Spring naar bijdragen

Voorstellen


Anita

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Ik ben al eerder lid geweest van dit forum maar nadat alles weer onder controle was dacht ik, stoppen ermee, wat een zielepoten allemaal. Tja, ik ben nu terug want blijkbaar behoor ik tot dezelfde zielepoten. Mijn probleem is niet zozeer dat ik dagelijks behoefte aan alcohol heb (soms drink ik 4 weken lang geen druppel) mijn probleem is dat als ik eenmaal begin de rem eraf is. Ik kan dan gewoonweg niet stoppen. Al diverse malen geprobeerd, samen met mijn partner, 1x per week gezellig samen een glaasje drinken, want tja, het is zo gezellig. Ik ben opgenomen geweest in een kliniek, alleen om de lichamelijke afkickverschijnselen de baas te worden. Kreeg xanax voorgeschreven voor de periodes dat ik het moeilijk had. Nu drink ik nog steeds 1x per week een borrel, kan geen maat houden, en denk dan, ach, als ik me de volgende dag niet goed voel, neem ik een xanax en dan overleef ik de kater wel. Mijn ervaring is dat dit dus niets helpt. Ik ben een gezelligheisdrinker, heb absuluut niet dagelijks behoefte aan alcohol maar ik kan gewoon geen maat houden en soms blijf ik dan ook gewoon een week lang doordrinken tot mijn lichaam het niet meer aan kan. Herkent iemand zich hierin? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anita ,  

Ik had op gegeven moment dagelijks behoefte aan Alcohol en flink binges  drinken.

De dop eraf betekend fles moet OP ...   Ik heb geprobeerd om met mate te drinken  maar dat werkte niet.  1 is geen !!

Dus hier wil ik het eerste glas niet meer nemen ..

Hoop van harte dat je het gaat lukken gematigd te drinken maar denk dat je eerst moet proberen het helemaal zonder te doen.

Je zegt zelf geen maat te kunnen houden , geef het geen kans om door te slaan.

sterkte. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Anita, welkom terug.

De mensen hier die tot de ontdekking zijn gekomen dat ze geen maat kunnen houden en dus helemaal gestopt zijn met drinken, die vind ik geen zielepoten maar helden.

Je zegt dat je soms vier weken niets drinkt maar ook dat je opgenomen werd om de lichamelijke afkickverschijnselen de baas te worden. Ik vraag me af hoe je dat dan doet die andere keren dat je niets drinkt?

Ik ben benieuwd wat je plan is. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Anita:

Tja, dat is het nu net, dat wil ik ook helemaal niet, ik heb een leuke kennissenkring die op zijn tijd allemaal een glaasje drinken, ik wil daar bij horen maar wel op een verantwoorde manier. 

Ik denk dat dat helemaal niet realistisch is, of laat ik zeggen iig niet op korte termijn (bv een jaar) en over lange termijn misschien/waarschijnlijk ook niet maar daar moet je nog helemaal niet over nadenken. Je moet er vanaf van dat spul. Er is geen lifehack waardoor je ineens maat kan houden als je binger bent. Daarom is het je ook niet gelukt. Het is wel een drug hè. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Anita:

Ik ben een gezelligheisdrinker, heb absuluut niet dagelijks behoefte aan alcohol maar ik kan gewoon geen maat houden en soms blijf ik dan ook gewoon een week lang doordrinken tot mijn lichaam het niet meer aan kan.

Klinkt gezellig inderdaad ;) 

Hier moet je echt uit joh, dit gaat niet lukken met ff minderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Anita
stap 1 zou verslavingszorg kunnen zijn
maar eerst moet de knop echt om
ik lees weinig motivatie als ik eerlijk ben
maar je komt niet voor niets hier
dus ik zou zeggen lees de mensen hierboven
nog eens goed, zonder ontkenning van je probleem
en zet een stap die nu bij jou past
niets doen blijft achteruitgang
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...