Spring naar bijdragen

Huiskamer 4-2-19


Annie87

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen, 

ik ben er helaas vroeg bij; een k*tnacht gehad; toen ik ging liggen enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk in slaap kwam. Vervolgens nare nachtmerrie. 

Bij wakker worden weer hartkloppingen, zweetaanvallen. Nog wel even geslapen daarna tot 3. Daarna niet meer en enorme huilbui gehad. 

Nu twijfel ik enorm. Doorgaan met taperingstrip oxazepam of even stabiliseren? Overgaan op diazepam? Niet wetende of dat goed of slecht aanslaat. 

Ik kan sowieso al niks meer in mijn leven vanwege de ontwenning en zit al maanden thuis. Zit nu net op 5 Mg oxazepam in de avond. Ben hiervoor al in een crisis belandt, zowel psychisch als lichamelijk op SEH vanwege ontwenning. 

Zulke nachten maken me dan zo onzeker. Doorgaan? Stabiliseren? Of laat ik me teveel in de war maken door 1 super slechte nacht? Ik zat hiervoor op de clonazepam. Soms vraag ik me ook af of dit nog door die abrupte switch komt van 2 maanden geleden? De andere klachten zoals: beven, misselijkheid zijn er de afgelopen 2 weken namelijk bijna niet. (Sinds gebruikt van taperingstrips.) ik verwacht hierin geen antwoord van psychiatrie. Het is namelijk nog nooit zo gegaan zoals een arts me heeft verteld. 

Het zweten en de enorme nachtelijke hartkloppingen heb ik al een tijdje niet gehad. Wel overdag hartkloppingen. 

Adviezen zeer welkom. Voel me behoorlijk hopeloos...

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Annie,

Ik ken niet je hele verhaal maar ….. afbouwen Benzo's bottemline is het advies:

Overstappen (geleidelijk, met een goed schema) op een langwerkende Benzo als Diazepam. Dan in stappen verder afbouwen.

Het zal af en toe zwaar zijn, daar moet je doorheen en het is het process om zelf, lichaam en hersenen, zonder dat Benzo's het reguleren, om te gaan met prikkels, stress en angst, wat je lichaam ook kan maar het moet herstellen van de Benzo inmenging op je kalmeringssysteem.

De medische begeleiding is er over het algemeen op gericht om je in 2-3 maanden, of nog sneller te laten afbouwen, de ervaring is dat dat voor de meeste mensen veel te snel is. Vooral het GAT na Benzo's wordt onderschat.

Succes en heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Lieve An,

Vreselijk zulke moeilijke dagen. Ik kan je niet goed adviseren maar dat kan K.N.M. zeker wel. Ikzelf ben een type dat het altijd langzaam aan doet daar voel ik me het prettigst bij, maar met mijn afbouw deed ik het ook te vlug. Ikzelf zou er voor kiezen om het even heel rustig aan te doen, even zorgen dat je weer stabiel bent en je weer wat redelijk voelt. Doe jezelf geen geweld aan.

Het je gezien op t.v. over die pijnstillers? Ik hoop en denk dat als het balletje eenmaal gaat rollen over medicatie dat de tranquilizers ook aan de beurt komen, maar ja daar heb jij nu niets aan.

Sterkte voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87  niet panikeren! De ene dag/nacht is moeilijker dan de andere. En klachten waarvan je dacht dat ze voorbij waren komen soms even terug. 

Ik ben geen expert in traag afbouwen, anderen op het forum weten daar veel meer van. Ik zou persoonlijk niet meer overschakelen naar diazepam, je hebt de dag dosis oxazepam nu volledig afgebouwd. Misschien moet je even stabiliseren? 

Ik had bij de Alprazolam afbouw ook bij elke stap een ontwenning, zelfs bij de laatste stap. Helpt het jou als je die beschouwt als een noodzakelijk kwaad?

Veel sterkte en ik hoop dat je veel goede raad krijgt vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar ik ben ook niet 24/7 bezig. Ik heb vaak tussen half 2 - half 4 even de tijd om wat voor mijzelf te doen. Sinds kort ben ik dan aan het gamen dat geeft net genoeg afleiding voor mij. Ik heb vaak als ik stil zit dat mijn negatieve gedachtes weer op de voor grond komen.

BLOEM Wat speel je en op wat voor 'n spelcomp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen @Annie87

wat naar om dit te lezen zeg! ik herken de zweet aanvallen en huilbuien ook van toen ik nog aan het afbouwen was... dit was toen ik van 0.5mg lorazepam naar niks ging. ik ben geen deskundige helaas, maar wat ik toen deed was even stabiliseren op de laatste dosis waar het wel goed ging en toen had ik een kwartje genomen.  

Zo een nacht kan heel zwaar zijn, maar je doet het super goed laat je niet uit de veld slaan door zo een stomme nacht.  

Doe vandaag rustig aan, verwen jezelf en wees lief voor jezelf en bedenk wel hoe ver je al bent gekomen!

Sterkte en het komt echt wel goed met jou!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bolletje:

Nee, maar ik ben ook niet 24/7 bezig. Ik heb vaak tussen half 2 - half 4 even de tijd om wat voor mijzelf te doen. Sinds kort ben ik dan aan het gamen dat geeft net genoeg afleiding voor mij. Ik heb vaak als ik stil zit dat mijn negatieve gedachtes weer op de voor grond komen.

BLOEM Wat speel je en op wat voor 'n spelcomp?

Ik moet mijn games momenteel bewust uitkiezen ivm een baby die mee kan kijken... speelde eerst voornamelijk dingen als resident evil of rpg als dragon quest. maar nu speel ik spyro en hopelijk morgen kingdom hearts. en voornamelijk op de ps4. Ben jij dan ook een gamer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 lastig he dat je zo onzeker wordt door die ellendige benzo. Ik snap je helemaal hoor! Ik had za op zo echt een voor mij goede nacht. Gister einde middag/avond werd het ineens stuk vervelender dan de afgelopen 2 wkn waarin ik ook echt wel vervelende dagen had....maar gisteravond ineens weer verhoogde hartslag, onrust en in bed milde paniekaanvallen (ik krijg deze inmiddels zelf prima gestopt). Kwam idd ook slecht in slaap en 4.20 klaarwakker. Gelukkig werk ik op maandag thuis. Nu heb ik ook weer nerveus gevoel, dit was poosje weg en ik denk dan meteen....nee niet weer en niet de rest van de maanden die ik nog moet...

Het gevoel van onzekerheid heb ik dus ook meteen...dat hoort er ook bij en probeer het maar te accepteren, hoe moeilijk ook lieverd....

Huilen lekker doen, lucht ook op althans zo ervaar ik het. 

Knuffel voor iedereen die het nodig heeft...inclusief ikzelf

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen,

word er meteen zo onzeker van. En idd zoals je zegt @Sannie; hoe moet ik dan die laatste milligrammen eraf halen? Als ik nu dit ervaar? Zo voel ik het dan idd. 

Ik ga even kijken hoe vanavond op 5 Mg gaat. Officieel ga ik dinsdagavond al naar 4,5 Mg met mijn taperingstrip. Maar als de komende nacht ook niet lekker gaat, blijf ik even op 5 zitten. Heb gelukkig nog een doosje van 10 Mg in huis, dus kan halve tabletjes nemen. 

@bolletje nee heb ik niet gezien over die pijnstillers. Was het interessant? Welk programma was het of welke zender? Ik kijk nu vrijwel geen tv (kan slecht tegen licht en geluid).

Zondag toen het mooi weer was, zat ik zelfs met een zonnebril in huis. (Tja soms zie ik mezelf dan zitten en moet ik ook een heel klein beetje lachen. Idioot dat een pilletje dat soort rare taferelen veroorzaakt. Zo heb ik met oud en nieuw met beschermende gehoorkappen, die van mijn man zijn voor het klussen om je gehoor te beschermen, in bed liggen slapen. Eerst oordoppen in en daarover nog die dingen! Hielp wel! Heb bijna niks meegekregen van het vuurwerk Haha. )

thx voor de opbeurende reacties. Had ik even nodig. Na 14 dagen iets betere dagen, heb ik even een keiharde dip. 

Dikke knuffel voor jullie allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Annie87:

Bedankt iedereen,

word er meteen zo onzeker van. En idd zoals je zegt @Sannie; hoe moet ik dan die laatste milligrammen eraf halen? Als ik nu dit ervaar? Zo voel ik het dan idd. 

Ik ga even kijken hoe vanavond op 5 Mg gaat. Officieel ga ik dinsdagavond al naar 4,5 Mg met mijn taperingstrip. Maar als de komende nacht ook niet lekker gaat, blijf ik even op 5 zitten. Heb gelukkig nog een doosje van 10 Mg in huis, dus kan halve tabletjes nemen. 

@bolletje nee heb ik niet gezien over die pijnstillers. Was het interessant? Welk programma was het of welke zender? Ik kijk nu vrijwel geen tv (kan slecht tegen licht en geluid).

Zondag toen het mooi weer was, zat ik zelfs met een zonnebril in huis. (Tja soms zie ik mezelf dan zitten en moet ik ook een heel klein beetje lachen. Idioot dat een pilletje dat soort rare taferelen veroorzaakt. Zo heb ik met oud en nieuw met beschermende gehoorkappen, die van mijn man zijn voor het klussen om je gehoor te beschermen, in bed liggen slapen. Eerst oordoppen in en daarover nog die dingen! Hielp wel! Heb bijna niks meegekregen van het vuurwerk Haha. )

thx voor de opbeurende reacties. Had ik even nodig. Na 14 dagen iets betere dagen, heb ik even een keiharde dip. 

Dikke knuffel voor jullie allemaal! 

Precies zoals je het zegt: even een keiharde dip....komt ook echt weer goed, maar midden in dit gevoel denk je toch: hartstikke leuk...wanneer dan? Hihi

Je doet het super! Fijn dat je nog wat extra in huis hebt. Ik heb ook nog oxa liggen besef ik mij...zal het eens naar de apotheek brengen, weg met die rottige rommel!

Op de oxa trouwens had ik hetzelfde overgevoelig voor licht en geluid. Licht is nu veel minder...met vlagen nog wel geluidsovergevoelig en ik schrik dus snel van onverwachte geluiden. Mijn zoon is ook een gamer en dan lig ik lekker in bad en dan ineens een schreeuw vanuit zn kamer...man dan zit ik zowat aan t plafond geplakt haha.

Herkent iemand dit ook: in slaap vallen en dan net op t punt van in slaap vallen soort oorverdovend en klappende suis. Ik heb sowieso constant suizende oren...maar dit is zooo irritant! 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

jaa dat herken ik meteen allemaal wat je zegt!! Ik had het gisteravond weer; viel ik bijna in slaap, hoor ik ook opeens een soort klap en schrik ik wakker. Ik heb het al een paar keer gehad en vond het eng, totdat ik het ook las in de Ashton Manual. Toen dacht ik; ok, hoort er ook bij dus... en dan schrik je weer wakker met een hoge hartslag. Pffff. 

Ik heb precies hetzelfde; ook schrikachtig bij geluiden. Maar had dit al op clonazepam. Toen had er bij mij een belletje moeten gaan rinkelen dat ik paradoxaal reageerde (had ook nachtmerries en onrust). Helaas dacht ik dat het aan mijn burn-out lag. Inmiddels weet ik beter. Maar schrik me ook vaak kapot. De deurbel is er hier al maanden af. Mensen kloppen maar Haha.

ik kan niet wachten tot ik op het punt ben om alle rotzooi naar de apotheek te brengen. Dan laat ik er meteen in zetten, dat ik het nooit weer wil gebruiken. 

Heerlijk lijkt me dat, dat je het kan wegbrengen. 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Annie87:

@Sannie

jaa dat herken ik meteen allemaal wat je zegt!! Ik had het gisteravond weer; viel ik bijna in slaap, hoor ik ook opeens een soort klap en schrik ik wakker. Ik heb het al een paar keer gehad en vond het eng, totdat ik het ook las in de Ashton Manual. Toen dacht ik; ok, hoort er ook bij dus... en dan schrik je weer wakker met een hoge hartslag. Pffff. 

Ik heb precies hetzelfde; ook schrikachtig bij geluiden. Maar had dit al op clonazepam. Toen had er bij mij een belletje moeten gaan rinkelen dat ik paradoxaal reageerde (had ook nachtmerries en onrust). Helaas dacht ik dat het aan mijn burn-out lag. Inmiddels weet ik beter. Maar schrik me ook vaak kapot. De deurbel is er hier al maanden af. Mensen kloppen maar Haha.

ik kan niet wachten tot ik op het punt ben om alle rotzooi naar de apotheek te brengen. Dan laat ik er meteen in zetten, dat ik het nooit weer wil gebruiken. 

Heerlijk lijkt me dat, dat je het kan wegbrengen. 

Hihihi ja dat rottige is dat je BA die “klap” meteen de hartslag omhoogschiet en ik ga meteen zweten, kort maar hoor, maar toch! Inmiddels ben ik er niet meer bang van en lig ik ook niet meer te piekeren als ik niet kan slapen. Door een programma doorloop ik 6 stappen in eerste instantie voor paniek...maar nu gebruik ik het ook voor de symptomen en het werkt. Verdwijnen doet het niet...de angst wordt wel veel minder en controleerbaar. Krijg ik paniek is de eerste stap: ow Hallo ben je daar weer, zet het brandalarm maar af, er is niets aan de hand het komt door....... bedankt voor de informatie. Klinkt heel gek, vond ik ook, maar door wat je voelt op een lieve manier aan jezelf uit te leggen, gaat het panikeren eruit. Dan volgen nog 5 stappen....Maar ik heb tegenwoordig al genoeg aan de eerste 2.

En ik kijk ook uit naar het moment dat ik alles wat ik over heb op de balie kan deponeren! 

Hoe lang duren je strips nog? 

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

ik heb nu een strip in huis van 5 naar 2,5 Mg in 14 dagen. Daarna evt een strip van 2,5 naar 0 in 28 dagen. Hoop dat dat lukt. Wellicht nog een stabilisering strip nodig in tussentijd. 

Interesant die stappen bij paniek. Ik pas een beetje toe wat ik in cognitieve therapie heb geleerd. Heb ik dit eerder gehad? Ja. Wat gebeurde er toen? Niks. Ging weer over. Hoe groot is de kans dat er iets heel ergs gebeurd? Zo probeer ik me er een beetje uit te redden. 

Waar zit jij in je afbouw? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Annie87:

@Sannie

ik heb nu een strip in huis van 5 naar 2,5 Mg in 14 dagen. Daarna evt een strip van 2,5 naar 0 in 28 dagen. Hoop dat dat lukt. Wellicht nog een stabilisering strip nodig in tussentijd. 

Interesant die stappen bij paniek. Ik pas een beetje toe wat ik in cognitieve therapie heb geleerd. Heb ik dit eerder gehad? Ja. Wat gebeurde er toen? Niks. Ging weer over. Hoe groot is de kans dat er iets heel ergs gebeurd? Zo probeer ik me er een beetje uit te redden. 

Waar zit jij in je afbouw? 

Was voor mij niet genoeg die cognitieve gedragstherapie op t moment van de aanvallen. Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.

Ik zit/zat op 5 Mg Diazepam. Ik heb er nu 1 Mg af....doe 28 dagen over 1 Mg. Als ik op dit tempo door kan blijven gaan, ben ik 26 mei klaar pffffff duurt nog lang hihi..

Wel toevallig is tevens jubileum datum van mijn lief en mij :heart:

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Sannie:

Was voor mij niet genoeg die cognitieve gedragstherapie op t moment van de aanvallen. Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.

Ik zit/zat op 5 Mg Diazepam. Ik heb er nu 1 Mg af....doe 28 dagen over 1 Mg. Als ik op dit tempo door kan blijven gaan, ben ik 26 mei klaar pffffff duurt nog lang hihi..

Wel toevallig is tevens jubileum datum van mijn lief en mij :heart:

Nou dan moet het gewoon zo zijn dat je op die datum klaar bent! 

Ik hou me niet echt meer aan een vast schema. Ik zie wel hoe het loopt. Dat deed ik eerst wel, maar het is nooit zo gegaan zoals alle artsen zeiden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Annie87:

Nou dan moet het gewoon zo zijn dat je op die datum klaar bent! 

Ik hou me niet echt meer aan een vast schema. Ik zie wel hoe het loopt. Dat deed ik eerst wel, maar het is nooit zo gegaan zoals alle artsen zeiden. 

Ik probeer idd aan dit tempo vast te houden, omdat ik het “lijden” niet onnodig wil verlengen. Maar je weet het nooit idd.... en wat de artsen zeggen: schijt eraan!

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei pixel:

@Annie87  niet panikeren! De ene dag/nacht is moeilijker dan de andere. En klachten waarvan je dacht dat ze voorbij waren komen soms even terug. 

 

Klopt helemaal! Rebound klachten. Wil niet zeggen dat je dezelfde klachten terugkrijgt, maar dat is weer zo'n "fijne" bijwerking van het afbouwen. Ik zou ook even stabiliseren denk ik @Annie87.... Even pas op de plaats. 

Knuffel!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Sannie:

Was voor mij niet genoeg die cognitieve gedragstherapie op t moment van de aanvallen. Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.

Ik zit/zat op 5 Mg Diazepam. Ik heb er nu 1 Mg af....doe 28 dagen over 1 Mg. Als ik op dit tempo door kan blijven gaan, ben ik 26 mei klaar pffffff duurt nog lang hihi..

Wel toevallig is tevens jubileum datum van mijn lief en mij :heart:

Awwww dat is wel een feestje waard ( en een dag na mijn verjaardag ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Annie87:

Nou dan moet het gewoon zo zijn dat je op die datum klaar bent! 

Ik hou me niet echt meer aan een vast schema. Ik zie wel hoe het loopt. Dat deed ik eerst wel, maar het is nooit zo gegaan zoals alle artsen zeiden. 

Ik doe hetzelfde! Puur op gevoel. Goed luisteren naar mijn lichaam. Wilde eerst ook gaan taperen, maar het werkt (nog) niet voor mij.... Misschien later wel, maar nu nog ff niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer een spook nacht gehad. Ben snot verkouden. Onwijs droge keel vannacht. En ik weet niet hoe vaak wakker..... Morgen weer GGZ. Heb niet verder afgebouwd deze afgelopen 3 weken. Er gebeurde teveel in de privésfeer wat me leeg trok (puberdraak) Denk dat ik volgende week het weer eens ga proberen. Weer een kwartje eraf (zopiclon)

Oh en stom!!!! Ik had zooooo'n maagpijn/zuur vannacht dat ik een omeprazol genomen heb. Blijkt dat niet te mogen!! Het zorgt dat de diazepam langzamer afgebroken wordt en je lever extra belast wordt. (Ik ga om 3 uur snachts geen bijsluiter lezen ;) ) nouja ... 1 tabletje zal wel niet zo'n punt zijn, maar niet meer doen dus... 

 

2014-11-28-hatsjoe.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...