Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
36 minuten geleden zei LoukePetouke:

ik heb thuisbegeleiding van een andere dienst en ik ben daar heel tevreden van van hestia totaal niet

ik praat m mijn thuisbegeleider over de problemen die mij bezig houden alles is bespreekbaar hij is een grote steun en ik heb het gevoel dat ik alles m hem kan bespreken

Ik had op het dagdraaitje geschreven dat ik vandaag enkele belangrijke beslissingen heb genomen. Een daarvan is dat ik een begeleidster die me al het langst begeleid niet meer wil spreken. Ik vertrouw haar absoluut niet meer, ze had knalhard gelogen tijdens ons laatste gesprek over iets wat ik haar vraagde en waar ik zeer gevoelig over ben. Met de andere begeleidster van Hestia wil ik nog wel spreken. 

Mijn grootste steun echter is mijn psychiater, waar ik nu het volste vertrouwen in heb en zeker in het verleden dikwijls mee overhoop lag en eindeloze discussies mee voerde. 

Geplaatst
1 uur geleden zei renaldo61:

Verschillende vaststellingen gemaakt vandaag. De belangrijkste is dat ik nog steeds gemakkelijk toegeef. 

Er is een groot verschil tussen iets weten en ernaar handelen (kopie openingszin dagdraden)

heb je al een plan ook van handelen ?

Geplaatst
3 uur geleden zei lady jane:

Er is een groot verschil tussen iets weten en ernaar handelen (kopie openingszin dagdraden)

heb je al een plan ook van handelen ?

Ik weet niet zeker of ik je nu begrijp? Ik had het nu eens niet over de een of andere verslaving. Alchohol heb ik onder controle, toegegeven aan mijn eetprobleem moet nog gewerkt en bijgeschaafd worden, ik wist / weet dat dit niet gemakkelijk gaat zijn.

Ik had het erover dat ik makkelijk toegeef aan bijvoorbeeld mijn broer. We hadden een meningsverschil over de kortste weg naar het restaurant waar we hebben gegeten. 

En inderdaad met die slagzin worstel ik. 

Geplaatst

Jouw eigen slagzin herhaalde ik,
want we hangen gewoonlijk van (slechte) gewoontes aan elkaar>
Ik dacht dat je op het eten doelde. Kon niet weten van je broer natuurlijk.
Waarschijnlijk kun je zelf wel meer gewoontes opschrijven die je wilt doorbreken?
Ik verbaas me vaak over de nacht en ontij waarin jij, en anderen ook, op adb komen.
Dat is een gewoonte die je hersens te actief maken en dan is slapen op natuurlijke
tijden helemaal van de baan, lijkt mij. Maar eenmaal een gewoonte, krijg m er maar weer eens uit.
Die van eten in je luie stoel ken/heb ik zelf ook. Ook een worsteling. Maar achter de pc eten levert
uiteindelijk een kapot toetsenbord op, weet ik uit ervaring (shame shame) dubbel fout dus hier.

Geplaatst
1 uur geleden zei lady jane:

Jouw eigen slagzin herhaalde ik,
want we hangen gewoonlijk van (slechte) gewoontes aan elkaar>
Ik dacht dat je op het eten doelde. Kon niet weten van je broer natuurlijk.
Waarschijnlijk kun je zelf wel meer gewoontes opschrijven die je wilt doorbreken?
Ik verbaas me vaak over de nacht en ontij waarin jij, en anderen ook, op adb komen.
Dat is een gewoonte die je hersens te actief maken en dan is slapen op natuurlijke
tijden helemaal van de baan, lijkt mij. Maar eenmaal een gewoonte, krijg m er maar weer eens uit.
Die van eten in je luie stoel ken/heb ik zelf ook. Ook een worsteling. Maar achter de pc eten levert
uiteindelijk een kapot toetsenbord op, weet ik uit ervaring (shame shame) dubbel fout dus hier.

Ik slaap de laatste tijd beter, sinds ik een advies dat mijn psychiater al een hele tijd geleden gaf van minder cafeiene te drinken opvolg. Toegegeven afgelopen nacht was weer een slechte nacht en doorslapen wil zeker nog niet lukken. Ik ga ook steeds redelijk vroeg slapen. 

Ik zou nu s'avonds beter niet meer drinken of toch veel minder. 

Aan mijn eetprobleem moet ik zeker nog werken. 

Geplaatst

Eigenlijk mag ik niet meer. Maar ik had vandaag weer een goed gesprek met de verpleegster die ik had op Ouderenpsychiatrie 2. Ze was en is nog steeds een prima aanvulling op de psychiater die ik daar had en nu nog heb. 

Ik heb al aan verschillende mensen mijn popje Femke laten zien en ze vinden het allemaal geweldig. 

Geplaatst

Het volgende heeft weinig met een verslaving of zoiets te maken. Maar het verteld wel iets over mezelf. In 2004 ging ik ten rade bij een psychologe wel niet voor alchohol. Ik betaalde haar rijkelijk, maar toch liet ik mij behandelen als het grootste vuil ter aarde. 

Voor alchohol kwam de hulp naar mij in 2019. 

Geplaatst
1 uur geleden zei LoukePetouke:

ik heb alleen die ervaring met hestia

daar heb ik nooit de hulp gekregen die ik nodig heb

dit heb ik bij de spd ni voor

Ik had nooit veel vertrouwen in mijn eerste hulp van Hestia, rond die tijd kwam ook iemand van het CAW bij me , daar heb ik wel een blindelings vertrouwen in. 

Geplaatst

De eerste keer dat ik in de echte verslavingskliniek opgenomen werd (want ik was eerst enkele dagen in de Paaz) dacht ik na een tijdje pak eerst de onderliggende problemen aan dan verdwijnt het probleem van de alcohol ook wel. In de verslavingskliniek dachten ze daar anders over, eerst de alcohol en dan zal de rest wel volgen. Alcohol zag ik ook nooit echt als hetprobleem tot op een dag ik het wel als een zeer belangrijk probleem beschouwde en toen verdween het snel. Bij mijn eerste opname die vijf weken duurde werd ook niets aan mijn onderliggende problemen gedaan. Bij mijn tweede opname in een verslavingskliniek in 2021/2022 werden wel twee dingen besproken, mijn laatste onnozele verliefdheid en alcohol. Tijdens mijn opname die eindigde einde 2024 werd mijn alcoholprobleem opgelost, maar nog steeds niet mijn onderliggende problemen. Ik geef het niet graag toe Lady Jane maar mijn zeer lange opname heeft me misschien toch geholpen. 

En sta ik hier weer, weer strijdend tegen een verslaving, nu een die niet zomaar opgelost zal geraken want in tegenstelling met alcohol moet ik wel steeds eten. En heb ik steeds een voorraad voedsel in huis. Maar ook dit ga ik met de hulp van mijn psychiater meester geraken. Maar al mijn onderliggende problemen die volgens mij nog steeds de oorzaak zijn? Aan mijn huisarts had ik gisteren niet veel. Die zou ik ook willen inruilen. Ergens een psycholoog zoeken? Ik weet het niet. 

Geplaatst

Soms denk ik, ben ik nu nog niet genoeg gestraft geweest? Blijkbaar nog steeds niet. Mijn hulpverleners zullen dit wel niet bekijken als straf, maar als hulp. Spijtig genoeg voor mij, voelt het niet zo aan voor mij. 

Samenwonen met mijn moeder gaf al een hele tijd problemen. Ik besefte niet dat mijn moeder ernstig aan ’t dementeren was en we hadden iedere avond zeer luide ruzies. Meestal gaf ik ook toe aan haar en gingen we in een café alcohol drinken. Toen we in 2019 verhuisden moet dit allemaal teveel geweest zijn voor onze nieuwe buren en of huisbaas en iemand trok zeer luid aan een alarmbel. Plots wilden mensen van het CAW, OCMW, verslavingskliniek (of Hestia) (we waren beidde al eens naar spoed gevoerd omdat we in onze woonst zeer zwaar gedronken hadden) en nog enkele andere een groepsgesprek houden. Maar dat groepsgesprek ging niet dadelijk door. In de tussentijd werd het noodzakelijk dat mijn moeder naar een woonzorgcentrum ging. Daarmee haakten er vele af voor het groepsgesprek. De mensen van Hestia, OCMW en CAW bleven over. Er werd dan later beslist dat ik van Hestia begeleiding ging krijgen. De persoon die dan nog wat later kwam met mij spreken van Hestia heb ik nooit als hulp beschouwd, maar als een soort gevangenisbewaker die daar was om mij te straffen en controleren. 

Geplaatst

Blijkbaar ben ik van alles zelf fout. Dat ik niet goed slaap is mijn fout omdat ik niet genoeg moeite doe om proberen te slapen. Ik ga zoals ik vermoedde geen slaapmedicatie krijgen. Dat ik mijn CPAP-apparaat ga moeten inleveren is ook mijn fout. 

Dat ik overhoop lig met de medewerkster van Hestia die al het langst en bij me langs komt is ook mijn fout. Ook dat ik haar niet vertrouw is mijn fout. 

Geplaatst

Zoals vele hier weten had ik aan mijn dagelijkse alcoholcontroles een grote hekel en ik vond ze zeker niet helpend. Bovendien blijkt het ook uit mijn verleden dat ze me nooit verhinderd hebben alcohol te gebruiken. 

Daarentegen mij dagelijks wegen helpt mij wel om gewicht te verliezen. Ik zie wel zeer grote verschillen tussen de twee.

1. Het is mijn eigen keuze om me te wegen. 

2. Het is niet onder controle van anderen. 

3. Het is geen ramp als ik eens een dag snoep en meer weeg als de dag voordien. 

Geplaatst
56 minuten geleden zei flavieke:

ik heb een verzwaringsknuffel op mijn bedje

dat zorgt vr geborgenheid en veiligheid

De gedachte niet meer bij Femke te zijn heeft me gered. Wat mis ik dat hondje 

• renaldo61 changed the title to Ik ben iemand met zeer uiteenlopende problemen
Geplaatst

Ik heb mijn topictittel weer eens aangepast. Ik ben iemand met zeer uiteenlopende problemen. Ik leef veel te veel in het verleden. Ik mis nog steeds mijn hondje Femke, ik heb nu wel twee popjes, maar dat is niet hetzelfde. Ik mis wel iedere dag minder de jonge vrouw waar ik in 2021 hier veel over schreef. Maar mijn grootste verliefdheid uit 2004 die krijg ik maar niet uit mijn gedachten. Ik ben nog steeds zeer gevoelig als ik daar reacties of geen reacties over krijg. Mijn alcoholverslaving is geen groot probleem meer, maar ik werk samen met mijn psychiater aan veel andere problemen. 

Geplaatst

@renaldo61: Ik ben nog niet zo lang aanwezig op dit forum, maar jij komt mij altijd over als een eenzaam persoon die connectie zoekt. Als huisdieren toegelaten zijn op de plek waar je verblijft zou ik je ten zeerste aanraden om een asiel te bezoeken en een beestje te adopteren. Dit nieuwe wezen zal nooit een vervanging zijn van Femke, maar ik weet dat jij goed voor dit beest zal zorgen en daarmee wordt dit wezen ook (tijdelijk) gespaard van een spuitje. 

Denk niet aan het plezier dat Femke jou gaf, maar wel aan de liefde die jij schonk tijdens haar kortere leven. Dit kun je ook doen voor andere dieren. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...