Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Cadeautje:

Verdorie, het ging zo goed....

Gisteren de as van mijn vader opgehaald in het crematorium. Allemaal verdrietig en ontdaan.

Ik app mijn vriendin die vervolgens een half uur later met een fles wijn op de stoep staat. En ik ben te zwak om nee te zeggen :excl:....en nu baal ik als een stekker, wat ben ik een domme koe!!

Had zelf geen wijn in huis, en ben ook niet van plan om nu weer te beginnen met drinken maar voel me zo onwijs dom dat ik geen nee kon zeggen!

Nouja, we gaan weer door....gewoon kappen met die onzin....ik heb het niet nodig en heb me er ook geen seconde beter door gevoeld. Hopelijk een eye-opener en nu volhouden!!

Hoe gaat het me hou Myla??

Hoi Cadeautje,

Kan gebeuren dat je een keer de fout in gaat, zeker in het begin. En natuurlijk baal je dan van jezelf maar dat helpt niet om gestopt te blijven. Mij is het al zo vaak overkomen. :blush: Zie het als een leermoment en nu weer de draad oppakken.

Met mij gaat het goed, ik heb nu 12 dag niet gedronken :)

bewerkt door Myla
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag 4 en het gaat prima! Vanmorgen vroeg een vriendin of ik een keer een wijntje kwam doen. Ik zei: ik drink even geen wijn meer, maar kom graag een frisje bij je drinken. Vol spanning zit ik op antwo

En vertel het inderdaad in je directe omgeving, dat heb ik ook gedaan en als je duidelijk bent zullen mensen er echt rekening mee houden, dat is mijn ervaring tenminste.

@Zbb, vanmorgen heerlijk fris opgestaan, dat is toch wel het grootste cadeau van niet drinken op vrijdagavond! Eens een zaterdagochtend waarbij ik daadwerkelijk zin heb in de dag!  Zometeen maar

12 uur geleden zei Cadeautje:

Dank jullie wel! Vallen en opstaan, hoop maar dat het niet een eeuwige struggle blijft! Maar goed opgeven is inderdaad geen optie! 

Moe en beroerd van de kater weet ik weer heel goed waarom ik niet meer wil drinken. Opnieuw beginnen en nu mijn omgeving inlichten is een hele goede! Het zelf niet kopen van wijn vind ik niet zo moeilijk en daardoor is het dan goed vol te houden....maar wel een inzicht rijker dat ik dus snel om te praten ben zodra er wel wijn in zicht is. Niet meer doen dus!

Ja lastige situatie waarin je gemakkelijk voor de bijl kan gaan. Vertellen aan je direkte omgeving is spannend maar kan helpen.

Too bad. Nu gewoon weer doorgaan. Succes!!

bewerkt door bumperjim
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank jullie wel! Ga er weer voor, dag 2 is in zicht en het weekend lekker werken dus dan is drinken sowieso een no-go! 

Dag voor dag bekijken werkt bij mij het beste, denk nu alweer: woensdag pap z'n as bijzetten op het kerkhof...hoe kom ik die dag door zonder het vooruitzicht op een wijntje? Maar dat slaat natuurlijk nergens op, want wijn maakt niks beter! 

Fijn weekend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 4 en het gaat prima! Vanmorgen vroeg een vriendin of ik een keer een wijntje kwam doen. Ik zei: ik drink even geen wijn meer, maar kom graag een frisje bij je drinken. Vol spanning zit ik op antwoord te wachten....ook goed mop, dan zie ik je snel.

Verder niks, geen vragen. Dat scheelt weer :)! Die stap is ook weer gezet :sun:!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is weer vrijdag, normaal gesproken de dag dat het drinkfestijn weer begint :face-icon-small-shocked:. Ik voel me opvallend rustig en net tijdens het boodschappen doen ook geen seconde gedacht: ik neem een fles wijn mee. Dag 9 vandaag, ik neem het wél nog steeds dag voor dag. Vind het soms lastig dat vriendlief nog wel het ene na het andere biertje wegtikt en er niet over piekert om dit samen te doen....

Maar goed, het is mijn keus en niet die van hem. Merk alleen nu (nuchter) wel de gedragsverandering bij hem na een aantal biertjes en irriteer me daar soms aan. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn.

Maar het gaat goed dus!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag 13....en eigenlijk gaat het nog altijd erg goed! Ik heb mijn momentjes/ cravings, maar dat is eigenlijk ook altijd zo weer weg. En wat ben ik blij dat ik geen katers meer heb!!

Vandaag koningsdag en er zal op elke hoek van de straat wel verleiding zijn....dus ga ik eerst maar een poosje slapen (zit in de nachtdienst) en daarna lekker naar het bos met de hond en vanavond naar de paardjes met mijn dochters. 

Is het raar dat ik er tot nu toe eigenlijk geen moeite mee heb om niet te drinken? Ik dronk natuurlijk "maar" 3 dagen in het weekend, misschien dat, dat meespeelt? Ik ben er in ieder geval blij mee dat het zo goed gaat! Dus ook vandaag: drink ik niet!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Cadeautje:

Is het raar dat ik er tot nu toe eigenlijk geen moeite mee heb om niet te drinken? Ik dronk natuurlijk "maar" 3 dagen in het weekend, misschien dat, dat meespeelt? 

Nee, niet raar, ook niet als dat plotseling omslaat naar heel veel moeite, en weer terug naar pompiedom.  Het kan heel fijn zijn om jezelf te bevrijden van gedrag dat veel negatieve ervaringen met zich meebrengt, veel schuld en schaamte enz.  Opluchting. 

Maar als je het ook gebruikt hebt om gevoelens te verdoven, dan kan het zijn dat als je die gevoelens krijgt, je het idee krijgt dat het stoppen dan niet goed gaat. Dat is een valkuil. Het gaat dan ook eigenlijk heeeel goed, want je voelt je niet oké maar toch drink je niet.  Je bent jezelf dan aan het bekwamen in het nuchter zijn, dealen met wat er op je pad komt! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geplaatst (bewerkt)

@bumperjimuit gewoonte in het weekend, gezellig een drankje, even ontspannen na een drukke week....zoiets. En als er wat gebeurd was of iets te vieren viel een paar glazen extra....de gewoonte is al doorbroken. Misschien dat, dat scheelt. Ik weet nog dat ik besloot door de week niet meer te drinken, die knop was ook snel om. En lukte dus ook 9 van de 10x prima. Het besluit om nooit meer te drinken heb ik nog niet gemaakt overigens. Ik drink nu even niet, zeg ik tegen iedereen en dat voelt goed, voor nu. 

@Ettyik heb de afgelopen weken wel al een paar x in een situatie gezeten waarbij ik normaal gesproken een fles open zou trekken. Maar ben 2 weken geleden (na bijna 2 weken niks) een keer de fout in gegaan op zo'n 'zwak' moment en had daar zoveel spijt van naderhand! Dus als ik in zo'n situatie kom herriner ik mezelf eraan dat een avondje zuipen niks oplost...en dat ik de volgende dag enorm veel spijt zal hebben bovendien. Dan is de trek weer snel verdwenen.

Inderdaad, so far so good! 

bewerkt door Cadeautje
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Etty:

Maar als je het ook gebruikt hebt om gevoelens te verdoven, dan kan het zijn dat als je die gevoelens krijgt, je het idee krijgt dat het stoppen dan niet goed gaat. Dat is een valkuil. Het gaat dan ook eigenlijk heeeel goed, want je voelt je niet oké maar toch drink je niet.  

Ja dit. Dit is echt een eye opener. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Inmiddels een maand (+ 1 dag, haha) zonder alcohol. Wandel me suf, eet gezond en voel me oprecht heel goed!

Gister nodigde mijn vriendin me uit voor een wijntje. Ik twijfelde heel even: zal ik er eentje doen? Nope, geen goed idee, gewoon niet doen! Mijn eigen desperados 0.0 meegenomen voor een beetje een feestelijk gevoel. Vriendin aan de witte wijn en tot mijn eigen verbazing had ik er gewoon geen trek in! Ik miste het totaal niet en heb dubbel gelegen van het lachen. En het mooiste van alles: ik werd vanmorgen wakker zonder kater!!

Nu op naar maand nummer 2, volgend weekend een weekend weg met mijn mooie gezin. En geen twijfel of ik aan de wijn zal gaan. Nee dus, want ook zonder wijn wordt het een superweekend! Of misschien wel dankzij het feit dat er geen wijn mee gaat :D!

Lees hier wel mee, maar meng me niet teveel in alle andere draadjes. Het gaat goed zo, en stiekem ben ik best een beetje trots op mezelf!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Inmiddels 8 weken droog! Weekend weg ging probleemloos zonder drank. Lekker fris wakker worden en meteen 's morgens mee kunnen doen met de meiden was het mooiste cadeau!

Wel loop ik tegen iets aan wat iemand van jullie wellicht herkent...mijn vriend is een stevige drinker. Al een paar jaar geleden besloten we door de weeks niet meer te drinken. Dat ging met ups en downs bij hem. De laatste tijd merk ik dat zodra ik mijn hielen heb gelicht en weer terug kom er bier uit de koelkast is verdwenen. Of er is ineens een fles sterke drank leeg terwijl ik hem dat niet heb zien drinken. Ik heb hem laatst voorzichtig verteld dat ik me zorgen om hem maak, hij is veel te zwaar, heeft een hoge bloeddruk en een zittend beroep en drinkt veel te veel alcohol. Hij wordt dan boos en zegt dat hij een volwassen vent is die zelf wel kan beslissen. En dat is natuurlijk ook zo. Maar wat me ook dwars zit is dat, nu ik zelf niet meer drink ik ook merk hoe zeer zijn persoonlijkheid veranderd als hij heeft gedronken. Een sneer naar mij of de kinderen, boos naar boven stierten terwijl er eigenlijk niks aan de hand is en mij en de meiden met een rotgevoel achter laten... Ik durf daar niet eens over te beginnen....want dan weet ik zeker dat hij ook weer boos wordt.

Herkent iemand dit? Wat heb je er aan gedaan? Of is dit iets wat ik maar moet accepteren en waar ik me niet zo druk over moet maken? Dat ik niet meer wil drinken is natuurlijk mijn keus en niet iets waar hij in mee hoeft te gaan dat begrijp ik heel goed. Maar ik vind dit toch best lastig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...