Spring naar bijdragen

29-9-2019


Annie87

Aanbevolen berichten

Pfff sorry lieve mensen, 

geen positief bericht. Lig al de hele nacht wakker. En als ik een klein beetje wegval, is het alsof er iets heel raars in mijn lichaam gebeurt. Ook veel schokjes door mijn hoofd. Ik kan het gevoel niet omschrijven eerlijk gezegd. Het lijkt wel alsof ik af en toe onder stroom sta en dat rare gevoel, onheilspellend alsof ik het voel aankomen. Ik blijf er wel bij. Vraag me toch af of dit een uitingsvorm is van epilepsie door de rotzooi. Het is zo’n afschuwelijk gevoel! Had het een tijdje niet gehad en nu ervaar ik het weer in volle glorie. Lig de hele nacht al te huilen en zie meteen alles niet meer zitten. Is dit mijn leven geworden? Compleet aan huis gekluisterd, vrienden al een jaar niet gezien... kom ik hier uit? Ik voel me echt een gevangene in mijn eigen lichaam. Ben zo wanhopig dat ik echt zit te denken om me aan te melden voor een trial met flumazenil als ik dit ervaar. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lieverd,

Zo te lezen weer een afschuwelijke nacht gehad. Probeer niet van alles te zoeken waar het eventueel vandaan komt want dan wordt het alleen maar erger. Das moeilijk hé, ik weet het. Hett is een tijdje weg geweest, dat betekend misschien wel dat het ook voorgoed weg kan blijven. EN JA JE KOMT HIER UIT. We hebben dit allemaal mee gemaakt.

Wat ga je vandaag doen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen Lieverd,

Zo te lezen weer een afschuwelijke nacht gehad. Probeer niet van alles te zoeken waar het eventueel vandaan komt want dan wordt het alleen maar erger. Das moeilijk hé, ik weet het. Hett is een tijdje weg geweest, dat betekend misschien wel dat het ook voorgoed weg kan blijven. EN JA JE KOMT HIER UIT. We hebben dit allemaal mee gemaakt.

Wat ga je vandaag doen?

Thx lieve bolletje, 

het is gewoon zo vreemd, ik voel aankomen wanneer ik het krijg. Net zoals mensen met migraine ook van tevoren tekenen krijgen ofzo. Ik kan het amper uitleggen. Nog nooit eerder in mijn leven gehad en het ontstond 2 maanden na de definitieve stop. 

Ben helemaal kapot. Hoofdpijn. Heb misschien vanmorgen 1 uurtje geslapen nog. Denk dat ik pas na 7 uur in slaap ben gevallen.... pffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het belangrijk is dat je vandaag toch probeert wat te rusten, en je niet al te druk maakt. Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Ken je hem. Ik heb regelmatig (last) van een raar soort metaalachtig geluid. Dan jeukt het in m'n hoofd. Meestal als ik teveel prikkels heb gehad. Ik merk dat het er is, maar ga gewoon verder waar ik mee bezig was, wel wetende dat ik het rustig aan moet doen en op moet passen voor prikkels.

Als je kans ziet om wat te rusten vandaag verwerk je al prikkels. De nacht heeft je heeeeeeel veel prikkels gegeven. Iedere gedachte enz. is een prikkel, dus ga maar eens na hoeveel gedachte je vannacht hebt gehad.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Cyclad58:

Het is toch de 29e vandaag? 

Lieve @Annie87, zo'n nacht heb ik ook nog soms. Ik sluit me bij @bolletje aan, probeer het vandaag rustig te houden en ver van prikkels te blijven. 

Lieve @Spinder  wat naar toch weer. Ik begrijp volledig dat het he angstig maakt. Het gaat ook weer over. Sterkte en houd vol!

yep 29ste vandaag, gelukkig ben ik niet de enige die er soms mee de mist in gaat ;-)    X @Annie87 Kan het zijn dat gisteren in de zorg voor andere, ons telefoongesprek dat nog laat plaatsvond, eigenlijk niet goed voor je was? Ik merk daar naar namelijk wel verschil in. Het is misschien goed om te leren prikkels herkennen, onrustige prikkels of zelfs positieve prikkels en deze voorkomen zodat je lichaam in rust kan blijven, en vooral als het richting slapen gaat. De onrust die namelijk in je lichaam ontstaat is niet zomaar weer in balans door gebrek aan rustgevende signalen.

 

37 minuten geleden zei Spinder:

Lichtflitsen in mijn hoofd, het us voorbij moet ik het toch opgeven

 

39 minuten geleden zei Spinder:

Omg ik heb zo’ n angst, ik trek get niet!! 

Houd vol lieve Spinder, je gaat het hoe dan ook halen.  Ook als je denk dat je gillend gek wordt, wil dat niet zeggen dat je lichaam niet geneest he. Je zal wel genezen.
Je kan daar gewoon op wachten en in tussentijd tegen jezelf blijven zeggen: Ik zal genezen, dit is tijdelijk. Ook dit zal voorbijgaan. Het zijn klachten die komen door de ontwenning.

Als je het echt niet meer aan kan overweeg dan herinstalleren en opnieuw in rustiger tempo afbouwen. Dit zal natuurlijk wel onder begeleiding van je psychiater moeten gebeuren, en dit is vaak de eerste  uitdaging. Ook al begrijp ik wat Erik zegt, vanuit de ervaring uit de benzo-ontwenning wereld, weet ik dat er mensen zijn die het op deze manier gedaan hebben om zichzelf te redden. Het werkt vaak goed, en soms niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Cyclad58:

Het is toch de 29e vandaag? 

Lieve @Annie87, zo'n nacht heb ik ook nog soms. Ik sluit me bij @bolletje aan, probeer het vandaag rustig te houden en ver van prikkels te blijven. 

Lieve @Spinder  wat naar toch weer. Ik begrijp volledig dat het he angstig maakt. Het gaat ook weer over. Sterkte en houd vol!

@Cyclad58 voelt dat voor jou dan ook zo? Of is het alleen insomnia? Ik voel me nu super raar in mijn hoofd en voel zo’n “aanval” aankomen van tevoren. Er komt een vreemd gevoel in me op wat sterker wordt. En dan kan ik niet meer slapen en krijg ik de brainzapps en schokken/spiertrekkingen in mijn lichaam. Voel me dan vreemd en zweverig ofzo (moeilijk uit te leggen). Nu voel ik me ook super raar in mijn hoofd na zo’n nacht. 

Er zijn veel symptomen waar ik goed mee om kan gaan hoor. Hartkloppingen prima. Die zijn niet al te erg meer en kan ik redelijk negeren. Onrust weet ik me inmiddels ook aardig doorheen te bijten. Maar deze sensaties die ik dan in de nacht heb en nu ervaar voelen echt afschuwelijk. Voel me er ook niet lekker bij nu. 

Thx lieve @bolletje en lieve @EefjeJ deze golf kwam totaal weer onverwachts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer dat denk ik opzich niet. Wat ik me wel afvraag; ik had een afspraak voor vandaag staan. En voel dan een soort “druk”. Omdat ik iets heb afsgesproken. Ik heb wel het idee dat ik echt met de dag of misschien nog beter gezegd met de minuut moet gaan leven. Afspraken maken lukt me echt niet. Lig nu in bed en heb uiteraard afgezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag mensen, vandaag alweer de 5e dag dat ik benzovrij ben. Afgelopen woensdag een grote taart gehaald om het te vieren, zelfs Erik Paling kwam op de koffie. Aan iedereen die op het moment rustig aan het afbouwen is op Diazepam kan ik meededelen dat het echt beter word na het laatste tabletje, wat een verschil merk ik al. Vooral vandaag, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo gevoeld heb. Wat houd die troep alles in stand zeg zolang je het gebruikt. Het is natuurlijk wat vroeg om nu te oordelen, maar wat zou het fijn zijn als dit doorzet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Annie87:

@Kannietmeer dat denk ik opzich niet. Wat ik me wel afvraag; ik had een afspraak voor vandaag staan. En voel dan een soort “druk”. Omdat ik iets heb afsgesproken. Ik heb wel het idee dat ik echt met de dag of misschien nog beter gezegd met de minuut moet gaan leven. Afspraken maken lukt me echt niet. Lig nu in bed en heb uiteraard afgezegd. 

Dat gevoel van druk herken ik heel goed en kon ik heel lang niet aan. Afspraken werden meer dan een jaar lang sowieso pas na 12 uur ingepland en maximaal 1 afspraak die maximaal na 2 uur volledig afgerond zou zijn. Verder niets . Ook niet meer dan 2 afspraken in de week. Dat vond ik dan druk.  Ik ben nu 21 maanden benzovrij en eigenlijk pas recent durf ik (schoorvoetend) de afspraken in de ochtend te plannen en elke dag wat te doen. Maar 1x per week echt om 8 uur uit bed zijn vind ik al een mega uitdaging omdat ik weet dat ik me in de ochtend vaak niet goed voel. Moet ik dat gevecht dagelijks aangaan dan denk ik dat dat echt te veel zou zijn. Met de minuut gaan leven is echt een hele goede. Ik doe ook echt maar 1 dag per keer, en deed het heel lang per 5 minuten. Je weet het namelijk echt niet .

Rustig aan vandaag lieverd. Dikke knuffel!
 

 

7 minuten geleden zei Robbin:

Goedemiddag mensen, vandaag alweer de 5e dag dat ik benzovrij ben. Afgelopen woensdag een grote taart gehaald om het te vieren, zelfs Erik Paling kwam op de koffie. Aan iedereen die op het moment rustig aan het afbouwen is op Diazepam kan ik meededelen dat het echt beter word na het laatste tabletje, wat een verschil merk ik al. Vooral vandaag, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo gevoeld heb. Wat houd die troep alles in stand zeg zolang je het gebruikt. Het is natuurlijk wat vroeg om nu te oordelen, maar wat zou het fijn zijn als dit doorzet.

 

Gefeliciteerd met je succesvolle afbouw en goed dat je het gevierd hebt. Het proces van afgelopen maanden ziet er hoopvol uit en dat je je nu juist nog beter voelt is ook een hoopvol teken. Ik lag na 5 dagen benzo-vrij zijn juist doodziek in bed, dus zo verschillend kan het zijn! Ik hoop dat je er echt van kan genieten en dat het herstel zich voortzet.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Gefeliciteerd met je succesvolle afbouw en goed dat je het gevierd hebt. Het proces van afgelopen maanden ziet er hoopvol uit en dat je je nu juist nog beter voelt is ook een hoopvol teken. Ik lag na 5 dagen benzo-vrij zijn juist doodziek in bed, dus zo verschillend kan het zijn! Ik hoop dat je er echt van kan genieten en dat het herstel zich voortzet.

Thanks! We gaan van het positieve uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikzelf ben bezig aan het dweilen. Oorzaak mijn binnen vijver liep over. Zeker tien emmers. Was zo bezig met andere dingen.##$%^*(&%$#@

Ikzelf ga eens proberen  van die oordopjes te gebruiken. Vraag me al een tijd af of hoe harder het geluid hoe sterker de prikkel is, of heeft dat er niets mee te maken? Geen flauw idee maar als ik minder hard geluid binnen krijg gaat dat toch misschien schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Robbin:

Goedemiddag mensen, vandaag alweer de 5e dag dat ik benzovrij ben. Afgelopen woensdag een grote taart gehaald om het te vieren, zelfs Erik Paling kwam op de koffie. Aan iedereen die op het moment rustig aan het afbouwen is op Diazepam kan ik meededelen dat het echt beter word na het laatste tabletje, wat een verschil merk ik al. Vooral vandaag, ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo gevoeld heb. Wat houd die troep alles in stand zeg zolang je het gebruikt. Het is natuurlijk wat vroeg om nu te oordelen, maar wat zou het fijn zijn als dit doorzet.

 

Super!!! Gefeliciteerd! Dat hoor ik vaker dat voor sommigen de taperperiode juist het meest vreselijke is. Ik hoop dat deze stijgende lijn zich blijft voortzetten! 

@Verbloemen sommigen ervaren het ook echt zo. Ik had het er gister nog met Liz over. Misschien is dat bij jou juist ook zo zoals Robbin tot nu toe ervaart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Annie87:

Pfff sorry lieve mensen, 

geen positief bericht. Lig al de hele nacht wakker. En als ik een klein beetje wegval, is het alsof er iets heel raars in mijn lichaam gebeurt. Ook veel schokjes door mijn hoofd. Ik kan het gevoel niet omschrijven eerlijk gezegd. Het lijkt wel alsof ik af en toe onder stroom sta en dat rare gevoel, onheilspellend alsof ik het voel aankomen. Ik blijf er wel bij. Vraag me toch af of dit een uitingsvorm is van epilepsie door de rotzooi. Het is zo’n afschuwelijk gevoel! Had het een tijdje niet gehad en nu ervaar ik het weer in volle glorie. Lig de hele nacht al te huilen en zie meteen alles niet meer zitten. Is dit mijn leven geworden? Compleet aan huis gekluisterd, vrienden al een jaar niet gezien... kom ik hier uit? Ik voel me echt een gevangene in mijn eigen lichaam. Ben zo wanhopig dat ik echt zit te denken om me aan te melden voor een trial met flumazenil als ik dit ervaar. 

Om jezelf gerust te stellen Annie, zou je een EEG onderzoek aan kunnen vragen. Met een EEG word vastgesteld of iemand epileptische activiteiten in de hersenen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Robbin:

Om jezelf gerust te stellen Annie, zou je een EEG onderzoek aan kunnen vragen. Met een EEG word vastgesteld of iemand epileptische activiteiten in de hersenen heeft.

@Robbin jij het ook echt insulten gehad toch? Dat heb ik niet. Ik blijf er wel bij maar ik weet dat het vele verschillende uitingsvormen heeft. Het is echt een afgrijslijk gevoel als ik het heb in elk geval. Kan je op een EEG eigenlijk alleen iets zien op het moment van de aanval zelf? Of ook als je het vaak hebt, maar op het moment zelf niet? Weet je dat toevallig? Ik heb het alleen in de nacht dus dat is zo lastig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

yep 29ste vandaag, gelukkig ben ik niet de enige die er soms mee de mist in gaat ;-)    X @Annie87 Kan het zijn dat gisteren in de zorg voor andere, ons telefoongesprek dat nog laat plaatsvond, eigenlijk niet goed voor je was? Ik merk daar naar namelijk wel verschil in. Het is misschien goed om te leren prikkels herkennen, onrustige prikkels of zelfs positieve prikkels en deze voorkomen zodat je lichaam in rust kan blijven, en vooral als het richting slapen gaat. De onrust die namelijk in je lichaam ontstaat is niet zomaar weer in balans door gebrek aan rustgevende signalen.

 

 

Houd vol lieve Spinder, je gaat het hoe dan ook halen.  Ook als je denk dat je gillend gek wordt, wil dat niet zeggen dat je lichaam niet geneest he. Je zal wel genezen.
Je kan daar gewoon op wachten en in tussentijd tegen jezelf blijven zeggen: Ik zal genezen, dit is tijdelijk. Ook dit zal voorbijgaan. Het zijn klachten die komen door de ontwenning.

Als je het echt niet meer aan kan overweeg dan herinstalleren en opnieuw in rustiger tempo afbouwen. Dit zal natuurlijk wel onder begeleiding van je psychiater moeten gebeuren, en dit is vaak de eerste  uitdaging. Ook al begrijp ik wat Erik zegt, vanuit de ervaring uit de benzo-ontwenning wereld, weet ik dat er mensen zijn die het op deze manier gedaan hebben om zichzelf te redden. Het werkt vaak goed, en soms niet.

 

O God get gaat helemaal verkeerd gooi me masr vol met valium.

mijn maag doet zo’n pijn kan niet meer mijn lichaam laat me in de steek!!!

Hellp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon eerst gaan liggen op bed, zo kon ik me verder redden.  Al was het zwaar.Zoals @Robbin zei. Nu is mijn maag zo erg van streek dat het het slokdarm branden een hel is!!! Ik sta compleet in de fik. Borst rug schouders hals nek. Eerst kon ik met een suspensie ern filmpje inmmijn maag leggen maar daar brand het nu ook doorheen ondanks dat ik met mijn hoofd hoger lig.

ik kan niet meer liggen!!!

dus ook niet slapen en ik slaap nog geen 8 uur in de week! Nee je leest het niet verkeerd.

Optie opnieuw installeren, door wie ze weten er hier niets van, ik spring nog liever voor de trein!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve dappere @Spinder,

Zelfs met je huisarts kun je regelen dat je Diazepam/Valium (is hetzelfde) krijgt. @Kannietmeer heeft al uitgelegd hoe je de herinstallatie kan doen. Je hebt alleen iemand nodig die de recepten voorschrijft. Woon je misschien in mijn buurt?   Dan zou ik je nog kunnen helpen, als je maar iemand hebt die de Valium voorschrijft en je het in huis hebt. 

@Robbin, wat goed! Gefeliciteerd met het volbrengen van je afbouw. Het is inderdaad afwachten hoe het verder gaat, maar dit is al super!

@Kannietmeer: wanneer was jij niet meer ziek na de stop? Dat is bij mij het enige dat ik nog eng vind, dat ik niet weet wat ik na de stop kan verwachten. 

@Annie87, getver, niks aan zo’n nare nacht. Inderdaad, vooruit plannen is zo lastig. Hoe voel je je nu?

 

bewerkt door ELL
Verwijderd ivm privacy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...