Spring naar bijdragen

Een nieuw leven


Tinkerbell86

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 31 en ik lees al een tijdje mee op het forum, vandaag voelt als een goede dag om mij hier voor te stellen. Al sinds ik begon met drinken kon ik er eigelijk niet mee omgaan, ik heb geen rem en ging altijd net iets verder als mijn vrienden. Sinds zo’n 2 jaar is het uit de hand gelopen met mijn alcoholgebruik, ik werd depressief en er werd vastgesteld dat ik borderline heb. Ik dronk steeds meer en meer om mijn gevoelens te verdringen en mezelf ‘gelukkig’ te voelen. Mijn relatie begon er steeds meer onder te lijden en ook mijn 2 jonge kinderen lijden onder mijn gedrag. Mijn partner heeft nu aangegeven er echt klaar mee te zijn en wil dat ik echt geen druppel meer drink. Zelf wil ik dit ook dolgraag, alleen heb op de ene schouder een engeltje zitten en op de andere een duivel. Hoop hier wat steun te vinden want wil er zo graag voor gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinkerbell, van harte welkom hier. Ik ken ze zo goed, die twee stemmetjes. Wat ik met vallen en opstaan geleerd heb is dat dat duivel-stemmetje niet ikzelf ben. Het is mijn aan alcohol verslaafd geraakte brein dat spreekt. Op allerlei verraderlijke manieren. Sinds ik het niet meer beschouw als iets dat ik wil, kan ik me er veel makkelijker tegen verzetten. Volgens mij leg ik het een beetje warrig uit, maar ik weet niet hoe ik het beter kan doen. In elk geval helpt het mij :)

succes en weet dat je hier ook kan schrijven als je het even moeilijk hebt. Beter schrijven dan drinken. Er is altijd wel iemand die reageert.

bewerkt door Beter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal voor jullie succeswensen, ik voel me welkom en dat voelt goed!! Ik voel me in de korte tijd dat ik gestopt ben al zoveel beter, energieker, vrolijker, dat geeft moed!

@Beter ik snap je uitleg! Een goede tip om het duiveltje niet als een stem van mijzelf te zien.

We gaan er weer voor vandaag, succes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tinkerbell en welkom

Tussen de stemmetjes door ben je wel zelf degene die bepaalt wat er gebeurt, toch? :) Heb je al een plan om te stoppen? Of ben je al gestopt? Tis me niet helemaal duidelijk omdat je in je eerste bericht schreef dat je dolgraag niks meer wilt drinken.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat stemmetje herken ik wel. Dat ben jij niet. Dat is de drank. Wij noemen hem groene vriend (groen van monster en van Heineken). Die groene vriend is een nepvriend. Maar hij lijkt heel aardig. In de ochtend is hij het meestal eens dat we niet meer gaan drinken. Maar soms staat hij eerder op dan ik :blush: 

In de middag begint hij al te piepen. Rond etenstijd brult hij als een verwende kleuter. 

Soms probeert hij een andere tactiek. Maar die heb ik nu gelukkig ook door. 

Fijn dat je man het zat is. Daar heb je dan steun aan. Stok achter de deur! Probeer je te verdiepen in verslavingen en praat er over. Dat is mijn tactiek op dit moment. Ik ben er nog niet. Gisteren denk 12 bier gedronken. Bizar als ik er over nadenk. Ook omdat het al vanaf 12 uur was. Heb er ook nog over gelogen. Of gelogen, gewoon niet verteld. Deed of het de 2de was. De rest had ik al weg gedaan. Slaat nergens op. Doe ik wel vaker. Stom :(

heel veel succes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...