doen dus!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je mooi gezegd @Quinn. Ik ben er ook wel van overtuigd dat het ergens goed voor is namelijk, ik drink nu niet meer en had waarschijnlijk deze keuze niet of nog niet gemaakt als dit allemaal niet was gebeurd. Alleen nu eenmaal in deze situatie en nu ik die keuze wel heb gemaakt zorgt het ervoor dat het aan de ene kant moeilijker is om niet te drinken en aan de andere kant juist makkelijker is om niet te drinken. Moeilijker zonder de steun van m'n vrouw en makkelijker omdat het een soort bewijskracht oproept bij me.

Ik zal straks net als die kapotte vaas ook mooier zijn dan daarvoor. Niet omdat het huwelijk voorbij is, maar omdat ik niet meer drink. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei lady jane:

zo ervaar ik ons hier ook vaak
gebutst en gekwetst, maar sterker en mooier
wordend in en door het niet opgeven

Zeker weten! Ik jullie wel, maar ik vind van mezelf dat ik daar nog niet ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...