Spring naar bijdragen

Bijna weer terug bij af


BeamMeUpJim

Aanbevolen berichten

Fijn dat het, al heb je zeer herkenbare moeilijke momenten,  je goed gaat!  Onrust is ook voor mij een trigger om te gaan drinken. Oxazepam kan je inderdaad helpen. Wel weer een goedje waar je verslaafd aan kunt raken. Maar goed, als het je door de eerste fase heen helpt,  prima. Sport, je racefiets, is ook een prima remedie om de onrust uit je lijf en je kop te trappen, rennen, boxen etc....  Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips en bemoedigende woorden!

Vandaag begin ik met het afbouwen van de oxazepam, ondanks dat ik nog een beetje tril, heb ik wel iets meer rust nu, dus ik wil proberen er alleen 1 voor het slapen gaan in te nemen.

Ondanks een vrij heftige week sta ik nu 6 dagen droog. Het aansluiten bij het dagpact heeft mij enorm geholpen. Iedere dag ben ik mij er even weer bewust van waar ik stond en vergelijk dat met waar ik nu sta, en ik zie dan dat het alleen maar opwaarts gaat ondanks de kleine ongemakken.

Nu heb ik mij natuurlijk volledig op het werk gestort om de gedachten te verzetten. Gisteren een gesprek gehad, ik word opgeleid tot operator intern bij het bedrijf, verdien dan ook iets beter als dat ik nu doe, en ben direct voorzien van een jaarcontract. Er is een vrouwelijke collega waarmee ik regelmatig na het werk nog een uur of langer mee buiten zit. We praten veel, en voor de verandering probeer ik mijzelf eens niet beter voor te doen dan dat ik daadwerkelijk ben, ik ben vanaf begin af aan direct eerlijk geweest. Ze is niet weggerend, en afgelopen woensdag hebben we nummers uitgewisseld. Eens zien hoe zich dat verder ontwikkeld, het heeft geen prioriteit, maar geeft wel steun. Ik voel mij gewaardeerd.

Mijn halfbroer heeft contact met mij gezocht van de week, wij emailen nu. Dit contact is door mijn overmatige gebruik ernstig verstoord geraakt, dus we bouwen het heel langzaam en voorzichtig op. Ondanks dat ik er heel blij mee/om ben, weet ik niet of dit het juiste moment is. Het klinkt wellicht wat egoistich, maar ik moet nu aan mezelf denken, en heb het idee dat er teveel tegelijkertijd op mij afkomt in deze toch wat lastige periode. Ook in het email contact ben ik eerlijk geweest over de stand van zaken en de verslaving, en ik merk dat dit meer oplevert dan een leugentje die ooit eens backfired.

Daarbij is mijn oom naar het hospice gebracht, hij heeft zich letterlijk dood gezopen, alles begeeft het. Hoe vervelend ook, het is even een kleine reminder hoe ik niet wil eindigen, een beeld die je niet weer vergeet.

Ik moet zo nog naar de winkel, wc papier en kattenvoer is op. Er gaan toch onbewust gedachten door mijn hoofd... "Ach, 1 dagje kan wel." "Het is tenslotte weekend, je hebt het verdiend." Dus bij deze schrijf ik het nog maar eens uit. Vandaag drink ik niet!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cleo66:

Geen achterdeurtje jim, timmer alles dicht . Neem iets lekkers uit de winkel, taart , ijs weet ik veel . Wees lief voor jezelf maar drink niet . Dag voor dag 

Ikzelf heb het achterdeurtje even gemist, zou je mij hier attent op willen maken? Dankjewel.

Ik heb een doosje moods sigaren gehaald :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Cleo66:

Het "ach 1 dagje kan wel" achter deurtje.  Sigaren whaha, tja , tenzij je voorheen niet rookte, maar anders zou ik zeggen geniet ervan 

Is een gedachte die in mij op komt, ik moet mij daar simpelweg even doorheen slaan. Nogmaals bedankt, maar ik zie dat niet als een achterdeurtje, en als ik het zo zou bekijken, dan is deze met 5 sloten vergrendeld.

31 sept stop ik met roken, samen met die collega, tot die tijd nog even genieten. Ik rook inmiddels al 19 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Op 12-9-2018 om 13:13 zei knakker:

Tijd niks van je gehoord, Beam. Hoe is het nu?

Hi knakker,

 

Ik pak het gemiddelde, redelijk.

 

Ik drink de laatste maanden weer teveel, bijna dagelijks. Niet meer zoals voorheen, maar 3 a 4 halver liters per dag lukt meestal nog wel. Tijdens een lang weekend wil ik dit wel eens combineren met producten uit de smartshop. In het begin ging het allemaal wel goed, maar ik merk inmiddels dat mijn humeur verslechterd.

Qua denken ben ik gelukkig nog scherp, maar dit komt door de dagelijkse uitdagingen en een gezond voedingspatroon.

Ik hik er weer tegen aan dat ik per direct moet stoppen met het drinken, echter lukt het mij niet om concreet een datum te prikken. Ik sta op, denk bij mezelf "vandaag niet!" Maar na het werk ga ik toch naar de winkel omdat ik zin heb in een pilsje.

 

Ik heb in de afgelopen maanden een paar teleurstellingen te verduren gehad, waar ik niet zo goed mee wist om te gaan, of dit een bijdrage aan het gebruik heeft geleverd is mij nog onbekend. (Eigenlijks weet ik het wel, maar ik wil er niet aan toe geven, het zou mij een zwakkeling maken.)

 

Nu wat positief nieuws. Ik heb de bewindvoering kunnen beeindigen terwijl ik nog schulden had, deze zijn zo goed als afbetaald, en wat er nog open staat zijn regelingen voor. Ik werk niet meer via een uitzendbureau, ik heb een contract voor 9 maanden bij het bedrijf waar ik als inpakker ben begonnen, momenteel ben ik operator. Ik moet daarbij toezien op de kwaliteit van de productie, ervoor zorgen dat de lijn draait, en uitzendkrachten aansturen. Het aansturen van uitzendkrachten is een verbeterpunt, door jarenlang gebruik ben ik in een sociaal isolement geraakt, en ik vind contact in elke vorm moeilijk. Ik heb een goed team, zij helpen mij om zelfverzekerder te worden, en pushen mij om het beste uit mijzelf te houden. Deels zijn zij op de hoogte van mijn problematiek, voor zover zij weten is dit geschiedenis.

 

Momenteel ben ik ook bezig met een koopwoning, een geheel nieuwe en spannende ervaring.

 

Mijn excuses dat ik zolang niks van mij heb laten horen, het behouden van mijn baan en het omhoog werken heb ik echt het onderste voor uit de kan moeten halen, wat na jaren vrijwel niks te hebben gedaan mij zeer zwaar viel.

 

Ik heb mij in het verleden aangemeld bij zelfhulpgroepen, echter nooit een reactie gekregen, wat ik zeer jammer vind. Een steuntje in de rug op het juiste moment was niet verkeerd geweest.

bewerkt door BeamMeUpJim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster:

Welkom terug Jim. Je hebt het niet makkelijk gehad zo te lezen. Er zijn gelukkig ook wel lichtpuntjes

Hoezo moet dat?

Het kost teveel geld, dat ten 1e.

Daarbij merk ik dat mijn conditie achteruit gaat, en ik moeite krijg met het onder controle houden van mijn emoties.

Wellicht de belangrijkste reden, ik wil zelf niet meer dat het leven als een roes aan mij voorbij gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Dat zijn goede redenen. Wat is het plan?

Heb ik helaas nog niet. Zoals uit mijn verhaal blijkt is het moeilijk om steun en hulp te vinden in mijn omgeving.

De 1e stap die ik heb genomen is hier weer te schrijven, en ik heb mijn oud psycholoog uit de verslavingszorg aangeschreven met het verzoek voor sessies, 2x per maand.

Wellicht niet de beste manier, maar een begin. Voor nu heb ik alleen het besef dat het drastisch anders moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei GewoonDoen:

Dat ertegenaan hikken heeft bij mij bijna drie jaar geduurd. Pak die kans nu, nu je het doorhebt dat het zo niet langer kan. 

Leuke tijden ga je tegemoet...

Een eigen huis, een plek onder de zon......

En altijd iemand in de buurt... Dat valt toch nog wat tegen, maar ik snap de gedachte.

Ik vind het fijn dat ondanks dat ik een tijd niks van mij heb laten horen, en nu toch wel veel gebruik, ik nog steeds welkom ben en positieve reacties ontvang, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei BeamMeUpJim:

Het kost teveel geld, dat ten 1e.

Daarbij merk ik dat mijn conditie achteruit gaat, en ik moeite krijg met het onder controle houden van mijn emoties.

Wellicht de belangrijkste reden, ik wil zelf niet meer dat het leven als een roes aan mij voorbij gaat.

Waar wacht je op dan voordat je gaat stoppen? Tot je een dag geen zin hebt in alcohol zodat je dan gaat stoppen? Dat gaat niet gebeuren denk ik. Je moet ff tegen de verslaving inroeien nu als je er echt vanaf wilt. Echt stoppen betekent vandaag stoppen. Van uitstel komt afstel. 

Maar het kan nog steeds gefaseerd. Vandaag iig stoppen met in huis halen. Ben je er klaar voor? :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Waar wacht je op dan voordat je gaat stoppen? Tot je een dag geen zin hebt in alcohol zodat je dan gaat stoppen? Dat gaat niet gebeuren denk ik. Je moet ff tegen de verslaving inroeien nu als je er echt vanaf wilt. Echt stoppen betekent vandaag stoppen. Van uitstel komt afstel. 

Maar het kan nog steeds gefaseerd. Vandaag iig stoppen met in huis halen. Ben je er klaar voor? :) 

Ik kan niet eens meer typen, ik ben er niet klaar  voor. Zoals ik het al beschreef, ik ben een zwakkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei BeamMeUpJim:

Ik kan niet eens meer typen, ik ben er niet klaar  voor. Zoals ik het al beschreef, ik ben een zwakkeling.

Zo voelden we ons allemaal. Zwakkeling betekent eigenlijk ik ben verslaafd, klinkt wat minder zelfvernietigend maar komt op hetzelfde neer. OK. Maar verslaafd dat is geen eindstation. Je kan daar uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @BeamMeUpJim

Ik lees ff mee en zie een jonge ziel met zoveel potentie en drive en aan de andere kant destructief en je bevind je op glad ijs.. 

Je bent bezig om een huis aan te kopen en een carrière op te bouwen! Is dit na al jou inspanningen om je leven inhoud te geven niet voldoende om de alcohol echt de baas te worden? 

Ik herken het van mezelf dat ik op zon punt juist mezelf overschatte want als straks alles gevierd moet worden met pullen bier, waar heb je dan je voor ingezet al die tijd? 

Je bent geen zwakkeling maar vraag he eens af waarom je vandaag niet een dagje zonder kunt? Wat als je nu niet volledig sober door het leven gaat maar vandaag weer start met een dagje? Misschien bevalt dat je morgen wel ^_^ nieuwe dag he, en zonnetje schijnt! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...