Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 augustus


Reacher

Aanbevolen berichten

goede zomerse morgen weer frummers;
er staat een pan volkorenspaghetti te pruttelen voor 3 dagen,
want gisteravond was ik voor het eerst te moe om te koken toen ik thuiskwam
en crackers met kaas en een grote bak crusli met fruit is toch niet hetzelfde als warm eten.
maar verder geniet ik me suf van deze zomer; ik werk 's morgens vroeg, 's avonds en incidenteel 'snachts
en de rest vd dag mag ik naar het strand, waar altijd een heerlijk zeebriesje waait, en weinig kwallen dit jaar (meestal dan toch)
het volleyteam is wat uitgedund door vakantie her en der, hard aanpoten dus voor de die-hards. met tropenrooster;)
Maak er een mooie dag van mensen, zoals Von wel eens schreef; (en doet zelf): het leven is een feestje, wel zelf de slingers ophangen.
En voor wie er een feestje nu even niet in zit: het hoogst haalbare dan maar:rose::heart::rose:
Ik hoor weinig vogels momenteel, maar wel in de verte:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Inderdaad tot nu toe al een prachtige zomer. De dagen hier zijn, sinds die twee omdoodtegaandagen vorige week, perfect. Warm maar met genoeg wind. Zalig..

Ik ben klaar voor de fitness. Iets later dan normaal maar beter laat dan nooit :D

Dochter heeft t goed. Moeder content.

Laters :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Koffie, thee en cola. 
En gezellig dat ontbijt, maar ik verman mij:
Alleen een appel en een ei. :) 
Kom maar op met 3 augustus. 
Ben trouwens best een beetje jaloers op Fleur,
wel wind daar? Hier praktisch niets... 
Maar het is je gegund hoor meis. 
Nu de boel nog heerlijk tegen elkaar open, 
straks weer helemaal dicht. 
En wie weet is het wel te doen om in de schaduw te bivakkeren
als er een windje op zou steken... 
Overigens ook hier alleen duiven te horen. 
Maar voor nu eerst een bakje

 1122248.jpg     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor zero cola  Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik begrijp je wel hoor Bor, het is ook absoluut niet míjn weer. 
Maar ik bedenk me dan maar dat wij nog de mogelijkheid hebben om binnen te blijven, een glas lekker koud water te drinken, 
een ventilator aan te zetten .... er zijn mensen die dát nog niet eens kunnen en die in nog warmere streken verblijven... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 © Shody Careman

Hulde aan de sjouwers in de hitte

Nynke de Jong schrijft drie keer per week over wat haar bezighoudt.

Als jij het nu al warm vindt, bedenk dan hoe warm je het krijgt wanneer je iemand uit bed moet tillen

De hitte houdt nog even aan. Gisteren stond in deze krant dat de temperatuur pas op 9 augustus een beetje zal zakken. Tot die tijd zitten we in de tweede hittegolf van dit jaar. Ook in huize De Jong hebben we onze maatregelen genomen: veel drinken, veel schaduw en je niet te druk maken. Onze dochter van twee sleept inmiddels haar opblaasbare zwembadje overal mee naartoe. De waterijsjes zijn niet aan te slepen.

In deze bloedhete dagen denk ik aan al die medewerkers van verzorg- en verpleegtehuizen. Tijdens mijn studententijd had ik een bijbaan in zo’n huis. Ik was portier, bracht het eten rond, schonk koffie en hielp bij de activiteitenbegeleiding. Ons huis was het oudste verzorgingstehuis van de stad, dus u kunt zich voorstellen hoe warm het daar kon worden. 

Op dagen als deze was het een kwestie van slepen met ventilatoren en zorgen dat alle oudjes genoeg vocht binnenkregen. Terwijl bij de verzorgenden het zweet over de ruggen liep. Als jij het nu al warm vindt, bedenk dan hoe warm je het krijgt wanneer je iemand uit bed moet tillen. Mijn bewondering voor mensen die werken in de zorg is sowieso enorm, maar tijdens een hittegolf nóg een beetje groter.

Of denk, wanneer het zweet in je bilnaad staat, aan de juffen op het kinderdagverblijf. Die met dit weer telkens negen kinderen moeten insmeren, en in de bloedhitte met baby’s sjouwen. Die van mij is al zo warm en zweterig. En dan heb ik er maar één baby. Of aan de mannen die op dit moment de straat waar mijn ouders aan wonen opnieuw bestraten. De boeren die hun oogst nog proberen te redden. De postbodes, de aan-de-weg-werkers, het horecapersoneel.

Inmiddels is het hitteplan opgeschaald naar fase 2: ‘feitelijk watertekort’. We gaan de gevolgen van de hitte allemaal steeds meer merken. Maar ik tel mijn zegeningen, omdat ik tenminste in mijn badpak kan werken en een balkon op het Noorden heb. Hulde aan al die mensen die voor de goede zaak blijven sjouwen, verzorgen, timmeren, metselen. Ik gun jullie allemaal een moesson en een koele nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Yvonne:

 .... er zijn mensen die dát nog niet eens kunnen en die in nog warmere streken verblijven... 

Bovenstaand stukje als aanvulling op mijn eerste opmerking dus. 
Het kan nog veel dichter bij huis... :) 
En sorry, kon het niet kleiner plaatsen... 

Francoise, jij ook goedemorgen... en getver, wat moet dat vreselijk smerig zijn geweest ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag. Bij mij staat de ven in de slaapkamer bijna continu aan. Tja, de kosten? Ik lig op dit moment noodgedwongen veel op bed en dat is heel wat beter uit te houden met dat ding aan. Die rekening zie ik later dan wel. 

Het leven is meestal een feestje, maar nu even  hou ik het op het hoogst haalbare ( mooi gezegd lady jane)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Quote :..... ik straks de energierekening krijg, krijg ik het vast wel weer warm... :face-icon-small-shocked:

Gaat dat zo wild dan @Asterix?

Ik heb daar eerlijk gezegd nooit op gelet en ook nooit naar gekeken. Als het mij te warm wordt pleur ik dat ding gewoon aan, daarvoor zijn die dingen toch. 

Wat het precies kost weet ik ook niet, ligt aan je apparaat uiteraard, die mobiele krengen vreten wel veel stroom.
Maar we hebben een split-airco, met zo'n bak met propeller aan de buitenmuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...