Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 25-09


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Hoe is het met jullie?

Ik moet eerlijk iets opbiechten over vannacht. Gisteren had ik een vreselijk slechte dag en vannacht kon ik niet weer slapen. Ook al ben ik al bijna 2 jaar klaar met de Lorazepam, ik heb nog Clonazepam, Oxazepam  en Temazepam liggen voor zonodig. Helaas raakte ik vannacht in paniek en heb er een Temazepam ingegooid. Ik viel even weg, maar werd al heel in volsagen paniek wakker en werd overstroomd met zwarte gedachtes. Net als 3 jaar terug toen het misging. In blinde paniek een Clonazepam genomen. Werd wel wat rustiger, maar nauwelijks kunnen slapen. 

Nu is het één en al onrust. Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe ik de nacht zou zijn doorgekomen zonder de Clonazepam. Paniek, intrusieve gedachtes, alle verlies van controle, veel bewegingsdrang, enorme spiertrekkingen. Zou bijna denken dat het een soort psychose was/is. 
Weet nu even niet wat te doen. Heb me uiteraard ziek gemeld, maar dat is wel een heel grote domper, terwijl het eigenlijk juist vrij lang goed ging. 

Ik hoop echt dat het jullie veel beter vergaat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 wat is dat toch wat jou lijf/geest triggert om weer zo in paniek te raken. En dat juist na 3 heerlijke weken vakantie...... Is het misschien toch de druk van het moeten presteren, De dagelijkse beslommeringen en problemen die je tijdens zo'n vakantie los kunt laten. Ik weet t niet hoor, maar probeer met je mee te denken. 

Ik kan nu wel zeggen dat je nooit een temazepam en een clonazepam had moeten nemen, maar dat is makkelijk praten. Ik weet als geen ander hoe die paniek en onrust voelt en om dan de verleiding van de pam te weerstaan is heel lastig. 

Ik hoop dat de dag wat positiever voor je verloopt en de onrust wat weg zakt.

Met mij gaat t trouwens ook niet zo denderend. Veel overprikkeling, wat onrust, soms warm, dan weer koud en van dat klamme angstzweet. En dan vandaag weer de hele dag alleen en dan is t moeilijk niet in negatieve gedachten te blijven hangen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Cyclad wat rot voor je. Hopelijk is het eenmalig en hoef je dit niet meer te doen. Probeer gewoon te accepteren dat je niet slaapt. Moe zijn en slaap hebben zijn twee heel verschillende dingen. Probeer te blijven liggen en te accepteren dat slapen even niet lukt. Druk maken kost veel energie en houd je uit je slaap. Het is toch normaal dat je na een rotdag niet kan slapen? Ook is het een normale reactie dat je heel onzeker wordt als je iets geslikt hebt wat je voorheen in zware problemen heeft gebracht.

Probeer straks een warme douche te nemen, een warme kop melk of bouillon en ga even op bed liggen. Kijk of dat je rustiger maakt. Weet dat het over gaat, maar die rot stof in dat pilletje moet weer je lichaam uit. Veel water drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jullie reacties, lieve @bolletjeen @doorbijter

Het is al vaker gebeurt dat het even heel slecht ging. 
Ik zal zeker veel water drinken (doe ik altijd).

Zoals vannacht heb ik nog niet eerder meegemaakt. En wat het triggert? Wist ik het maar. Ik denk toch de angst om weer terug te vallen naar het niveau van 3 jaar terug. In de vakantie ging het goed (al had ik wel eens een minder moment, hoor) en de 1e werkdag ook. Het vertrouwen holt meteen weer van me weg. 

@doorbijter ik herken het dat het moeilijk is om niet in het negatieve te blijven hangen. Ik ben vandaag ook alleen en weet dat dat ook mijn struggle gaat worden. 
Sterkte met jouw dag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

ik heb ook wat goed nieuws

 Ik had gisteren echt fijn contact met mijn zoon op de app en hij lijkt iets terug te veren. Ben ik natuurlijk echt heel blij mee en ik hoop dat ik hierdoor ook mijn ex niet meer hoef te spreken. Dat is wel zo rustig voor me.

Wat ontzettend fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik EMDR gehad kwam van alles naar boven en heb weer nieuwe inzichten gekregen waar ik mee verder kan :)

Bij het UWV heb ik mezelf ziek gemeld ik heb ook een vragenlijst binnen gekregen om meer informatie daar over te verstrekken. Moet nog even kijken hoe ik dat het beste op kan gaan stellen. 

@Cyclad58

Vind het echt klote voor je dat elke keer een terug val krijgt. Ik ken wel een hele goede therapeut die wel iets voor je zou kunnen betekenen hij woont in boxmeer ik weet alleen niet of dat bij jou in de buurt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kannietmeer:

ik heb ook wat goed nieuws

 Ik had gisteren echt fijn contact met mijn zoon op de app en hij lijkt iets terug te veren. Ben ik natuurlijk echt heel blij mee en ik hoop dat ik hierdoor ook mijn ex niet meer hoef te spreken. Dat is wel zo rustig voor me.

Lieve Liz Dat is echt heel goed nieuws ......wat ben ik blij voor je !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf werd ik vannacht om half 4 wakker van de vele apneus. Daarna niet echt goed meer kunnen slapen. Om half 8, wat al vroeg is, mijn ochtend dosis lorazepam genomen. Daarna een paar uurtjes relatieve rust gehad. Rond 11 kreeg ik slikproblemen wat me erg zorgen baart, maar het zal ook wel met de afbouw te maken hebben. Is daar iemand bekend mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei LoraVerslaafd22:

Zelf werd ik vannacht om half 4 wakker van de vele apneus. Daarna niet echt goed meer kunnen slapen. Om half 8, wat al vroeg is, mijn ochtend dosis lorazepam genomen. Daarna een paar uurtjes relatieve rust gehad. Rond 11 kreeg ik slikproblemen wat me erg zorgen baart, maar het zal ook wel met de afbouw te maken hebben. Is daar iemand bekend mee? 

Ja @Leen heb ik ook heel erg....komt mij heel bekend voor dagelijks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, is inderdaad geen goede combi. Ik word regelmatig wakker snakkend naar adem met schuddende benen en armen. Eigenlijk is dat hartstikke gevaarlijk. Ik heb een cpap en een mra beugel maar die apneus zullen pas weggaan als ik van die klote lorazepam af ben. Ik zit nu op 5mg per dag, ben aan het stabiliseren na een terugval. Als ik me weer iets aangesterkt voel en iets beter slaap, ga ik weer verder met de Taperingstrips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei LoraVerslaafd22:

Klopt, is inderdaad geen goede combi. Ik word regelmatig wakker snakkend naar adem met schuddende benen en armen. Eigenlijk is dat hartstikke gevaarlijk. Ik heb een cpap en een mra beugel maar die apneus zullen pas weggaan als ik van die klote lorazepam af ben. Ik zit nu op 5mg per dag, ben aan het stabiliseren na een terugval. Als ik me weer iets aangesterkt voel en iets beter slaap, ga ik weer verder met de Taperingstrips.


Heb je pas slaapapneu gekregen toen je aan de benzo begon voor paniek?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...