Spring naar bijdragen

Ik wil stoppen met alcohol


Wings69

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Pytje:

Heb je hier - los van je alcoholgebruik - al eens hulp voor gezocht? Angst zou je ook kunnen bestrijden met iets anders dan alcohol. Voor jou bestaat er nu een heel direct verband, maar is dat wel nodig?

Neurotische angsten heb ik eigenlijk al heel lang en inderdaad ook al toen ik nog niet dronk. Ik heb ooit cognitieve therapie gehad, maar heeft niet echt veel geholpen. Ik bleek een gegeneraliseerde angststoornis te hebben. En tja....het dagelijkse alcoholgebruik heeft dit bij mij helaas alleen maar versterkt. Een van de redenen dus voor mij om te willen stoppen met alcohol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

Wings je kunt 24/7 de luisterlijn bellen en van 10 tot 22u chatten met hen.
die onrust kun je delen met mensen die ermee om kunnen gaan en je door
de moeilijkste momenten heen kunnen loodsen. Drinken verergert paniek en angst.
En ja, prof. hulp erbij zoeken als je die nog niet hebt uiteraard ook.

Dat is wel een goede tip, dank je wel:)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vreselijk @Wings69, die angst. Ik herken het zo goed. Ik had die angst ook al toen ik nog niet dronk, van kinds af aan. En drank maakte het erger.

Ik heb twee jaar lang Citalopram gekregen, een antidepressivum dat goed werkt bij angst. De combi met alcohol was echter vreselijk, het neemt namelijk remmingen weg. Ik ben daar op eigen initiatief mee gestopt twee maanden geleden. Maar goed ik ben zo’n vreselijke alcoholist dat gaat er niet uit vooralsnog. Maar het kan helpen, zo’n medicijn. 
 

Maar het beste medicijn is om niet te drinken. En voor mij is dat heel gevaarlijk want ik val altijd terug. Ik kan het nauwelijks meer terugval noemen, ik houd het gewoon maar twee weken vol.

Inmiddels kan ik wel iets beter met de angst omgaan, simpel door mezelf af en toe gerust te stellen. De echte angst is voor mij heel concreet geworden, namelijk dat ik nooit uit deze verslaving kom. Ik hoop dat jij ook een beetje rust kunt vinden. Goed dat je die intake hebt. Als jij er voor gaat dan kun je beter worden. Nog ff volhouden. En lief voor jezelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-9-2020 om 13:28 zei Wings69:

Neurotische angsten heb ik eigenlijk al heel lang en inderdaad ook al toen ik nog niet dronk. Ik heb ooit cognitieve therapie gehad, maar heeft niet echt veel geholpen. Ik bleek een gegeneraliseerde angststoornis te hebben. En tja....het dagelijkse alcoholgebruik heeft dit bij mij helaas alleen maar versterkt. Een van de redenen dus voor mij om te willen stoppen met alcohol.

Herken dat @Wings69, als kind had ik al een angst/paniek stoornis. Hyperventileren en elk moment denken dat ik dood gin(stikken, hartstilstand en andere ziektes etc)

Later kon ik dat dempen met drank maar idd de volgende dag komt het evenzo hard terug of nog erger en hou je de boel in stand.

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Descartes33:

Wat vreselijk @Wings69, die angst. Ik herken het zo goed. Ik had die angst ook al toen ik nog niet dronk, van kinds af aan. En drank maakte het erger.

Ik heb twee jaar lang Citalopram gekregen, een antidepressivum dat goed werkt bij angst. De combi met alcohol was echter vreselijk, het neemt namelijk remmingen weg. Ik ben daar op eigen initiatief mee gestopt twee maanden geleden. Maar goed ik ben zo’n vreselijke alcoholist dat gaat er niet uit vooralsnog. Maar het kan helpen, zo’n medicijn. 
 

Maar het beste medicijn is om niet te drinken. En voor mij is dat heel gevaarlijk want ik val altijd terug. Ik kan het nauwelijks meer terugval noemen, ik houd het gewoon maar twee weken vol.

Inmiddels kan ik wel iets beter met de angst omgaan, simpel door mezelf af en toe gerust te stellen. De echte angst is voor mij heel concreet geworden, namelijk dat ik nooit uit deze verslaving kom. Ik hoop dat jij ook een beetje rust kunt vinden. Goed dat je die intake hebt. Als jij er voor gaat dan kun je beter worden. Nog ff volhouden. En lief voor jezelf zijn.

Angst voelt voor mij als een enorme beklemming; het gevoel nooit echt 'vrij' te kunnen leven. Als ik alcohol drink dan voelt het even als een soort van verlichting. Tegelijkertijd besef ik steeds meer hoe ik mijn angst gebruik als excuus om te drinken en deze dwang leg ik mezelf op; wetende dat ik mezelf hiermee nog meer klem zet. En ja; ik snap dus heel goed jouw angst dat je nooit uit die verslaving komt. Toch geloof ik dat daar wel een vrije keuze is. Althans voor mij. Ik heb de vrijheid om mijn 1e glas wijn niet te drinken. De dwanggedachten die ik heb kan ik helaas niet uitschakelen. Echter kan ik er wel voor kiezen om hier anders mee om te gaan; hulp te vragen; zoeken naar een andere ( constructieve) manier. Vroeger sportte ik heel veel; was echt een enorme uitlaatklep. Helaas is dit door het alcoholgebruik gestagneerd. Wat ik voor nu nodig heb is een totale reset van body en mind. Ik kan niet wachten op een opname. Er moet bij mij gauw iets doorbroken worden, heel radicaal! Ik wens jou ook heel veel sterkte toe met alles:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Herken dat @Wings69, als kind had ik al een angst/paniek stoornis. Hyperventileren en elk moment denken dat ik dood gin(stikken, hartstilstand en andere ziektes etc)

Later kon ik dat dempen met drank maar idd de volgende dag komt het evenzo hard terug of nog erger en hou je de boel in stand.

Sterkte!!

Vroeger toen ik nog niet dronk, las ik de ene medische encyclopedie na de andere zodra ik lichamelijk wat voelde. Vreselijk dwangmatig en obsessief. Uiteindelijk is dit minder geworden...pas veel later ben steeds vaker wijn gaan drinken. Nu zit ik in een vastgeroest patroon waar ik uit mezelf niet uitkom. Als ik hartkloppingen ervaar en angst voor een hartstilstand steek ik gauw een sigaret op. In de avond bij elk lichamelijk ongemak gauw een glas wijn. Hoe ongelooflijk paradoxaal:face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Renaldo61:

 

Zit in beidde herkenbare dingen in voor mij. Ik dronk ook dikwijls om angst te verdringen. Bijsluiters lezen moet ik ook opgeven. 

oh daar zeg je me wat over bijsluiters! Ik durfde heel lang geen bètablokkers te slikken vanwege de bijwerkingen;  terwijl de gevolgen van langdurig een te hoge bloeddruk veel ernstiger zijn zonder bètablokkers. Jaren lang geweigerd om ontstekingsremmers te slikken i.v.m. de bijwerkingen en de angst daar dan aan dood te gaan. Ondertussen wel gewoon met de bijsluiter in mijn hand het ene glas wijn met de andere weg drinken en natuurlijk nog maar weer eens een sigaret erbij. Niet echt te vergelijken, maar hetzelfde heb ik nu met het voornemen om eindelijk weer te gaan sporten. Ik weet dat het zo ontzettend goed voor me is...maar ik durf het niet goed, uit angst dat ik een hartinfarct krijg op het moment dat ik na jaren van stilstand mijn hart weer eens intensief laat werken. Nee beter dan maar een glas wijn en een sigaretje! Wat een ziekelijke absurde gedachte is dit toch!:angry: Ik sta erbij en ik kijk erna.....al veel te lang!

En ik al die tijd maar denken dat ik intelligent was? Alcohol heeft er voor gezorgd uiteindelijk dat ik al zeker 20 jaar elke avond een vreselijke domme keuze maak. Het meest domme van dit is eigenlijk, dat ik de volgende dag besef dat het dom was; maar besluit om nog maar 1 enkel avondje dom te zijn.....Het woordje 'dom' verander ik voor het gemak maar even in luchtig....ik moet het immers wel rechtvaardigen voor mezelf. Ondertussen vind ik maar 1 ding van mezelf en dat is dat ik een vreselijke angstige en onzekere vrouw ben en ik mezelf vreselijk gevangen voel in een leven die ik gewoonweg zelf gecreëerd heb. Dat ik mijn eigen creatie weer volledig ongedaan kan maken en ik regie kan nemen in een prettiger en bovenal gezonder leven , geeft mij moed!!:heart: ( mede dankzij dit forum)

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Renaldo61:

@Wings69 Begin verleden week ergens naartoe geweest waar ex verslaafden met elkaar praten. Wat later betrapte een van die medewerksters me in een café met een bier. Woensdag namiddag bij 2 patiënten uit de verslavingskliniek op een terras gaan zitten. De ene rook natuurlijk dat ik die dag al gedronken had. Donderdag dan nog gedronken, hoe dom kan iemand zijn? 

tja...het effect van alcoholmisbruik; complete mindfuck :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Renaldo61:

@Wings69 Begin verleden week ergens naartoe geweest waar ex verslaafden met elkaar praten. Wat later betrapte een van die medewerksters me in een café met een bier. Woensdag namiddag bij 2 patiënten uit de verslavingskliniek op een terras gaan zitten. De ene rook natuurlijk dat ik die dag al gedronken had. Donderdag dan nog gedronken, hoe dom kan iemand zijn? 

uit jouw woorden begrijp ik dat het nog niet echt lukt met het stoppen met alcohol? Het woordje "dom" gebruikte ik puur voor mezelf hoor, laat dat even duidelijk zijn oke? Ik zie namelijk mensen die willen stoppen met alcohol (zoals ik) maar waarbij dit met vele terugvallen gaat, juist als heel moedig. Van mezelf vind ik het ronduit dom dat ik het al die tijd echt wel wist, maar er voor koos om het te negeren. Nu achteraf weet ik dat ik de realiteit niet onder ogen durfde te zien.

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Renaldo61:

@Wings69 Ik had vorige Woensdag al besloten om te stoppen met drinken. Dat wou ik nooit meer laten gebeuren, maar ben Donderdag toch weer beginnen te drinken. Het is geen excuus, maar ik zal nog onder invloed geweest zijn. Sorry als dit verkeerd overkwam. 

hey voor mij hoef je echt geen sorry te zeggen hoor! Tot nog toe zit ik hier op dit forum terwijl ik zelf nog niet eens ben gestopt met alcohol. Ik heb echter wel het sterke voornemen dit wel te doen. Dit forum zie ik als een enorme ondersteuning en vooral herkenning. Wat ik lees (ook bij jou) is vooral openheid en de erkenning dat stoppen met alcohol beslist niet makkelijk is als je eenmaal verslaafd bent geraakt. Ik put hoop uiteraard uit succesverhalen...maar juist ook uit verhalen van mensen waarbij het allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Het betekent dat we allemaal maar gewoon mensen zijn. Bij de 1 lukt het stoppen vanzelf, daar waar het bij een ander met vele vallen en opstaan gaat. Ik lees ook verhalen hier van mensen die nooit echt kunnen stoppen. Maar het feit dat hierover met zoveel openheid geschreven wordt, betekent voor mij alleen maar dat dit er mag zijn. Alcohol de baas hoeft niet te betekenen dat er dus gelijk gestopt wordt met drinken toch? Essentieel lijkt mij vooral dat er erkenning is voor het probleem en dat hier hulp voor gezocht wordt. Dankzij dit forum is er ruimte voor mensen die issues hebben met alcohol. En ik vind het mooi te zien (lezen) dat iedereen hier gewoon zichzelf kan zijn....zelfs wanneer het stoppen met alcohol na vele pogingen gewoonweg onmogelijk lijkt. Echt mooi te lezen hoeveel steun hier is voor elkaar:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Renaldo61:

@Wings69  Het is bij mij al stoppoging zoveel. Een matige drinker zal ik nooit meer worden. Ik bedoel een paar biertjes in de week. Dat lukt me zeker niet meer. Maar ik schaam me zeker over afgelopen Woensdag. Veel medepatienten vertelden me, dat ik veel te snel de kliniek uit wou. 

wat maakte dan dat je de kliniek zo snel weer wilde verlaten? Ik ondertussen raak al weer behoorlijk aangeschoten merk ik...maar het geeft me al lang niet meer de voldoening die ik ooit wel had. Het bevestigt alleen maar mijn wanhoop en mijn hulpeloosheid. Ik wil niet meer drinken maar ben ook als de dood om voortaan nuchter mijn avonden/nachten door te komen. Ik heb de tip van lady jane gelukkig wel opgeslagen. Ook diep in de nacht is er altijd wel iemand bereikbaar. Alles beter dan 112 bellen!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Renaldo61:

@Wings69  In Belgie heb je ook nog https://www.tele-onthaal.be daar luisteren vrijwilligers naar je problemen. Op de rest antwoord ik later. 

ik ga nu maar gewoon naar bed. Het gekke is dat als ik eenmaal in bed lig ik niet meer denk aan alcohol. Het is meer dat ik het naar bed ga uit stel, uit angst voor piekeren. Angst voor leegte en fysieke sensaties in mijn lijf denk ik. Vroeger las ik eindeloos in bed tot dat ik in slaap viel. Ik hoop dat ik ooit weer in die modes kom. Ik word gek van dat krampachtige in mezelf!:( 

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.flowmat.nl/producten/

het middelste setje heeft mij uit mijn lijden verlost mbt slapen.
Hij ligt al 9 jaar naast me of hangt aan het hoofdeinde bed.
Het is van oorsprong een meditatiematje om tot rust te komen.
De mini rozetjes geven prikkels die de zuurstof door je lichaam
sturen en prikkelen ook de meridianen waar alle energie door stroomt.
De sensaties halen je meteen uit je hersenspinsels en na vrij korte tijd
voel je een weldadige rust over je komen. Ik kan er zo 1 1/2 uur op liggen
slapen en word pas weer wakker als ik op mijn zij wil, mijn normale slaaphouding.
Het is echt wennen, doorzetten soms, zeker als je een gevoelige huid hebt.
Dan kun je een T-shirt aanhouden of een laken erover leggen, om te wennen.
Voor mij en vele andere mensen is het echt een wonderdingetje. Het helpt ook nog
eens detoxen heb ik op internet gelezen dus dat is extra winst nu bij jou.
Maar het is en blijft een hulpmiddel, een soort van gereedschap, net als het forum.
Niemand kan het voor je doen, maar alles en iedereen kan je erbij helpen.
Zowel van de kliniek als van middelen, kun je te hoge verwachtingen creeren en dan
vallen dingen (en mensen soms) tegen. Creeer liever hoop, want dat doet leven:rose:
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bumperjim:

Is er een manier om weer in die modes te komen, anders dan het gewoon te doen??

Tja eigenlijk is het gewoon heel simpel; door het inderdaad gewoon maar te doen he!? Ik neem mezelf voor om vanavond in ieder geval voor 24.00 naar bed te gaan, met een boek!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei lady jane:

https://www.flowmat.nl/producten/

het middelste setje heeft mij uit mijn lijden verlost mbt slapen.
Hij ligt al 9 jaar naast me of hangt aan het hoofdeinde bed.
Het is van oorsprong een meditatiematje om tot rust te komen.
De mini rozetjes geven prikkels die de zuurstof door je lichaam
sturen en prikkelen ook de meridianen waar alle energie door stroomt.
De sensaties halen je meteen uit je hersenspinsels en na vrij korte tijd
voel je een weldadige rust over je komen. Ik kan er zo 1 1/2 uur op liggen
slapen en word pas weer wakker als ik op mijn zij wil, mijn normale slaaphouding.
Het is echt wennen, doorzetten soms, zeker als je een gevoelige huid hebt.
Dan kun je een T-shirt aanhouden of een laken erover leggen, om te wennen.
Voor mij en vele andere mensen is het echt een wonderdingetje. Het helpt ook nog
eens detoxen heb ik op internet gelezen dus dat is extra winst nu bij jou.
Maar het is en blijft een hulpmiddel, een soort van gereedschap, net als het forum.
Niemand kan het voor je doen, maar alles en iedereen kan je erbij helpen.
Zowel van de kliniek als van middelen, kun je te hoge verwachtingen creeren en dan
vallen dingen (en mensen soms) tegen. Creeer liever hoop, want dat doet leven:rose:
 

Hey dank je wel voor de link:)! Ik heb hier als eens eerder over gelezen. Ik heb veel spanning in mijn lijf ( met name nek en schouders). Ik ga hem nu toch maar bestellen.  Hij is ook niet heel prijzig gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cleo66:

Ik heb m ook , gebruik m vaak ter ontspanning,  heerlijk 

Ik heb hem inmiddels besteld! Ben heel benieuwd! Ik gebruik al heel lang Aloë Vera hitte crème voor mijn nek. Het is een heerlijk middel, maar een tube kost 20 euro. Het zou mooi zijn als dit matje de spierspanning vermindert. Ik lees er in ieder geval veel positieve ervaringen over op internet.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-9-2020 om 21:02 zei Wings69:

Vroeger toen ik nog niet dronk, las ik de ene medische encyclopedie na de andere zodra ik lichamelijk wat voelde. Vreselijk dwangmatig en obsessief. Uiteindelijk is dit minder geworden...pas veel later ben steeds vaker wijn gaan drinken. Nu zit ik in een vastgeroest patroon waar ik uit mezelf niet uitkom. Als ik hartkloppingen ervaar en angst voor een hartstilstand steek ik gauw een sigaret op. In de avond bij elk lichamelijk ongemak gauw een glas wijn. Hoe ongelooflijk paradoxaal:face-icon-small-shocked:

Herken het, las ook altijd medische encyclopedies, moest ook wel was nog geen internet toen:D Kun je nagaan, we zijn er toch al best oud mee geworden.

Hartkloppingen, hou op zo vaak gehad, is natuurlijk stress maar wij denken/dachten wat anders en idd dan een sigaret en/of een glas wijn/bier. Had dat ook, heel erg eigenlijk maar zo werkte dat idd.

Drink je nog steeds zoveel als in je begin posting stond, 2 a 3 flessen wijn? Is best heel veel, geen oordeel want ik dronk wb eenheden bier ws hetzelfde of meer. Fijn dat je je hebt aangemeld hier, je bent er wel mee bezig. Heb jij een plan? Heb niet alles goed gelezen, misschien staat het er al, ben er wel benieuwd naar. 

Blij dat je hier bent. :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Smaragd:

Herken het, las ook altijd medische encyclopedies, moest ook wel was nog geen internet toen:D Kun je nagaan, we zijn er toch al best oud mee geworden.

Hartkloppingen, hou op zo vaak gehad, is natuurlijk stress maar wij denken/dachten wat anders en idd dan een sigaret en/of een glas wijn/bier. Had dat ook, heel erg eigenlijk maar zo werkte dat idd.

Drink je nog steeds zoveel als in je begin posting stond, 2 a 3 flessen wijn? Is best heel veel, geen oordeel want ik dronk wb eenheden bier ws hetzelfde of meer. Fijn dat je je hebt aangemeld hier, je bent er wel mee bezig. Heb jij een plan? Heb niet alles goed gelezen, misschien staat het er al, ben er wel benieuwd naar. 

Blij dat je hier bent. :rose:

Mijn plan is om hoe dan ook uiteindelijk helemaal te stoppen. Minderen is geen optie voor mij helaas.  Maandag 12 oktober heb ik mijn 1e intakegesprek bij Tactus. Zoals ik het zelf zie, is een opname noodzakelijk voor mij, met als doel uit mijn vast geroeste patroon te komen en puur vanuit het besef dat ik het alleen thuis echt niet red om ineens te stoppen; dit dus vooral  vanwege mijn heftige neurotische angsten. Sinds ik mij hier heb aangemeld probeer ik mijn alcoholgebruik wel te minderen, door steeds mijn 1e glas zo lang mogelijk uit te stellen. Helaas lukt het mij niet om minder dan 2 flessen wijn ( 7,5 % alcohol) te drinken. En hoe erg het ook klinkt, ik zorg er altijd wel heel dwangmatig voor dat ik minstens 3 fles wijn in huis heb. Dus de volgende dag staat er dan altijd nog 1 ongeopende fles tot nu toe. Mocht een opname toch te lang duren, dan hoop ik dat Tactus mij helpt om tot die tijd toch de alcohol enigszins de baas te worden. Wat ik echter wel weet, is dat ik hoe dan ook hulp nodig heb en er ook echt  voor wil gaan.

Hoe gaat het bij jou nu met jouw angsten? Is dit bij jou minder geworden inmiddels?

bewerkt door Wings69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Wings69:

 

Hoe gaat het bij jou nu met jouw angsten? Is dit bij jou minder geworden inmiddels?

Ja al steekt het altijd de kop op bij stress en hoe dubbel als ik een keer doorschiet wb drinken. De dag nadien.

Heb toen ik net 30 was een cognitieve week therapie gehad, duurde een half jaar, 5 dagen per week..  Dat hielp mij om van het hypochondrische neurotische af te komen. Kan het verstandelijk/cognitief ombuigen dan en als ik dood ga dan ga ik dood. Zoiets. Heel lastig zo uit te leggen maar hielp mij wel. Later ben ik wel blijven drinken met periodes, soms niks maanden, dan weer gecontroleerd. Maar die therapie heeft mij wel geholpen. Pluk daar nog steeds de vruchten van eigenlijk. Blijf er niet geheel in hangen, want dan verstijf je helemaal en voel je ook elke spier, vooral bij het hart/nek en andere spieren. Snap hoe lastig het is, bepaalde destijds mijn gehele leven. Mijn beide ouders zijn jong gestorven, daar komt ook deels die angst nog steeds uit voort, dan krijg ik het ook. Maar goed ik leef nog.

Succes, ben blij dat je een plan hebt. En echt hoe minder je drinkt/niet drinkt en de juiste hulp erbij krijgt dan gaat het  minder worden. Die dempende werking helpt even maar is niet de oplossing. Dat weet ik nu zeker wel.

Blijf je volgen en goed je het aangaat!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol is natuurlijk ook een soort van zelfmedicatie, veiligheid en snap dat je dan meer haalt dan je eigenlijk ook nog op drinkt. Best knap dat die ongeopende fles/pak er dan de volgende dag nog staat. Dat lukte mij bijna nooit. Het is veel maar wel knap dat je dit nu al kan en ook dat eerste glas uitstellen dat wilde ik je nog tikken.

Het werkt als je eraan werkt en dat doe jij, je uit je en bespreekt het. 

Fijn dat je deelt hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

Ja al steekt het altijd de kop op bij stress en hoe dubbel als ik een keer doorschiet wb drinken. De dag nadien.

Heb toen ik net 30 was een cognitieve week therapie gehad, duurde een half jaar, 5 dagen per week..  Dat hielp mij om van het hypochondrische neurotische af te komen. Kan het verstandelijk/cognitief ombuigen dan en als ik dood ga dan ga ik dood. Zoiets. Heel lastig zo uit te leggen maar hielp mij wel. Later ben ik wel blijven drinken met periodes, soms niks maanden, dan weer gecontroleerd. Maar die therapie heeft mij wel geholpen. Pluk daar nog steeds de vruchten van eigenlijk. Blijf er niet geheel in hangen, want dan verstijf je helemaal en voel je ook elke spier, vooral bij het hart/nek en andere spieren. Snap hoe lastig het is, bepaalde destijds mijn gehele leven. Mijn beide ouders zijn jong gestorven, daar komt ook deels die angst nog steeds uit voort, dan krijg ik het ook. Maar goed ik leef nog.

Succes, ben blij dat je een plan hebt. En echt hoe minder je drinkt/niet drinkt en de juiste hulp erbij krijgt dan gaat het  minder worden. Die dempende werking helpt even maar is niet de oplossing. Dat weet ik nu zeker wel.

Blijf je volgen en goed je het aangaat!! 

Tja de angst voor doodgaan is bij mij eigenlijk vooral de angst voor verlies van controle; angst voor het onverwachte. Maar door mijn angst te verdoven met alcohol elke avond, geef ik eigenlijk juist de regie weg over mijn leven, laat dan de alcohol overheersen. Pffff....alcohol is echt mindfuck! Ik weet inmiddels zo goed hoe het allemaal werkt bij mij....wat nu bij mij gewoonweg ontbreekt is de moed om mijn angsten onder ogen te zien. Ik schaam me om het te moeten zeggen, maar doe het toch. Ik voel me fysiek vaak zo extreem angstig, dat ik serieus denk dat alcohol voorkomt dat ik ter plekke dood ga. Omdat ik dan serieus denk dat wanneer ik niet drink, ik dan zo extreem angstig word dat mijn hart het dan begeeft. En precies daarom moet er bij mij iets radicaals gebeuren. Ik moet leren vertrouwen (onder medische begeleiding) op mijn lichaam en geest....zonder alcohol. In een nieuwe geruststellende modus komen zeg maar. Dus vandaar dat ik echt serieus uitzie na een opname. Daarna begint het pas echt; dat besef ik me heel goed. Maar ik moet echt gauw volledig uit mijn patroon en het liefst zo snel mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Smaragd:

Alcohol is natuurlijk ook een soort van zelfmedicatie, veiligheid en snap dat je dan meer haalt dan je eigenlijk ook nog op drinkt. Best knap dat die ongeopende fles/pak er dan de volgende dag nog staat. Dat lukte mij bijna nooit. Het is veel maar wel knap dat je dit nu al kan en ook dat eerste glas uitstellen dat wilde ik je nog tikken.

Het werkt als je eraan werkt en dat doe jij, je uit je en bespreekt het. 

Fijn dat je deelt hier.

Hey en jij ook bedankt voor het delen! Het is echt heel fijn dat er herkenning is....ik kan me soms zo alleen voelen in mijn bizarre gedachtenpatronen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder invloed en de dag nadien wilde ik graag, heel graag dood, was ik er ook niet bang meer voor. Idd een mindfuck. Denk echt dat een opname jou heel goed zal gaan doen. Daar gaan ze ook aan dit soort zaken werken, zelf meerdere opnames gehad. Zet hem op dame, jij kan het ook. volgens mij heb jij heel veel in je, om te geven en delen, helpen. gun het je. Ga zo slapen, moet vroeg op. Hou je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vanmiddag intakegesprek gehad bij Tactus. Ik ben aangemeld voor detox en aansluitend klinische opname. Wachttijd ongeveer 3 maand. Er is tegelijkertijd een soort van 2e spoor uitgezet...namelijk alleen maar detox gedurende 8 dagen. Puur om te ontdekken of ik het daarna ook zonder opname zou redden en dan ambulant. De detox zou ongeveer over 3 weken kunnen plaats vinden. Nu op dit moment voel ik van alles door elkaar heen; angst;onrust; opluchting; onzekerheid betreft mijn werk. Wat ik door alles heen voel is toch een soort onbestemd gevoel van overgave en rust. Het besef dat er echt hulp is en ik niet langer het gevoel heb dat ik machteloos en hulpeloos overgeleverd ben aan alcohol. Maar toch....ik vind het doodeng allemaal. Ik ben niet eens echt dronken nu. Maar het vooruitzicht van een drastische verandering op toch best korte termijn maakt dat ik vol met adrenaline zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...