Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Petramaas

Aanbevolen berichten

Hoi lieve mensen,

ik ben Petra en net weer 3 weken gestopt. Eerdere stoppoging was 2 jaar geleden met antitrekmedicatie. Dat hielp maar toch weer begonnen. Maar nu toch hoge leverwaardes geprikt en was erg moe. Dronk een fles wijn per dag. Dat was minder dan 2 jaar geleden maar toch.  Van Naltrexon wordt ik nu onrustig en slaap ik slecht. Dat kan ik er niet bijhebben. En dus veel trek, vooral overdag bij drukte op werk. Zomaar om 11:00 uur bij de koffie trek. Terwijl ik alleen ‘s avonds dronk. En ‘s avonds als ik relaxed ben valt het mee.  Maar toch bang voor terugval.

hoop ik goede tips te krijgen en te geven om vol te houden.

lieve groeten,

Petra

 

 

..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn geval bleek het goed te helpen me zo snel mogelijk met vervolgstappen bezig is te gaan houden. Dus niet voornamelijk in gedachten met stoppen bezig zijn, want dat besluit staat al vast, maar meer met gezond eten, lichaamsbeweging, huis opruimen en dat soort zaken. En blij zijn dat je van die stomme gewoonte af bent. Heerlijk, en zonder trekremmers dit keer. Complimenten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Petra. Het forum staat vol met goede tips. En wat Bob zegt is ook heel treffend. Het stoppen met drinken kan een heel proces zijn en je flink bezig houden. Het kan helpen om te werken aan positieve zaken, in plaats van je te richten op iets dat je niet meer wilt.

Ik weet niet of je naam hier je echte naam is. Dit is een openbaar forum, iedereen kan meelezen. Misschien een opmerking ten overvloede. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Petramaas, welkom hier!

Zelf ben ik pas sinds vorige week gestopt met alcohol (ik dronk meer dan een fles Whisky en porto per week en dan nog talloze glazen wijn) dankzij de vele tips die ik hier gevonden heb. Ik ben dus ook nog een groentje hier. Het helpt voor mij ook echt om met lotgenoten in contact te komen. Wat Bob en knakker schrijven kan ik alleen maar bijtreden! Veel succes, het lukt je vast wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Petra,

Ik zit op bijna 2 weken na een terugval van een half jaar na mijn laatste stoppoging. Ik dronk ook een fles per avond en soms 1 of 2 avonden niet maar dan dronk ik de dag erna soms wel 2 flessen. Jeetje als ik dit opschrijf begrijp ik het nu zelf niet .. waarom?! Dat zegt voor mij al wat. Ik hoop dat je kunt kijken naar het waarom, het zinloze ervan. 
Je krijgt door niet te drinken zoveel terug: tijd fitheid helderheid trots zin in het leven. Het is natuurlijk soms lastig maar ik las hier ergens : als je wilt drinken spoel het bandje even vooruit .. dan zag ik die schaamte en de kater en de mislukking. Dat helpt voor mij nog om dat te doen. Naast hoe goed ik me nu ook voel. Succes. We can do this ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle tips. Het lukt me nu al een maand om niet te drinken!  Voor mij best een mijlpaal. Ik merk dat als ik de trek gewoon aanvaard als iets wat er even bijhoort, dat het dan sneller weggaat.  Voor mij werkt het niet om het te vervangen door andere gedachten. Dan lijkt de trek alleen maar sterker te worden. Dus ik zit het nu gewoon uit. Hallo, daar ben je weer. En ik bekijk in welke situatie het ontstaat. En ik mijd echt triggers zolang het lukt. 
 

Wat ook meewerkt is dat de vermoeidheid minder wordt. Ik slaap ‘s nachts veel beter.  Dus allemaal cadeautjes.  Ik weet dat ik er nog lang niet ben, maar het begin is er. 
 

lieve groetjes,

Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-9-2020 om 16:45 zei Petramaas:

Hoi lieve mensen,

ik ben Petra en net weer 3 weken gestopt. Eerdere stoppoging was 2 jaar geleden met antitrekmedicatie. Dat hielp maar toch weer begonnen. Maar nu toch hoge leverwaardes geprikt en was erg moe. Dronk een fles wijn per dag. Dat was minder dan 2 jaar geleden maar toch. 

Maar één fles wijn per dag? Dat is toch niet echt veel? Volgens mij kun je daar makkelijk vanaf komen.. Aan de andere kant is het zo dat verslaving niet zozeer de hoeveelheid drank is. Ik dronk er meestal maar zes per dag en bleek al superverslaafd te zijn.. Na bijna 4 jaar droog heb ik nog steeds last van drankzucht. Ik wens je veel succes. Je komt er wel, maar het is een zware strijd. 

 

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig Petra! Al een maand! Ik ga je een beetje achterna met mijn dag 19. Fijn gevoel hé, het niet doen. Ik slaap veel beter en word fit en helder wakker, dat is voor mij mijn allergrootste gewin. Ik heb soms trek maar dat kan ik ook redelijk uitzetten want ik wil niet en het is geen optie. Wat Bob ook eerder zei: besluit staat vast .. no turning back for me. Ik leef nu veel fijner en dat met een dikke vette punt of liever een uitroepteken erachter .! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...