Spring naar bijdragen

5-6-2019


Aanbevolen berichten

Moghu allemaal,

Heeft iedereen het noodweer overleeft? Hier was het constant weerlicht, wat is al dat natuurgeweld toch prachtig om te zien, ik kan hier zo van genieten hé? Vanavond ook weer.

Gisteren twee keer gerust i.p.v. één keer. Das echt een overwinning dus vandaag maar weer eens proberen :)

Vannacht de airco aan gehad op 15 gr. Nou dat heb ik geweten. Plaatjes Koud Klappertanden Van De Kou

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Vannacht de airco aan gehad op 15 gr

Klopt dat wel Bol?
Jij hebt toch zo'n vaste airco laten aanleggen, onnie?

Die van ons mag en kan niet lager dan 18 graden, mocht niet volgens de installateur vanwege gevaar voor de gezondheid....

De warme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Ik vond het ook erg mooi om te zien gisteravond...mijn hond vond het wat minder -_- 

Succes @Lynn86 je kan het! ^_^

Goed van je @doorbijter dat je gegaan bent, hoe gaat het vandaag?

Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf...vanmorgen een uurtje mee geweest met 18 kleuters, we kregen een rondleiding in de schouwburg. Erg leuk en het ging erg goed! Net even een klein stukje gelopen met de hond en nu even een paar uur niks... 

@Bianca78 hoe gaat het met je?

Fijne dag allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer er moest nog wat afgestemd worden met mijn behandelaren hier. Maar dat is inmiddels geregeld en dinsdag gaat de omzetting beginnen. Er is wel een flinke kink in de kabel gekomen. Mijn nicht is dinsdag geopereerd en als gevolg van complicaties wordt ze in coma gehouden. We zijn nogal close met die kant van de familie. De kans dat ze daar uit komt is nihil. Flinke stressbron dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

Dank voor jullie lieve woorden. Ik ben gewoon heel bang dat ik weer in een vreselijke terugval belandt. Zal t dan toch angst en paniek zijn. Ik weet gewoon niet hoe hiermee het beste om te gaan. Alle tips zijn welkom

Je zit al in een stressvolle periode vanwege de omzetting naar Diazepam. Dit komt er dan nog eens bij, dat is ineens heel veel. Het is logisch dat de stress dan toeneemt. Probeer afleiding te zoeken, zodat je er niet continu mee bezig bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies wat Cyclad zegt Doorbijter. En veel schrijven hier over wat je voelt, huilen ontspant als je pijn en verdriet hebt. En niet bang zijn voor een eventuele terugval, je kwelt jezelf met die gedachte. En probeer niet het leed van haar of haar man over te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei doorbijter:

Dank voor jullie lieve woorden. Ik ben gewoon heel bang dat ik weer in een vreselijke terugval belandt. Zal t dan toch angst en paniek zijn. Ik weet gewoon niet hoe hiermee het beste om te gaan. Alle tips zijn welkom

Wat heftig. We zijn er voor jou. Hier kun je schrijven wat je wil. En er is altijd iemand die reageert. Probeer inderdaad wat afleiding te blijven zoeken. Bij mij weet ik waar mijn angst en paniek vandaan komt. Dat komt door mijn jeugd. Ik had een ongeneeslijk zieke mama en was 7 jaar toen ik een trauma daardoor opliep en angst ging ontwikkelen. Mij helpt het enorm om tv series (uit de tijd samen met mijn mama) te kijken. Dat geeft me rust. Ze is helaas overleden. Maar op die manier is ze dicht bij me in mn gedachten en herinneringen leven door.

Ook tekenfilms kijken en grappige filmpjes zoals funniest homevideos of rustige natuur muziek met de geluiden van de zee en fluitende vogeltjes helpt me goed. 

De angst zakt dan wat naar de achtergrond.

Iets vinden wat je rust en veiligheid bied, zal je helpen.

Xxxx Lynn

@doorbijter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjulleliewel voor de lieve reacties. @bolletje je hebt helemaal gelijk. Ik kwel mezelf met de gedachte aan een fikse dip. En ik zit ook erg met mn tante, man van nicht, mn moeder en neef in mn gedachten. Voor hen vind ik het zo erg. 

@lynn, ik vind t moeilijk goede afleiding te zoeken. Helemaal nu ik me al ellendig voel door de hele benzooi. Gelukkig zijn de kinderen de komende 4 dagen thuis. Dat geeft afleiding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei doorbijter:

Dank voor jullie lieve woorden. Ik ben gewoon heel bang dat ik weer in een vreselijke terugval belandt. Zal t dan toch angst en paniek zijn. Ik weet gewoon niet hoe hiermee het beste om te gaan. Alle tips zijn welkom

Wat ik ga zeggen klinkt misschien moeilijk of onmogelijk, maar is iets waar ik in de afgelopen jaren heel goed in ben geworden ( even afkloppen).... Ik moest accepteren dat ik op heel veel dingen in het leven geen invloed had. Dat ik pijn van anderen niet kon dragen, of voorkomen. Ik moest het accepteren en focussen op wat ik zelf te dragen had. En los laten waar ik geen invloed op had. En op de een of anderen manier ben ik daar steeds beter in geworden. Door het in jezelf echt los te laten en niet te worstelen met de dingen waar je geen invloed hebt, ontstaat er meer rust. 
Ook heb ik geleerd niet vooruit te kijken ( niet te ver in ieder geval) en echt proberen alleen per dag te leven. 1 dag per keer.  Ik weet dat er dingen zijn die soms van te voren beslist moeten worden, maar daarna laat ik ze echt weer los.

Je lieve nicht.... wat een vreselijk bericht en moeilijke situatie! Dat brengt een hoop verdriet en stress met zich mee en het is logisch dat het veel effect heeft.
Mogelijk dat je wat kan proberen toe te passen wat ik hiervoor schreef, omdat het een levensles is die je altijd kan inzetten.

Als ik geen invloed heb op iets, is los laten en accepteren dat het niet mijn leven is, dat het niet in mijn macht ligt om iets te veranderen het enige wat ik doen om in ieder geval mijzelf te helpen. En op die manier ook beter te kunnen doen wat ik wél voor de situatie kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat ik ga zeggen klinkt misschien moeilijk of onmogelijk, maar is iets waar ik in de afgelopen jaren heel goed in ben geworden ( even afkloppen).... Ik moest accepteren dat ik op heel veel dingen in het leven geen invloed had. Dat ik pijn van anderen niet kon dragen, of voorkomen. Ik moest het accepteren en focussen op wat ik zelf te dragen had. En los laten waar ik geen invloed op had. En op de een of anderen manier ben ik daar steeds beter in geworden. Door het in jezelf echt los te laten en niet te worstelen met de dingen waar je geen invloed hebt, ontstaat er meer rust. 
Ook heb ik geleerd niet vooruit te kijken ( niet te ver in ieder geval) en echt proberen alleen per dag te leven. 1 dag per keer.  Ik weet dat er dingen zijn die soms van te voren beslist moeten worden, maar daarna laat ik ze echt weer los.

Je lieve nicht.... wat een vreselijk bericht en moeilijke situatie! Dat brengt een hoop verdriet en stress met zich mee en het is logisch dat het veel effect heeft.
Mogelijk dat je wat kan proberen toe te passen wat ik hiervoor schreef, omdat het een levensles is die je altijd kan inzetten.

Als ik geen invloed heb op iets, is los laten en accepteren dat het niet mijn leven is, dat het niet in mijn macht ligt om iets te veranderen het enige wat ik doen om in ieder geval mijzelf te helpen. En op die manier ook beter te kunnen doen wat ik wél voor de situatie kan doen.

Dit is precies de spijker op z'n kop. Vreselijk moeilijk om te doen maar zo ontzettend waar. :heart: Het enigste waar je invloed op hebt is je eigen gevoel in een gebeurtenis, doorbijter.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...