Spring naar bijdragen

Lekkerinjevel.


Syrah

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen allemaal.

Fijn om in dit forum te zitten, ik noem mezelf Syrah, omdat ik dat n heerlijk wijn vind (vond)!!

ik ben 67 jaar, en dronk 1 fles wijn per dag, in het weekend werd het al gauw 2. 

Ik ben 2 januari gestopt met de wijntjes, en tot nu toe, 2 februari, 2x in de valkuil gevallen, maar ik ga ervoor, daarom heb ik me aangemeld.

Ik ben n oma van 4 prachtige kleinkids en wil ze nog heel wat jaartjes met z’n dolle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cleo66. Het liefst wil ik idd helemaal stoppen, maar dat * moeilijk als je ook veel in Spanje bent, er wordt hier heel wat wijn genuttigd en dat begint hier gewoon vanaf een uurtje of 2. Daarom ben ik dit echt zat, nu drink ik op n terrasje biertje 0/0  alc. Dus wat jij zegt, wil ik zeker die 3 maanden aangaan. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Syrah, 

Fijn dat je de weg naar dit forum ook hebt gevonden. We gaan ongeveer gelijk op.. ik ben 4 januari gestopt en 2 keer terug gevallen! 

Het lijkt me inderdaad lastig om in bepaalde kringen en cultuur te verkeren waar het normaal is om bij de siësta al aan de wijn te gaan! Maar er is ook paella en lekkere mocktails voor mensen die niet drinken :) 

Ik zou het juist fijn vinden als ik in de vakanties eens volledig zou genieten van de omgeving, eten en cultuur zonder die drankjes haha. Ben nog niet zover maar ik werk daar hard aan! 

Ook ik heb hier geleerd het per dag aan te gaan en zo iedere dag weer dankbaar re zijn voor de  ochtend zonder kater en de avond aan te gaan als de uitdaging om nuchter te blijven. Ik blijf vechten want ik wil gezond verder voor mijn kids! 

bewerkt door Benerklaarmee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Syrah, welkom op dit forum. Goed besluit wat je genomen hebt, om het nu echt eens aan te pakken. Ik ben ook 67 en ben ruim 2 jaar geleden helemaal gestopt met de alcohol. Daarvoor dronk ik elke dag wel 1 tot 2 flessen wijn en ik kreeg last van lichamelijke slijtage die daar volgens mijn huisarts deels mee te maken had. Het is me goed bevallen om er maar helemaal mee te stoppen, hoewel ik eerst ook dacht dat dat misschien niet definitief zou zijn. In tegenstelling tot veel mensen hier op het forum beslis ik het niet van dag tot dag maar heb ik de knop gewoon helemaal omgezet. Ik vind dat makkelijker. Je hebt dan geen twijfels meer en ook geen onderhandelingen in je hoofd. Inmiddels heb ik er geen behoefte meer aan om die knop in de toekomst weer eens terug te zetten. Ook niet tijdens vakanties in zuid-Europa. Het bevalt me prima zo.

Ik hoop dat je ook je weg zult vinden. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Syrah,

Ik wens je veel wijsheid en succes tijdens deze mooie reis naar soberheid! Ik koos om helemaal te stoppen. Alcohol voegde niets waardevol aan mijn leven, alleen maar hoofdpijn, katers, maagpijn, en ik kan zo doorgaan....dus paar "uurtjes" nep plezier waren me niet meer de moeite waard! Ik heb zoals Bob mijn knop omgezet dus alcohol heeft geen rol meer in mijn leven. Ik heb natuurlijk vroeger geprobeerd met verminderen....het maakte alleen maar erger...alleen maar aan denken wanneer ik alweer mocht drinken...echt belachelijk!! 

Ik heb al feestjes, etentjes, feestdagen gehad zonder alcohol...en die waren schitterend!!! Alles kan voelen en beleven zonder verdoving, geeft aan het leven andere dimensie!! 

Je kunt het!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Benerklaarmee:

Hoi Syrah, 

Fijn dat je de weg naar dit forum ook hebt gevonden. We gaan ongeveer gelijk op.. ik ben 4 januari gestopt en 2 keer terug gevallen! 

Het lijkt me inderdaad lastig om in bepaalde kringen en cultuur te verkeren waar het normaal is om bij de siësta al aan de wijn te gaan! Maar er is ook paella en lekkere mocktails voor mensen die niet drinken :) 

Ik zou het juist fijn vinden als ik in de vakanties eens volledig zou genieten van de omgeving, eten en cultuur zonder die drankjes haha. Ben nog niet zover maar ik werk daar hard aan! 

Ook ik heb hier geleerd het per dag aan te gaan en zo iedere dag weer dankbaar re zijn voor de  ochtend zonder kater en de avond aan te gaan als de uitdaging om nuchter te blijven. Ik blijf vechten want ik wil gezond verder voor mijn kids! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Syrah. Als er een echte overtuiging is om niet te drinken, maken de omstandigheden niet meer uit. Ik zeg dat, omdat ik dat rationeel weet, maar ik ben in het verleden ook nog vaak de fout in gegaan, hoor. Toch ben ik, door het gestruikel, er wel achter gekomen, dat het "genot" (nou ja.... de behoefte is een beter woord denk ik) niet meer opweegt tegen de negatieve gevolgen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ik Benerklaarmee, leuk dat we idd samen begonnen zijn, dan kun je elkaar steunen.

Vanavond is hier een groot feest in de kroeg, oh oh mijn buuf in Spanje is vandaag 60 jaar geworden, maar ik ga de uitdaging aan, geen wijn voor mij vanavond. En het verhaal van Bob heeft mij aan t denken gezet, gewoon kappen. En probeer de mensen te laten kletsen “toe neem er eentje joh”?! Wordt vervolgt hoe ik de avond doorgekomen bent,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob en Susana bedankt voor jullie antwoord, dat beurt mij echt op. De eerste weken is net of je de weg kwijt bent, slecht slapen en overal trek in. Dus ik ben nu al blij dat ik er ruim 4 weken erop heb zitten. Het gaat iedere dag iets beter, vooral als het middageten achter de rug is, geen wijntje in de keuken bij het koken gaat ook steeds beter. En wat fijn om de verhalen te lezen, dan geeft moed, ik ben de enige niet.

Syrah gaat positief verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was n super leuke avond en ook gedanst, ik heb totaal niet gesmacht naar een wijntje, feest duurde van 19.00 tot en met 1.00 uur.

ik zag veel mensen stomdronken worden, wouw dat gaf me een enorme kik!, vooral de volgende dag rond 13.00 uur liep nog iedereen met n kater rond. Dan denk ik,....hier doe ik het voor! Ik had medelijden met de feestgangers, voor mij nooit meer dacht ik.Je bent meteen genezen als je dit ziet na 33 dagen alcoholvrij .  Dus vandaag n positieve dag zeg maar, ik ben blij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Syrah:

Dank je Bob, ik ben ook wel n beetje trots op mezelf. Ik hoop zo dat ik dat blijf. Ik zal nog vele valkuilen tegenkomen. Daar reken ik wel op. Maar tot nu toe, hou ik de moed erin! 

Welkom Syrah, mooi dat je het feest "hebt doorstaan" zonder wijn! Goed gedaan!

Houd die trots vast, koester dat gevoel. Het kan helpen om dat "op te roepen" als er verleidingen zijn.

Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...