Spring naar bijdragen

Voorstellen Myla


Myla

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op forum. En kan me in veel van jullie reacties en verhalen goed herkennen. Net heb ik het draadje gevonden over de negatieve ervaringen met alcohol en ik lees (veel teveel) herkenbare dingen. 

Ik ben midden dertig en drink eigenlijk al 10 jaar teveel. Eerst was dat regelmatig een avond teveel en sinds een tijdje ben ik een binge drinker. Ik drink vaak enkele weken niet maar dan zo een 3 tot 10 dagen achter elkaar en dan al snel 2 flessen wijn of meer, of een fles vodca. Ik ben niet zo groot en weeg niet heel veel, dus dat is best een hoeveelheid. Ik begin al in de ochtend omdat ik me na een avond teveel drinken echt heel erg ziek voel, na het drinken voel ik me iig even wat 'beter', althans dat maak ik mezelf wijs. Maar aan het eind van de avond zit ik dan natuurlijk weer op minimaal 2 flessen en heb ik dus de volgende morgen hetzelfde probleem.

Ik ben vandaag gestopt en hoop dat nu ook graag zo te houden. Nog een paar uur en dan zijn winkels dicht dus dan zit de moeilijkste dag erop.

Ik hoop hier wat steun te krijgen en ook te geven.

Groetjes Myla

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Myla! Jouw verhaal is redelijk herkenbaar met het mijne, al was het bij mij elk weekend raak en door de week niks van alcohol. Ik ben sinds gister gestopt, helemaal klaar met de katers en het idee dat de wijn het leven beter maakt. 

Wat ik hier veel lees is dat je per dag moet kijken en niet te ver in de toekomst. Ik vind dat een fijn idee. Vandaag drink ik geen alcohol....PUNT!!

Sterkte, je kan het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cadeautje,

Bedankt voor je berichtje!

Ik las net je verhaal, en inderdaad herkenbaar. Die katers zijn echt verschrikkelijk en als je dan ook nog van alles moet doen die dag is het helemaal een opgave. Als ik niet drink voel ik me zoveel beter, energiek, gezond etc. 

Stopt je man ook? Voor mij is het belangrijk om even niks in huis te hebben, maar dat is voor iedereen anders. Mijn vriend drinkt niet dus dat is voor mij wel makkelijk.

Laten we er vandaag in ieder geval dag 1 van maken en ik hoop dat er dan nog veel volgen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Myla 

dat in de ochtend doordrinken omdat je zo vreselijk beroerd ben om vervolgens s avonds weer veelste veel gedronken te hebben en de volgende dag weer het zelfde liedje,heel herkenbaar. 
 

dat is precies waarom ik altijd zo moeilijk uit een binge kom.
 

 

je hebt een mooie stap genomen om hier op het forum te komen. 
 

welkom en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Myla:

Hallo Cadeautje,

Bedankt voor je berichtje!

Ik las net je verhaal, en inderdaad herkenbaar. Die katers zijn echt verschrikkelijk en als je dan ook nog van alles moet doen die dag is het helemaal een opgave. Als ik niet drink voel ik me zoveel beter, energiek, gezond etc. 

Stopt je man ook? Voor mij is het belangrijk om even niks in huis te hebben, maar dat is voor iedereen anders. Mijn vriend drinkt niet dus dat is voor mij wel makkelijk.

Laten we er vandaag in ieder geval dag 1 van maken en ik hoop dat er dan nog veel volgen! 

 

Die katers verzieken je hele dag....en is dat het nou waard? Voor mij niet meer! Ik voel me ook zoveel beter door de weeks als ik niet drink...snap zelf nu ik dit typ eigenlijk niet dat ik dan toch weer naar de wijn grijp. Maarja het heeft zo'n lekker ontspannen gevoel....mindfuck is het die troep!

Nee, mijn vriend is helaas nog niet zo ver. Gelukkig lust ik geen bier, dus dat zal ik niet pakken, wijn heb ik niet in huis. Maar dat maakt het er niet makkelijker op. Toch ben ik vastbesloten!! 

Zet hem op vandaag, je kan het!! Dat vandaag de eerste dag mag worden van een fijn leven zonder drank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik snap ook niet helemaal waarom ik het doe. Meestal begin ik als boos ben/ruzie heb. Dan denk ik, ik verlies deze discussie in mijn hoofd toch dus ik kan beter maar meteen naar de winkel gaan :rolleyes:

Wel makkelijk dat je geen bier lust, als ik in een binge zit drink ik echt alles of ik het nou vies vind of niet. Heb ook een keer een fles gluwijn uit een kerstpakket gedronken en dat vind ik eigenlijk echt heel vies.

Zet jij hem ook op! Morgen zijn we er blij mee en dat gaat ons vast lukken.

bewerkt door Myla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Myla
ik denk dat ons drankprobleem deels fysiek
maar een groter deel psychisch, is.
Als je straks door deze detox fase heen bent,
en blijft, kom je aan deel 2 toe. De eerste niet nemen
is dan de leidraad. Je zult waarschijnlijk zelf je trigger situaties wel
kennen/leren kennen dan. En daar kun je een soort plan op maken.
Hopelijk is nu deze keer meteen de laatste, want hoe vaker het mis gaat
hoe lastiger het kan worden. Maar je faalt pas als je opgeeft is mijn motto.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lady Jane,

Dat klopt dat het uit twee delen bestaat, ik heb eigenlijk 2 valkuilen.

Als het echt meer dan 6-7 maanden goed gaat denk ik op bijvoorbeeld vakantie, 1 moet kunnen. Dat lukt dan meestal een paar keer tot ik er weer meer neem een kater krijg dan ga ik weer in een binge. (Stiekem weet ik inmiddels echt wel dat ik dat niet kan)

De andere is teleurstelling/boosheid, dan ben ik heel snel geneigd meteen aan de drang om te drinken toe te geven.

Als het een aantal weken goed gaat stop ik vaak met aan mezelf werken en als er dan een tegenslag komt of vakantie val ik terug. Daarom heb ik me ook hier op het forum aangemeld om te kijken of dit een methode is die me helpt om door te blijven gaan met het werken aan de verslaving. Daarbij wil ik morgen als ik me goed genoeg voel weer met mindfulness beginnen, dat helpt me dingen te relativeren. Verder een terugvalplan schrijven. En wat rustiger aan doen, ik wil en doe heel veel maar soms teveel. Dat is voor nu even mijn plan van aanpak. 

Ik moet er nu inderdaad actief mee aan de slag, want zoals je aangeeft, de binges worden steeds erger.

Bedankt voor je reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom en ja , goed dat je dat draadje hebt gevonden , dat specifieke draadje heeft mij ook doen beseffen dat het afgelopen moet zijn en ook dat ik dat nooit meer wil . 

Blijf hier veel lezen en actief mee schrijven,  zoek je weg tussen je mede "adb ers" . Mij heeft het geholpen en ik sta inmiddels bijna 3 jaar droog .

Denk ook aan HALT  triggers (Hungry,  Lonely, Angry en Tired )

Zet m op , succes 

Hoi Cleo66,

Super goed! 3 jaar. Ik max. 8 maanden en heb 2 jaar terug pas echt aan mezelf toegegeven dat ik een probleem heb met alcohol.

Hier komen en (blijven) schrijven is ook zeker mijn plan, morgen de dagdraad proberen. En nu snap ik tenminste wat dat HALT betekent, ik zag dat soms op het forum :)

Bedankt voor de steun!

bewerkt door Myla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Myla:

Nee, ik snap ook niet helemaal waarom ik het doe. Meestal begin ik als boos ben/ruzie heb. Dan denk ik, ik verlies deze discussie in mijn hoofd toch dus ik kan beter maar meteen naar de winkel gaan :rolleyes:

Wel makkelijk dat je geen bier lust, als ik in een binge zit drink ik echt alles of ik het nou vies vind of niet. Heb ook een keer een fles gluwijn uit een kerstpakket gedronken en dat vind ik eigenlijk echt heel vies.

Zet jij hem ook op! Morgen zijn we er blij mee en dat gaat ons vast lukken.

Tuurlijk lukt het ons vandaag en staan we morgen trots (en fris) op!!! Laat je weten hoe het gaat??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Myla:

De andere is teleurstelling/boosheid, dan ben ik heel snel geneigd meteen aan de drang om te drinken toe te geven.

 

Myep vluchtgedrag heel klassiek. Heb ik ook jarenlang gedaan. Na het stoppen ga je met boosheid en teleurstelling leren omgaan. Dat is een heel proces maar je gaat daardoor echt een stap vooruit als persoon. Je wordt je eigen versie 2.0. Niet altijd simpel maar wel (juist daarom) echt de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cadeautje:

Tuurlijk lukt het ons vandaag en staan we morgen trots (en fris) op!!! Laat je weten hoe het gaat??

Ja, leuk dat je het vraagt, het gaat goed tot nu toe goed en het is bijna 8 uur, dan kan je hier niet meer zo makkelijk aan drank komen.

En ik ben zeker niet van plan nu te gaan. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei bumperjim:

Myep vluchtgedrag heel klassiek. Heb ik ook jarenlang gedaan. Na het stoppen ga je met boosheid en teleurstelling leren omgaan. Dat is een heel proces maar je gaat daardoor echt een stap vooruit als persoon. Je wordt je eigen versie 2.0. Niet altijd simpel maar wel (juist daarom) echt de moeite waard.

Hoi Bumperjim, 

Ja, dat merk ik ook al als een aantal maanden nuchter ben. Ik moet er nu dan alleen ook aan blijven werken en niet te snel denken dat ik er ben. Dat vluchtgedrag maakt het er echt niet beter op, alleen erger, dus het is zeker de moeite waard dat geloof ik meteen.

Bedankt voor je berichtje 

bewerkt door Myla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Cadeautje:

Ik zit aan de appelsap :P:D. Jij?

Ik drink limonade met spa rood en ik heb een flesje Bundaberg lemon op. Voor als je het niet kent er zit geen alcohol in hoor :) is een soort frisdrank met limoen en bitters. Maar goed bezig dus jij met de appelsap :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cadeautje:

Schouderklopje voor Myla! Goed gedaan meid! Mij is het ook gelukt, maar had wel mijn momentjes....

Vandaag op naar een nieuwe alcoholloze dag!!

Bedankt :heart: maar ook voor jou natuurlijk, juist dat je op die moeilijke momentjes kan kiezen om het niet te doen daar mag je trots op zijn! Als het allemaal heel makkelijk was geweest dan was dit forum er ook niet geweest. :P 

Fijne werkdag/avond zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Lieke7777:

Welkom en dag 1 zit er op ,   elke  dag  is er 1 vandaag drink ik  niet  en morgen  zie ik wel verder ..

VANDAAG IS HET DE MORGEN, WAAROVER WIJ ONS GISTEREN ZORGEN HEBBEN GEMAAKT!

Dank je, voel me al iets beter vandaag maar nog niet helemaal goed. Maar ja, wat wil je na 10 dagen drinken. :blush:

Maar vandaag gaat lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag niet drinken en dan ben je al bezig een nieuwe gewoonte op te bouwen. Straks ga je bijzondere theesoorten uitproberen! Het draadje met negatieve ervaringen is goed om zo af en toe even weer door te lezen, zeker op de momenten dat de gedachte ach, eentje omhoog begint te komen. Eén is te veel, tien is te weinig.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Quinn:

Vandaag niet drinken en dan ben je al bezig een nieuwe gewoonte op te bouwen. Straks ga je bijzondere theesoorten uitproberen! Het draadje met negatieve ervaringen is goed om zo af en toe even weer door te lezen, zeker op de momenten dat de gedachte ach, eentje omhoog begint te komen. Eén is te veel, tien is te weinig.

Succes!

Hoi Quinn,

ik weet het, het is me al een keer gelukt 7 maanden zonder maar dat was wel met refusal. Was veel fijner, ik ging erg vaak naar de sportschool maar dat hielp wel mijn hoofd leeg te maken. Maar toen op vakantie dacht ik nu mag het wel even toch? En de rest is duidelijk anders was ik hier niet, dan ben je nou eenmaal weer die grens over gegaan en de eerste paar keer ging het ook goed. Maar geleidelijk dan toch weer steeds meer. Ik kan gewoon niet drinken. Thee is een goed idee ik heb een Simon Levelt winkel om de hoek dus daar zit vast wat bij :) of heb jij nog goede tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh, geen tips, ik ben allergisch voor thee. Hoe beviel het destijds met Resusal? Zoals @Cleo66 ook vraagt, waarom niet herhalen?

Ik heb het zelf zo'n anderhalf jaar zonder gered en eerlijk is eerlijk, niet elke dag was moeilijk. Er kwamen zelfs steeds minder moeilijke dagen. Totdat er relatie moeilijkheden kwamen en ik haast volautomatisch terugviel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...