Spring naar bijdragen

Herkennen jullie dit.....?


Birdy

Aanbevolen berichten

Al een poosje heb ik meegelezen op dit forum, maak nu de stap om niet meer anoniem te zijn.

Herkennen jullie het om elke morgen vol goede moed te starten met het voornemen om vandaag niet te drinken. Ik erken dan dat ik echt een alcoholprobleem heb en dat ik een veel beter mens ben als ik niet drink. Ik ben er dan ook echt van overtuigd dat het me gaat lukken.  Gedurende de dag komt dan de alcoholduivel in me. Aan het eind van de middag denk ik dan heel anders. Ik heb geen voornemens meer en praat het voor me zelf goed om toch een wijntje te nemen. Ik heb het verdiend en ik neem er maar 1. Vervolgens blijf ik doordrinken en kan het me allemaal niets schelen. De volgende morgen veel schuldgevoel en start vol goede moed en ben ervan overtuigd dat ik deze dag echt niet ga drinken...………...En zo gaat het al heel lang.

Waarom heb ik niet de kracht om geen alcohol te drinken? Ik zou zo graag anders willen, maar de alcoholduivel in me blijft zeggen dat alcohol drinken voor de gezelligheid moet kunnen..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Birdy, leuk dat je ook hier komt schrijven en wie weet wordt dit het omslagpunt waar je naar op zoek bent.

Ja, zeker herken ik dat wat je beschrijft van 's morgens een vast voornemen om te stoppen en later op de dag toch steeds weer toegeven. Zo werkt verslaving dus, maar het hoopvolle is dat het minder kan worden en zelfs kan ophouden als je het middel langere tijd niet gebruikt. Je zult dus de kracht moeten vinden om die drang in elk geval een tijd lang te weerstaan. 

Heb je al eens voor jezelf de voor- en nadelen op een rijtje gezet? Je noemt "gezelligheid" maar er zijn natuurlijk veel meer zaken die meespelen. Geld, tijdsbesteding, fysieke klachten tegenover fysiek welbevinden, etc. etc. Dat maakt het misschien makkelijker om voor jezelf een goed onderbouwd besluit te nemen dat die drankduivel niet zo makkelijk meer omver kan werpen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jouw antwoord Bob. Enige jaren geleden heb ik een maand in een ontwenningskliniek gezeten. Daar heb ik uiteraard alle voor en nadelen op een rijtje gezet. Toen ik de kliniek verliet was ik super gemotiveerd om nooit meer te drinken. Na een jaar zonder alcohol kreeg de alcoholduivel weer vat op me. Ik dacht oprecht dat ik nu wel weer matig zou kunnen drinken. Dat ging in het begin even goed maar al snel werd het weer dagelijks. En natuurlijk vooral stiekem omdat ik mijn gezin niet weer wilde teleurstellen. Zij hadden mij de tijd in de kliniek en daarna zo vreselijk goed ondersteund. En ja, dan kom je weer in de molen van liegen en bedriegen, maar vooral ook mezelf weer voor de gek houden.Ik ben er wat dat betreft zo klaar mee. Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van niet dat eerste wijntje drinken en geen medelijden met mezelf hebben. Gewoon niet doen dus.

Heb me overigens niet echt voorgesteld. Ik ben een vrouw van 60, getrouwd en 2 zonen. Mijn man en ik zijn beide sinds kort gestopt met werken en zijn van plan om lekker van onze vrije tijd te gaan genieten!   En ja, wat hoort daar in mijn gedachten bij ...  een lekker wijntje aan het eind van de dag. Waar ik nu echt aan wil gaan werken is dat ik de associatie van gezelligheid en alcohol moet los zien te koppelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. 

 

Morgen stop ik echt.........

 

Hoe vaak ik dat wel niet gezegd heb in mijn leven en velen met mij hier denk ik. Dat is de verslaving en daar kun je wat mee doen als je echt niet meer wil drinken. 

 

Succes Birdy, denk aan je tijd in de kliniek, je hebt zo veel te verliezen aan dat rot spul :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet gezellig, laat je niet meeslepen door dit soort gedachtes.

Hierdoor val je steeds terug.

Het gaat leiden naar je ondergang, je weet het en de je hebt echt wel de kracht alleen laat je het andere overheersen!

Je zegt het zelf; de alcohol duivel! Een duivel is niet gezellig, hij vermomd zich.

Gewoon niet is het makkelijkst en gezelligste, vind ik.

 

Wens je heel veel kracht en moed bij je beslissing!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Hallo,

Onder alcohol duivel versta ik dat stemmetje dat zegt, ach  neem er toch een, haal toch die fles wijn, een keertje kan toch wel.

Enzovoorts, iets wat reëel kan lijken, onschuldig maar waardoor ik weer onderuit ga.

Denk dat jij dit ook bedoeld Birdy?

Zelf doen lukte mij niet of niet zolang als ik wilde!

Met dit forum heb je ondersteuning en kun je actief bezig zijn met je herstel en situatie te handelen die lastig zijn of worden.

Heb ik ook, net nog haha en je kunt hier inspiratie halen!

Succes Birdy, begrijp dat het heel lastig is hoor, maar ja we kunnen er niet echt mee omgaan hè dat is het probleem nu juist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Als ik zou willen zou ik wel weer mogen drinken. Maar ik wil alleen als het echt iets toevoegt. En dat doet het niet. Niet meer voor mij.

Een gezellig wijn(tje?) bestaat voor niet meer. Want het worden er veel te veel. En niet gezellig dus.

Ik ben niet zielig. Niemand pakt mij iets af. Ik kies ervoor om mijzelf zo goed mogelijk te behandelen tegenwoordig. Dat voegt lichtheid aan mijn leven toe.

Ga ervoor en geniet van wat je allemaal bewust kunt meemaken!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, ik vind het eigenlijk al knap dat je het dan nog tot de middag weet te rekken eer je het eerste wijntje neemt. Het is eigenlijk niet echt gezelligheid die je zoekt, maar meer een toegeven aan de verslaving. Zo gezellig is het niet als je steeds maar moet denken dat het anders moet toch? Dit forum helpt mij sinds kort enorm om het vol te houden en ik hoop dat jij er ook veel aan hebt! Heel veel succes, Birdy. Zet 'm op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik noem de verslaving tegenwoordig een monster: die schreeuwt om alcohol, ten koste van mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid. Maar als ik het monster niet voed, wordt hij kleiner en schreeuwt minder hard. Ik heb besloten het monster niet meer te voeden! En hopelijk kan ik mijn eigen stem die heel erg ondergesneeuwd is geraakt, zachtjes aan weer horen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...