Bob Geplaatst 28 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Hoe nu verder? Rare vraag eigenlijk. Gewoon bedenken wat je allemaal zou willen doen met de vrijgekomen tijd en en het vrijgekomen geld, zou ik zeggen, en daar dan ook meteen maar eens mee beginnen. One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Gewoon doorgaan. Je de vraag niet stellen . Dit is je besluit en dat voer je uit. Toen ik dat echt voelde en vooral deed, werd het verrassend simpel eigenlijk. En het leven werd niet makkelijker of moeilijker. One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Herstel: werd wel gemakkelijker. Want geen schuld, schaamte of kater. One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 28 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Ik ga ervoor, hoop dat ik inmiddels gedetox ben. Nu hoop ik dat mijn lever en nieren niet te veel schade hebben opgelopen na 35 jaar bier drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 28 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Niet twijfelen. Mooi! One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woodie Geplaatst 28 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2019 Wat fijn dat het detoxen je zo vlot afgaat! En voor je het weet heb je de eerste alcoholloze week erop zitten. Op weg naar de beste jaren van je leven! Tuurlijk ook met zijn ups- en downs, maar wel met een goede gezondheid. Gun het jezelf! One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
binsj Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 hoeveel dagen droog nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Hoe nu verder? Daar vind ik wel een hele goede vraag want dat drinken vult alle vrije tijd op. En drukte verder alles weg, gevoelens, initiatief.... Doe eerst maar eens rustig aan, ervaar wat je overkomt en verwonder je. Hou je van lezen? Mij hielp dat wel enorm, bijv Tonic van Ralf Mohren One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 30 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 2 uur geleden zei binsj: hoeveel dagen droog nu? Vandaag dag 6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menel Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Hi John, Ik ook sinds kort cold turkey...geloof in jezelf... Bij mij zag ook niemand het maar ik dronk absurd veel whisky al vanaf opstaan. Ik wens je veel sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 30 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Ik besef dat ik er nog lang niet ben. Tot op heden nog geen klachten. Alcohol vrij bier is goede vervanger. Eerst goed detoxen dan de gewoonte doorbreken en mezelf de vraag stellen waarom ik nou eigenlijk dronk. Ik namelijk werkelijk geen idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Het is een proces..met verschillende fases...de belangrijkste stap is erkennen dat je een probleem hebt met alcohol en stoppen met drinken. Focus op nuchter zijn. Op je herstel. En dan...? Hoe verder vraag je...en waarom dronk ik? Voor mij hingen deze vragen wel samen. En in de loop van de tijd heb ik wel inzichten gekregen, antwoorden op een aantal vragen. Toch, is voor mij nog steeds het 'niet drinken' wat voorop staat. Zolang ik niet drink, nuchter ben, blijf...kan ik omgaan met de vragen die op mijn pad komen. Kan ik dealen met het leven (oef dat klinkt wel zwaar...) En ik probeer het allemaal niet meer alleen op te lossen. Want dat is zwaar en onnodig. Je schrijft dat je hoopt dat je geen schade hebt aan lever en nieren. Dat was één van mijn angsten. Die vrij simpel was op te lossen, door bloed te laten prikken. Daarmee ook mijn schaamte overwonnen...want de huisarts ingelicht...wat een opluchting en helpende stap. Hoe verder? Gewoon...vandaag de eerste niet. Succes! One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 30 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 39 minuten geleden zei kruidenthee67: Het is een proces..met verschillende fases...de belangrijkste stap is erkennen dat je een probleem hebt met alcohol en stoppen met drinken. Focus op nuchter zijn. Op je herstel. En dan...? Hoe verder vraag je...en waarom dronk ik? Voor mij hingen deze vragen wel samen. En in de loop van de tijd heb ik wel inzichten gekregen, antwoorden op een aantal vragen. Toch, is voor mij nog steeds het 'niet drinken' wat voorop staat. Zolang ik niet drink, nuchter ben, blijf...kan ik omgaan met de vragen die op mijn pad komen. Kan ik dealen met het leven (oef dat klinkt wel zwaar...) En ik probeer het allemaal niet meer alleen op te lossen. Want dat is zwaar en onnodig. Je schrijft dat je hoopt dat je geen schade hebt aan lever en nieren. Dat was één van mijn angsten. Die vrij simpel was op te lossen, door bloed te laten prikken. Daarmee ook mijn schaamte overwonnen...want de huisarts ingelicht...wat een opluchting en helpende stap. Hoe verder? Gewoon...vandaag de eerste niet. Succes! Ik ga mijn verdomde best doen. Wie weet kom ik achter mijn problemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 En wie weet zijn er door te stoppen me drinken ineens veel minder problemen...of minder groot dan je bedenkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 30 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 7 minuten geleden zei kruidenthee67: En wie weet zijn er door te stoppen me drinken ineens veel minder problemen...of minder groot dan je bedenkt? Dat is juist mijn probleem, ik zou niet weten wat mijn probleem is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ties Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Zou iets van psychotherapie iets voor je zijn om achter antwoorden te komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 30 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 Joh...niet te veel gaan denken nu...een probleem omdat er geen probleem is? Gewoon doorgaan met niet drinken en andere, leukere zinvollere activiteiten gaan doen met de tijd die overblijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 30 mei 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 mei 2019 25 minuten geleden zei GewoonDoen: Het word een gewoonte. Je vult een verveling op. Een soort "hobby". Nu je niet meer drinkt kan je op zoek gaan naar een andere hobby, je kan alles gaan doen, gaan zwemmen, paardrijden , autorijden, lezen enz..... Opvulling van je vrije tijd mag nu anders. Je hoeft geen probleem te hebben, het enige probleem wat je had, was dat je 10 blikken bier opdronk na vijven. Mooi omschreven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Biank Geplaatst 3 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2019 En hoe zit het dan met mensen die 2 a 3 kratten pils drinken in 3 dagen? En de overige 4 geen alcohol? Hoe zien jullie dat? #durftevragen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 3 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 3 juni 2019 Ja precies. 2 à 3 kratten in 3 dagen en dan 4 dagen niks. Dus 2 à 3 kratten per week. 48 à 72 pijpjes delen door 7 is 7 à 10 pijpjes per dag. Nou dat vind ik aardig wat Lijkt me ongezond. Denk dat als je dat een aantal jaren doet, dat je je op een gegeven moment wel realiseert ik heb een probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 3 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juni 2019 3 uur geleden zei Biank: En hoe zit het dan met mensen die 2 a 3 kratten pils drinken in 3 dagen? En de overige 4 geen alcohol? Hoe zien jullie dat? #durftevragen Ik vind het bizar veel, ik dronk veel, erg veel. Ben nu 9 dagen gestopt. Voel me al veel beter. Maar idd wat is voor jou veel, en voor andere niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 6 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juni 2019 Morgen 14 dagen droog. Best trots op mezelf. Bilo, Onbekend en Lonster reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2019 Yes! Dat gaat goed, @One4john. One4john reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
One4john Geplaatst 6 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 juni 2019 Alleen soms erge jeuk over mijn lijf. Zou dat door de ontwening kunnen komen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2019 Mogelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden