Spring naar bijdragen

Pubquiz vragen


Vocatus

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden zei haddock:

T is n Franse ingenieur, F de L. Maar nou mag Franse Sjim niet meer, uhhhhhh, nou toch maar wel, anders blijft ie staan tot St. J.

Staat ie met zn naam op de Eifeltoren? Daar staan namelijk allerlei franse ingenieurs op, dan ben je echt geslaagd als franse ingenieur zijnde.

Crap verspeel ik net een mooie potentiele pubquizvraag.

Staat geen enkele vrouw tussen trouwens. D'oh!!

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het graven naar oude niet gestelde of onbeantwoorde vragen op dit draadje. Recyclen, non? :)

Deze staat nog open maar daar hebben we Vocatus ook voor nodig.  Dit was de vraag die LJ, Haddock en Vocatus gingen stellen  nav het goede antwoord op de rolmops vraag van Kanjer:

kwekken kan ik als de beste
( Jane)

wie was de man, die begraven ligt onder de..( Haddock)...................................,    ......................................................?
de rest is voor Voc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt vast de bekende boeken al gehad,
je kunt je kinderen gratis lid maken van de bieb
en dan neuzen (nog even online), maar straks in de
kasten. Ik heb daar heel wat uurtjes met ze doorgebracht.
En er zijn vaak gezellige zitjes om daar alvast te proberen.
Het is zo fijn om je kinderen met boeken vertrouwd te maken.

Yvonne, sorry, helemaal uit de kinderboeken en geen oma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het antwoord ook niet @Yvonne :(

@knakkerheb je even? Voor de driejarige weet ik niet veel maar volgens mij zou het boek van Yvonne wel iets voor die leeftijdsgroep kunnen zijn.

Voor de negenjarige (wel vanuit mijn generatie bezien hè) het enige boek dat ik vanuit voorleesmodel ken en nooit ben vergeten: het Sluitelkruid. Ge-wel-dig!

Zelf gelezen en eindeloos in rondgedwaald: Alles van Tonke Dragt. Sowieso. Op eenzame hoogte.
De brief voor de Koning. De Zevensprong, de torens van Februari, geheime van het Wilde Woud, ogen van Tijgers... houopscheiuit.

Dan: alles van Thea Beckman. 

Alles van Harry Potter.

De geheime Tuin.

Voor de luchtige tussendoortjes de Kameleon en alle De Vijf boeken van Enid Blyton.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het boek waar ik het over heb is niet iets voor kinderen van 3 hoor, 9 jaar zou heel goed kunnen, volwassenen trouwens ook ;) 
Mijn kleinzoon van 4 is stapelgek op Thomas de Trein, het meest vreselijke kinderboek dat ik ken. Maar elke keer weer moet daar in ieder geval 1 verhaaltje uit worden gelezen... 

'Een huis voor Harry' van Leo Timmer is misschien wel heel leuk voor een 3-jarige. 
Daar zat ook een heel leuke app bij, maar weet niet of die nog te downloaden is. 

'Mama kwijt' van Cris Haughton, prentenboekverhaal voor ongeveer 3 jaar

En ik neem aan dat je de boeken Annie M.G. al hebt doorgewerkt?? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei knakker:

Ja, het is wel lastig soms te kijken wat de tijd heeft overleefd. Ik probeer mijn kinderen ook altijd enthousiast te maken voor mijn eigen jeugdfavorieten. Bij jonge leeftijden gaat dat prima, maar vanaf 8 jaar is het toch wel lastig. Dat kan de jeugd nu echt niet meer aan, die traagheid. Mijzelf viel trouwens de hele Pinkeltje-serie, die ik als 6-jarige verslonden heb, vies tegen. Wat een stomvervelend en saai kereltje eigenlijk zeg, die hele Pinkeltje. Met zijn blauwe puntmuts. Mijn favoriete jeugdboek was Alleen op de Wereld van Hector Malloot. Tranen met tuiten. Vooral toen die hondjes doodgingen in de sneeuwstorm. Maar dat kan mijn zoon emotioneel nog niet aan. Die raakte al in paniek toen in hoofdstuk 1 een koe verkocht moest worden. Dat belooft nog wat. Een nóg grotere sentimentele dweil dan zijn vader.

 

Helemaal mee eens... hahaha. 
Ik heb in een ver verleden mijn kinderen nog boeken van W.G. van der Hulst voorgelezen... 
Ik was er zelf gek op als kind... kwam aardig wat naar boven toen ik ze voorlas, kreeg zelf de tranen in mijn ogen en de kinderen kregen de slappe lach ervan... 
Onlangs nog een een poging gedaan om ' van Bob, Bep en Brammetje' voor te lezen voor mijn kleinkind, toen heb ik tekst maar aangepast, want oh lord, wat een trage toestanden inderdaad, dat doe ik dus niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Reacher:

kwekken kan ik als de beste
( Jane)

wie was de man, die begraven ligt onder de..( Haddock)...................................,    ......................................................?

Sorry ik ben beetje duf in mn hoofd, ik begrijp je vraag niet. Welke man?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei knakker:

Maar we dwalen af. Terug naar de ganache.

De enige keer dat ik dat gemaakt heb was dat alleen met chocola en room. Maar er moet nog iets bij van Vocatus. Boter misschien?

Correct.  Aan jou de volgende vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...