Spring naar bijdragen

Xenia


xenia

Aanbevolen berichten

Door nu door te pakken @xenia. Terugvallen zijn erg demotiverend, i know. Maar het is echt niet het einde van de wereld. Het hoort erbij. Ik heb er ook last van en ik voer elke dag een gevecht wat niet te winnen lijkt. Toch win ik stapje voor stapje steeds meer. Terwijl elke stap een gevecht is hoor! Schaamte is nergens voor nodig. Been there, done that. Dat is klaar. De motivatie moet je halen uit jezelf en helaas is dat niet gemakkelijk. Ik heb je eerdere berichten gelezen. Probeer het toch. Je bent het namelijk wel waard hoor. Je hoeft je niet onder een alcoholische steen te verstoppen. Je mag er gewoon zijn! Precies zoals je bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom op xenia, elke avond een drankje of twee, daar kan je best mee stoppen als je wilt. Spul weggooien en iets anders verzinnen om te drinken. Dit zit gewoon in je hoofd, het is een gewoonte waar je vanaf moet stappen, anders blijf je in diezelfde groef zitten en zit je in een mum van tijd weer op grote hoeveelheden. 

Schaamte ok, maar als je straks uitgeschaamd bent dan de nul vasthouden :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay ik ga even ventileren. Misschien dat dat helpt.

*** trigger warning ***

Het is zo zwaar momenteel. De dagen zijn te lang om constant 'in het hier en nu' te zijn. Vroeg naar bed gaan helpt de eerste paar dagen. En dan komen de nachten waarin ik ga piekeren. Over alles. Even denk ik dat meer slaap en energie me gaan helpen om weerbaarder te zijn. Tegen dat soort gedachten en emoties. En dan slaat de paniek toe. De depressie. De reden waarom ik coping gedrag nodig heb. De zwaarte van alles. Dan is er de verjaardag waarin ik niet sterk genoeg ben om tegen de verleiding in te gaan. Het roesje, even alles vergeten voor een paar uur. Overleven omdat dat makkelijker is dan leven momenteel.
Bezig zijn met de lichamelijke rot gevoelens en gevolgen van drinken en dromen over morgen wanneer alles beter is. Maar de volgende dag begint het weer opnieuw. En zo gaan we maar door. Deze maand is sowieso erg heftig. De 19e vorig jaar kreeg ik voor de 2e keer het nieuws dat mn man voor de 2e keer vreemd is gegaan met meerdere mensen.
De 24e is zijn verjaardag. De 25e die van mij. De 28e is het 5 jaar geleden dat ik mn lieve moeder veel te vroeg aan kanker verloor. Op dezelfde dag dat E. geboren is die pas door een auto ongeluk omgekomen is, 4 jaar oud. Dan 1 en 2 oktober verjaardagen van mn vader en mn broer. En ipv dat dat fijn zou moeten zijn, omdat zij en ik er zijn om hun verjaardag te vieren, denk ik aan hoe alles zo veranderd is. Al deze data herinneren me aan al die shit. Dus ja, ik heb het zwaar momenteel. Mn jongste van 1 heeft al drie dagen buikgriep dus snachts spoken. Ipv dat ik goed voor mezelf zorg maak ik het mezelf alleen maar moeilijker denk ik.

***einde gevoelig***

Sorry, ik ben even in zeikmodus.
En nu veeg ik de tranen weg en heb ik zojuist de rest van de fles door de gootsteen gekieperd. Want dit is eigenlijk net zo rot als nuchter zijn maar dan zonder de voordelen. Welterusten allemaal en bedankt voor de lieve berichtjes en schop onder het achterwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK. Dit zijn dus de dingen die je wilt verdoven. En ik zeg niet dat het geen heel goede redenen zijn hè. Maar het middel is erger dan de kwaal. Je kan niet permanent verdoven. Als je dat probeert dan moet je 24/7 aan de drank. Het maakt jezelf kapot uiteindelijk.

Die gevoelens, daar kan je niet omheen, niet overheen niet onderlangs. Je moet er doorheen.

sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet altijd denken aan dat boekje van Michael Eisen en tekeningen van Helen Oxenbury. 'Wij gaan op berenjacht'. Heb je dat voor je kind? We kunnen er niet bovenover, er niet onderdoor, we moeten er wel dwars  doorheen!

Zo is het. En het kan. Uiteindelijk zie je de beer weglopen. 

Ga maar op berenjacht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei bumperjim:

OK. Dit zijn dus de dingen die je wilt verdoven. En ik zeg niet dat het geen heel goede redenen zijn hè. Maar het middel is erger dan de kwaal. Je kan niet permanent verdoven. Als je dat probeert dan moet je 24/7 aan de drank. Het maakt jezelf kapot uiteindelijk.

Die gevoelens, daar kan je niet omheen, niet overheen niet onderlangs. Je moet er doorheen.

sterkte :rose:

Nee dat klopt. De reden waarom ik besloot te stoppen. Dankjewel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lika:

Ik moet altijd denken aan dat boekje van Michael Eisen en tekeningen van Helen Oxenbury. 'Wij gaan op berenjacht'. Heb je dat voor je kind? We kunnen er niet bovenover, er niet onderdoor, we moeten er wel dwars  doorheen!

Zo is het. En het kan. Uiteindelijk zie je de beer weglopen. 

Ga maar op berenjacht...

Ik herinner me dat verhaal.. dat is uiteindelijk ook hoe het moet gaan. En terugkijkend op alles.. Ik heb al heel veel beren gevangen. Maar het is gewoon even rot momenteel. :(

Maar zoals iemands gezegde hier is: vallen, opstaan, kroontje recht en weer gaan. Zoiets. Bedankt allemaal. De berichtjes doen me goed. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...