Manou Geplaatst 17 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juni 2019 Bedankt.Weet het weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 17 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2019 Ga zo door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 18 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @Lika bedankt! Dag 4! Weinig energie en benauwd weer. Moeite mee dat mijn leven door weinig energie "saai" is. Wil jullie deze niet onthouden: ook al is het even minder allemaal blijf nuchter ,want je weet nooit Wanneer er wat leuks langskomt en dan mis je het!!!! Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 Saai mag. Moe mag. Moe is normaal na t stoppen. Benauwd weer is ook niet jouw schuld hè. Hou vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 18 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 Ga ik zeker doen Bumperjim,Stevie Wonder en een bak druiven hebben me door een enorme afwas heengeholpen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Stevie Wonder helpt altijd! Achter die saaie laag zit nog wel wat hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beter Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Hoi @Manou, hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Lief,dat je het vraagt.Aantal minder goede dagen gehad,maar niet gedronken!Beetje moeite met accepteren dat ik een antidepressiva moet slikken. En met jou? Stomme vraag,maar hoe doen jullie dat toch @ met naam en blauw?(beetje digitaal onhandig) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 (bewerkt) @Manou @Manou Je typt @Ma en dan krijg je een lijstje met namen. Zodra je de juiste naam ziet, klik je daarop. Ik wist het ook niet, werd benieuwd en heb het net even uitgeprobeerd. Gewoon @Manou typen is het dus niet. 23 juni 2019 bewerkt door Lonster Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menel Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Er is niets mis met huilen hor... liever tranen laten lopen dan ze wegdrinken. Ik heb ben altijd de stoere zelfverzekerde jongen geweest...nou nog geen drie dagen in mn afkickproces zat ik te janken als een baby in de nacht omdat ik emotioneel niet meer wist wat voor of achter was... dus schaam je niet. Dit is een fijne forum heb ik gemerkt Ik schrijf niet dagelijks maar heb er wel heel veel baat bij als ik t wel doe. Maak daar absoluut gebruik van op jouw manier. En je bent hier wel echt op t juiste adres heb ik gemerkt dat mensen oprecht willen dat je beter wordt en niet anders... Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 @Menel kan dit bericht niet helemaal plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 @Lonster Knap gevonden van jou. Ik was steeds met die "citeren-knop"in de weer.Hier was ik niet opgekomen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Hoe is t verder op t moment?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Gaat nu wel.Heb een periode antidepressiva de helft geslikt.Ben ik fitter.Ik ben bekend met angsten en depressie.Tot de conclusie gekomen dat ik die medicatie nodig heb.Veel aan zelfmedicatie gedaan ,alcohol,in mijn leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Tja.zelfmedicatie. zo herkenbaar. Voor velen hier, denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Drinken om even je stemming te verbeteren of dingen vol te houden die je niet meer kan.Alleenstaande moeder.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Ja dat las ik. Evenals de zorgen om je dochter. Niet niks. Heel veel sterkte en drank geeft er alleen maar een probleem bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beter Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Ja, @Manou, herkenbaar. Patroon van zelfmedicatie, om iets van ontspanning te vinden en negatieve gevoelens ‘onder controle’ te houden. Patroon wordt dan verslaving, uiteindelijk. Mijn broer zei: ‘het is een hardnekkig patroon, maar je kan het wel doorbreken’. Daar hou ik me dan maar aan vast. Knap dat je niet gedronken hebt. Helpen de antidepressiva een beetje? Wat levert het je op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 @Beter Was niet makkelijk.Niet gaan drinken.Mijn dochter is veel bij haar vriendje.Als ze thuis is heeft ze erg mijn zorg nodig.Als ze dan weer weg is heb ik wel he he nu even een fles wijn moment. Antidepressiva zorgen er voor dat ik rustiger ben,kan reflecteren over dingen,dat ik zo af en toe eens wat leuk vind.Mijn hersenen lijken wat serotonine aangevuld te moeten hebben.Ben ook minder angstig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Fijn dat de ad je helpt. Soms is medicatie gewoon nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 @Sober het helpt,maar is wennen en accepteren dat je het nodig hebt. Klein rondje duinen geprobeerd ,was lang geleden.Meteen wel weer Nederlands benauwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Is het raar als je met dit weer andijviestamppot wil eten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Nee hoor. Lekker doen. In de tropen eten ze ook snert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 Hier ook antidepressiva nodig. Al heel lang. Om dezelfde redenen ook dezelfde ‘ontspan-drinken-gewoonte-verslaving- ervaring. Zonder drank is het beter te handelen. Uiteindelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Manou Geplaatst 23 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2019 @Lika bedankt voor het delen. Dat mijn ouders niet adequaat op mijn depressies ,die al begonnen toen ik 13 was hebben kunnen reageren hebben mijn leven bepaald.Mijn vader heeft zelf psychische klachten en drinkt.Alleen in de vakantie.Hij is al 20 jaar chronisch op vakantie Taboe dus op psychische ziekten.Vaak comorbiteit met verslaving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden