Spring naar bijdragen

Huiskamer 05032020


Yollie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen!

@Yollie, wat arelaxt dat je niet kunt slapen, ik hoop dat het alsnog gelukt is. 

Even een heel kort berichtje, goed geslapen, wel iets korter dan gewend, maar vandaag een leuke werkdag voor de boeg en ik ga vanavond naar de opnames van DWDD! Het kan nog heel even, dus... 

Een hele fijne dag gewenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Yollie:

Ik haat dit. Ik kan weer niet slapen. Ik dacht dat het voorbij was en tril als een gek.

Voordat ik last kreeg van mn brein, liep ik tegen de angst. Héérlijk. Elke avond een wandeling van een uur en ik was heerlijk rustig om te slapen. Nu kan ik door dat hoofd niet meer lopen en mis t enorm. Maar het helpt.

Ik liep soms 10 km op een dag ochtend middag avond. Flinke pas er in. Er worden dan endorfine aangemaakt. Dat geeft rust. 

En het is goed voor je hart. Hoef je misschien geen pillen. Probeer t eens. Flink de pas er in. Flinke wandeling. Even dat hart laten kloppen. 

Echt t helpt. Ik werd altijd rustiger van lopen. Op je omgeving letten. 

Tot ik breinexplosies kreeg was ik meer buiten dan binnen. Na de eerste breinexplosie die uren duurde bijna de hele dag kon ik niet meer lopen. Nu lukt een klein ommetje, maar ik liep hele enden. 

Echt het helpt! Ik deed t met een hartslagmeter om mn conditie te checken. Bij zoveel slagen ben je aan het duurtrainen en bij een hoge hartslag ben je aan t intervallen. Die intervallen geven een boost nadien. Maar moet je kort houden. Je hoofd wordt helder en rustig. 

Zodra ik afbouw en ik krijg mn coördinatie weer terug, pak ik mn hardlopen weer op. Héérlijk! Nu heb ik 4 maanden geleden nog eens geprobeerd te fietsen man man man. Ben net een dronkaard. Boze mensen. Slingeren van links naar rechts. Verschrikkelijk dat hoofd. Ik sta vaak te tollen op mn benen. Dus nu met lopen, hou ik mn man vast. Het is niet normaal en ben bang dat t nooit meer weggaat. Maar het was mijn middel tegen onrust. Als ik angst voelde opkomen hup schoenen aan en lopen maar. Daarna zat ik weer een stuk rustiger! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg gister een rare aanval op de bank. Doodeng was t. Heel warm. Tintelingen door mn armen. Benauwd. Zweten. Trillen. Gevoel dat alles te heftig binnenkwam. Huilen huilen. Het trok weg gelukkig. Denk dubbele dosis seroquel genomen. Met dat geheugen vergeet ik alles. Ook inname van pillen. Ik wist niet meer of ik t genomen had? Het geheugen wordt barslecht. Hopelijk door pms!!!!

 Zit in pms en voel me niet best nu. Werd 4 uur wakker met hangmond dat Ik dacht aan een tia. Tot 8 uur blijven liggen met krampen maar echt slapen lukte niet. Ben dus verrot. Morgen moet t doorkomen! Als het komt dat is altijd elke maand de vraag. Maar last heb ik er van. Mentaal en fysiek. Dus zal wel wat bloed doorkomen? 

We gaan weer de dag doorknokken. Blijven ademen. Pfff hopelijk nog wat verlichte momentjes!

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slapen heeft me niet goed gedaan. Weer het gewoonlijke  gedoe. Met de remergon lukt het inslapen goed tot 2 uur. Dan veel wakker. Nu een heel onbehaaglijk gevoel. Enorm benauwd en heb het gevoel tititus te hebben gekregen. Hoor een lichte ruis heel de tijd. 

Ik beeld me het toch niet in, voel het toch echt. Wordt gek!

bewerkt door Kabouter0Wesley
Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Louisa:

Voordat ik last kreeg van mn brein, liep ik tegen de angst. Héérlijk. Elke avond een wandeling van een uur en ik was heerlijk rustig om te slapen. Nu kan ik door dat hoofd niet meer lopen en mis t enorm. Maar het helpt.

Ik liep soms 10 km op een dag ochtend middag avond. Flinke pas er in. Er worden dan endorfine aangemaakt. Dat geeft rust. 

En het is goed voor je hart. Hoef je misschien geen pillen. Probeer t eens. Flink de pas er in. Flinke wandeling. Even dat hart laten kloppen. 

Echt t helpt. Ik werd altijd rustiger van lopen. Op je omgeving letten. 

Tot ik breinexplosies kreeg was ik meer buiten dan binnen. Na de eerste breinexplosie die uren duurde bijna de hele dag kon ik niet meer lopen. Nu lukt een klein ommetje, maar ik liep hele enden. 

Echt het helpt! Ik deed t met een hartslagmeter om mn conditie te checken. Bij zoveel slagen ben je aan het duurtrainen en bij een hoge hartslag ben je aan t intervallen. Die intervallen geven een boost nadien. Maar moet je kort houden. Je hoofd wordt helder en rustig. 

Zodra ik afbouw en ik krijg mn coördinatie weer terug, pak ik mn hardlopen weer op. Héérlijk! Nu heb ik 4 maanden geleden nog eens geprobeerd te fietsen man man man. Ben net een dronkaard. Boze mensen. Slingeren van links naar rechts. Verschrikkelijk dat hoofd. Ik sta vaak te tollen op mn benen. Dus nu met lopen, hou ik mn man vast. Het is niet normaal en ben bang dat t nooit meer weggaat. Maar het was mijn middel tegen onrust. Als ik angst voelde opkomen hup schoenen aan en lopen maar. Daarna zat ik weer een stuk rustiger! 

Dit is absoluut waar, ik heb zoveel aan mijn hardlopen! Als ik onrustig ben, dan ga ik, en ik ervaar weer natuurlijke endorfinen! Als je niet kunt hardlopen, dan is lopen of wandelen net zo effectief...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Dit is absoluut waar, ik heb zoveel aan mijn hardlopen! Als ik onrustig ben, dan ga ik, en ik ervaar weer natuurlijke endorfinen! Als je niet kunt hardlopen, dan is lopen of wandelen net zo effectief...

Ik deed het jaren elke dag. Ik sliep elke dag heerlijk. Voelde nooit stress in mn lijf. Was heerlijk ontspannen. Was gewoon een anderhalf uur dat op mijn programma stond. Wandelen en stukje hardlopen. Oh wat verlang ik weer naar die dame! 

Int weekend samen met mn man en gingen we ergens nadien koffieleuten met taart :)

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 3.00 baal heb ik toch quetiapine ingenomen. 2 u geslapen. Nachtmerries. Nu weer angstig en trillen. Gister lekker dagje weggeweest met vriendinnen ondanks trillen. Ik had niet gedacht dat ik na paar goeie nachten niet zou kunnen slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Ik kreeg gister een rare aanval op de bank. Doodeng was t. Heel warm. Tintelingen door mn armen. Benauwd. Zweten. Trillen. Gevoel dat alles te heftig binnenkwam. Huilen huilen. Het trok weg gelukkig. Denk dubbele dosis seroquel genomen. Met dat geheugen vergeet ik alles. Ook inname van pillen. Ik wist niet meer of ik t genomen had? Het geheugen wordt barslecht. Hopelijk door pms!!!!

 Zit in pms en voel me niet best nu. Werd 4 uur wakker met hangmond dat Ik dacht aan een tia. Tot 8 uur blijven liggen met krampen maar echt slapen lukte niet. Ben dus verrot. Morgen moet t doorkomen! Als het komt dat is altijd elke maand de vraag. Maar last heb ik er van. Mentaal en fysiek. Dus zal wel wat bloed doorkomen? 

We gaan weer de dag doorknokken. Blijven ademen. Pfff hopelijk nog wat verlichte momentjes!

Heel herkenbaar zo'n aanval Louisa...doodeng inderdaad. Ik heb het ook een aantal keren gehad 's nachts in bed, daarna was ik bekaf... Ik heb het nu al een hele tijd niet meer gehad (afkloppen) sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei EefjeJ:

Heel herkenbaar zo'n aanval Louisa...doodeng inderdaad. Ik heb het ook een aantal keren gehad 's nachts in bed, daarna was ik bekaf... Ik heb het nu al een hele tijd niet meer gehad (afkloppen) sterkte!

Dank je vandaag is het even niet best :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag yollie

Wat mij een beetje hielp bij lichte trillingen in het lijf was een schud en tril oefening.  Je staat hierbij en begint eerst met het licht schudden van je onderbenen. En dan schud je daarna met je bovenlichaam en armen. Niet te hard en je dient daarbij een rechte rug te houden. En je dient ook wat geluid te maken bij de uitademing. Eigenlijk verminder je met het trillen je spanning en kan dit helpen. Geen idee of dit werkt voor jou. Je kan het allicht proberen. 

En voor het slapen zou je een natuurlijk middel zoals glycine magnesium kunnen proberen.  Maar niet met andere pillen erbij.  Magnesium ontspant de spieren.

Misschien heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yollie:

Huilen. Huilen ik wil mijn oude leventje terug van 5 jr geleden. Waar ik 2xper dag kon slapen. Trillingen angst en slecht slapen gaan nooit voorbij. Ligt het aan mezelf?

Ik wil ook mn oude leven terug maar grienen erom krijg je het niet terug. Ga eens 1 keer flink bewegen met een ferme stap en let op je omgeving. Liefst een bos! Kijk eens of dat helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Louisa:

Ik wil ook mn oude leven terug maar grienen erom krijg je het niet terug. Ga eens 1 keer flink bewegen met een ferme stap en let op je omgeving. Liefst een bos! Kijk eens of dat helpt!

@Louisa ik sport regelmatig. Loop met de hond. Dagje winkelen gisteren geweest met mijn vriendinnen. Was moe maar geen slaap. Ik heb nog maar 0.5 mg alprazalom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Doorgaan:

Goeiemiddag yollie

Wat mij een beetje hielp bij lichte trillingen in het lijf was een schud en tril oefening.  Je staat hierbij en begint eerst met het licht schudden van je onderbenen. En dan schud je daarna met je bovenlichaam en armen. Niet te hard en je dient daarbij een rechte rug te houden. En je dient ook wat geluid te maken bij de uitademing. Eigenlijk verminder je met het trillen je spanning en kan dit helpen. Geen idee of dit werkt voor jou. Je kan het allicht proberen. 

En voor het slapen zou je een natuurlijk middel zoals glycine magnesium kunnen proberen.  Maar niet met andere pillen erbij.  Magnesium ontspant de spieren.

Misschien heb je er wat aan.

@Doorgaan ik gebruik al magnesium na mijn avondeten en vitamine b12 vitamine d want die heb ik tekort en visoliecapsules.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou jongens, nu zal het echt blijken of ik hiertegen bestand ben... vond ik mijn werk weer zo leuk, word ik een week voor het eindigen van mijn twee maanden proeftijd, na alleen maar positieve feedback, terwijl er een reorganisatie gaande is, op kantoor geroepen dat omdat mijn proeftijd nog gaande is, door de opkomende reorganisatie mijn contract niet kan worden verlengd... en ik vond mijn werk eindelijk weer zo leuk, kwam elke dag mijn bed uit, had structuur, purpose, lol met collega's, had mijn plekje gevonden en dan gaat de stekker eruit. 

FUCK! Ik heb in mijn loopbaan bij banken pre benzo al 4 reorganisaties meegemaakt en had weer zelfvertrouwen. Elke keer weten dat je om de anderhalf jaar weer moet solliciteren voor je baan helpt niet voor emotionele stabiliteit... 

Heb afgelopen jaren interim werk gedaan, nu dan weer ergens vast in dienst, met een benzo afbouw en een enorme drive, en komt er weer een lullige reorganisatie tussen. AAARGH!!! 

Ik voel weer emoties, dat is positief, maar dan wordt het weer doorgesleten hierdoor! 

En alleen maar positieve feedback afgelopen tijd, dus ik dacht dat zit wel goed. Over een week zou ik door mijn 2 maand proeftijd heen zijn. 'We willen je niet laten gaan, maar vanwege de overname moeten we...' 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...