Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 28 april 2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, fijne Koningsdag gehad? 
Ik heb er niet zoveel aan gedaan, heb me rustig gehouden. 

Het ging 2 weken erg goed, maar afgelopen vrijdag weer een terugval door iets op het werk waar ik te stressvol op reageerde. Ik merk dat mijn zenuwgestel toch nog steeds te kwetsbaar is. 
De laatste week maak ik me ook wat zorgen over mijn slaap. Ik slaap wel redelijk normaal in (ergens tussen 23.00 uur en 23.30 uur), maar ben steevast tussen 5 en 6 uur al wakker, zelfs een keer om half 5. Daarna vat ik de slaap niet meer. Kom daardoor amper aan 6 uur slaap per nacht en merk dat me dat ook begint op te breken. Heb er ook moeite mee om te blijven liggen dan. 

Gelukkig werk ik nog maar 4 uur per dag, merk dat dat momenteel voldoende is. 

Hoe is het verder met iedereen in de afbouwstrijd? Sterkte en houd vol!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58Goedemorgen makker! Goed dat jij je rustig hebt gehouden en je zenuwstelsel hebt gespaard.
Kan me voorstellen dat de hoeveelheid slaap die je krijgt niet voldoende is op de lange termijn. Wat gebeurd er als je eerder naar bed gaat? Wordt je dan ook nog eerder wakker?
Heb je wel eens gemediteerd? Dit kan je hersengolven beinvloeden. Misschien moet je eens kijken naar neurofeedback om te zien hoe je hersenen werken en of je deze rustiger kan krijgen mocht dit nodig zijn (dat zal dan te zien zijn op de monitor).

Koningsdag was deels heel gezellig bij mij, al begon het beroerd doordat ik pissig was op mijn partner. Hij was boos over iets wat werkgerelateerd was wilde het niet met mij bespreken, maar was wel steeds bozig tegen mij ( terwijl ik er niets mee te maken had.) Dat moest er 's ochtends eerst even uit .... ................ja ja timing.....Moet ook duidelijk weer ongesteld worden want mijn gevoel gaat weer in een rotgang richting het zuiden.  (Hoop dat ik het rustig kan houden en niet als een heks tekeer zal gaan vandaag. Fingers crossed.)
Maar daarna zijn we de middag in Amsterdam geweest en dat was gezellig en is mijn favoriete Koningsdag. Jurkje en een sjaal gekocht voor 2,50. 

@bolletjewat heb jij gedaan met Koningsdag?
@Annie87 Hoe gaat het meissie?

en hoe het gaat het met de rest? Komen we de dag nog een beetje door?



 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kannietmeer:

@Cyclad58Goedemorgen makker! Goed dat jij je rustig hebt gehouden en je zenuwstelsel hebt gespaard.
Kan me voorstellen dat de hoeveelheid slaap die je krijgt niet voldoende is op de lange termijn. Wat gebeurd er als je eerder naar bed gaat? Wordt je dan ook nog eerder wakker?
Heb je wel eens gemediteerd? Dit kan je hersengolven beinvloeden. Misschien moet je eens kijken naar neurofeedback om te zien hoe je hersenen werken en of je deze rustiger kan krijgen mocht dit nodig zijn (dat zal dan te zien zijn op de monitor).

 



 

 

Ha @Kannietmeer, fijn dat je een mooie Koningsdag had! Je inkopen zijn wel erg geslaagd, goedkoper kun je het niet krijgen! 
Ik ben deze week eens om 10 uur naar bed gegaan, maar toen werd ik al half 5 al wakker :-). Wat nu precies de reden is wet ik niet, ik word 's nachts wel vaker even wakker en val dan vrijwel meteen weer in slaap, maar zo rond 5 uur is het ineens gedaan. Mediteren is niets voor mij, daar word ik alleen maar onrustig van. Neurofeedback is een goed idee, bedankt voor de tip! 
Misschien maak ik er in mijn hoofd een te groot probleem van en heb ik aan 6 uur genoeg, maar het voelt niet goed.  Net of ik besef dat ik roofbouw op mezelf pleeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik kan me goed voorstellen dat je je wat druk maakt om je slaap. Watbik zelf nog wel eens doe als ik een periode vroeg wakker ben, is om mijn slaapmedicatie wat later te nemen. Jij gebruikt toch ook nog de quetiapine? Heb je die echt nodig om in slaap te komen of zou je die ook kunnen nemen als je een x wakker wordt s nachts. Misschien dat je op die manier je slaapritme weer een beetje de juiste weg op kunt helpen. 

@Kannietmeerkannie Amsterdam nog wel. Wat heerlijk dat je dat kunt. Ik moest er al niet aan denken hier de stad in te gaan, laat staan zo'n grote drukke stad. Mijn koningsdag was voor de verandering weer eens een dag thuis. En wel met 2 strontvervelende kinderen. Heb heel wat traantjes gelaten,bah. Gelukkig konden ze bij mn ouders slapen, dus wat extra rust voor mij. Merk ook dat ik dat echt weer nodig heb. Denk toch dat ik me veel te druk heb gemaakt nav het gesprek met de psychiater. Dit heeft me echt weer te veel stress bezorgd, dus nu al een paar dagen bar ellendig. Ook mijn zenuwstelsel is nog lang niet de oude. En dan moet ik ook nog morgen op vakantie. Word nog niet echt vrolijk van dat vooruitzicht. Helemaal nu t weer op locatie niet zo denderend is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen 

@Cyclad58 Vervelend van dat korte slapen...dat breekt je dan inderdaad op een gegeven moment op...

@Kannietmeer Mooie koopjes! :)      oh ja fijn die ongesteldheid... Fijn dat het werk gezellig was in Amsterdam 

Afgelopen nacht helaas niet zo best geslapen. Ik ben weer erg wazig en duizelig en veel druk in mijn hoofd. Zodra ik ga liggen in bed word ik een beetje raar in mijn hoofd en krijg ik een angst reactie van zweten etc... Ik kreeg mezelf wel snel rustig, maar ben dan klaar wakker en wordt 's nachts ook vaak wakker dan. Vandaag gelijk depri en veel huilen. Net wel gewandeld, alleen is het net of de wereld om mee heen danst ofzo... Ik word er erg gespannen van. Daarna nog wel even op een terrasje gezeten, dat ging eigenlijk erg goed. Ik vind dat gevoel moeilijk om vast te houden, ben nu weer erg verdrietig...mijn spieren en hoofd werken niet echt mee en vraag me af of dit nog ontwenning is... 

Fijne dag iedereen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K.N.M. ik ben naar de markt hier geweest en heb ff door de straat gereden. Heb weer van alles gekocht waaronder heel veel flesjes parfum voor e2,-- Dus ik weer heel gelukkig.

Cyclad je biologische klok is van slag, dat gebeurd bij iedereen wel eens. Ik heb een paar mnd. gehad dat ik rond 2 uur wakker werd en ook bijna niet meer in slaap kwam. Veel energie gaat het pas kosten als je je daarom druk gaat liggen maken. Proberen te accepteren is wat kan helpen.

Eef probeer vandaag wat te rusten.

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @Kannietmeer, fijn dat je een mooie Koningsdag had! Je inkopen zijn wel erg geslaagd, goedkoper kun je het niet krijgen! 
Ik ben deze week eens om 10 uur naar bed gegaan, maar toen werd ik al half 5 al wakker :-). Wat nu precies de reden is wet ik niet, ik word 's nachts wel vaker even wakker en val dan vrijwel meteen weer in slaap, maar zo rond 5 uur is het ineens gedaan. Mediteren is niets voor mij, daar word ik alleen maar onrustig van. Neurofeedback is een goed idee, bedankt voor de tip! 
Misschien maak ik er in mijn hoofd een te groot probleem van en heb ik aan 6 uur genoeg, maar het voelt niet goed.  Net of ik besef dat ik roofbouw op mezelf pleeg. 

Ik ken iemand die echt aan 3 uur per nacht genoeg heeft. Het kan dus heel goed dat dit persoonlijk gewoon bij je hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei bolletje:

K.N.M. ik ben naar de markt hier geweest en heb ff door de straat gereden. Heb weer van alles gekocht waaronder heel veel flesjes parfum voor e2,-- Dus ik weer heel gelukkig.

Cyclad je biologische klok is van slag, dat gebeurd bij iedereen wel eens. Ik heb een paar mnd. gehad dat ik rond 2 uur wakker werd en ook bijna niet meer in slaap kwam. Veel energie gaat het pas kosten als je je daarom druk gaat liggen maken. Proberen te accepteren is wat kan helpen.

Eef probeer vandaag wat te rusten.

 

 

1 uur geleden zei EefjeJ:

Hoi iedereen 

@Cyclad58 Vervelend van dat korte slapen...dat breekt je dan inderdaad op een gegeven moment op...

@Kannietmeer Mooie koopjes! :)      oh ja fijn die ongesteldheid... Fijn dat het werk gezellig was in Amsterdam 

Afgelopen nacht helaas niet zo best geslapen. Ik ben weer erg wazig en duizelig en veel druk in mijn hoofd. Zodra ik ga liggen in bed word ik een beetje raar in mijn hoofd en krijg ik een angst reactie van zweten etc... Ik kreeg mezelf wel snel rustig, maar ben dan klaar wakker en wordt 's nachts ook vaak wakker dan. Vandaag gelijk depri en veel huilen. Net wel gewandeld, alleen is het net of de wereld om mee heen danst ofzo... Ik word er erg gespannen van. Daarna nog wel even op een terrasje gezeten, dat ging eigenlijk erg goed. Ik vind dat gevoel moeilijk om vast te houden, ben nu weer erg verdrietig...mijn spieren en hoofd werken niet echt mee en vraag me af of dit nog ontwenning is... 

Fijne dag iedereen! 

 

@EefjeJ dit is absoluut de ontwenning deze verschijnselen heb ik ook nog steeds vooral een stijve nekspieren en  pijnlijke  spieren in mijn lichaam . . Ook druk op mijn hoofd andere keer op mijn  oren  komt nog veelvuldig voor.Verdrietig zijn huilen hoort  hierbij schatje. Deze verschijnselen zullen op den duur verdwijnen en uitdoven.    Liefs Eleo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @Eleo31 voor je reactie :) Ik heb zo heerlijk twijfelen, zal ook deels door mijn onzekerheid komen... Hoe was trouwens je dry needling behandeling?? Heb jij trouwens dat als je met je achterhoofd ergens op ligt dat het dan erger wordt? Het lijkt wel of dat de druk verergerd bij mij... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 De dry needling Heb ik nog niet gedaan dit heb ik eerst met mijn vriendin die fysio therapeute is besproken.  Het ene  moment daar is de druk meer of minder .Zie geen verband Bij mij met ergens op liggen dat het dan erger wordt

10 minuten geleden zei EefjeJ:

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei doorbijter:

Kan t zijn dat door stress de ontwenningssymptomen erger worden? Of ben ik nu te veel aan het analyseren. Zit nl weer even heel erg in mn hoofd en kom er maar niet uit

Ja dat kan zeker. Als je rustig blijft is het iets minder heftig. Hoe moeilijk ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

gelukkig hebben toch wat mensen een goede Koningsdag gehad. Dat is fijn om te lezen. Zelf heb ik er niet iets mee gedaan. Mijn dagen waren net zoals anders; rust opzoeken, wandelen, liggen etc. 

Net even in het Amsterdamse bos geweest en geitjes geaaid Haha. Daarna wat gedronken ergens maar was behoorlijk druk en lawaaiig in het restaurant. Nu rustig thuis.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Eleo31:

Bedoel jij hoofdpijn van uit de schedelrand achter aan je hoofd dat herken ik welBedoel jij hoofdpijn van uit de schedelrand achter aan je hoofd dat herken ik wel

Ja klopt inderdaad...en dan trekt het vaak naar voren op verschillende plekken... 

@Annie87 wel even lekker naar het bos :) en geitjes aaien...ik vind ze zo leuk hihi

@doorbijter Annie had al geantwoord, maar idd wat ik lees kan het zeker... Ik merk zelf ook dat stress of drukte oid het erger maakt... Ik hoop dat je toch evengoed een beetje kan genieten van jullie vakantie x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik heb met koningsdag ook niks gedaan. Wel jammer want mn vrienden hebben het heel erg leuk gehad. Maar ik voelde me gewoon niet fijn. Vandaag ook niet. Heel de tijd last van een druk op de borst en hartkloppingen. Daardoor ben ik ook erg paniekerig. Sta op het punt wat valium te nemen. Maar dat is misschien wel zonde nu ik al 16 dagen geen benzos heb gebruikt.

Voor de mensen die al gestopt zijn, hebben jullie erna nog weleens wat genomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MIKE261:

Hallo allemaal,

Ik heb met koningsdag ook niks gedaan. Wel jammer want mn vrienden hebben het heel erg leuk gehad. Maar ik voelde me gewoon niet fijn. Vandaag ook niet. Heel de tijd last van een druk op de borst en hartkloppingen. Daardoor ben ik ook erg paniekerig. Sta op het punt wat valium te nemen. Maar dat is misschien wel zonde nu ik al 16 dagen geen benzos heb gebruikt.

Voor de mensen die al gestopt zijn, hebben jullie erna nog weleens wat genomen?

Ik adviseer je het om het niet te doen. 

En ja, ik heb zelf begin maart 3 weken Oxazepam genomen na een ghefti9ge gebeurtenis in mijn omgeving,. Dat was even nodig. Op dat moment was ik 15 maanden van de Lorazepam af. Inmiddels heb ik de Oxa weer netjes afgebouwd en de ontwenning daarvan viel heel erg mee, maar als er van af kunt blijven, neem het dan alsjeblieft niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Kan t zijn dat door stress de ontwenningssymptomen erger worden? Of ben ik nu te veel aan het analyseren. Zit nl weer even heel erg in mn hoofd en kom er maar niet uit

Ha @doorbijter, mijn antwoord is: ja. Als het rustig is bij mij heb ik geen centje last, maar bij de minste of geringste stress heb ik ook last van onrust en slecht slapen. We zijn door de afbouw of de ontwenning toch minder belastbaar en het zenuwgestel herstelt niet bij iedereen op dezelfde manier. 

Ik hoop oprecht dat je toch van je vakantie kunt genieten. Wij gaan zelf ook een midweekje weg op 6 mei. Hoop voor je dat het erg goed gaat en dat je droog weer hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik adviseer je het om het niet te doen. 

En ja, ik heb zelf begin maart 3 weken Oxazepam genomen na een ghefti9ge gebeurtenis in mijn omgeving,. Dat was even nodig. Op dat moment was ik 15 maanden van de Lorazepam af. Inmiddels heb ik de Oxa weer netjes afgebouwd en de ontwenning daarvan viel heel erg mee, maar als er van af kunt blijven, neem het dan alsjeblieft niet. 

Ik ben gaan wandelen, hoop dat ik hierdoor wat rustiger word zodat ik er af kan blijven.. 

Al 15 maanden gestopt, super hoor. Hoop dat ik dat over 15 maanden ook kan zeggen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...