Spring naar bijdragen

Op naar een nieuw leven..


Grace

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal , lang nagedacht hoe ik moest gaan beginnen, maar daar stop ik mee en begin gewoon.

Ik ben een vrouw van nét 51 jaar en ben verslaafd. Hoe moeilijk en pijnlijk was dat om te zeggen tijdens het begin van mijn opname in de kliniek. Ik ben verslaafd aan alcohol en vond het na 20 jaar welletjes.. Moe, depressief en ziek heb ik verschillende klinieken gebeld en gemaild voor een klinische opname want het eind was zoek. Ik begon s'ochtends al met drinken om de ontwennings verschijnselen tegen te gaan en om enigzins te functioneren. Ik dronk bijna 1 ltr Wodka per dag en kon niet meer zonder. Totaal afhankelijk en mateloos, en verschikkelijk stuurloos. Ik ben 8 Juli dit jaar opgenomen geweest en 10 augustus weer thuis gekomen. 

Het beste wat ik ooit voor mijzelf gedaan heb! Ik voel me lichamelijk veel beter en ben best trots op mijzelf. Sinds ik thuis ben heb ik 1 keer zucht gehad en daar is het gelukkig bij gebleven! Ik lees hier ook zoveel herkenbare dingen waar ik steun aan heb, blij dat ik mij aangemeld heb..

Ik hoop dat ik andere ook tot steun kan zijn :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Grace, goed dat je er bent!

Veel herkenning in je bericht, zelfde ellende, opname gehad en nu een aantal jaren mijn vrijheid weer terug.

Fijn dat de zucht je niet al teveel plaagt, wel alert blijven, daar kan dit forum zeker bij helpen.

Succes!

 

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maverick Bedankt voor je reactie, moet even uitvogelen hoe dit werkt allemaal..

Hoop dat ik dat straks ook kan zeggen , na een aantal jaren.. Blijf zowiezo alert, ben zo blij! Rust in mijn hoofd! 

Fijn dat ik dit forum gevonden heb, merk dat er veel onbegrip is van de niet verslaafde medemens..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Myle:

Ze heet (nick) Grace. Daarom ook mijn laatste reactie. Want -Grave- is graf in engels en dat is vast niet helpend.

Sorry dat ik hier nu over door ben gegaan maar het viel me op en het lijkt me niet fijn. 

Ik laat het nu verder weer over aan Grace. 

 

Nee..hihihi Het graf wil ik nu juist niet meer in! 

Grace is btw niet een nick, maar mijn eigen naam.. schaamte is weg en niks te verbergen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Ties:

Hoi grace, ik twijfel over een opname, maar als ik jouw zo lees moet ik het maar gewoon doen.... 

Hoi Ties, ik kan natuurlijk niet oordelen over jouw persoonlijke situatie maar ik heb geen moment meer getwijfeld op het laatst..

Ik moest, en wel zsm.. Het heeft echt mijn leven gered! Ik wil alle vragen die je hebt beantwoorden, je alle info geven om je twijfel weg te nemen, en ik denk dat het echt kans van slagen heeft als je het echt wil.

Het is wel zwaar, maar echt de moeite waard!

bewerkt door Grace
Woord vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Myle:

Mag ik je vragen of de kat die je op je afbeelding hebt je eigen kat is? (het ziet eruit alsof die kat het goed heeft:))

Ja klopt! Hij is alleen nu inmiddels 5 jr en bijna 10 kg..Het is een Mainecoon, wij hebben een cattery en fokken dit ras :)Ook verslavend :huh:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Myle:

Wow ja dan heb je wel een flinke. Ik heb toevallig ook een maine coon. Maar zij woog een halfjaar geleden maar 3.2 kilo. Inmiddels is ze volgens mij wel zwaarder, meer gegroeid (ze is nu 2 jaar). Maar dit blijft een kleintje voor haar ras denk ik.

Een mainecoon groeit door tot ongeveer 4 jaar, maar vrouwtjes zijn altijd wat kleiner. Onze dames hier zijn gemiddeld rond de 6 kg. Maar wij fokken uit grote lijnen uit het buitenland. Als ze maar lief is.. geweldig leuk ras met een geweldig karakter :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Myle:

Ze is hartstikke lief. Daar gaat het mij om. Kan erg genieten van dat beestje. Ik weet dat ze kunnen groeien tot 4 jaar. Hoop eerlijk gezegd dat ze over 2 jaar geen panter formaat heeft. Het gaat om het karakter. Daarom heb ik ook voor dit ras gekozen ;)

Zijn super zacht aardig! Nooit meer wat anders..zijn de honden onder de katten! Goede keuze ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...