Kohtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Vroeg me al af of je ook logopedie krijgt. Bedankt voor de informatie. Is dat onderdeel van je revalidatie-dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Goedemorgen Bor, goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Ja en nu moet ik praten tegen mezelf in de spiegel best grappig 2 keer een Lars en hij praat ook terug. Verder gaat alles goed met me Douche tijd dus tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 4 minuten geleden zei Lars: Ja en nu moet ik praten tegen mezelf in de spiegel best grappig 2 keer een Lars en hij praat ook terug. Goeiemorgen zeg..... praat ook nog terug.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Is het vandaag wel de goede morgen? Of is dat morgen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 goeie nige dag dan maar frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Ja! Lekker naar buiten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 36 minuten geleden zei jopie: Grijns Altijd morgen, nietmeer. Nooit vandaag. (Of was t nou net andersom?) Vandaag is de goede morgen Joop, want morgen kan wel niet meer komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Als ik naar de DA gaat, word het een spuitje en dat vind ik juist zo moeilijk. Ze is 18 en het gaat gewoon niet meer goed met haar, het is misschien egoïstisch, jullie mogen vinden, wat jullie ervan vinden, maar daarom is het nog wel heel erg moeilijk. Hoe moeilijk het ook is... naar de dierenarts gaan. Het beestje kan niet voor zichzelf beslissen. Het beestje heeft recht op erbarmen. Wat is dit triest, je had het maanden geleden er al over dat ze 'op' was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Jopie, lekker genieten met jouw kleindochter vandaag... inderdaad, het zit hem niet in de grote dingen.. het zit hem in het kleine... En Lars, wat doet het me goed dat je gaat tekenen... eindelijk weer. En het maakt niet uit hoe het wordt... je maakt weer een begin, top van je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Bor, ik las dat jouw vader weer thuis is. Dat je het moeilijk vindt ook. Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Ik ga voor de softcore. Prachtig weer. Mediteren in het park. En daar ben ik zo! En we hebben vandaag ook nog een buurtfeest voor mijn deur. Nou ben ik daar tegenwoordig veel gemakkelijker in. Ik moet gewoon weinig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 1 uur geleden zei Kohtje: Goedemorgenallemaal. Hard core = dit forum = niet goed voor je. Slik oeps sorry. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 En.... als ik genoeg heb van het buurtfeest ga ik lekker naar binnen en mag ik Three Billboards outside ..... kijken van mezelf. Gewoon omdat het kan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 3 uur geleden zei Lars: Ja en nu moet ik praten tegen mezelf in de spiegel best grappig 2 keer een Lars en hij praat ook terug. Verder gaat alles goed met me Douche tijd dus tot later Helpt je dat een beetje om het stotteren tegen te gaan, Lars? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Ik heb nog maar net 2 keer logopedie gehad @Asterix te vroeg om te zeggen of het helpt. Maar als ik er toch ben kan ik het maar beter doen erger kan het niet worden. Het zit ook een stuk tussen mijn oren de angst om te praten. Als ik maar vertrouwd ben gaat het redelijk. Vorige week op verjaardag was mijn ex er ook. Eerst voel ik spanning en als dat weg valt is het oke. Maar zij heeft meer dan 30 jaar met mij geleefd en weet hoe ze er mee om moet gaan. Kinderen hetzelfde. Op vakantie gaat het goed maar we hadden wat contact met anderen zitten we samen op een terras dan val ik stil. Zelfde als bij aa ik ben de hele avond stil soms een ja of een nee. Zou zo graag ook eens wat willen zeggen mijn ervaringen willen delen. Ik woon hier nu een jaar denk ik nu pas begint het echt vertrouwd te worden en begin ik wat te praten. Ligt er ook wel weer aan wie dienst heeft. Ik heb er dagen bij dat ik geen woord zeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Ik weet dat het een combi is van spreekangst verminderen en techniek aanleren. "Mens, durf te stotteren! " is al een goed begin. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 (bewerkt) Ik hoop van harte dat je over die spreekangst heen kunt komen en daarmee het ergste stotteren kunt overwinnen, Lars. Je kunt heel wat zinnigs te vertellen hebben als ik je hier zo lees. Jammer dat je directe omgeving daar niet van mee kan genieten. Je hebt dan misschien angst om (in het openbaar) te spreken, maar je hoeft je bepaald niet te schamen om wat je zou willen of kúnnen vertellen. En een beetje stotteren is dan zo erg niet. Maar als stotteren het spreken onmogelijk maakt, tja, dat is gewoon jammer... Nog even 'bewerken' voor de duidelijkheid: ik bedoel dus dat je niet onzeker hoeft te zijn voor wat betreft wát je te zeggen hebt. Je bent behoorlijk scherp van geest... (en dat is een compliment, óók maar voor de duidelijkheid..) 16 september 2018 bewerkt door Kohtje Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 16 september 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Soms is het eenzaam maar ik ga er nog 1 keer voor doe mijn best en meer kan ik niet doen fleurtje en bolletje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Lieve Lars voor mij ben je prima kerel, maja daar heb jij niets aan hé? fleurtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 @Bob, bedankt voor delen van t berichtje van Lente! Fijn om te lezen dat t goed met haar gaat. Sterke meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 @Gypsy, hoe gaat t daar? Ben niet helemaal meer mee. Ik droomde vannacht van mijn laatste ex. Heel bizar want na negen jaar voelde ik nog steeds de pijn in de droom. Gelukkig niet meer toen ik wakker werd. Maar t zit blijkbaar nog ergens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 @Cleo66, ik vind t niet erg om er iets over te schrijven. Ook al probeer ik er meestal niet te veel meer over na te denken. Na de breuk kwam ik wel op mijn dieptepunt denk ik. De relatie heeft maar 1,5j geduurd maar ze was niet echt gezond. Dat lag ook voor een deel bij mij. Mijn drinken was niet meer buitensporig maar erg genoeg. Dat en mijn neiging vast te houden aan iets dat los van mijn drinkgedrag gewoon niet echt klikt maakte t voor mij emotioneel zwaar. Uiteindelijk nam hij de benen. Een week later stierf mijn broer. Op de dag dat hij stierf stuurde ex, nadat ik hem vroeg waarom hij zo afstandelijk deed, via sms dat hij iemand anders had. Ik was jarig de dag na de begrafenis. Mijn verjaardag heb ik ook t jaar daarop niet gevierd. Wat ik later t ergste vond is dat ik niet weet wat meer pijn deed. De dood van mijn broer of de verloren ex. Een half jaar later zat ik op dit forum. Is er nog iets goeds uit voortgekomen. De ex is btw niet de vader van mijn dochter. Dat is al een 18j geleden. Ook niet zo aardig want na een relatie van 7j, was zijn vriendin reeds zwanger in de eerste maand van onze breuk. Toen dronk ik nog niet. Drinken kwam pas een paar jaar later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Das een lap tekst Ach ja...gewoon vlug doorlezen. Relaties zijn niet meer voor mij. Klinkt dramatisch maar zo bedoel ik t niet. Ik functioneer gewoon slecht in relaties. En eerlijk weet ik niet of ik nog een klap aankan. Nu maar even terug naar tv @Cleo66, bedankt voor t vragen. T neerschrijven doet me toch wat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 september 2018 Rapport Share Geplaatst 16 september 2018 Dag toch anders gegaan dan ik dacht... Heb uiteindelijk allerlei hapjes voor het buurtfeest gemaakt. En dat doe ik dan niet zo handig, want te veel. Maar wel heel mindful. Dit soort feestjes is niet meer wat ik leuk vind. Maar wel een goed gesprek gehad. Dat is al meer dan goed genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden