Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 september 2020


Lika

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Bor:

Nou het zal wel aan mij liggen maar dat heb ik niet. Ik leef dag per dag en ik verwacht niets.

Zo leef ik nu ook, beter voor mij. Elke dag is er 1. 

Kan ik meer dingen aan en handelen. Stel je zo voor, je staat op met een (groot) doel en dat soort mensen krijgen die dag te horen dat ze bv kanker hebben dan gaat het piepen worden en het niet meer weten(logisch natuurlijk) Benieuwd hoe de doelen dan zijn, bijstellen en alles omgooien. Ja wat is beter? Ik hou rekening met alles en hou wel met dingen rekening, maar dag voor dag. Daarom hou ik het droog zijn nu ook vol denk ik. Dat hele lange termijn denken is goed voor sommige mensen maar niet voor iedereen. Snap jou @Bor, heeft ook met eerlijkheid te maken naar jezelf te maken denk ik. Realistisch zijn, lastig voor sommige hier en dat is niet erg. Wel heel lastig lijkt mij, zou er zelf niet heel ver mee komen. Zit in andere draadje, weet het. Ga slapen en voel mij eindelijk eens veilig en gelukkig en ik moet om 5:30 op, moet niet gekker worden :D

Blij dat er ook bepaalde mensen hier zijn met een andere insteek/gedachte. Voelt het niet zo alleen, ben niet de meute. Nooit willen zijn.

Trusten en up de andere draad. :moon:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Bor:

Welk pad? Waarheen?

Nou begin je over het woordje 'pad' en ik vind dat je gelijk hebt hoor, het gaat nergens heen en we eindigen allemaal met onze neus omhoog. Maar daar ging het niet over, ik vroeg me af hoe het kan dat je nu geen zin hebt in varen terwijl je daar anders altijd enthousiast over bent. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat het deel in jou dat wil blijven drinken de boel aan het saboteren is.

Van mij hoef je niet te stoppen met drinken hoor, maar je gaf zelf aan dat je een poosje niet wilt drinken en even later zeg je dat je niets meer leuk vindt. Ik vind dat wel interessant, jij niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Bor, dit had ik niet verwacht :D

19 minuten geleden zei Bor:

Stel je vragen maar. Het mag wel hard voor mij zijn hoor, geeft niet.

Ik wil niet hard Bor, ik ken dat wel, ik lijk best op jou. Ik heb in mijn leven heel wat mensen een grote bek gegeven, dan werden ze bang voor me net zoals ik nu bang ben voor jouw grote bek. Ik vind het ook niks als mensen schijnheilig aardig doen maar ondertussen... je kent dat wel. Nu zoek ik naar manieren om liefdevol eerlijk te zijn. Maar goed, daar hadden we het niet over.

Ik vind het rot voor je dat die drank zo'n rol blijft spelen in je leven. Ik heb geen idee hoeveel je drinkt maar soms hoor ik dat 20 eenheden op een avond voor jou nog niet genoeg is. Dat is toch kut? 

Je zei een paar dagen geleden dat je even wilde stoppen toch? Maar de gedachte daaraan zorgde ervoor dat je geen zin meer had in varen. Dat is toch wonderlijk eigenlijk? Ik bedoel, het is de gedachte dat je je in de toekomst niet kunt verdoven die ervoor zorgt dat je het nu niet naar je zin hebt. Terwijl je nu met die hele toekomst nog niks te maken hebt.

Ik zeg 'je' maar ik herken het natuurlijk. Het heeft mij wel geholpen om dit in te zien. Dat ik me niet nu al rot ga voelen omdat ik bang ben voor de avond zonder drank. Die avond komt wel en daar deal ik dan wel mee.

Nou ja, ik lul ook maar een end weg zoals je leest. (heerlijk hè dat er geen moderator meer is, ik kreeg weleens een waarschuwing omdat ik het woordje 'shit' had gebruikt.)

Lukt het om niet te drinken de afgelopen dagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...