Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2021


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nou, ik ben blij voor kinderen en ouders. Ikzelf heb mijn huis nu ook wel gezien. Maar er is feitelijk nog niet echt iets bekend over de besmettelijkheid van die Britse variant en kinderen. De overheid heeft ook verschillende adviezen van de RIVM naast zich neer gelegd. Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer. Niet alle ouders zijn er ook blij mee. Sommige ouders uit mijn klas houden hun kind nog thuis, die vertrouwen het niet. Dan komt dus het probleem dat die kinderen geen onderwijs krijgen, want als de scholen opengaan, mag er geen thuisonderwijs meer gegeven worden. Logisch ook, want dat gáát niet eens. En over twee weken zijn ze dan weer een week vrij. In de zuidelijke regio's zelfs na één week al. Tja, de cijfers gaan ook maar langzaam omlaag. Ik denk dat die onzekerheid nog wel een tijdje blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, en de naschoolse opvang mag niet open. Daar komen anders teveel kinderen van verschillende scholen bij elkaar en dan zouden ze elkaar kunnen besmetten.....???  Zo lastig voor ouders, nu zullen ze evengoed nog vanaf 2 uur hun kind moeten ophalen. Maar goed, dan zullen ze wel al een halve dag kindvrij kunnen werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fabienne1985:

Goedemorgen allemaal. Ik ben nieuw hier. Ben nu 5 dagen gestopt met alcohol van 2 flessen per dag naar helemaal niets cold turkey. Ik heb alleen een probleem ik slaap s’Nachts amper nog, krijg nare gedachtes en dromen en heb het wisselend koud en heet, is dat normaal?  

Slecht slapen was bij mij ook zo.. Ik ben er nu 4 jaar vanaf en ik slaap nog steeds slecht! Maar bij mij spelen ook nog andere dingen mee. Mijn leven is en blijft een strijd zonder alcohol.. Toch begin ik er niet meer aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Alweer veel te lezen hier. @Cleo66 vroeg me af of je zoon baat zou hebben bij een cursus/thuisopleiding? Er is best veel online, dan heeft hij een doel. (Ik zeg maar wat hoor maar misschien is het een optie?) Mijn jongste zoon zit ook de hele tijd in zn kamer, maak me ook wat zorgen maar hij lijkt er geen moeite mee te hebben, vindt die rust wel fijn. Maar om nou steeds in dat hok te zitten... oudste zoon vindt t helemaal niks, maar heb wel goed contact met hem nu. @Yana doen wat voor jou goed voelt. Ik drink eigenlijk amper nog, ik denk 3 glazen per maand gemiddeld. Toch vraag ik me af of ik ooit zo met alcohol om zal kunnen gaan als iemand die er nooit problemen mee heeft gehad. Zeg maar onbevangen. Maar voor nu gaat t prima. Roken wil ik nooit maar dan ook nooit meer. Spijt dat ik t zolang heb gedaan. Maar goed dat heeft geen zin.. Nu aan t werk en hoop dat ik vanmiddag de jongste meekrijg voor een wandeling. Niet echt lekker weer, maar wel goed om er even uit te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil op iedereen reageren, maar wat ik wil zeggen komt er niet goed uit. Kloterig. En een halfslachtige poging is ook zo niks. 

Dus. Niet drinken, wel drinken, soms drinken, met mate drinken, drinken drinken drinken... Zolang het zo overheersend aanwezig is, ben ik in elk geval alcohol niet de baas. Mag ik hier dan wel schrijven? Zeker als je aan de nieuwere forummers moet denken? 

En roken? Mag je dat benoemen, met inachtneming van de gestopten en worstelaars? Seks? Nemen mensen daar aanstoot aan? Werk? Dozen? Allerhande troep?

Ga aan je werk Quinn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, dat is lekker dan
Sta op het punt om naar het werk te gaan
Dikke jas aan, loop drie stappen de gallerij  op, ga ik bijna onderuit...
### :wacko:
Nou, maar weer gebeld, dat ik morgen dan maar kom, omdat het nog steeds glad is
Zo balen dit
nou moet ik morgen alsnog (als het dan tenminste niet glad is) :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat voor velen  toch een geworstel met die rot drank.. Ik sta nu 4 jaar droog en worstel er ook nog steeds mee, dry drunk syndroom heet dat. Het liefste zou ik het weer op een zuipen zetten om mijn emoties, stress en angsten weg te zuipen. Gelukkig krijg ik al (!) op 26 maart hulp van een therapeut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Ik wil op iedereen reageren, maar wat ik wil zeggen komt er niet goed uit. Kloterig. En een halfslachtige poging is ook zo niks. 

Dus. Niet drinken, wel drinken, soms drinken, met mate drinken, drinken drinken drinken... Zolang het zo overheersend aanwezig is, ben ik in elk geval alcohol niet de baas. Mag ik hier dan wel schrijven? Zeker als je aan de nieuwere forummers moet denken? 

En roken? Mag je dat benoemen, met inachtneming van de gestopten en worstelaars? Seks? Nemen mensen daar aanstoot aan? Werk? Dozen? Allerhande troep?

Ga aan je werk Quinn.

Ik ben nieuw :) maar ik vind dat iedereen zijn eigen weg moet bewandelen en vooral moet delen wat voor hem of haar belangrijk is. Wat voor de een de juiste weg is hoeft niet voor de ander te zijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Adrian:

@Fabienne1985, ben je er nog? Tis inderdaad moeilijk om de drank te laten staan.

Yup ben er nog. Nou heb nog altijd niets gedronken of gekocht. Moet straks wel het dorp wel even in ( maar misschien sla ik het over) ik heb stiekem er wel zin in. Maar weet zeker dat ik me daardoor echt niet beter ga voelen. Daar probeer ik me aan vast te houden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei takeiteasy:

@rapilosgefeliciteerd met je 5 maanden. Iets om trots op te zijn :rose:

@Fabienne1985welkom hier. In ieder geval goed bezig. Vind het knap dat je cold turkey ben gestopt en ook knap dat je intern gaat. Daar krijg je alle hulp 24 uur per dag.

Straks naar de psycholoog en dat heb ik echt iedere week nodig. Het is best hard werken, maar het is het dubbel en dwars waard. 

Dank je wel dat vind ik ook super spannend. Maar ik heb 3 jonge kinderen en het kan niet zo zijn dat mama straks er wel en niet is, of wel is niet goed voor ze kan zorgen. Moet wel zeggen dat het me nog nooit langer dan een dag gelukt is niet te drinken. Nu al sinds donderdag niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Pinkman:

Voor velen kan het een worsteling zijn @Adrian. Toch kan ik uit mijn ervaring vertellen dat het goed te doen is en in de loop van de tijd de trek minder vaak aanwezig is. 

Ik merk ook dat het af en toe wat minder wordt, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pinkman het was/is me een hele strijd. Als ik toch weer drank zou proberen zou dat betekenen dat ik in een mum van tijd weer superverslaafd ben. Die drankzucht heeft nog een consequentie: ik ben ook 5 jaar geleden verhuisd en heb een enorme heimwee terug naar mijn kleine appartementje waar ik zo lekker alleen kon zuipen.. Intussen woon ik samen met een vrouwtje, dus drank is en blijft taboe..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jopie:

Ik lees vooruitgang: een jaar geleden had je nergens last van, niet met, en niet zonder drank. Nu zit er toch iets achter je behoefte om te drinken? Emoties, stress en angst wegzuipen......Je lijkt wel een gewoon mens :heart:

Succes,  26 maart duurt nog best lang, maar fijn dat je daar wat hulp bij krijgt. 

Sinds ik uit die kliniek ben heb ik daar al last van.. Het is om gek van te worden. Gedurende de dag doe ik ook niet zoveel meer.., ik heb er gewoon geen energie voor.. Dat komt ook omdat ik elke nacht maar een paar uur slaap.. Na al die jaren heb ik dus een burn-out gevoel ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Adrian:

@Fabienne1985, wat jij moet gaan doen is mindfullness oefeningen. Er staan er genoeg op Internet. Die van Irene Langeveld zijn erg goed.. Doen Fabienne.. En.., je hoeft het niet te zeggen, maar drink/dronk je erg veel?

Ik heb het idd al geprobeerd soms lukt dat goed en soms totaal niet, ja ik dronk denk ik best veel afwisselend 2 flessen per dag soms, en soms slechts 1 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Fabienne1985:

Ik heb het idd al geprobeerd soms lukt dat goed en soms totaal niet, ja ik dronk denk ik best veel afwisselend 2 flessen per dag soms, en soms slechts 1 

Daar zat ik wel iets boven: kwart liter jenever, stuk of vier bier en een paar wijntjes. Bij elkaar wel tien stuks.. Toch ook heel vaak drie of vier en regelmatig twee weken droog! Gemiddeld gesproken misschien vier per dag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...