Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 27-7-2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen frummels:)

Ey heb je het met je h. arts over de periode gehad waar je nu in zit? Dat wij dit allemaal herkennen schijnt geen verlichting te geven, misschien een gesprek met iemand die er misschien iets aan kan doen. Zulke periodes geven je heel vaak het gevoel dat je alleen op de wereld ben en niemand je kan helpen.

Vannacht slecht in slaap gekomen, was 10 voor 3 toen ik op de klok keek. Daarna gedroomd dat ik aan het zwemmen was. Werd helemaal bezweet wakker:lol:

Dadelijk word ik gekortwiekt, maar ik moet wel kunnen blijven pulleken want de vorige keren hadden ze m'n pulkertje eraf geknipt. Nou of ze een lichaamsdeel amputeerde. Vandaag niet, ze blijft met haar tengels van mijn pullekje af.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh lieverds, 

Ook hier te warm om lekker te kunnen slapen... In de woonkamer staat de airco te loeien, maar hij staat zo klem gezet (en op een tafeltje, omdat de slang te kort was om bij het raam te komen) dat ik hem niet even in de slaapkamer kon zetten. Dacht dus in eerste instantie: ik ga wel op de bank slapen, maar om 2 uur toch maar naar mijn bed gegaan en redelijk geslapen. 

Ik kom vandaag mijn huis niet uit. Het is 26 graden nu binnen. Heerlijk! hot the simpsons GIF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben een tijdje weggeweest omdat het redelijk ging ik ben in 4 maanden van 5mg lorazepam naar 1.625 mg gegaan. Helaas heeft mijn apotheek een hele stomme fout gemaakt waarom ik nu weer terug in de hel beland ben.

Ze hebben mij ipv lorazepam per ongeluk lormatezepam gegeven en die heb ik 3-4 dagen geslikt voordat ik het doorhad. Na een paar dagen kreeg ik zware paniek wat dagen lang aanhield. Deze benzo is half zo zwaar als lorazepam dus dat verklaart alles ik heb dus eigenlijk 4 dagen de helft van mijn dosis geslikt maar de fout is al gemaakt en ik ben er weer de dupe van.

De angst is nu iets afgezakt maar heeft plaats gemaakt voor zware depressie, non-stop nare gedachten, wanhoop, ik heb ook tinnitus waardoor ik het extra moeilijk heb en ik ben weer ten einde raad. Ik ben in nauw contact met mijn psychiater die mij wel steunt en ik ben bang dat ik zelfs dicht tegen een opname zit omdat ik al zo lang bezig ben voor die 4 maanden afbouw ben ik ook opgenomen geweest en zit al zo lang in de ellende dat ik soms bang ben dat ik het niet alleen red.

 

Ik voel me erg alleen, bang dat ik niet stabiliseer.

Ik heb zoveel ongeluk met medicatie dat het teveel is om op te noemen en mijn hersens hebben steeds klappen te verduren en dit was het laatste wat ik nodig had. Ik weet gewoon niet wat te doen dan maar in me bed liggen en bidden dat dit overgaat. Was er maar meer hulp in dit benzo verhaal ik voel me verschrikkelijk alleen. Ik vind het verschrikkelijk wat er met mij gebeurd en iedereen die dit moet doorstaan. Ik weet het even niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei MyBattle:

Hallo ik ben een tijdje weggeweest omdat het redelijk ging ik ben in 4 maanden van 5mg lorazepam naar 1.625 mg gegaan. Helaas heeft mijn apotheek een hele stomme fout gemaakt waarom ik nu weer terug in de hel beland ben.

Ze hebben mij ipv lorazepam per ongeluk lormatezepam gegeven en die heb ik 3-4 dagen geslikt voordat ik het doorhad. Na een paar dagen kreeg ik zware paniek wat dagen lang aanhield. Deze benzo is half zo zwaar als lorazepam dus dat verklaart alles ik heb dus eigenlijk 4 dagen de helft van mijn dosis geslikt maar de fout is al gemaakt en ik ben er weer de dupe van.

De angst is nu iets afgezakt maar heeft plaats gemaakt voor zware depressie, non-stop nare gedachten, wanhoop, ik heb ook tinnitus waardoor ik het extra moeilijk heb en ik ben weer ten einde raad. Ik ben in nauw contact met mijn psychiater die mij wel steunt en ik ben bang dat ik zelfs dicht tegen een opname zit omdat ik al zo lang bezig ben voor die 4 maanden afbouw ben ik ook opgenomen geweest en zit al zo lang in de ellende dat ik soms bang ben dat ik het niet alleen red.

 

Ik voel me erg alleen, bang dat ik niet stabiliseer.

Ik heb zoveel ongeluk met medicatie dat het teveel is om op te noemen en mijn hersens hebben steeds klappen te verduren en dit was het laatste wat ik nodig had. Ik weet gewoon niet wat te doen dan maar in me bed liggen en bidden dat dit overgaat. Was er maar meer hulp in dit benzo verhaal ik voel me verschrikkelijk alleen. Ik vind het verschrikkelijk wat er met mij gebeurd en iedereen die dit moet doorstaan. Ik weet het even niet meer...

Lieve @MyBattle Je bent niet alleen. Wij zijn er voor je. Ik heb niet zo'n ervaring met afbouwen, maar je weet inmiddels dat je wel kan stabiliseren. Houd die gedachte bij je! Wat ga je nu doen qua medicijnen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei bolletje:

Pesies Kai. Niemand mag zonder mijn toestemming een mijn pullekje zitten. Soms denken mensen dat ik dan rechts last van mijn oor heb want daar zit ie, maar zoals sommigen nog duimen, zit ik aan dat stukje haar. Doe ik al zo'n 63 jaar.

1 Extension;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Jeshen:

Lieve @MyBattle Je bent niet alleen. Wij zijn er voor je. Ik heb niet zo'n ervaring met afbouwen, maar je weet inmiddels dat je wel kan stabiliseren. Houd die gedachte bij je! Wat ga je nu doen qua medicijnen? 

Ik ben nu verder op mijn oude dosis 1.625 lorazepam maar heb dus dagen de helft maar geslikt. En ben dus helemaal niet meer stabiel. Ik slik ook nog 12.5 mg seroquel die ik 1 dag met overleg van psych iets verhoogd heb om te kijken of dat hielp dat was eergister en dat viel heel slecht dus gelijk terug naar mijn oude dosis gister. Ook slik ik nog 5mg paroxetine die ik na de benzo afbouw wou afbouwen. Dus er is wat geschommel geweest in de benzo en seroquel. Ik wil nu gewoon eerst stabiliseren op wat ik nu neem maar dat duurt alweer een week en na zo een zwaar jaar is dit het laatste wat ik kon hebben.

Tja wat nu, ik zit to overwegen om tijdelijk naar een kliniek te gaan om te stabiliseren want alleen thuis lijkt het me niet te lukken, en ik heb gewoon veel ondersteuning nodig en die is er helaas niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MyBattle:

Hallo ik ben een tijdje weggeweest omdat het redelijk ging ik ben in 4 maanden van 5mg lorazepam naar 1.625 mg gegaan. Helaas heeft mijn apotheek een hele stomme fout gemaakt waarom ik nu weer terug in de hel beland ben.

Ze hebben mij ipv lorazepam per ongeluk lormatezepam gegeven en die heb ik 3-4 dagen geslikt voordat ik het doorhad. Na een paar dagen kreeg ik zware paniek wat dagen lang aanhield. Deze benzo is half zo zwaar als lorazepam dus dat verklaart alles ik heb dus eigenlijk 4 dagen de helft van mijn dosis geslikt maar de fout is al gemaakt en ik ben er weer de dupe van.

De angst is nu iets afgezakt maar heeft plaats gemaakt voor zware depressie, non-stop nare gedachten, wanhoop, ik heb ook tinnitus waardoor ik het extra moeilijk heb en ik ben weer ten einde raad. Ik ben in nauw contact met mijn psychiater die mij wel steunt en ik ben bang dat ik zelfs dicht tegen een opname zit omdat ik al zo lang bezig ben voor die 4 maanden afbouw ben ik ook opgenomen geweest en zit al zo lang in de ellende dat ik soms bang ben dat ik het niet alleen red.

 

Ik voel me erg alleen, bang dat ik niet stabiliseer.

Ik heb zoveel ongeluk met medicatie dat het teveel is om op te noemen en mijn hersens hebben steeds klappen te verduren en dit was het laatste wat ik nodig had. Ik weet gewoon niet wat te doen dan maar in me bed liggen en bidden dat dit overgaat. Was er maar meer hulp in dit benzo verhaal ik voel me verschrikkelijk alleen. Ik vind het verschrikkelijk wat er met mij gebeurd en iedereen die dit moet doorstaan. Ik weet het even niet meer...

Ik vind dit echt te gek voor woorden. Ik mag toch hopen dat de apotheek verantwoordelijkheid neemt hiervoor. Wat ongelooflijk stom. 
Het ergste vind ik nog dat de patient weer eens de dupe is. 

Je zit door de blunder van de apotheek regelrecht is een halve Cold Turkey. Onvoorstelbaar.
Als je hierdoor niet kan werken of ander nadeel ondervindt zou ik de apotheek zelfs aansprakelijk stellen. 
Ik weet ook wel dat dat wellicht niets oplevert, maar toch. Grrr!

Hoe kom je hier weer bovenop? Gelukkig heb je vrij snel de originele dosering via de juiste medicatie weer te pakken. Goede kans dat je toch redelijk snel stabiliseert. Dat hoop ik echt voor je. 

En hulp is er niet. Niet in de zin van medicatie of anderszins. We moeten er allemaal doorheen en ik weet hoe alleen en machteloos je je dan kunt voelen. 
Praat het van je af, zorg voor ontspanning, doe aan yoga of meditatie en probeer de stabiliteit weer te vinden. 

Sterkte! 

 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alleen maar pech met medicatie, met artsen, apotheken noem maar op. Mijn hersens hebben een flinke tik te verduren gehad en ik moet weer zien te stabiliseren, helemaal buiten mijn schuld om ik ging heel goed in mijn afbouw ik kwam hier niet meer omdat ik zo goed ging en ik wou gewoon niet teveel ermee bezig zijn en nu zit ik op het randje van crisis. Eet bijna niet, ben angstig en verschrikkelijk depressief ik smeek god dagelijks dat ik weer stabiliseer maar het is met geen woorden te beschrijven waar ik nu doorheen ga. Ik hoop dat jullie mij ook willen steunen.

Ik heb ook heel erg last van tinnitus heeft iemand dat hier ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MyBattle:

Ik heb alleen maar pech met medicatie, met artsen, apotheken noem maar op. Mijn hersens hebben een flinke tik te verduren gehad en ik moet weer zien te stabiliseren, helemaal buiten mijn schuld om ik ging heel goed in mijn afbouw ik kwam hier niet meer omdat ik zo goed ging en ik wou gewoon niet teveel ermee bezig zijn en nu zit ik op het randje van crisis. Eet bijna niet, ben angstig en verschrikkelijk depressief ik smeek god dagelijks dat ik weer stabiliseer maar het is met geen woorden te beschrijven waar ik nu doorheen ga. Ik hoop dat jullie mij ook willen steunen.

Ik heb ook heel erg last van tinnitus heeft iemand dat hier ook?

HI lieverd, wat een afschuwelijk verhaal weer!! Ik vind het echt heel erg wat er met je gebeurd.
Tinnitus heb ik niet gehad gelukkig maar het komt veel voor bij benzo-ontwenning. Had je er eerder ook last van? Of echt door de benzo's?

Heb je nu je normale medicatie weer en ga je terug op de dosis waar je eerst op zat? Of laat je het gehalveerd?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei MyBattle:

Hallo ik ben een tijdje weggeweest omdat het redelijk ging ik ben in 4 maanden van 5mg lorazepam naar 1.625 mg gegaan. Helaas heeft mijn apotheek een hele stomme fout gemaakt waarom ik nu weer terug in de hel beland ben.

Ze hebben mij ipv lorazepam per ongeluk lormatezepam gegeven en die heb ik 3-4 dagen geslikt voordat ik het doorhad. Na een paar dagen kreeg ik zware paniek wat dagen lang aanhield. Deze benzo is half zo zwaar als lorazepam dus dat verklaart alles ik heb dus eigenlijk 4 dagen de helft van mijn dosis geslikt maar de fout is al gemaakt en ik ben er weer de dupe van.

De angst is nu iets afgezakt maar heeft plaats gemaakt voor zware depressie, non-stop nare gedachten, wanhoop, ik heb ook tinnitus waardoor ik het extra moeilijk heb en ik ben weer ten einde raad. Ik ben in nauw contact met mijn psychiater die mij wel steunt en ik ben bang dat ik zelfs dicht tegen een opname zit omdat ik al zo lang bezig ben voor die 4 maanden afbouw ben ik ook opgenomen geweest en zit al zo lang in de ellende dat ik soms bang ben dat ik het niet alleen red.

 

Ik voel me erg alleen, bang dat ik niet stabiliseer.

Ik heb zoveel ongeluk met medicatie dat het teveel is om op te noemen en mijn hersens hebben steeds klappen te verduren en dit was het laatste wat ik nodig had. Ik weet gewoon niet wat te doen dan maar in me bed liggen en bidden dat dit overgaat. Was er maar meer hulp in dit benzo verhaal ik voel me verschrikkelijk alleen. Ik vind het verschrikkelijk wat er met mij gebeurd en iedereen die dit moet doorstaan. Ik weet het even niet meer...

Hey @MyBattle

Wat een verhaal en wat een vreselijk stomme fout van de apotheek

Ik ken 't gevoel dat je hebt nu

Ineens is het alsof je letterlijk in de hel bent beland

De enigste tip die ik je nu kan meegeven

Neem de medicatie die je nu slikt op vaste en zelfde tijden in iedere dag

Probeer er evenveel uren tussen te laten bij alle innames 

Zo stabiliseert je het snelste 

Sterkte leef met je mee 

Het komt goed

Even een flinke dip maar ook daar kom jij sterker uit

Je weet dat je het kunt

Je bent een kanjer

Hou vol Xxx Lynn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MyBattle:

 

Ik heb ook heel erg last van tinnitus heeft iemand dat hier ook?

Ik heb er geen last van en ook niet gehad tijdens ontwenning, maar een vriendin van me heeft er tijdens de afbouw en nu de ontwenning heel erg veel last van. Voorheen had ze geen last van tinnitus. Had jij er voor je benzotijd geen last van? 
Dan is het goed nieuws dat het weer over gaat. Wanneer je voorheen geen last had van tinnitus en nu met de ontwenning wel is het meer dan waarschijnlijk benzo gerelateerd en gaat het weer over, al kost het tijd. Neemt niet weg dat het ontzettend vervelend is. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, even een update.

Bedankt allereerst wederom voor de belangstelling. 

Ik had helaas al tinnitus voor de benzo's wat in het begin verschrikkelijk was en ook de reden dat ik het recept voor lorazepam had. Ik nam ze in die tijd af en toe als ik het moeilijk had. Daar is eigenlijk mijn benzo verhaal begonnen maar ik wist het risico van verslaving dus was altijd heel voorzichtig. Maar ik wist niet hoe snel je hersenen aan dat gif wennen en wat er kan gebeuren na een korte periode gebruik. Jullie weten misschien nog wel hoe ik op de 5mg lorazepam ben beland. Nu in de afbouw wordt die tinnitus erger, hoe het geluid voorheen was was ik aan gewend dat heeft een tijd geduurd en het blijft een zeer onprettige kwaal en nu zal ik aan de hardere tinnitus moeten wennen in iedergeval voorlopig. Ik hoop zo erg dat het weer afzakt. Die kans zit er in en dat weet ik maar je weet het nooit overal lees ik dat dat soms jaren kan duren. Combineer dat met extreme angst en depressie, doemgedachtes en ik kan het niet anders als hel op aarde noemen. En wederom niet mijn schuld want ik ging naar omstandigheden goed. Gister liep de angst en de nare gedachtes zo hoog op dat ik dacht dat ik beter af was om tijdelijk opgenomen te worden.

Ik heb mijn psychiater gebeld (een nieuwe die mij echt wel goed helpt zover zij kan) en zat ik bij de crisisdienst van het GGZ want ik zat echt 1cm van een opname af. Ten eerste hadden ze geen bed vrij wat ook weer zoiets schandaligs is en ten tweede toen ik daar zat dacht ik bij mezelf of ik nou hier blijf of naar huis ga hel zal het toch wel zijn. Dus ik ben gewoon thuis en veel kunnen ze toch niet doen. Meer medicatie zou ik sowieso weigeren en het zijn geen fijne plaatsen en ik dacht ik ga toch maar naar huis en daar mn tijd uitzitten. Wel heb ik nog een gesprek gehad daar vanmiddag dus ze doen wel wat ze kunnen.

Vandaag gaat het nu dat ik dit schrijf misschien 5% beter. Ik probeer gewoon te aanvaarden waar ik in beland ben en dat is het, ik heb op mijn tandvlees een wandeling gemaakt en een stukje gerend, en dus vanmiddag nog een gesprek bij de crisis dienst gehad. Eten gekookt en lig nu op bed met mijn laptop. De angst is dus ietsje ietsje minder maar ik ben van aardig functioneel naar een schim veranderd in een kwestie van een paar dagen.

Ik raad iedereen die lorazepam afbouwt of wat dan ook te dubbelchecken wat je mee krijgt. Het verschil van een doosje lorazepam en lormatezepam is bijna niet te zien, zelfde kleuren zelfde dosering zelfde doosje en een paar letters verschil. De fout is ergens begrijpelijk maar niet acceptabel en ik ga ze minimaal nog goed duidelijk maken wat voor ellende het mij gebracht heeft als ik er niet meer werk van maak. Ik heb daar nu geen energie voor. In Amerika had je een fikse schade vergoeding kunnen krijgen, hier hoef je daar niet op te rekenen denk ik. Maar het is een schandalige fout.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...