Spring naar bijdragen

Ik wil stoppen met alcohol


Wings69

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

hier even een update van mijn kant. Ik heb eergisteren gehoord dat mijn contract met een jaar verlengd wordt, contract zal over 2 weken ondertekend worden. Gisteren bericht ontvangen dat er plek is voor klinische opname inclusief detox van 8 dagen rond januari (met indien noodzakelijk, een klinische opname van 4 maand). Mijn werkgever weet niets van mijn alcoholprobleem en weet niet beter dan dat het goed met mij gaat. Het voelt nu zo als verraad wanneer ik nadat ik mijn contract heb getekend, ik moet zeggen dat ik 4 maand moet worden opgenomen. Hoe zeg ik dit? Ik werk in de verzekeringsbranche en verwacht weinig begrip. Komt ook nog bij dat ik een goedkopere woning aangeboden heb gekregen, welke begin februari zal worden opgeleverd. Hoe moet ik dit realiseren als ik dan in een kliniek zit? Ik heb langdurige opname nodig, maar zie nu even alleen maar vreselijk veel beren op mijn weg. Ik heb ook een hond die verzorgd moet worden. Maar nog steeds wil ik zo graag afkicken van alcohol. Ik weet het even niet meer en mijn hoofd zit vol met dilemma's momenteel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou als je het hebt over hoop en eventueel dat klinkt weinig overtuigd en overtuigend. Ik lees dat je contract is verlengd en er is je een woning aangeboden. Dat is prima nieuws. Dit kan het begin zijn van de rest van je leven maar dan moet je nu niet gaan verkloten met hoop en eventueel. Dan moet je er ook ECHT voor gaan, voor die detox van 8 dagen en vooral de periode na de detox waarin je echt gaat doorzetten.
Ik heb er een beetje hard hoofd in op basis van wat je tot nu toe geschreven hebt. Maar een verlengd contract kan je in deze periode moeilijk zomaar naast je neer leggen. Je moet prioriteiten stellen.

Wat ga je na de detox anders doen dan wat je altijd deed tot nu toe? Wil je echt stoppen of wil je een achterdeurtje openlaten om stiekem niks te veranderen en gewoon door te gaan met jezelf kapot drinken? Want dan hoef je die detox ook niet te doen. Je moet echt alles op alles zetten anders lukt het niet. 

Geen wijn meer in huis halen. Noot niet meer. Begin maar vast aan dat idee te wennen en bedenkt maar vast een nieuwe gewoonte. Je had het over lezen bv. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wings ik las net je eerste bericht, 2 a 3 flessen wijn per dag.
En jij denkt echt dat men op je werk niets in de gaten heeft?
Waarschijnlijk komt de alcohol je porien uit en is men tactisch,
zolang je presteert en geen problemen veroorzaakt kan men best
het nodige door de vingers zien. Ik zeg dit niet om je onderuit te halen,
maar het zou zo fijn zijn als je tenminste 1 persoon in vertrouwen kunt nemen.
Iemand waarvan je weet dat die je in nood zal steunen, want je gaat het
zwaar krijgen. Ik hoop dat er nu al begeleiding is voor je om naar die detox
toe te werken, afbouwen, medicijnen als dat nodig is, alles wat nodig is
om van de komende tijd kans van slagen in te bouwen. Liefst iemand die
je ook een beetje no nonsens kan konfronteren als je met jezelf zit te malen.
Het is nogal wat, waar je nu voor staat, en alcohol zal die slagingskans nu
echt torpederen. Je kunt beter weten waar je aan toe bent en echt zorgen dat
je maar één keer hier doorheen moet. Kom wat vaker hier schrijven, hier kun
je oefenen in delen, anoniem is de drempel net weer wat lager, en alles wat je
hier alvast leert, daar heb je straks in het echt ook profijt van. succes meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wings, wat fijn dat er perspectief is in het traject. Ik zou nu wel doorzetten. 8 dagen detox is niks in mijn ervaring, daar kijkt mijn verslaving niet van op. Mijn ervaring is dat je daarna opeens drie jaar verder bent en spijt hebt dat je toen niet hebt doorgezet.

Je overweging met werk snap ik heel goed. Zou je het niet slim aan kunnen pakken en een tijd verlof opnemen, aangeven dat je dat nieuwe contract graag tekent maar wel per april? Werkgevers zijn soms flexibeler dan je denkt. En als alcohol zo’n blok aan je been is dan kun je je maar beter even daarop richten. Maar wie ben ik. Veel sterkte en wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Even update na bijna 2 jaar! Destijds stond ik vlak voor een opname, maar door allerlei omstandigheden durfde ik het toch niet aan, met als gevolg dat ik gewoon door bleef gaan met elke avond drinken tegen beter weten in. Desondanks terug opnieuw door allerlei omstandigheden het besef gelukkig weer gevoeld dat ik zo niet meer verder kan en wil leven. Komende woensdag word ik opgenomen voor detox in Enschede en vanuit daar verdere klinische behandeling in Rekken. Ik vind het verschrikkelijk eng, maar ik voel vooral ook opluchting dat ik mezelf eindelijk in meerdere opzichten durf te laten helpen!

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...