Spring naar bijdragen

onze h. kamer 8--10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei doorbijter:

Ik slik 2x per dag @Deligaf1 en ik heb mirtazapine en risperidon voor t slapen. Die laatste erbij gekregen tijdens mn laatste opname, aangezien ik in t zkh niet sliep. De mirta al 5 jaar. Gekregen toen alle ellende begon. T/m de 1e stappen van de afbouw ging slapen goed. Ik denk er over om de wekker maar nachts te zetten en dan de medicatie te nemen. Misschien word ik dan de 1e x wat later wakker. 

Zo heb ik dat ook altijd gedaan 2x per dag doseren. Bouw je tegelijkertijd af of bouw je eerst de avond dosis af of de ochtend dosis? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELL:

Wat voor antwoord kreeg je toen @Kannietmeer?

gestotter en een weerwoord dat ze echt deden wat ze konden. Ik had dit niet tegen de psychiater, maar tegen de spv-er gezegd die betrokken is. Deze vrouw was minder sloten, maar vond wel dat ze genoeg deden.  Ik had na dit gesprek ook tranen en de stoom kwam uit mijn oren. Wat een ellendingen kan je tegenkomen in de zorg!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Om en om 1 mg. Nu beide op 7. Zou je nog eens jouw succesverhaal willen vertellen? Hoe voelde je je tijdens de afbouw en wanneer merkte je verbetering en hoe snel bouwde je af. 

Ik had een redelijke dag tot ik net pannenkoeken ging bakken. Dan breekt t zweet me weer uit en voel me naar, bah. Vandaar dat ik even op zoek ben naar een succesverhaal, haha

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter

Ik slikte 4x oxazepam 10mg 2 maanden en ik kon binnen 2 weken stoppen volgens de HA, dit ook zo gedaan tot dat ik op de crisis te recht kwam. Toen werd ik op 3x0,5mg clonazepam gezet (30mg diazepam equilevant) en 100mg seroquel Na 1 maand kon ik de clonazepam gaan afbouwen meteen 1 tablet eraf gehaald dat ging echt easy. Daarna een halve tablet eraf gehaald en toen begon de hel weer. Dit wel doorstaan toen kwam ik op dit forum en ook meteen de raad opgevolgd om naar diazepam om te schakelen. 

De clonazepam in 1x omgeswitch naar 12,5mg diazepam even gestabiliseerd en toen de stap gemaakt naar 10 mg diazepam. Ik had het echt zwaar met de ontwenningverschijnselen zo depressief suicidaal egoïstisch en woedend elke keer. Omdat ik niet echt te behandelen was via het ggz hadden ze mij op een AD gezet citalopram 20mg. Dat maakte voor mij de afbouw stukken makkelijker en niet zo suiciaal depressief. Van 10 ging ik naar 9,8,7,6mg elke 2 weken af en toe een week extra.

Tot dat ik op 5mg kwam toen ging het bijna fout ook omdat het reintergratie begon met werken en de druk zo enorm werd raakte ik helemaal de weg kwijt. Toen ben ik 1mg in de maand gaan afbouwen. En op 31 dec 2018 ben ik met succesvol afgebouwd. Na 2 weken ben ik weer gaan werken opbouwend. 
 

Over de ontwenningsverschijnselen die jullie ervaren die ik heb ik ook allemaal gevoeld. Af en toe heb ik nog last van intrusieve gedachtens maar voor de rest is het echt zo goed als herstelt. 

Ik heb ook uren liggen rondspeuren op internet naar antwoorden en herkenning of dat er misschien iets is wat helpt. Ik heb bij bepaalde dingen wel baat bij. En de gedachten en overtuigingen omtrent benzo’s heb ik losgelaten want dat stond bij mijn herstel zo in de weg.

In die tijd als ik in een wave zat dan ging ik altijd in een verhoogde staat van de emotie dankbaarheid zitten om het herstel te bevorderen

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen

Ik heb ook afgebouwd met vijlen, wat ik bedoel met gedachtens en overtuiging is bijvoorbeeld dat je er jaren last van kan houden als je gestopt bent. Z’n mindset is niet bevordelijk als je gestopt bent om daar aan vast te houden. 
 

Hetzelfde is bijvoorbeeld met een diagnose bijvoorbeeld een angstoornis. Als dat een dokter of psycholoog dat zegt dat jij dat hebt en je gelooft ook dat je dat hebt en dat je er naar leeft dan zit je in een circle waar je bijna niet meer uitkomt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Deligaf1:

@Leen

Ik heb ook afgebouwd met vijlen, wat ik bedoel met gedachtens en overtuiging is bijvoorbeeld dat je er jaren last van kan houden als je gestopt bent. Z’n mindset is niet bevordelijk als je gestopt bent om daar aan vast te houden. 
 

Hetzelfde is bijvoorbeeld met een diagnose bijvoorbeeld een angstoornis. Als dat een dokter of psycholoog dat zegt dat jij dat hebt en je gelooft ook dat je dat hebt en dat je er naar leeft dan zit je in een circle waar je bijna niet meer uitkomt

Juist! 
daar loop ik nu ook tegenaan, @Deligaf1 Ik moet mijn mindset ook veranderen. Het maakt je anders kapot..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Deligaf1:

@Leen

Ik heb ook afgebouwd met vijlen, wat ik bedoel met gedachtens en overtuiging is bijvoorbeeld dat je er jaren last van kan houden als je gestopt bent. Z’n mindset is niet bevordelijk als je gestopt bent om daar aan vast te houden. 
 

Hetzelfde is bijvoorbeeld met een diagnose bijvoorbeeld een angstoornis. Als dat een dokter of psycholoog dat zegt dat jij dat hebt en je gelooft ook dat je dat hebt en dat je er naar leeft dan zit je in een circle waar je bijna niet meer uitkomt

@Deligaf1 dus wat je zegt is dat je niet teveel met de ontwenningsklachten moet bezig houden maar vooral accepteren dat ze er zijn en je mind verzetten. Had jij tijdens die langzame afbouw nog af en toe last van je depressie dus zware gedachtes??

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

@Deligaf1 dus wat je zegt is dat je niet teveel met de ontwenningsklachten moet bezig houden maar vooral accepteren dat ze er zijn en je mind verzetten. Had jij tijdens die langzame afbouw nog af en toe last van je depressie dus zware gedachtes??

Ik denk dat Tim daar inderdaad gelijk in heeft. Ik laat me er ook nog wel door afleiden en dat is inderdaad niet helpend. Ashton zegt het ook al: degenen die het nemen zoals het komt herstellen in de regel sneller. Nu heeft lang niet iedereen dat vermogen, wellicht dat dat ook een rol speelt waarom ontwenning bij de één zo hevig is en de ander er bij wijze van spreken de schouder over ophaalt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Leen:

@Deligaf1 dus wat je zegt is dat je niet teveel met de ontwenningsklachten moet bezig houden maar vooral accepteren dat ze er zijn en je mind verzetten. Had jij tijdens die langzame afbouw nog af en toe last van je depressie dus zware gedachtes??

@Leen

Ja zo bedoel ik dat ieder doet dat op z’n eigen manier. Tijdens de langzame afbouw had ik wel een stuk minder van die gedachtens. Ik keek altijd wat ik al achter mij had gelaten en wat me doelen waren met een postief voor uitzicht. En zo deed ik dat ook met gevoelens. 
 

Gedachtens+gevoelens+beelden bepaald gedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2019 om 10:02 zei doorbijter:

Morgeu allen,

@Spinder wat heerlijk dat je geslapen hebt, super blij voor je.

@Verbloemen als je samen met kannietmeer op zoek gaat, weet ik zeker dat het goed gaat komen. Dus houd vol, ook voor jou gaat t beter worden

@Annie87 hoe gaat het met jou? 

Ik slaap al een tijdje wat minder. T voelt alsof ik wel 100x wakker word per nacht. Zo vervelend. Ik heb dat sinds de afbouw van de diazepam, vanaf 17 mg of zoiets. Daarvoor sliep ik zeker 9, vaak wel 10 uur. Sta daardoor ook wat minder lekker op denk 

Vanmorgen de jongens naar school gebracht, maar op de terugweg een soort van angstaanval op de fiets. Zo ellendig weer. En haal ik de medicatie op bij de apotheek, klopt t weer niet. Maar t gekke is, dan sta ik daar en voel ik me stukken beter als ik uiteindelijk weer weg ga. Toch de afleiding misschien. Nou ja, nu weer lekker op de bank. Ga zo lisa ling maar eens bekijken

Annie heb je last van tinnitus omdat je T schrijft veel mensen hebben dit maar het is lastig vooral bij het slapen  liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...