Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 15-6-2019


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei EefjeJ:

Fijn Lynn dat je wel goed geslapen hebt :)

@Bianca78 gaat het al wat beter? Nog wel naar de manege geweest gisteren?

Gaat redelijk, wel meer onrustig en trillen van binnen. Nog maar een klein kruimeltje oxazepam en dan ben ik klaar. Ben daar heel blij mee maar ook een beetje bang want hoe gaat het daarna. Gisteren mee geweest naar de manege, mijn dochter had geregeld dat ze samen met haar vader een half uur een privé les kreeg voor vaderdag. Heel leuk om te zien.

sterkte en een knuffel voor iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 wat vervelend toch dat je weer meer onrust hebt. Heb je enig idee waar dat door komt? Denk je zelf ook dat oxazepam weer nodig is? 

Ik heb dat brandende gevoel ook zeker samen met onrust in mijn lichaam, niet zozeer mn buikstreek trouwens. Ik heb het het ergste bij het wakker worden. Na de 1e inname wordt t iets minder, maar weg is t de hele dag niet. Ik voel het vooral als ik niks doe, bv als ik lig te rusten en rustig op de bank zit. Gek genoeg heb ik er minder last van als ik bezig ben. 

En laat in de avond heb ik er vaak geen last meer van. Soms voel ik me dan bijna weer normaal. Ervaart nog iemand dat en is dat dan weer te verklaren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei doorbijter:

@Cyclad58 wat vervelend toch dat je weer meer onrust hebt. Heb je enig idee waar dat door komt? Denk je zelf ook dat oxazepam weer nodig is? 

Ik heb dat brandende gevoel ook zeker samen met onrust in mijn lichaam, niet zozeer mn buikstreek trouwens. Ik heb het het ergste bij het wakker worden. Na de 1e inname wordt t iets minder, maar weg is t de hele dag niet. Ik voel het vooral als ik niks doe, bv als ik lig te rusten en rustig op de bank zit. Gek genoeg heb ik er minder last van als ik bezig ben. 

En laat in de avond heb ik er vaak geen last meer van. Soms voel ik me dan bijna weer normaal. Ervaart nog iemand dat en is dat dan weer te verklaren?

@doorbijter nee ik heb echt geen idee waar het vandaan komt en waarom ik nu ineens weer slecht slaap. Ik kan alleen maar bedenken dat ik één van de 10 tot 15% van de benzostoppers ben bij wie de verschijnselen langer dan een jaar blijven bestaan. Het gaat soms ook weken goed, maar zo af en toe lijk ik toch ontwenningsverschijnselen "op te roepen". De psychiater zal het driftig ontkennen, maar ik weet dat het gebeurt. Klopt toch, Liz @Kannietmeer?

Dat van die last van onrustgevoelens door de dag heen herken ik ook. Ik had er in de avond vrijwel geen last van, terwijl het in de ochtend het ergst was. Wat daar de oorzaak van is? Kan te maken hebben met het cortisolniveau, die is in de avond het laagst (zeker vlak voor bedtijd) en in de ochtend bij het ontwaken het hoogst. Overigens lees ik op andere fora exact hetzelfde bij velen, dat de onrust wegebt naarmate de dag vordert. 

En of ik oxazepam nodig heb? Ik vind van niet...…….

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat vervelend @Cyclad58 niet of nauwelijks slapen helpt ook niet echt mee, dan snap ik dat je een temazepam hebt genomen... Ik hoop van harte dat de onrust gauw zakt en je weer goed slaapt... Dat balen begrijp ik helemaal! Zeker als het zo'n tijd goed ging, maar het gaat vast en zeker snel weer beter ^_^

Wat goed @Bianca78 dat je bijna van de oxazepam af bent! Top hoor! Leuk zeg die privé les :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei doorbijter:

Hier ben ik nog even weer met een vraagje over ontwenningsverschijnselen. Herkent iemand het gevoel dat je lichaam in brand staat. Ik heb het vooral bij mn armen en benen. En af en toe krijg ik ineens een heel warm hoofd. Niet zweten, maar wel mn bril een beetje plakkerig op mn neus. 

Pfff, merk dat ik er weer aardig onzeker over voel. Ben ook weer zo ellendig. 

@doorbijter ik herken dat branderige gevoel, bij mij vooral in mijn buik. Ik heb dan weer wel zweetaanvallen vooral als ik wat gedaan heb, moet een washandje pakken om af te koelen. Kan het soms ook ineens heel koud hebben en moet dan een warme kruik pakken. Elke dag is weer anders. Die verschillende klachten maken mij ook onzeker, meestal lees ik dan de Ashton Manuel weer en krijg weer wat vertrouwen. Hoop dat jij je snel weer beter gaat voelen, sterkte.

@Cyclad58 vervelend dat je niet kan slapen en dat je het idee hebt dat je weer ontwenningsklachten hebt. Hoop dat je je snel weer beter gaat voelen.

bewerkt door Bianca78
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter en @Bianca78 dat branderige gevoel is volgens Ashton zeker een vaker voorkomend symptoom bij benzo ontwenning: sensorische symptomen: tinnitus, tintelingen, gevoelloosheid, diepe of brandende pijn in de ledematen, gevoel van innerlijke beving of vibratie, rare sensaties in de huid. 
Ashton zegt ook dat het in  sommige gevallen (10 tot 15%) langer dan een jaar kan duren, dat stelt mij dan weer een beetje gerust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei doorbijter:

Hier ben ik nog even weer met een vraagje over ontwenningsverschijnselen. Herkent iemand het gevoel dat je lichaam in brand staat. Ik heb het vooral bij mn armen en benen. En af en toe krijg ik ineens een heel warm hoofd. Niet zweten, maar wel mn bril een beetje plakkerig op mn neus. 

Pfff, merk dat ik er weer aardig onzeker over voel. Ben ook weer zo ellendig. 

Er zijn mensen die het de hele dag koud hebben, er zijn mensen die de hele dag in de fik staan. Soms helpt het om te douchen, maar het kan ook helpen een coolpak of op je voorhoofd of in je nek  te leggen. even kijken wat voor je werk. Achterhoofd kan ook.  Laat je me weten of het helpt? Ooit gelezen dat iemand dit voor zichzelf en anderen had uitgevogeld, maar ik weet de details niet meer. Ben dus wel nieuwsgierig naar de feedback.

2 uur geleden zei Cyclad58:

@doorbijter nee ik heb echt geen idee waar het vandaan komt en waarom ik nu ineens weer slecht slaap. Ik kan alleen maar bedenken dat ik één van de 10 tot 15% van de benzostoppers ben bij wie de verschijnselen langer dan een jaar blijven bestaan. Het gaat soms ook weken goed, maar zo af en toe lijk ik toch ontwenningsverschijnselen "op te roepen". De psychiater zal het driftig ontkennen, maar ik weet dat het gebeurt. Klopt toch, Liz @Kannietmeer?

Dat van die last van onrustgevoelens door de dag heen herken ik ook. Ik had er in de avond vrijwel geen last van, terwijl het in de ochtend het ergst was. Wat daar de oorzaak van is? Kan te maken hebben met het cortisolniveau, die is in de avond het laagst (zeker vlak voor bedtijd) en in de ochtend bij het ontwaken het hoogst. Overigens lees ik op andere fora exact hetzelfde bij velen, dat de onrust wegebt naarmate de dag vordert. 

En of ik oxazepam nodig heb? Ik vind van niet...…….

Lieve Ad, wat naar dat je zoveel onrust hebt en niet goed slaapt! Wist je maar wat je doet, wat zoveel onrust te weeg brengt.  Heb je echt geen enkele druk op je werk?

Genezing is zeker nog niet volledig, ook niet voor, en ik zie ook niet bij jou.

Persoonlijk denk ik dat oxazepam nemen of temazepam, ook eigenlijk erg heftig is voor je systeem, omdat het nog maar net weer een beetje op orde is en nog niet helemaal ( daardoor de klachten). Ik ben zelf niet zo zeker of het echt onschadelijk is om deze staat je toch weer tot de pam te wenden. Persoonlijk kan ik het je ten sterkste afraden om nog iets te nemen. Dan maar niet naar je werk, dan maar suf op de bank, jij gaat voor alles.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 wat naar dat het niet lekker gaat. Persoonlijk zou ik echt niet meer op de benzo’s gaan. Ivm kindling. Ik ken meerdere verhalen van de benzo survivors op YouTube die eerder zonder al te ernstige ontwenning ervanaf kwamen, en na een bepaalde benzo vrije periode weer iets hebben genomen en helemaal naar de sh*t zijn. Als ik het even zo mag zeggen. Een verhaal van een man die noemt zichzelf sixslow op YouTube. Ging ook steeds met tussenperiodes erop en eraf. Was er lange tijd vanaf en na lange tijd heeft ie 8 tabletten valium genomen in 2 weken tijd en heeft in een hel gezeten en is na 27 maanden nu nog in protracted withdrawal. Echt bizar dat is denk ik dat kindling effect. 

Ik peins er niet over iets te nemen al gaat het nog zo slecht met me; hele nare vechtscheiding. Ik probeer me op positieve dingen te focussen. Al is het heel moeilijk. 

Sterkte lieve Ad 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, de Ashton Manual zegt dat idd dat 10 tot 15 % verschijnselen heeft langer dan een jaar. Ik lees op diverse sites dat de percentages nog wat langer zijn. Ik zeg het niet om pessimistisch te zijn. Maar ik ben bang dat velen hier zoekende zijn na een jaar en denken; het kan toch echt niet zo lang duren? Ik denk dat wij met z’n allen nog heel goed weten wie we waren voor deze rotzooi. En helaas kan het erg lang duren. Het is te triest en deze rommel moet echt de wereld uit. Ik vind het erg om eigenlijk van ontwenningsverschijnselen te spreken. Er zijn namelijk ook mensen die maar 1 of een paar tabletjes hebben genomen, een paradoxale reactie hadden, gestopt zijn en maanden lang last hebben. Ik praat eigenlijk liever over schade aan het zenuwstelsel of hersenschade. 

(Foto van Amerikaanse site) 

3E82742A-0B50-4DB7-AE7D-FFB5B5940174.thumb.png.4d2043bb0bd9af819a7b3e03f93e6a58.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn alarmerende cijfers. Ik weet niet hoeveel respondenten er zijn, als dat aantal laag is is het misschien niet echt betrouwbaar, maar toch. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in Nederland beter is. Enerzijds is het geruststellend omdat je weet dat langdurige klachten het gevolg zijn van de benzo's en dat we niet aan het doordraaien zijn. Anderzijds kan het demotiverend werken als je leest dat 15% na 4 jaar nog klachten heeft. Bizar.

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cyclad58:

Dat zijn alarmerende cijfers. Ik weet niet hoeveel respondenten er zijn, als dat aantal laag is is het misschien niet echt betrouwbaar, maar toch. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het in Nederland beter is. Enerzijds is het geruststellend omdat je weet dat langdurige klachten her gevolg zijn van de benzo's en dat we niet aan het doordraaien zijn. Anderzijds kan het demotiverend werken als je leest dan 15% na 4 jaar nog klachten heeft. Bizar.

Ben het helemaal met je eens, zat ook in twijfel om het te delen hier. Maar wil ook niet mijn kop in het zand steken. We zijn met z’n allen op zoek tijdens de “waves” naar de oorzaak, maar ik denk dat er niet altijd een oorzaak is en dat de klachten gewoon weer af en toe de kop opsteken. We willen denk ik heel graag een oorzaak vinden omdat we zo machteloos zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-6-2019 om 09:18 zei Annie87:

Lieve mensen, de Ashton Manual zegt dat idd dat 10 tot 15 % verschijnselen heeft langer dan een jaar. Ik lees op diverse sites dat de percentages nog wat langer zijn. Ik zeg het niet om pessimistisch te zijn. Maar ik ben bang dat velen hier zoekende zijn na een jaar en denken; het kan toch echt niet zo lang duren? Ik denk dat wij met z’n allen nog heel goed weten wie we waren voor deze rotzooi. En helaas kan het erg lang duren. Het is te triest en deze rommel moet echt de wereld uit. Ik vind het erg om eigenlijk van ontwenningsverschijnselen te spreken. Er zijn namelijk ook mensen die maar 1 of een paar tabletjes hebben genomen, een paradoxale reactie hadden, gestopt zijn en maanden lang last hebben. Ik praat eigenlijk liever over schade aan het zenuwstelsel of hersenschade. 

(Foto van Amerikaanse site) 

3E82742A-0B50-4DB7-AE7D-FFB5B5940174.thumb.png.4d2043bb0bd9af819a7b3e03f93e6a58.png

helemaal mee eens. Dit is waar we het mee moeten doen en het is gewoon zeer aannemelijk dat klachten langer duren dan een jaar. Voor 50% van de mensen met een afbouwsyndroom is dat zo. En je kan niet weten tijdens de afbouw, hoe ziek je ook bent, hoe snel je zal genezen als je eenmaal op 0 bent gekomen.

Mijn benzo zusje heeft 2 jaar afgebouwt en lijkt zo goed als genezen sinds ze in Januari klaar was. Het eerste jaar was ze superziek, het tweede jaar kwam beetje bij beetje herstel en ging ze een paar uur per dag werken. Nu van de benzo af ( en trouwens ook de gabapentin en seroquel in het laatste jaar afgebouwd), is ze eigenlijk volledig functioneel, alleen haar slaap blijft gebroken en te kort, maar de rest van haar leven loopt weer.
Ik heb maar 8 maanden afgebouwd en ben al 1,5 jaar aan het herstellen, maar ben nog niet zo functioneel als zij. Haar energie is 10x beter dan het mijne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kannietmeer:

helemaal mee eens. Dit is waar we het mee moeten doen en het is gewoon zeer aannemelijk dat klachten langer duren dan een jaar. Voor 50% van de mensen met een afbouwsyndroom is dat zo. En je kan niet weten tijdens de afbouw, hoe ziek je ook bent, hoe snel je zal genezen als je eenmaal op 0 bent gekomen.

Mijn benzo zusje heeft 2 jaar afgebouwt en lijkt zo goed als genezen sinds ze in Januari klaar was. Het eerste jaar was ze superziek, het tweede jaar kwam beetje bij beetje herstel en ging ze een paar uur per dag werken. Nu van de benzo af ( en trouwens ook de gabapentin en seroquel in het laatste jaar afgebouwd), is ze eigenlijk volledig functioneel, alleen haar slaap blijft gebroken en te kort, maar de rest van haar leven loopt weer.
Ik heb maar 8 maanden afgebouwd en ben al 1,5 jaar aan het herstellen, maar ben nog niet zo functioneel als zij. Haar energie is 10x beter dan het mijne.

Het is gewoon bizar zo lang het herstel duurt. Erg verdrietig vooruitzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Annie87:

Het is gewoon bizar zo lang het herstel duurt. Erg verdrietig vooruitzicht. 

Ik denk dat het de uitdaging is daar niet aan te denken, maar het bij de dag te houden. Soms gaat het voor mensen ineens heel snel. Ben je heel bezorgd geweest over iets wat helemaal niet hoeft te gebeuren. Accepteer dat je lichaam de tijd nodig heeft die het nodig heeft om alles te herstellen. Er is geen tijdslimiet of tabel voor te maken. Vertrouw erop dat elke dat in dit leven je iets kan geven en leren en je zal vormen tot wat je bedoeld bent te zijn. Dat is niet altijd zonder littekens, maar die zijn misschien wel mooier dan je zou verwachten als je gewond raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Kannietmeer:

Ik denk dat het de uitdaging is daar niet aan te denken, maar het bij de dag te houden. Soms gaat het voor mensen ineens heel snel. Ben je heel bezorgd geweest over iets wat helemaal niet hoeft te gebeuren. Accepteer dat je lichaam de tijd nodig heeft die het nodig heeft om alles te herstellen. Er is geen tijdslimiet of tabel voor te maken. Vertrouw erop dat elke dat in dit leven je iets kan geven en leren en je zal vormen tot wat je bedoeld bent te zijn. Dat is niet altijd zonder littekens, maar die zijn misschien wel mooier dan je zou verwachten als je gewond raakt.

Dat is zeker de uitdaging, heb ik idd vaker gelezen dat het opeens heel snel kan gaan. Dat mensen soms maanden stil lijken te staan en dan opeens heel veel verbetering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...