Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het is ons kent ons maar we kennen elkaar ook al sinds vele jaren (8,5 in mijn geval). Je was ruim een jaar niet op je draadje geweest, maar schrijf hier maar gewoon dan kriig je vanzelf reactie zoals je ziet.

Heb je de nul weer te pakken sinds de 31e?

Geplaatst

Had het bericht eigenlijk weer weg willen halen, maar gezien jullie reacties doe ik het toch maar niet. Waar ik steun bij nodig heb weet ik zelf eigenlijk niet. Zit er gewoon doorheen en hik tegen een nieuwe burn out aan. Al een hele tijd een ziek kind thuis en veranderingen op het werk die niet echt positief uitpakken. Constant aan het worstelen met deadlines. Denk daarom ook dat het zoveel wilskracht kost niet te drinken. Lukt langere tijd wel, maar soms ook langere tijd niet. Gisteren 1 glas gehad en vandaag terug naar 0. Maar wel kijken hoe ik dit anders aan kan pakken.

Geplaatst
2 uur geleden zei Emmy:

Had het bericht eigenlijk weer weg willen halen, maar gezien jullie reacties doe ik het toch maar niet. Waar ik steun bij nodig heb weet ik zelf eigenlijk niet. Zit er gewoon doorheen en hik tegen een nieuwe burn out aan. Al een hele tijd een ziek kind thuis en veranderingen op het werk die niet echt positief uitpakken. Constant aan het worstelen met deadlines. Denk daarom ook dat het zoveel wilskracht kost niet te drinken. Lukt langere tijd wel, maar soms ook langere tijd niet. Gisteren 1 glas gehad en vandaag terug naar 0. Maar wel kijken hoe ik dit anders aan kan pakken.

Sterkte..... kan je niet ff een dag vrij krijgen bv woensdag, even een adempauze halverwege de week?

Geplaatst

Ik snap het en ik voel het ook. Het is een van de redenen waarom velen weggaan en waarom ik zelf nooit veel geschreven heb, maar het is natuurlijk ook logisch. Hoe meer je schrijft, hoe meer je de anderen leert kennen en zij jou. Ik heb deze keer minder moeite met het stoppen en ben sterker, dus voel het veel minder. Ik schrijf amper, dus tja, wat verwacht ik dan?
Maar ik vind de meesten van het "ons kent ons groepje" (als ik het zo even mag noemen) heel lief en steunend, een uitzondering daar gelaten. Ook naar nieuwelingen toe. Of naar mensen zoals ik (en jij?) die hier weer na een hele tijd terugkomen.
Sterkte met je situatie en blijf hier gewoon lekker schrijven, er zijn al meteen wat fijne reacties nadat je hebt aangegeven dat je het moeilijk hebt.

Geplaatst
12 minuten geleden zei Prana:

Hoe meer je schrijft, hoe meer je de anderen leert kennen en zij jou. 

Ja precies. En als je op een gegeven moment hulp nodig hebt, dan ben je gewoon even een paar dagen of weken de aandachtshoer zogezegd (v/m), dat overkomt iedereen wel een keer. Totdat het de anderen de keel uit hangt, maar ach 🤪 je kan daarin best ver gaan

Geplaatst

Ik herken het ook wel, @Emmy. Maar ben, net als jij, iemand die regelmatig terugkeert na een lange tijd van afwezigheid. Dan vind ik het al leuk dat sommigen mij nog herkennen. Het geeft toch wat extra steun en af en toe inloggen houdt mij scherper in mijn eigen proces.

Succes met jouw proces! Als je dit op wilskracht doet (zoals je schrijft) zal het je meer energie kosten dan dat het uit een innerlijke overtuiging komt. Maar ook ik weet maar al te goed dat die laatste soms ver te zoeken is. Schade beperken is dan al een heel mooi streven, toch? 

Geplaatst
7 uur geleden zei Prana:
Maar ik vind de meesten van het "ons kent ons groepje" (als ik het zo even mag noemen) heel lief en steunend, een uitzondering daar gelaten. Ook naar nieuwelingen toe. Of naar mensen zoals ik (en jij?) die hier weer na een hele tijd terugkomen.

Klopt helemaal hoor wat je hier schrijft. Zo ervaar ik het ook. Beetje tegenstrijdig misschien. En zou er zelf ook meer aan kunnen doen.

Geplaatst

Dag alweer bijna voorbij. Afgelopen twee nachten slecht geslapen. Op het werk wel aan kunnen geven dat ik die constante stroom aan deadlines niet meer trek en er gewoon veel te veel werk ligt. Scheelt dat ik hier niet alleen in sta. Hoop dat het wat lucht gaat geven. Zo maar een rondje hardlopen, douchen en lekker op tijd mijn bed in met een boek. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...