Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 30-10--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen vrienden,

Cyclad wat nou zeg? Het forum verlaten omdat je denkt dat jouw problemen hier niet thuis horen? Maar lieverd, waarom ben jij tranquillizers gaan gebruiken? Toch omdat je je om een of andere rede, rot voelde, niet zo maar omdat je het leuk vond. Pillen slikken is in feite maar bijzaak. Die bijzaak is een eigen leven gaan leiden. Hoofdzaak is te proberen om zonder medicatie verder door het leven te gaan. Daarvoor moet je die spanningen kwijt en daarvoor moet je juist veel schrijven zodat je deelt en kwijt raakt. Nu ga je weg en neemt een hoop rotzooi en spanning mee. Dat is niet goed voor je. Je kan hier een hoop kwijt, doe dat dan en haak niet af. Het is toch logisch dat je je angstig voelt als je echtgenoot gezegd heeft te vertrekken?  Ik weet niet of je veel vrienden hebt waar je dingen kan bespreken maar blijf er niet alleen mee zitten. Huil met ons samen kerel, we zijn  er ook voor jou.:heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen vrienden,

Cyclad wat nou zeg? Het forum verlaten omdat je denkt dat jouw problemen hier niet thuis horen? Maar lieverd, waarom ben jij tranquillizers gaan gebruiken? Toch omdat je je om een of andere rede, rot voelde, niet zo maar omdat je het leuk vond. Pillen slikken is in feite maar bijzaak. Die bijzaak is een eigen leven gaan leiden. Hoofdzaak is te proberen om zonder medicatie verder door het leven te gaan. Daarvoor moet je die spanningen kwijt en daarvoor moet je juist veel schrijven zodat je deelt en kwijt raakt. Nu ga je weg en neemt een hoop rotzooi en spanning mee. Dat is niet goed voor je. Je kan hier een hoop kwijt, doe dat dan en haak niet af. Het is toch logisch dat je je angstig voelt als je echtgenoot gezegd heeft te vertrekken?  Ik weet niet of je veel vrienden hebt waar je dingen kan bespreken maar blijf er niet alleen mee zitten. Huil met ons samen kerel, we zijn  er ook voor jou.:heart:

Dank je wel, lieve @bolletje,

Misschien had ik dit antwoord even nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh allen

Ik blijf het raar/naar vinden om weer thuis te slapen en overdag alleen te zijn. Gisteren de hele dag last van mijn buik gehad. Flink aan de "race". Vandaag werd ik met knallende hoofdpijn wakker die nu, na 2 PCM wat wegtrekt. Maar ben niet vooruit te branden. Bij mijn vriend in huis ging het beter. Geen prikkels van de bouw, mijn gezin om me heen, snachts tegen mijn vriend aanliggen.... Mijn vriend heeft veel stress mbt zijn werk. Ook in de familie speelt er het een en ander wat veel van zijn tol eist. 

Gisteren WW aangevraagd. Pfff zo tegen mijn gevoel in. Ik ga bezwaar maken, maar daarvoor moet ik eerst naar de huisarts. Van het ggz uit kunnen ze niks tegen het besluit van het UWV doen, zeggen ze. De huisarts zou nog een brief kunnen schrijven waarin aangeven wordt dat ik op dit moment stil sta qua afbouw en er teveel speelt om überhaupt aan het werk te kunnen. Ik hoop dat hij wat voor me kan betekenen.  Hebben jullie ervaring met in bezwaar gaan tegen stopzetting ziektewet? Ik zou heel graag tips en adviezen en ervaringen willen lezen van jullie!!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Kaida74:

Mogguh allen

Ik blijf het raar/naar vinden om weer thuis te slapen en overdag alleen te zijn. Gisteren de hele dag last van mijn buik gehad. Flink aan de "race". Vandaag werd ik met knallende hoofdpijn wakker die nu, na 2 PCM wat wegtrekt. Maar ben niet vooruit te branden. Bij mijn vriend in huis ging het beter. Geen prikkels van de bouw, mijn gezin om me heen, snachts tegen mijn vriend aanliggen.... Mijn vriend heeft veel stress mbt zijn werk. Ook in de familie speelt er het een en ander wat veel van zijn tol eist. 

Gisteren WW aangevraagd. Pfff zo tegen mijn gevoel in. Ik ga bezwaar maken, maar daarvoor moet ik eerst naar de huisarts. Van het ggz uit kunnen ze niks tegen het besluit van het UWV doen, zeggen ze. De huisarts zou nog een brief kunnen schrijven waarin aangeven wordt dat ik op dit moment stil sta qua afbouw en er teveel speelt om überhaupt aan het werk te kunnen. Ik hoop dat hij wat voor me kan betekenen.  Hebben jullie ervaring met in bezwaar gaan tegen stopzetting ziektewet? Ik zou heel graag tips en adviezen en ervaringen willen lezen van jullie!!! 

 

Ik ben ook benieuwd. Ik heb mijn baan nog en werk afwisselend thuis en op de zaak...inmiddels bijna een jaar. Doe mijn uiterste best, maar vanwege reorganisatie wat al bezig is...vrees ik met grote vrees....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad58, wat een KL...situatie zit je in. Maar zoals al meerdere aan hebben gegeven, blijf hier komen hoor. Schrijf alle shit maar van je af. 

Toen ik me de eerste x hier meldde, was jij de eerste die reageerde. Je stuurde me zelfs je eigen gemaakte afbouwschema. Mede door jou ben ik me welkom gaan voelen op dit forum en net als zovelen, hecht ik veel waarde aan je adviezen en reacties. 

Las trouwens wel dat je met t laatste stukje Seroquel bent gestopt. Hier heb je ongetwijfeld ook last van. Slaap je nog wel steeds goed (je hebt t ongetwijfeld ergens geschreven, maar ik weet t niet meer, sorry)? Zo nee, vraag je dan eens af of de moeilijke tijd waarin je nu zit wel het juiste moment is om te stoppen. Slecht slapen is funest, dat weten wij als geen ander.

Mocht je toch besluiten je terig te trekken van hier dan wens ik je het allerbeste toe. Weet dat ook na deze kl...periode de zon weer zal schijnen. 

Lieve groet van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds,

wat een lange rit. Vandaag ben ik weer eens zat dat het zo lang duurt en ik niet vooruit lijk te komen. Zo weinig energie is echt niet normaal gewoon. Ik wil graag meer doen, maar ben gewoon al heel snel  uitgeput en mijn lichaam voelt dan als een ton. Armen en benen .... Ik slaap nog steeds heel veel en ben benieuwd wanneer dat een keer ophoud.

morgen moet ik naar therapie. Altijd woensdag ochtend. Het is fijn om te doen en leerzaam. Tegelijk ben ik woensdag altijd helemaal kapot daarna. Ik moet dan echt vroeg op en het ligt echt volledig buiten mijn ritme. 7 uur op en dan 8.30 op pad. Voordat ik thuis ben is het 15.30 of zo. Soms ga ik op bezoek, meestal lunch ik even bij mijn ouders. Maar zou willen dat het me niet zoveel kostte allemaal.
Vandaag geen puf voor wat dan ook en voel me dus echt even een nietsnut ... looser.

Maar dan bedenk ik maar weer dat ik het beter kan accepteren dan een hard oordeel te vellen.

 

@Kaida74 LIjkt me echt moeilijk wat me je allemaal op je bordje hebt aan stressprikkels. Heel veel sterkte lieverd. Je verdient een hoop meer rust om goed te kunnen afbouwen en te herstellen. Heb je wel al een goed afbouwplan intussen? Je moet op een gegeven moment toch door gaan lijkt me om van de afbouwklachten af te komen en te kunnen genezen. GGZ geeft niet veel goede richtlijnen daarin, dus ik hoop dat je toch zelf weet wat je moet doen.

@bolletje Even een dikke knuffel voor jou, omdat je er altijd bent en altijd mensen een hart onder de riem steekt

@Cyclad58Fijn dat je weet hoe welkom je bent, met wat dan ook. Het leven is zwaar genoeg en inderdaad mogelijk redenen om ooit aan dit soort pillen te zijn geholpen. Het vraagt een hoop goede coping skills om hier goed mee om te gaan. We zijn er voor je makker. De Seroquel kan zomaar toch een hoop onrust geven hoor, en ook de benzo ontwenning hoeft niet dagelijks voelbaar te zijn, maar de kwetsbaarheid moet je niet onderschatten. Je doet verrekte veel al en je moet die prikkels wel steeds maar weer zien te verwerken. Dat gaat niet altijd even goed, en daar is bo een onderdeel van. Heel veel sterkte nogmaals.

@Weegschaal81ben blij dat het zo goed gaat met jou. Heerlijk om te weten dat het ook zomaar snel kan gaan en goed kan uitpakken. Ga zo door!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei doorbijter:

Cyclad58, wat een KL...situatie zit je in. Maar zoals al meerdere aan hebben gegeven, blijf hier komen hoor. Schrijf alle shit maar van je af. 

Toen ik me de eerste x hier meldde, was jij de eerste die reageerde. Je stuurde me zelfs je eigen gemaakte afbouwschema. Mede door jou ben ik me welkom gaan voelen op dit forum en net als zovelen, hecht ik veel waarde aan je adviezen en reacties. 

Las trouwens wel dat je met t laatste stukje Seroquel bent gestopt. Hier heb je ongetwijfeld ook last van. Slaap je nog wel steeds goed (je hebt t ongetwijfeld ergens geschreven, maar ik weet t niet meer, sorry)? Zo nee, vraag je dan eens af of de moeilijke tijd waarin je nu zit wel het juiste moment is om te stoppen. Slecht slapen is funest, dat weten wij als geen ander.

Mocht je toch besluiten je terig te trekken van hier dan wens ik je het allerbeste toe. Weet dat ook na deze kl...periode de zon weer zal schijnen. 

Lieve groet van mij

Dank je wel lieve @doorbijter, @Sannie en @Kaida74

Doorbijter, gaat het met jou al wat beter? Hoop het echt.
Om je vraag te beantwoorden: ik had afgelopen vrijdag mijn laatste Seroquel. Best kans dat ik daar last van heb, ik weet het eerlijk gezegd niet. De situatie van nu heeft veel impact, dat is iets wat ik wel zeker weet. 

Het slapen ging de afgelopen tijd best goed, daarom ben ik ook met de Seroquel gestopt. Zondag en maandagnacht waren beduidend minder, vannacht ongeveer 5 uur geslapen. Maar goed, er zat ook niet zo heel veel rust in mijn lichaam. Welke invloed de niet meer geslikte Seroquel daarop heeft kan ik nu onmogelijk uitvogelen. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kannietmeer:

Lieverds,

wat een lange rit. Vandaag ben ik weer eens zat dat het zo lang duurt en ik niet vooruit lijk te komen. Zo weinig energie is echt niet normaal gewoon. Ik wil graag meer doen, maar ben gewoon al heel snel  uitgeput en mijn lichaam voelt dan als een ton. Armen en benen .... Ik slaap nog steeds heel veel en ben benieuwd wanneer dat een keer ophoud.

morgen moet ik naar therapie. Altijd woensdag ochtend. Het is fijn om te doen en leerzaam. Tegelijk ben ik woensdag altijd helemaal kapot daarna. Ik moet dan echt vroeg op en het ligt echt volledig buiten mijn ritme. 7 uur op en dan 8.30 op pad. Voordat ik thuis ben is het 15.30 of zo. Soms ga ik op bezoek, meestal lunch ik even bij mijn ouders. Maar zou willen dat het me niet zoveel kostte allemaal.
Vandaag geen puf voor wat dan ook en voel me dus echt even een nietsnut ... looser.

Maar dan bedenk ik maar weer dat ik het beter kan accepteren dan een hard oordeel te vellen.

 

 

Nou, een loser ben je allerminst. 
Het is wel opvallend dat je zo moe blijft. Het feit dat je zoveel slaapt betekent dat je lichaam het (meer dan) nodig heeft. 
Ook dit is denk ik nog een benzo gevolg, ik denk dat je tijdens het slikken en de afbouw enorm veel energie hebt verbruikt, ondanks (of misschien wel door) het feit dat je in het begin zo weinig kon. 
Zo veel mensen reageren met zoveel verschillende verschijnselen, krijg er de vinger maar eens achter.
Voorlopig maar even goed doseren, maar dat is jou toch wel toevertrouwd?

Knuffel! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Nou, een loser ben je allerminst. 
Het is wel opvallend dat je zo moe blijft. Het feit dat je zoveel slaapt betekent dat je lichaam het (meer dan) nodig heeft. 
Ook dit is denk ik nog een benzo gevolg, ik denk dat je tijdens het slikken en de afbouw enorm veel energie hebt verbruikt, ondanks (of misschien wel door) het feit dat je in het begin zo weinig kon. 
Zo veel mensen reageren met zoveel verschillende verschijnselen, krijg er de vinger maar eens achter.
Voorlopig maar even goed doseren, maar dat is jou toch wel toevertrouwd?

Knuffel! 

 

ja, gelukkig heb ik doseren wel behoorlijk onder de knie. Ik doe rustig aan. Maar inderdaad is het opvallend. Daar ga je dan over twijfelen: moet ik toch pushen? Ik kan het eerlijk gezegd gewoon niet opbrengen. Heb me hele leven zo gepushed. Nu kan ik alleen maar luisteren naar mijzelf en rustig stap voor stap gaan. Soms dus een stap terug.
Ik had een zeer zwaar jaar ,2017, maar dat ik eind 2018 nog steeds zo weinig energie  heb vind ik wel jammer. Had graag wat meer opbouw gezien. Maar alles heeft zijn eigen tijd en patroon. Niemand weet wanneer en hoe of waarom het dan ineens beter gaat, of juist slechter.
Volgende week heb ik wel een eerste gesprek met een coach die me gaat helpen mijn eigen bedrijf te starten ( en betaald door het UWV). Dus daar heb ik wel zin in, maar hoop dat ik het allemaal aankan en dat ik goed mijn grenzen kan aangeven.
Ik hoop dat ik snel kan zeggen dat het allemaal wat makkelijker gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Cyclad58:

Dank je wel lieve @doorbijter, @Sannie en @Kaida74

Doorbijter, gaat het met jou al wat beter? Hoop het echt.
Om je vraag te beantwoorden: ik had afgelopen vrijdag mijn laatste Seroquel. Best kans dat ik daar last van heb, ik weet het eerlijk gezegd niet. De situatie van nu heeft veel impact, dat is iets wat ik wel zeker weet. 

Het slapen ging de afgelopen tijd best goed, daarom ben ik ook met de Seroquel gestopt. Zondag en maandagnacht waren beduidend minder, vannacht ongeveer 5 uur geslapen. Maar goed, er zat ook niet zo heel veel rust in mijn lichaam. Welke invloed de niet meer geslikte Seroquel daarop heeft kan ik nu onmogelijk uitvogelen. 

 

 

Fijn dat je er nog bent in het forum! Ik kan mij voorstellen dat door hevige de situatie nu je niet meer weet wat nu wat veroorzaakt. Maar je bent wel mooi gestopt van de Seroquel, wat goed!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Kannietmeer:

ja, gelukkig heb ik doseren wel behoorlijk onder de knie. Ik doe rustig aan. Maar inderdaad is het opvallend. Daar ga je dan over twijfelen: moet ik toch pushen? Ik kan het eerlijk gezegd gewoon niet opbrengen. Heb me hele leven zo gepushed. Nu kan ik alleen maar luisteren naar mijzelf en rustig stap voor stap gaan. Soms dus een stap terug.
Ik had een zeer zwaar jaar ,2017, maar dat ik eind 2018 nog steeds zo weinig energie  heb vind ik wel jammer. Had graag wat meer opbouw gezien. Maar alles heeft zijn eigen tijd en patroon. Niemand weet wanneer en hoe of waarom het dan ineens beter gaat, of juist slechter.
Volgende week heb ik wel een eerste gesprek met een coach die me gaat helpen mijn eigen bedrijf te starten ( en betaald door het UWV). Dus daar heb ik wel zin in, maar hoop dat ik het allemaal aankan en dat ik goed mijn grenzen kan aangeven.
Ik hoop dat ik snel kan zeggen dat het allemaal wat makkelijker gaat.

Geen van allen die dit moeten doormaken zijn losers! We willen zo graag vooruit, helaas is het grillig en onvoorspelbaar.

Ik weet het ook niet meer eerlijk gezegd, ja ik mag aan de tapering beginnen, maar ben ver van stabiel en dus zei de man van de apotheek terecht: eerst een maand stabiel en goed voelen, goed slapen en dan starten. Hoe raak ik weer stabiel vraag ik mij af en slapen gaat steeds moeizamer in de zin...ik word steeds vroeger wakker. Zucht zoveel vragen en geen stappen vooruit voor mijn gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sannie:

Geen van allen die dit moeten doormaken zijn losers! We willen zo graag vooruit, helaas is het grillig en onvoorspelbaar.

Ik weet het ook niet meer eerlijk gezegd, ja ik mag aan de tapering beginnen, maar ben ver van stabiel en dus zei de man van de apotheek terecht: eerst een maand stabiel en goed voelen, goed slapen en dan starten. Hoe raak ik weer stabiel vraag ik mij af en slapen gaat steeds moeizamer in de zin...ik word steeds vroeger wakker. Zucht zoveel vragen en geen stappen vooruit voor mijn gevoel

@Sannie

Het is allemaal aan het herstellen en stabiliseren, dit kost veel tijd omdat we heel lang in een staat van een ontwenning zitten daar worden onzeker, gemoedeloos enzo van en gaan we ons een hoop afvragen. Tot dat we weer een paar windows krijgen en we weer hoop krijgen omdat het herstel er toch inzit dit geeft weer vertrouwen om de volgende stap te zetten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 je weet het treffend te omschrijven. Door de niet aanwezige echte begeleiding raak je snel van de kook, ook door alle horrorverhalen waardoor ik zelfs soms denk....tapering durf ik ook niet, stom he. Ik weet ook dat dit juist door de terugval komt en zo diep wil ik niet meer komen. We zoeken zekerheid en die is er niet. Step By step, day By day.

Hebben jij/jullie weleens een stap terug moeten doen in de zin van even ophogen en hoe lang duurde het voordat je je weer “goed” voelde? Dit maakt het zo lastig. Ik ben zeker een stuk beter dan 2,5 week terug, maar valt mij tegen dat ik afgelopen juli op mindere dosis het gewoon goed deed en nu zit ik hoger en in de “penarie”.....te snel afgebouwd  en nu systeem helemaal verkl**t lijkt het. 

Ik kan iig mezelf door de dagen heen trekken, moeder voor mijn zoon zijn en werken en huishouden doen...dan mag ik nu niet teveel klagen denk ik :)

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sannie:

@Deligaf1 je weet het treffend te omschrijven. Door de niet aanwezige echte begeleiding raak je snel van de kook, ook door alle horrorverhalen waardoor ik zelfs soms denk....tapering durf ik ook niet, stom he. Ik weet ook dat dit juist door de terugval komt en zo diep wil ik niet meer komen. We zoeken zekerheid en die is er niet. Step By step, day By day.

Hebben jij/jullie weleens een stap terug moeten doen in de zin van even ophogen en hoe lang duurde het voordat je je weer “goed” voelde? Dit maakt het zo lastig. Ik ben zeker een stuk beter dan 2,5 week terug, maar valt mij tegen dat ik afgelopen juli op mindere dosis het gewoon goed deed en nu zit ik hoger en in de “penarie”.....te snel afgebouwd  en nu systeem helemaal verkl**t lijkt het. 

Ik kan iig mezelf door de dagen heen trekken, moeder voor mijn zoon zijn en werken en huishouden doen...dan mag ik nu niet teveel klagen denk ik :)

Lieve Sannie,

Er zijn twee misverstanden: de eerste is dat  ophogen stabilisering zou  moeten opleveren, en de tweede is dat je überhaupt stabiel moet zijn om af te bouwen. We zouden dit allemaal wel liever zo zien, maar in de praktijk  blijkt dat dit helemaal niet altijd zo is.

1. Er zijn genoeg verhalen waarbij ophoging uiteindelijk iemand alleen maar verder van huis brengt en er geen rust terugkeert, gewoon omdat het lichaam de benzo niet meer accepteert als oplossing. Een soort tolerantie ontwenning. Artsen geloven niet dat dit kan gebeuren en blijven vrij lang ophogen, totdat de dosis toch wel erg hoog word en dan moet de persoon ineens van de medicatie af of zeggen ze dat het tussen de oren mis is.  Maar het is in de praktijk vaak genoeg gebleken dat ophogen geen garantie bied,maar wel een langere weg om weer naar beneden te gaan.

2. Wanneer je te maken hebt met tolerantie ontwenning is je lichaam in rep en roer. Voor de één verminderen  de klachten na een week of twee of drie,, waardoor ze weten dat ze kunnen beginnen of verder kunnen afbouwen. Maar dat is helemaal niet voor iedereen het geval. Veel mensen bouwen af, klachten of geen klachten, omdat het anders wachten is op iets wat mogelijk nooit komt. Ik ken er die 3 maanden wachtte en toen maar als een malle is gaan afbouwen om van de ellende af te komen, en één die er 5 maanden op wachtte en toen opgaf en voor zover ik weet niet meer is gaan afbouwen. ( komt hier niet meer in ieder geval) 

Soms is de weg uit de ellende, juist door af te gaan bouwen en je lichaam te laten zien dat het je menens is en dat het zelf aan de slag moet om te herstellen. Ik geef je deze informatie zodat je zelf een goede beslissing kunt nemen over wat voor jou het beste is. Want een arts of apotheker houden met deze bovenstaande opties geen rekening en jij betaald de prijs. Jij moet er doorheen.
Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sannie:

Geen van allen die dit moeten doormaken zijn losers! We willen zo graag vooruit, helaas is het grillig en onvoorspelbaar.

En helemaal mee eens hoor. Zou dit ook nooit tegen een ander zeggen. Maar soms voel je je toch echt even een lapzwans als je eigenlijk de hele dag niets nuttigs doet.

Dank je wel ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie

ik heb zelf denk ik 3x een stap terug moeten doen, ik heb hier zelf deels twijfels over als je 0,10 (Dia) erbij doet oke je kan je beter voelen maar ik heb ook zo iets van een placebo werking. ‘Oh ik heb weer iets erbij gepakt dus wordt het dadelijk weer beter’ en dan zakken de klachten al weer snel. Bij elke reductie kan het wel meer als 2 weken duren voordat het weer wat stabiliseerd maar ook als je dus even een pauze inlast kan het ook in die tijd nog erger worden.  

Dat ophogen wil je echt liever voorkomen daarom is het raadzaam om langzaam af te bouwen. Ik heb in het begin stappen van 10mg toen 5 toen 2,5 toen 1 gemaakt daarna lukte dat mij echt niet meer en dus naar 0,5 gemaakt. Dat lukt nu ook niet meer dus nu 0,25 per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer & @Deligaf1 nu durf ik helemaal niet meer Hihi. Ja ik ben al opgehoogd en nu is het handelbaar maar verre van goed. Ik heb zelf ook mijn twijfels dat het nog veel meer gaat verbeteren. Maar dat maakt de stap naar de afbouw nog enger. Ik kon 3 wkn geleden bijna niets meer. Ook de afbouw via de apotheker vond ik nog te snel klinken....moet dus echt heel sterk in Mn schoenen staan en zorgen dat het met kleine stappen gaat, want mijn laatste afbouw was dus met 2,5 Mg en toen ging het compleet mis, Het werd week na week erger. Dus helaas na 5 wkn weer naar 3x5 Mg ipv 1x 2,5 en 1x5. Maarja ik kan erover blijven dubben....moet er ooit aan beginnen, had gehoopt mij alleen eerst wat beter te gaan voelen :blush:

bewerkt door Sannie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Sannie:

@Kannietmeer & @Deligaf1 nu durf ik helemaal niet meer Hihi. Ja ik ben al opgehoogd en nu is het handelbaar maar verre van goed. Ik heb zelf ook mijn twijfels dat het nog veel meer gaat verbeteren. Maar dat maakt de stap naar de afbouw nog enger. Ik kon 3 wkn geleden bijna niets meer. Ook de afbouw via de apotheker vond ik nog te snel klinken....moet dus echt heel sterk in Mn schoenen staan en zorgen dat het met kleine stappen gaat, want mijn laatste afbouw was dus met 2,5 Mg en toen ging het compleet mis, Het werd week na week erger. Dus helaas na 5 wkn weer naar 3x5 Mg ipv 1x 2,5 en 1x5. Maarja ik kan erover blijven dubben....moet er ooit aan beginnen, had gehoopt mij alleen eerst wat beter te gaan voelen :blush:

De methode van afbouwen lijkt in jouw geval een zeer belangrijke. Heb je al gehoord van een microafbouw doen?  Dat is hoe ik het heb gedaan. Met weegschaal en vijl en vervolgens heb ik berekend hoe ik 1 mg per maand kon afbouwen, met het gewicht van mijn pil als uitgangspunt. Samen met de weegschaal kon ik zo bepalen dat ik 0.004 gram van mijn pilletje moest afschaven elke dag. Het verschil met stapsgewijs afbouwen, is dat je lichaam in plaats van een trap af, van een glijbaan af gaat glijden. De mensen die ik deze methode heb aangereikt, zijn succesvol in hun afbouw, en hebben 'minder' last. Wat minder is, is voor iedereen verschillend. Als je het wilt overwegen kan ik je een excel sturen om je een plan te tonen hoe het zou kunnen. Ook een goedekope weegschaal met 0.001 op de teller is via het internet te bestellen en kan je wel een link van vinden hier op de website dit ik al vaker heb gedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij taperen zelf helemaal op ons formaat, het is ook de ervaring die je tot nu toe mee hebt gemaakt om aan de hand daarvan af te bouwen.  En dan nog blijft het passen en meten wat bij je past. Er zit geen linear verband in met het afbouwen en de ontwenningverschijnselen.

Op een gegeven moment zijn de tabletten indd te klein om door te breken daar gebruiken wij een nagelvijl/schuurpapier om dit zelf te kunnen doseren met een weegschaal

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...