Spring naar bijdragen

Onze h . kamer17-6-2019


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei bolletje:

Moghu slaapmutsen,

Vandaag weer een nieuwe start van de week en weer zijn we verder met ons herstel mensen. We doen het zo goed hé, echt. We gaan door met z'n allen.

Hi bolletje, hoe ver ben jij dan nu? Ik ga deze week beginnen met de taperingsstrips. Zodra de psychiater ze heeft besteld kan ik aan de slag. Ik twijfel of dat ik zal afbouwen van 1 Mg  1 x per dag of van 2 x 0,5 Mg per dag. Het spreiden van de dosering over de dag is tot op heden niet goed bevallen. Wat is wijsheid?? Ik ben zo’n twijfelaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Leen:

Hi bolletje, hoe ver ben jij dan nu? Ik ga deze week beginnen met de taperingsstrips. Zodra de psychiater ze heeft besteld kan ik aan de slag. Ik twijfel of dat ik zal afbouwen van 1 Mg  1 x per dag of van 2 x 0,5 Mg per dag. Het spreiden van de dosering over de dag is tot op heden niet goed bevallen. Wat is wijsheid?? Ik ben zo’n twijfelaar....

Hi Leen, hoe neem je het nu in? 1 maal daags? Of 2 x daags? Ik heb ook afgebouwd met taperingstrips. Het advies is, eerst de ene dosis afbouwen met de strips en daarna de andere dosis. Dus stel je slikt in de ochtend 0,5 en in de avond 0,5 dan eerst de ochtend afbouwen met taperingstrips. Als je die eraf hebt daarna de avond. Avond als laatste is het advies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan het toch dat ik me gisteren de hele dag best ok voelde. Ben dan nog steeds de hele dag aan huis gekluisterd hoor, maar dat begint tenminste met me daar ok voelen en dan activiteiten uitbouwen. En dan vanmorgen ze ellendig wakker worden en nog steeds zwaar kloten. Geen pijl op te trekken dus. Zo een afspraak bij de verpleegkundige. Zie er al tegenop mn vertrouwde huisje te verlaten. Als ik maar eenmaal stabiel (goed of slecht) Ben op de diazepam, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en durf ik misschien wat meer te ondernemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je niet gaat omzetten denk ik dat spreiden niet perse handig is; hoe meer inname momenten op een dag, hoe meer het je dag bepaald. En als je als ontwenningsverschijnsel ook braken hebt of krijgt dan moet je ook nog oppassen dat je je pil niet uitbraakt. Maar kijk vooral wat voor JOU werkt. Elk lichaam is anders. Succes 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Succes bij de verpleegkundige @doorbijter balen dat je je vandaag weer zo rot voelt, hopelijk trekt het vanmiddag weer een beetje bij. Ik moet wel zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je hier zoveel deelt en ook adviseert. Mooi om te lezen dat je dat doet, top! X

Hoe gaat het met jou @Annie87? Nog veel vervelende klachten? Kan je wel een beetje slapen bij je moeder? X

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Annie87:

Hi Leen, hoe neem je het nu in? 1 maal daags? Of 2 x daags? Ik heb ook afgebouwd met taperingstrips. Het advies is, eerst de ene dosis afbouwen met de strips en daarna de andere dosis. Dus stel je slikt in de ochtend 0,5 en in de avond 0,5 dan eerst de ochtend afbouwen met taperingstrips. Als je die eraf hebt daarna de avond. Avond als laatste is het advies. 

Hi @Annie87 ik slik het nu 1 x per dag dus 1 Mg. Ik heb wel geprobeerd om naar 2 x0,5 maar dan was ik vaak de hele dag onrustig. En wat je zegt dan ben ik de hele tijd bezig met wanneer ik weer mijn volgende mag nemen. Ik ga ook werken met eerst afbouwen van 1 naar 0,5 Mg in 28 dagen en dan van 0,5 naar 0 in 28 dagen. Hoe is het jou bevallen? En hoelang slikte jij lorazepam? En heb je tijdens de afbouw nog veel klachten gehad? Bedankt alvast voor je reactie. Heel fijn dat geeft vertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

Hi @Annie87 ik slik het nu 1 x per dag dus 1 Mg. Ik heb wel geprobeerd om naar 2 x0,5 maar dan was ik vaak de hele dag onrustig. En wat je zegt dan ben ik de hele tijd bezig met wanneer ik weer mijn volgende mag nemen. Ik ga ook werken met eerst afbouwen van 1 naar 0,5 Mg in 28 dagen en dan van 0,5 naar 0 in 28 dagen. Hoe is het jou bevallen? En hoelang slikte jij lorazepam? En heb je tijdens de afbouw nog veel klachten gehad? Bedankt alvast voor je reactie. Heel fijn dat geeft vertrouwen. 

Ik slikte clonazepam en omgezet naar oxazepam dat ging helemaal mis natuurlijk. Voelde als een cold turkey. Vervolgens oxazepam afgebouwd over 3 maanden tijd van 80 Mg naar 0. Bizar. Van 80 naar 10 Mg in 1 maand en de laatste 10 Mg heb ik 2 maanden over gedaan. Ik ben bizar ziek geweest. Ik heb geen goede hulp gehad. Ik had de clonazepam met taperingstrips moeten afbouwen maar wist toen nog niet van het bestaan. 

Afbouwen verschilt per individu. Het laatste stapje is het moeilijkst. Ik zou gewoon op 1 x daags slikken blijven. Dat niet gaan veranderen en van 1 naar 0,5 proberen in 28 dagen. Daarna kijken of de volgende stap ook gaat lukken in 28 dagen. Je kan zelf bepalen of je het nog langzamer doet. Alles is mogelijk en ze maken ook strips op maat. Dus je kan daarna bijvoorbeeld ook van 0,5 naar 0,25 in 28 dagen (tenminste dat denk ik wel en anders bellen met Paul Harder). Maar ik zou op 1x daags slikken blijven. Anders moet je daar ook weer aan wennen. Veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen :)

Succes bij de verpleegkundige @doorbijter balen dat je je vandaag weer zo rot voelt, hopelijk trekt het vanmiddag weer een beetje bij. Ik moet wel zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je hier zoveel deelt en ook adviseert. Mooi om te lezen dat je dat doet, top! X

Hoe gaat het met jou @Annie87? Nog veel vervelende klachten? Kan je wel een beetje slapen bij je moeder? X

Fijne dag allemaal!

Hi Eefje met mij gaat het niet goed, ervaar nog veel lichamelijke klachten momenteel; trillen, onrust, pijn, hartkloppingen, duizeligheid met milde derealisatie, slapeloosheid, diarree en misselijkheid. Zijn nu de voornaamste klachten. Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden. 

Het is gewoon heftig dat het zo lang duurt. 

Hoe is het met jou? Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@EefjeJ mijn maandelijkse periode is ook weer aangebroken. Dat helpt natuurlijk ook niet mee

Pfff nee verschrikkelijk ik heb hetzelfde. Bij mij stopte het bloeden zelfs om vervolgens paar dagen later weer terug te komen door de angst en stress waarschijnlijk maar ik voel me er niet fijn bij. Rot hormonen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, daar ben ik weer. Terug van de verpleegkundige en een bezoekje aan mijn nicht in t zkh. Wat voelde ik me ellendig zeg, wat een hel. Had echt niet gedacht dat ik me zo slecht zou voelen. Pfff, dat wordt nog een hele lange zware weg. Nu dus weer teleurgesteld en depri op de bank. Iemand nog wat opbeurende woorden voor me........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Hi Eefje met mij gaat het niet goed, ervaar nog veel lichamelijke klachten momenteel; trillen, onrust, pijn, hartkloppingen, duizeligheid met milde derealisatie, slapeloosheid, diarree en misselijkheid. Zijn nu de voornaamste klachten. Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden. 

Het is gewoon heftig dat het zo lang duurt. 

Hoe is het met jou? Veel liefs 

Jeetje heftig zeg! en dat dan ook de hele dag? De situatie is natuurlijk ook echt kl*te waar je in zit, ik hoop zo dat je gauw een beetje rust krijgt. Dit komt je herstel niet ten goede, verre van... Echt respect hoor hoe je je staande houdt kanjer!
Met mij gaat het redelijk, elke dag nog wel hartoverslagen, vooral 's ochtends onrust/trillerig, zwaar drukkend hoofd, slecht slapen...ik merk wel dat het minder wordt soms, maar het kan ook zo ineens weer heftiger zijn en daar heb ik dan wel moeite mee... Ik hoef ook maar een beetje spanning te krijgen, bijv zoals laatst nam iemand voorrang en ik schrok daarvan en gelijk hele harde hartkloppingen. Mijn "schilletje" is erg dun, maar of dat nou nog van mijn overspannenheid is of ontwenning, dat weet ik niet... Maar ook dat komt vast wel goed in de loop der tijd...
Dikke knuffel voor jou x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei doorbijter:

Nou, daar ben ik weer. Terug van de verpleegkundige en een bezoekje aan mijn nicht in t zkh. Wat voelde ik me ellendig zeg, wat een hel. Had echt niet gedacht dat ik me zo slecht zou voelen. Pfff, dat wordt nog een hele lange zware weg. Nu dus weer teleurgesteld en depri op de bank. Iemand nog wat opbeurende woorden voor me........

Viel het gesprek tegen? Ook wel gelijk heel heftig allemaal op één ochtend, dan is het denk ik niet gek dat je je zo voelt, al is dat natuurlijk echt kl*te! Kan je niet even lekker in het zonnetje zitten? Ik kon in het begin niet eens één afspraak bij de huisarts aan zonder me hondsberoerd te voelen en kijk nu wat ik allemaal doe. Lieverd het komt echt allemaal goed met je, je komt hier doorheen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ het gesprek viel niet tegen en om mijn nicht te zien ook niet. Dat was juist best fijn. Ik voelde me alleen zo in en in slecht, vooral bij mijn nicht op bezoek. Dat was echt een fikse tegenvaller. 

Ik denk dat ik me in moet stellen op nog zeker een jaar lang aan huis gekluisterd, nu ik thuis op de bank lig, ben ik nu wel iets rustiger, en alles wat ik meer zou kunnen, is dan mooi meegenomen. Ik zit echt zwaar in de ontwenning zeg. Zo erg had ik t niet voorzien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ, soms worden de dingen iets minder en dan vervolgens weer heviger zo gaat het bij mij ook. Maar voel me elke dag nog ziek. Rare druk in mijn hoofd heb ik ook nog vaak. Ik ga ervanuit dat het nog lang duurt. Heb nu zoveel gelezen en gehoord hierover. Verschrikkelijk dikke knuffel voor jou ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei doorbijter:

Nou, daar ben ik weer. Terug van de verpleegkundige en een bezoekje aan mijn nicht in t zkh. Wat voelde ik me ellendig zeg, wat een hel. Had echt niet gedacht dat ik me zo slecht zou voelen. Pfff, dat wordt nog een hele lange zware weg. Nu dus weer teleurgesteld en depri op de bank. Iemand nog wat opbeurende woorden voor me........

Natuurlijk lieve @doorbijter

Je hebt je okay gevoeld, ook al was het niet zo lang. Dat is een geweldig teken, want die goede momenten komen terug en worden langer en talrijker. De slechte momenten zijn zeker niet meteen weg, maar het gaat langzaam de goede kant op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me nou vandaag overkomt....je gelooft het niet.

Ik had vandaag het laatste gesprek met mijn psychiater (heb ik om de 3 maanden). Per 1 september gaat hij wat anders doen. Ik heb nog wel een telefonisch consult met hem in augustus.
Waar het om gaat dat hij nu eindelijk erkent dat benzo's zo'n lange nawerking kunnen hebben. Bij het scheiden van de markt. Hij vertelde dat binnen zijn vakgroep nu ook informatie doorkomt dat het afkicken van benzo's niet zo gemakkelijk is als het lijkt en dat hij al begrepen had dat veel stoppers na een jaar nog niet (helemaal) hersteld zijn. 

Verder adviseerde hij mij om de AD nog niet af te bouwen (ben ik het ook wel mee eens), de quetiapine mag ik wel afbouwen en oh ja, als ik niet kan slapen mag ik rustig een temazepam nemen, dat kan geen kwaad voor een keer, als het maar niet meer dan 3 keer per week is. Van kindling had hij dan weer nooit gehoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Cyclad58:

Wat me nou vandaag overkomt....je gelooft het niet.

Ik had vandaag het laatste gesprek met mijn psychiater (heb ik om de 3 maanden). Per 1 september gaat hij wat anders doen. Ik heb nog wel een telefonisch consult met hem in augustus.
Waar het om gaat dat hij nu eindelijk erkent dat benzo's zo'n lange nawerking kunnen hebben. Bij het scheiden van de markt. Hij vertelde dat binnen zijn vakgroep nu ook informatie doorkomt dat het afkicken van benzo's niet zo gemakkelijk is als het lijkt en dat hij al begrepen had dat veel stoppers na een jaar nog niet (helemaal) hersteld zijn. 

Verder adviseerde hij mij om de AD nog niet af te bouwen (ben ik het ook wel mee eens), de quetiapine mag ik wel afbouwen en oh ja, als ik niet kan slapen mag ik rustig een temazepam nemen, dat kan geen kwaad voor een keer, als het maar niet meer dan 3 keer per week is. Van kindling had hij dan weer nooit gehoord. 

Tjonge jonge! Heb er geen woorden voor. Weg met die temazepam. Wat een mafkees. En is dit dezelfde psych die altijd zei dat je wellicht een angststoornis hebt? En dat je over moest stappen van de ene op andere anti depressiva en dat dat in 1 keer kon? Ongelooflijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Annie87:

Tjonge jonge! Heb er geen woorden voor. Weg met die temazepam. Wat een mafkees. En is dit dezelfde psych die altijd zei dat je wellicht een angststoornis hebt? En dat je over moest stappen van de ene op andere anti depressiva en dat dat in 1 keer kon? Ongelooflijk. 

Ja, dat is dezelfde. Hij gaat nu als psychiater in een ziekenhuis werken op de afdeling voor ouderen (boven 65). :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Cyclad58:

Ja, dat is dezelfde. Hij gaat nu als psychiater in een ziekenhuis werken op de afdeling voor ouderen (boven 65). :face-icon-small-shocked:

Nou dan zal de haldol niet aan te slepen zijn :face-icon-small-shocked: dat was in de ouderenzorg altijd zo populair, niet normaal meer... Één keer in mijn avonddienst klom een vrouw met een gebroken heup over haar bedhek heen door die rotzooi... 

Bizar hoor dat die psych dat zegt over temazepam....koekoek 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...