Cyclad58 Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Goedemorgen allemaal, Hoe is het vandaag? Gisteren best wat wateroverlast bij ons, wat dat betreft laat de zomer zich wel van alle kanten zien. Volgende week wordt het 35 graden hoor ik net, sommigen houden daar van, maar van mij hoeft dat heel hete weer niet. Vannacht een goede nacht gehad, het blijft toch wisselen. Have a nice day! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Goedemorgen Fijn dat je een goede nacht hebt gehad Ad... Wij zaten gisteren op de rand van een behoorlijk buien gebied, we hadden wel een prachtige wolkenlucht, zag er indrukwekkend uit. Van mij hoeft die hitte ook niet, eergisteren werd ik er alweer raar van. Lijkt wel of ik het nu nog slechter trek die warmte, maar de combinatie slecht slapen en ongesteld zijn zal ook niet mee werken Vannacht werd ik geteisterd door een mug pfff... Weer wat onrustig en nerveus vanmorgen, hoe lang houd dat nog aan?? Ik ben al de hele ochtend "het komt goed" in mijn hoofd aan het herhalen...maar of het helpt? Ben ook zo moe... Nou het houdt niet over vandaag... Hoe gaat het met jullie??? Wel van je af praten hoor Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Morgeu, hier goed geslapen en redelijk opgestaan. Maar dat was gisteren ook en toen werd t echt een k..dag. dus eerst maar afwachten wat de dag brengt. heb net even uitgerekend wanneer ik klaar zou zijn met afbouwen als ik t in t tempo doe zoals ik dat voor ogen heb. Nou, dan ben ik dus nog ruim een jaar bezig. Niet echt een vrolijk vooruitzicht. Ik vraag me af als ik ergens sneller afbouw ik dan na de tijd, dus op t moment van stoppen, langer of ergere ontwenningsverschijnselen zal krijgen....... Pfff, blijf toch met zoveel vragen zitten. Vragen waarvan ik eigenlijk weet dat er geen antwoord opnis, maar ja, dat blijft lastig voor een controlfreak als ik Fijne dag allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Hallo allemaal, @Cyclad58 ik zag het lijstje met de dingen die nu goed gaan bij jouw in het dagelijks leven. Dat moet toch een hele verademing voor je zijn. Op het wat minder kunnen slapen na voor velen van ons denk ik iets om naar uit te kijken. Heel fijn om te lezen in ieder geval. @EefjeJ laat maar komen hoor dat mooie weer . @doorbijter bij mij is er een poosje geleden een verwachting uitgesproken. De eerste drie maanden na mijn opname was het voor mij echt rock-bottom waar ik in zat, de verwachting was toen ook (nu nog steeds), dat ik rekening moet houden met een hersteltijd van misschien wel 2 tot 3 jaar. Ik ben ook al een heel tijdje aan het klooien hiermee natuurlijk, dus die kans is zeker aanwezig. Leuk om zulke gesprekken te voeren is het niet. Voor mensen om je heen is het na lange tijd ziek zijn helaas soms ook moeilijk om het maar te blijven begrijpen. Voor mij werkt het niet om steeds te denken dat het nog wel zolang zou kunnen duren, het heeft ook geen zin. Als dat zo zijn is het maar zo, komt het eerder is het mooi meegenomen, we zien het wel. Veranderen kan ik het toch niet. Wel proberen er zo goed mogelijk mee te leven. Probeer zoveel mogelijk te denken aan de dingen die je gaat doen als dit allemaal weer over is. We gaan zo even stukje wandelen @doorbijter ben je er klaar voor? @Huisvrouw @Briba @Leen @Lynn86 @Eleo31 @Bianca78 @Johan64 @Carbogel @Mamima @Fantasia Hoe is het? Gaat het een beetje? @Spot Als je zin hebt.. Kom bij ons in de huiskamer zitten, dan kunnen we het over de Diazepam hebben. Wat zou je allemaal willen weten? Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Mmm, @Robbin het vooruitzicht van 2 tot 3 jaar is zeker niet een prettige. Ik ga er ook zeker vanuit dat ik nog een hele lange tijd bezig ben. En als ik geen kinderen had, zou ik dat veel makkelijker kunnen accepteren denk ik. Ik mis zoveel en kan er niet voor ze zijn zoals ik graag zou willen. Ik ga van t ergste uit en alles wat beter gaat, is meegenomen. Zo sta ik er inmiddels wel in. Al is dit niet makkelijk. Mn blaadje met uitrekenen wanneer ik er vanaf ben, heb ik al verkreukeld en ligt bij t oud papier. One day at a time, lijkt me beter. euh, dat wandelen laat ik even aan me voorbij gaan. Ik krijg straks de gezinsbegeleider (die komt 2x per week ivm autisme van de kinderen) op bezoek. Kost me al genoeg energie. Maar wandel ze hoor...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Huisvrouw Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Hallo @Robbin en medekamergenoten, hier gaat het eigenlijk heel goed. Ik reageer heel goed op de overstap naar Diaz. Zit nu op 1.5 mg s'ochtends en 2.5 s'avonds. Volgende week bouw ik de ochtend af naar 1.25 mg. Slapen gaat over het algemeen prima, vannacht dan evenwel niet. Veel opvliegers (ook (nog) in de overgang) en ik kan totaal niet tegen warmte. Volgende week wordt afzien dus. Ik eet al jaren zeer weinig koolhydraten omdat ik anders teveel (vr)eet en helaas heb ik daar nu moeite mee. De afgelopen twee dagen kon ik het niet onder controle krijgen en ben dan ook erg boos op mezelf. Maar elke dag is weer een nieuwe ronde, nieuwe kans. Toch? Ik leef heel erg mee met eenieder die het moeilijk heeft. Weet nog zeer goed hoe ik me voelde toen ik zwaar overspannen was. Het leek zo uitzichtloos en blijvend maar zo slecht heb ik me al echt heel lang niet meer gevoeld. EN als ik al eens een mindere dag heb dan probeer ik me weer voor de geest te halen hoe ik me toen voelde. Niet te vergelijken. Dus het wordt echt beterder mensen. Ik weet wel dat ik totaal geen stress meer kan hebben, dat is voorbij. Geen reserves daar meer voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Wat fijn @Huisvrouw dat de overstap zo goed gaat Heb jij de benzo's gekregen toen je overspannen was? Ik wel, maar daardoor is het erger geworden, wat is jou ervaring daarmee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @Huisvrouw zo is het! Nieuwe ronde nieuwe kansen. Fijn zeg dat het afbouwen goed gaat, ik hoop voor je dat dat zo blijft. Hier gelukkig geen opvliegers, ben blij dat ik nog niet in de overgang zit , super dat mooie weer! Nou zet m op zou ik zeggen! Wat kook je eigenlijk voor ons vandaag huisvrouw? @doorbijter ja weg met dat blaadje van je, beetje positief blijven. Jammer dat je niet even mee wandelt, wie weet over een paar weekjes. Succes vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Huisvrouw Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @EefjeJDe eerste keer was tijdens mijn studie(inmiddels 35 jaar geleden!) kreeg ik seresta. Ik kon niet meer eten en slapen. Door de seresta kon ik ontspannen en ik heb toen ook bij een psychiater gelopen. De tweede keer was denk zo een 10 jaar daarna, ik werkte inmiddels en nu kreeg ik lexotanil (?) en liep weer bij een psychiater. Ik moet eerlijk zeggen dat de pillen me destijds wel hielpen om uit de overspannen toestand te komen. Helaas kan ik totaal niet omgaan met grote druk en veel stress. Dus in de jaren daarna heb ik altijd wel bij tijd en wijle iets genomen als ik onder druk stond of ergens ergens over in zat. Ik merkte echter de laatste jaren dat het mij een vals gevoel van zekerheid gaf of nog erger het als beloning ging zien. Daarom moet ik er van af. Iemand schreef hier dat ik de angst moest om armen en er niet meer bang voor moet zijn. Daar wil ik naar toe (en dus stoppen met die angst onderdukkers). Niet altijd meer overal bang voor zijn en zeker niet voor bang zijn an sich. Het heeft zoveel van mijn leven verpest en ik wil dat gevoel ook zeker NIET op mijn kinderen overbrengen. Dus de pillen hebben mij overspannenheid NIET erger gemaakt maar wel daar afhankelijk van gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Huisvrouw Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @Robbin Vanavond vis in dillesaus met gegrilde venkel, sla en rijst voor de mannen :-), Schuif maar aan. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @Spot nee niet gelijk 2.5 mg afbouwen. Eerst je arts om 2 mg tabletjes vragen, met een 5 mg tablet gaat het niet lukken namelijk. Bij je apotheek kun je eventueel een pillen splitter kopen en dan het liefst 2 x 2.5 mg ervan maken. 1 x 2.5 in de ochtend en de andere inname ergens in de avond. Je zou dan kunnen proberen om 0.5 mg ( je eerste stap ) af te bouwen in 2 a 4 weken. Dat geldt ook als je bij 1 inname blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @Huisvrouw dat klinkt als één groot feest! Ik ben van de partij hoor . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 (bewerkt) 11 uur geleden zei doorbijter: Ik vraag me af als ik ergens sneller afbouw ik dan na de tijd, dus op t moment van stoppen, langer of ergere ontwenningsverschijnselen zal krijgen....... Pfff, Lieve Doorbijter, Dat is zeker het risico en precies de reden waarom de professoren die zich hier wel over hebben gebogen adviseren altijd rustig en traag en in kleine stappen af te bouwen. Maar er is nog steeds een hoop verschil tussen wat de snel is voor de ene persoon en de andere persoon. Rustig aan lieverd, wees geduldig en standvastigd, dan komt het vanzelf goed. Als je langzaam genoeg gaat, kan herstel zelfs al tijdens de afbouw plaatsvinden . Dus denk niet dat zoals je je nu voelt, dat de status isvvan de komende 2 jaar. Dat is zeker niet waar. Je zal echt dingen zien veranderen. Klachten verdwijnen, soms komen ze, dingen genezen, andere dingen lijkten niet vooruit te gaan, maar uiteindelijk zal je zien dat je er komt. Stap voor stap. Wees daar maar zeker van, want zo is het 5 uur geleden zei Robbin: ben blij dat ik nog niet in de overgang zit nog niet? Hoe zie je dat voor je dan bij jezelf? Wanneer kan jij de overgang verwachten in theorie? Mannen hebben het maar makkelijker vind ik 20 juni 2019 bewerkt door Kannietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @Cyclad58heb gisteren uiteindelijk niet geslapen op de bank ( op kantoor) want we gingen nieuwe stoelen zoeken voor de eetkamertafel. We hadden zaterdag een Roemeen in huis die onze kasten gratis kwam overnemen, en we waren al heel lang van plan onze tafel en stoelen te vervangen, dus we hebben die tafel en stoelen ook gewoon meegegeven. Toen zaten we ineens zonder. We zijn geslaagd btw. Maar heb vannacht wel dus weer 10,5 uur geslapen en mijn partner moest me uit bed halen om 10.20 am. Ik had denk ik zo nog een uur kunnen slapen. Bijft bizar hoeveel ik moet slapen. Vandaag bijna geen vermoeidheid of slaperig gevoel overdag, dus de slaap heeft me wel weer goed gedaan. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Bedankt voor je openheid @Huisvrouw en eetsmakelijk alvast, klinkt erg lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 Lieve @Kannietmeer wederom dank voor je fijne woorden. Ik ga het langzaam doen. Dat heb ik ook al met mijn vriend besproken. Het probleem is dat als ik me ook maar ietsje beter voel, ik veel sneller wil. Dat is een enorme valkuil. Daar moet hij me in afremmen. En ik ga je stukje dan nog maar weer eens lezen. Ik start iig met 2 mg per maand en idd dan hopen dat er al enige tekenen van herstel zijn tijdens de afbouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 25 minuten geleden zei Kannietmeer: nog niet? Hoe zie je dat voor je dan bij jezelf? Wanneer kan jij de overgang verwachten in theorie? Mannen hebben het maar makkelijker vind ik Al sla je me hartstikke dood @Kannietmeerzou het niet weten. Ik verwacht wel een overgang, maar een andere overgang. Van nu naar herstel. De overgang waar jullie mee te maken krijgen krijg ik gelukkig niet. Weet toevallig wel hoe het er ongeveer uitziet , opvliegerig wordt je ervan, je krijgt een hekel aan de zon en je hebt wat meer trek als normaal. Toch? Je schijnt nog wel lekker te kunnen koken, dat dan weer wel gelukkig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Huisvrouw Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 @RobbinJe omschrijft de overgang heel goed. Soms kun je ook niets hebben, een toestand waarbij de gezinsleden tegen elkaar zeggen:" mama is weer oeliewoelie". Toch mag je als man blij zijn dat niet te hebben, ik voelde me toch wat bekocht: eerst je hele leven dat ongesteldheids gedoe en dan de overgang: opvliegers, dikker worden en hormonen die uit het gareel geraken. Soms is het niet helemaal duidelijk wat nu overgang is en wat bezo ontwenning. Ik denk wel dat voor mij , ondanks dat het lijkt alsof het nu allemaal een makkie is, het moeilijkste nog moet komen. Als er een stressvolle tijd aanbreekt hoe kom ik daar doorheen. Geen pillen meer dat wordt ook een overgang! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 4 uur geleden zei Robbin: Hallo allemaal, @Cyclad58 ik zag het lijstje met de dingen die nu goed gaan bij jouw in het dagelijks leven. Dat moet toch een hele verademing voor je zijn. Op het wat minder kunnen slapen na voor velen van ons denk ik iets om naar uit te kijken. Heel fijn om te lezen in ieder geval. @EefjeJ laat maar komen hoor dat mooie weer . @doorbijter bij mij is er een poosje geleden een verwachting uitgesproken. De eerste drie maanden na mijn opname was het voor mij echt rock-bottom waar ik in zat, de verwachting was toen ook (nu nog steeds), dat ik rekening moet houden met een hersteltijd van misschien wel 2 tot 3 jaar. Ik ben ook al een heel tijdje aan het klooien hiermee natuurlijk, dus die kans is zeker aanwezig. Leuk om zulke gesprekken te voeren is het niet. Voor mensen om je heen is het na lange tijd ziek zijn helaas soms ook moeilijk om het maar te blijven begrijpen. Voor mij werkt het niet om steeds te denken dat het nog wel zolang zou kunnen duren, het heeft ook geen zin. Als dat zo zijn is het maar zo, komt het eerder is het mooi meegenomen, we zien het wel. Veranderen kan ik het toch niet. Wel proberen er zo goed mogelijk mee te leven. Probeer zoveel mogelijk te denken aan de dingen die je gaat doen als dit allemaal weer over is. We gaan zo even stukje wandelen @doorbijter ben je er klaar voor? @Huisvrouw @Briba @Leen @Lynn86 @Eleo31 @Bianca78 @Johan64 @Carbogel @Mamima @Fantasia Hoe is het? Gaat het een beetje? @Spot Als je zin hebt.. Kom bij ons in de huiskamer zitten, dan kunnen we het over de Diazepam hebben. Wat zou je allemaal willen weten? Hoi @robbin ik ben aan het stabiliseren op 6mg nu. 2mg lora is er nu af en mijn antidepressiva is van 150mg nu nog maar 50mg dus ik mag best trots zijn geloof ik zo. Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 16 minuten geleden zei Huisvrouw: Soms is het niet helemaal duidelijk wat nu overgang is en wat bezo ontwenning. Bedankt voor de tip! die zal ik zeker eens gaan gebruiken. Er zijn nog wel eens mensen die zeggen: goh ben je nou nog steeds ziek? Dan zeg ik voortaan gewoon: ja ja ik ben in de overgang. kijken of ze het dan wel begrijpen 19 minuten geleden zei Lynn86: Hoi @robbin ik ben aan het stabiliseren op 6mg nu. 2mg lora is er nu af en mijn antidepressiva is van 150mg nu nog maar 50mg dus ik mag best trots zijn geloof ik zo. Hoi @Lynn86 wat goed man! Neem je tijd zou ik zeggen. Ja je mag trots zijn! Maar ben je 2 dingen tegelijkertijd aan het afbouwen dan? of had je het Ad al een stukje afgebouwd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 33 minuten geleden zei Huisvrouw: Ik denk wel dat voor mij , ondanks dat het lijkt alsof het nu allemaal een makkie is, het moeilijkste nog moet komen. Als er een stressvolle tijd aanbreekt hoe kom ik daar doorheen. Geen pillen meer dat wordt ook een overgang! Tja, dat slikte je voorheen dus weg met een pilletje. Je weet nu onderhand wel wat dat pilletje allemaal kan veroorzaken toch? Ik denk dat je straks blij bent dat je ervan af bent. Er zit denk niets anders op dan andere manieren zoeken om met stress om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 23 minuten geleden zei Robbin: Bedankt voor de tip! die zal ik zeker eens gaan gebruiken. Er zijn nog wel eens mensen die zeggen: goh ben je nou nog steeds ziek? Dan zeg ik voortaan gewoon: ja ja ik ben in de overgang. kijken of ze het dan wel begrijpen Hoi @Lynn86 wat goed man! Neem je tijd zou ik zeggen. Ja je mag trots zijn! Maar ben je 2 dingen tegelijkertijd aan het afbouwen dan? of had je het Ad al een stukje afgebouwd? Ja ben ik aan het doen maar mijn ad is blijkbaar niet zo verslavend. Ik kan daarmee verhogen en verlagen wanneer ik wil. Als ik verder afbouw gaat het weer iets omhoog om te ondersteunen en als ik weer twee heb afgebouwd breng ik die weer omlaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 5 minuten geleden zei Lynn86: Ja ben ik aan het doen maar mijn ad is blijkbaar niet zo verslavend. Ik kan daarmee verhogen en verlagen wanneer ik wil. Als ik verder afbouw gaat het weer iets omhoog om te ondersteunen en als ik weer twee heb afgebouwd breng ik die weer omlaag. Oké.. Maar wat is het nut daarvan dan? Ik weet niet of dat nou wel zo verstandig is. Je bent ook aan het stabiliseren toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 2 minuten geleden zei Robbin: Oké.. Maar wat is het nut daarvan dan? Ik weet niet of dat nou wel zo verstandig is. Je bent ook aan het stabiliseren toch? Het nut is dat ik daarmee omlaag kan met de lora. Ik stabiliseer ook, tot ik weer verder ga met afbouwen. Als het mij op die manier lukt is het prima toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 20 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2019 4 minuten geleden zei Lynn86: Het nut is dat ik daarmee omlaag kan met de lora. Ik stabiliseer ook, tot ik weer verder ga met afbouwen. Als het mij op die manier lukt is het prima toch Ja dat zowiezo, maar als je gewoon op je dosis Ad blijft staan kan je toch ook afbouwen? Als het voor jouw werkt prima , maar het lijkt mij nogal gaan schommelen en dat kan je tijdens het stabiliseren juist niet gebruiken lijkt mij? Ik zou er persoonlijk voor kiezen om eerst de Lorazepam af te bouwen en dan het Ad. Wel fijn dat je er niets van merkt. Dan zou je na de Lora zo klaar zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden