Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 7-7-2020


Aanbevolen berichten

Moghu allemaal,

Hebben jullie ook wat beter kunnen slapen? Het was wat minder benauwd hé? 

Vandaag beginnen met de drankjes voor het darmonderzoek morgen, maar dadelijk eerst even boodschappen doen. Wil geen ongelukken krijgen in de winkel.:wacko::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou wat me nou is overkomen! Ik maakte een ommetje na het avondeten. Zoals gewoon. Een klein blokje om. Ik was moe van de wortelkanaalbehandeling en was in gesprek met mn man op 3/4 van t ommetje en lette niet op wat me passeerde. Bijt opeens een hond in mn been. Echt bijten. Deed pijn en hij wilde niet loslaten. Hij scheurde heel mn broek en de tanden zette hij in mijn vlees. Toen ie eenmaal losliet was ik in shock. Hij sprong nog en een jongen probeerde m met de riem te houden. Ik ging gelijk de wond bekijken en zei nog doet ie dit vaker. De jongen zei nee. En sorry enz. Ik wilde naar huis. Mn been deed pijn. Was helemaal van de kaart.

Ik zag de tanden in mn been. HAP  gebeld. Wond schoongemaakt met lauwwarm water. En een tetanus prik bij de apotheek ophalen om te laten zetten. 

Nu is het paarsblauw uitgeslagen. 

Ik hou van honden. Ik ben een hondenliefhebber. Sowieso dieren. Maar dit is echt me nog nooit overkomen. Ik kan t gedrag niet verklaren. Honden bijten niet zomaar, maar waarom deze mij beet? 

Het was duidelijk dat de jongen de hond niet onder controle had en de hond bijna niet te houden was. Het was zo'n bully. 

Nou goed geslapen maar doodmoe van zowel de tandarts met heftige napijn als dit incident.

Bol  succes met t onderzoek!

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Wilhelmina:

Ag lieve Wanhopiige  we zitten op het zelfde schuitje ik ben ook ziek knetterziek wat erg voor jou lieverd hou moet  asjebliefd  wilhelmina

@Wilhelminadank je. Sterkte ook voor jou. We weten niet waar het einde is. En erg voor degene die nog aan het afbouwen zijn of nog moeten afbouwen. Sterkte allemaal. Liefs Yollie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Wanhopige:

@Wilhelminadank je. Sterkte ook voor jou. We weten niet waar het einde is. En erg voor degene die nog aan het afbouwen zijn of nog moeten afbouwen. Sterkte allemaal. Liefs Yollie

 

3 minuten geleden zei Wanhopige:

@Wilhelminadank je. Sterkte ook voor jou. We weten niet waar het einde is. En erg voor degene die nog aan het afbouwen zijn of nog moeten afbouwen. Sterkte allemaal. Liefs Yollie

ik denk dat ik echt gek wort slaap een uurtje  per nacht overdags kan ik niet slapen mensen snappen het niet ik weet me geen raat  wilhelmina was ik er maar nooit aan begonnen een hel is het ik hoor snachs geluiden die er niet zijn en tinnitus gaat dubbel te keer 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Wanhopige:

@Wilhelminadank je. Sterkte ook voor jou. We weten niet waar het einde is. En erg voor degene die nog aan het afbouwen zijn of nog moeten afbouwen. Sterkte allemaal. Liefs Yollie

 Ik wens jullie heel veel sterkte. Ben bijna 4 weken bezig met afbouwen diazepam, tot nu toe weinig klachten. Soms s morgens beetje misselijk, maar dat zakt dan best snel.

Scheelt veel de ene of andere dag. Vandaag merk ik niets. Gisteren beetje grieperig gevoel.

Van 10 mg diazepam nu 8 mg. Ga gestaag door.

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Wilhelmina:

 

ik denk dat ik echt gek wort slaap een uurtje  per nacht overdags kan ik niet slapen mensen snappen het niet ik weet me geen raat  wilhelmina was ik er maar nooit aan begonnen een hel is het ik hoor snachs geluiden die er niet zijn en tinnitus gaat dubbel te keer 

Dank je @Wanhopige , wat vreselijk dat je je zo ziek voelt en dat al 4 weken lang. Je moet wel een echte doorzetter zijn om dit door te zetten. Respect voor jullie allemaal die dit stuk al bereikt hebben. Ook @Wilhelmina. Mijn vraag is wel aan jullie hadden jullie tijdens de afbouw ook zoveel klachten of ging het toen goed en geeft je lichaam je nu ff een optater omdat je dat lekkere tijdje van hem hebt afgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dikkie tijdens mijn afbouw had ik heel veel angst. Nu eigenlijk niet meer alleen als ik smiddags in slaap val dan schrik ik wakker met angst omdat ik van de psyhiater smiddags niet mag slapen. Dat zit nu als trauma in mijn hoofd. Maar dat inwendig trillen is mijn grootste probleem naast het slecht slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wanhopige:

@Dikkie tijdens mijn afbouw had ik heel veel angst. Nu eigenlijk niet meer alleen als ik smiddags in slaap val dan schrik ik wakker met angst omdat ik van de psyhiater smiddags niet mag slapen. Dat zit nu als trauma in mijn hoofd. Maar dat inwendig trillen is mijn grootste probleem naast het slecht slapen

Goh, ja sommige dingen ga je letterlijk overnemen en gaan in je hoofd zitten. Net als een klein kind waar moeder tegen zegt je mag vanmiddag niet slapen. Maar je bent zo moe dat je toch wegdoemeld en dan schrik je wakker je voelt je betrapt. Persoonlijk zou ik zeggen als je moe bent ga lekker slapen. Niet te lang misschien wekker zetten. Maar zo doe je ook roofbouw op je lichaam. Mij is altijd vertelt luister naar je lichaam ga daar niet aan voorbij. Tja dus ik zou denken luister naar je lichaam. Maar ja ik heb er niet voor gestudeerd . Doe vooral wat op dit moment goed voor je voelt. Ik wens je echt Beesel Beesel sterkte lokale weet ik dat je daar niks mee opschiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dikkie:

Goh, ja sommige dingen ga je letterlijk overnemen en gaan in je hoofd zitten. Net als een klein kind waar moeder tegen zegt je mag vanmiddag niet slapen. Maar je bent zo moe dat je toch wegdoemeld en dan schrik je wakker je voelt je betrapt. Persoonlijk zou ik zeggen als je moe bent ga lekker slapen. Niet te lang misschien wekker zetten. Maar zo doe je ook roofbouw op je lichaam. Mij is altijd vertelt luister naar je lichaam ga daar niet aan voorbij. Tja dus ik zou denken luister naar je lichaam. Maar ja ik heb er niet voor gestudeerd . Doe vooral wat op dit moment goed voor je voelt. Ik wens je echt Beesel Beesel sterkte lokale weet ik dat je daar niks mee opschiet

Helemaal mee eens........luister naar je lichaam. Als je behoefte hebt om even te slapen zou ik het het zeker doen.

Een psychiater weet ook niet alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Wanhopige:

@Dikkie tijdens mijn afbouw had ik heel veel angst. Nu eigenlijk niet meer alleen als ik smiddags in slaap val dan schrik ik wakker met angst omdat ik van de psyhiater smiddags niet mag slapen. Dat zit nu als trauma in mijn hoofd. Maar dat inwendig trillen is mijn grootste probleem naast het slecht slapen

@Wanhopigeging de angst over toen je was afgebouwd? Of door de CGT? Ik heb het al eens eerder gevraagd geloof ik. Maar hoe je het nu omschrijft staat er dat je angst weg was na de afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei karin123:

@Wanhopigeging de angst over toen je was afgebouwd? Of door de CGT? Ik heb het al eens eerder gevraagd geloof ik. Maar hoe je het nu omschrijft staat er dat je angst weg was na de afbouw.

Eigenlijk tegelijk. Maar ik baal heel erg van de ontwenningverschijnselen

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Wanhopige:

Eigenlijk tegelijk. Maar ik baal heel erg van de ontwenningverschijnselen

@Wanhopigewat heeft het meeste geholpen dan denk je? En heb je ook ontspanningsoefeningen gedaan? Ik moet die doen maar doe ze eigenlijk niet. Vind geen rust. Had jij ook zo'n warhoofd? Ik moet afbouwen maar durf niet verder heb veel te veel zenuwen kan dit haast niet tikken. En jij zit nog steeds met die trillingen he, zwaar allemaal he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei karin123:

@Wanhopigewat heeft het meeste geholpen dan denk je? En heb je ook ontspanningsoefeningen gedaan? Ik moet die doen maar doe ze eigenlijk niet. Vind geen rust. Had jij ook zo'n warhoofd? Ik moet afbouwen maar durf niet verder heb veel te veel zenuwen kan dit haast niet tikken. En jij zit nog steeds met die trillingen he, zwaar allemaal he.

De cgt heeft me geholpen. Ik heb een vreselijke warhoofd. Mijn hoofd denkt de hele tijd. Ik hoor steeds liedjes. Ik herhaal zinnen in mijn hoofd. Ontspannen lukt me niet door trillen. Tikken kost me ook veel moeite. Schrik van elk geluid.  Slaap bijna niet. Hart bonzen. Moe. Zo blij nu baas heeft afgebeld dat ik morgenochtend niet hoef te werken. Bij .elke inspanning ga ik nog meer trillen. Ik weet niet waar het einde is. Ik deed eerst heel veel maar de laatste week gaat het bergafwaarts maar volgens de ashton manuel is dat normaal. Ik weet het niet meer hoor. 

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Wanhopige:

De cgt heeft me geholpen. Ik heb een vreselijke warhoofd. Mijn hoofd denkt de hele tijd. Ik hoor steeds liedjes. Ik herhaal zinnen in mijn hoofd. Ontspannen lukt me niet door trillen. Tikken kost me ook veel moeite. Schrik van elk geluid.  Slaap bijna niet. Hart bonzen. Moe. Zo blij nu baas heeft afgebeld dat ik morgenochtend niet hoef te werken. Bij .elke inspanning ga ik nog meer trillen. Ik weet niet waar het einde is. 

Dat herken ik dus ook dat hoofd dat de hele tijd denkt en niet te stoppen is. Ontspannen kan ik ook niet en ben daarom zo moe denk ik en door dat hoofd wat maar niet stil wil zijn. Dat je nog kunt werken, dat is bij mij onmogelijk. Dank je voor je antwoord. Wens je sterkte en hopen dat het gauw minder wordt. Ja ik vond ook al dat je veel kon doen. Je was zo optimistisch dat ik dacht hoe doe je dat toch.

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bolletje:

Moghu allemaal,

Hebben jullie ook wat beter kunnen slapen? Het was wat minder benauwd hé? 

Vandaag beginnen met de drankjes voor het darmonderzoek morgen, maar dadelijk eerst even boodschappen doen. Wil geen ongelukken krijgen in de winkel.:wacko::blink:

Krijg je het een beetje naar binnen? Ik vond het echt om te kokhalzen zo vies. Succes morgen!! En fijne is na zo onderzoek de lucht die uit je darmen moeten komen. Heeerlijk hard ruften zonder geur! :lol::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rixie:

 Ik wens jullie heel veel sterkte. Ben bijna 4 weken bezig met afbouwen diazepam, tot nu toe weinig klachten. Soms s morgens beetje misselijk, maar dat zakt dan best snel.

Scheelt veel de ene of andere dag. Vandaag merk ik niets. Gisteren beetje grieperig gevoel.

Van 10 mg diazepam nu 8 mg. Ga gestaag door.

Ik heb het zelfde nu op 10mg in 2 weken en voel me vooral heel moe en inderdaad misselijk smorgens. Tot nu toe valt het mijn erg mee hoop dat het zo blijft. Heb jij alleen diazepam of slik je ook andere medicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rooslove:

Ik heb het zelfde nu op 10mg in 2 weken en voel me vooral heel moe en inderdaad misselijk smorgens. Tot nu toe valt het mijn erg mee hoop dat het zo blijft. Heb jij alleen diazepam of slik je ook andere medicatie?

@Rooslovekan je wel slapen of heb je benzo voor slapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Rooslove:

Ik heb het zelfde nu op 10mg in 2 weken en voel me vooral heel moe en inderdaad misselijk smorgens. Tot nu toe valt het mijn erg mee hoop dat het zo blijft. Heb jij alleen diazepam of slik je ook andere medicatie?

Ik heb al 48 jaar diazepam 10 mg waar ik mee moet stoppen. Nam ik alleen als ik naar bed ging. Was dus om te slapen.Had ook nooit de behoefte aan meer. Nu dus 8 mg in bijna 4 weken.sMorgens word ik wat misselijk wakker maar gaat over in de loop van de ochtend. Meer medicatie heb ik niet. Als het afbouwen zo blijft valt het me ook erg mee 

 

 

bewerkt door Rixie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag voor de eerste keer weer naar de opvang geweest. Anderhalf uur, maar voor mij meer dan genoeg, kapot weer thuis en meteen naar bed. Maar wel voldaan, ik heb het dan toch maar gered. Gelukkig mag ik zo vaak naar bed als ik wil en rusten op de bank na alles wat ik doe, wordt juist aangeraden. Als ik dan een nacht wakker blijf vind ik dat natuurlijk wel vervelend, maar niet zo erg als dat nare gevoel van oververmoeid zijn. Ik ga dan wel iets doen, kaarten maken, kleuren of painten, ik hoef niet meer te werken, voor mensen die moeten werken kan dit natuurlijk niet. Ik had vanmiddag wel meteen weer loopproblemen maar gelukkig lukt het fietsen dan wel, of het dan wel vertrouwd is weet ik ook niet, want mijn hoofd is dan natuurlijk extra dol. Het is dus ook per psychiater en begeleidster wat je wel of niet mag. Gelukkig mag ik heel veel en dat geeft wel rust, vooral als je kop weer zo gek is. Wat hebben jullie het zwaar, kon ik maar helpen. Maar ja dat gaat niet. Mijn lichamelijke klachten vind ik heftig, maar gelukkig ken ik geen angst, en die lichamelijke klachten die zijn vaak al niet te doen en dan ook nog die angst. Dag moedige strijders, heel  heel veel moed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

@Wanhopigewat heeft het meeste geholpen dan denk je? En heb je ook ontspanningsoefeningen gedaan? Ik moet die doen maar doe ze eigenlijk niet. Vind geen rust. Had jij ook zo'n warhoofd? Ik moet afbouwen maar durf niet verder heb veel te veel zenuwen kan dit haast niet tikken. En jij zit nog steeds met die trillingen he, zwaar allemaal he.

Hoe ver ben je met afbouw @karin123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...