Vocatus Geplaatst 5 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2021 4 uur geleden zei Yvonne: Als ik het goed begrijp mogen zowel @Hadocque als @Quinn een nieuwe vraag stellen... hey yvonne,..mijn...Ik irrtieer me mateloos,. Maar ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 5 december 2021 Rapport Share Geplaatst 5 december 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 Tsja .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 Ik snap het allemaal niet. Kan er iemand nog gewoon verder gaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 Je hebt gelijk @Claudius. Een 'ongeveer' vraag dan maar: Hou oud is Sinterklaas? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 560 jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 december 2021 Rapport Share Geplaatst 6 december 2021 (bewerkt) . 6 december 2021 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 7 december 2021 Rapport Share Geplaatst 7 december 2021 Op 6-12-2021 om 10:12 zei Claudius: 560 jaar Fout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 Heeft hij wel een leeftijd? Is hij niet tijdloos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 december 2021 Rapport Share Geplaatst 8 december 2021 Hij zou rond het jaar 280 zijn geboren en rond 340 zijn overleden... Hij is dus ouder dan 1700 jaar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 10 december 2021 Rapport Share Geplaatst 10 december 2021 Claudius zat het dichtst bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 13 uur geleden zei Lonster: Claudius zat het dichtst bij. Ja, je hebt helemaal gelijk. @Claudius mag de volgende vraag stellen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 Het ei van Columbus , wat is dat ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 Goede vraag. Ik weet um niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 Ik heb ook geen flauw benul.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 ik dacht nochtans dat het veel te simpel ging zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 Je gaat het pas zien als je het doorhebt. Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 11 december 2021 Rapport Share Geplaatst 11 december 2021 Inderdaad, goeie vraag. Nooit bij stilgestaan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 14 december 2021 Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 Columbus, op weg om Amerika te ontdekken, beloofde z'n bange bemanning (bang dat ze van de platte aarde af zouden vallen) dat ze met hun schip rechtsomkeert zouden maken zodra het iemand zou lukken een ei zelfstandig rechtop op tafel te laten staan Gewoon een (hard)gekookt ei met een klap op tafel zetten. Dan breekt de schaal en bleift het ij staan. (geschiedenisles met 'meesterverteller' meneer Janssen, vierde klas lagere school, 1966-1967) Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 14 december 2021 Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 49 minuten geleden zei Oskar: Ik neem aan dat het niet om de betekenis van het spreekwoord gaat, maar om de herkomst. Daarover weet ik alleen het volgende. Mijn vader zette vroeger wel eens zijn hardgekookte ei met behulp van wat zoutkorrels eronder rechtop op zijn bord en zei dan: 'Kijk, dit is nou het ei van Columbus'. Of dat ergens op slaat of dat mijn vader zomaar wat raaskalde weet ik eigenlijk helemaal niet. Maar een betere poging tot antwoord op de vraag heb ik niet. Deze is goed. Ik leg later beter uit waarom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 14 december 2021 Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 Was dat de buffel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 14 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 Op 6-12-2021 om 10:57 zei Bob: . bob? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 14 december 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 en iedereen kent die trein Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 14 december 2021 Rapport Share Geplaatst 14 december 2021 4 minuten geleden zei Vocatus: bob? Wa is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 15 december 2021 Rapport Share Geplaatst 15 december 2021 Het is geen buffel, kameel of hondenkop. Maar wat wel, ik weet um ook niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden