Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 23-7-2018


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Bernice:

k bouw nu verder diazepam af (zit nu op 4 mg) en hopelijk herstel ik snel een beetje want dit is echt een hel. Kan echt niks meer hebben, geen sociale contacten maar ook tv kijken of lezen lukt niet meer. Lig veel op bed met mn telefoon of tablet (ik moet iets doen), ik barst van de spanning.

Het wordt echt beter, zelfs nu is het al beter …. je zit immers op 4mg …. je lichaam is aan het herstellen, daarom stuiter je zo … goed bezig hoor!!!

De ongemak die je nu ervaart gaat voorbij .. het lijkt misschien een dooddoener … maar ik merk het elke dag ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Deligaf1:

Maar de rest wordt weinig mee gedaan.

de rest is therapie waarbij je zelf echt hard aan de bak moet. En daar zit de GGZ toch vol mee vind ik. En soms zit die hardware echt wel ook een beetje in de weg... mogelijk. Alles wat met behandeling te maken heeft om je te laten groeien is er wel op gericht om jou te helpen, maar veel mensen denken dat de therapeut ze beter gaat maken, en dat is een misverstand. Ze kunnen alleen meer je een manier aanleren om jezelf te veranderen. En daar is moed voor nodig. De energetische dingen, de EMDR, EFT, TAT, bioresonantie, acupunctuur en wat er al niet is om je te helpen zijn ondersteunend.

Hypnotherapie heeft voor mij niets opgeleverd, na 5 sessies, dus toen ben ik er mee gestopt. Mogelijk niet de goede therapeut misschien.

 

 

49 minuten geleden zei Kaida74:

Oh wat begrijp je mij toch goed!!! Ik ben ook een enorme knuffelkont en dat was zij ook altijd. De overgang naar puber zijn gaat best abrupt. En ze is net zo'n hsp'er als ik. 

We hebben net nog even gepraat, want ik wilde niet dat ze met een rot gevoel ging logeren en er wrijving blijft. Ze heeft sorry gezegd. En dat is echt een wonder. Nu is ze weer vrolijk en heeft ze zin in haar logeerpartijtje :) Eind goed, al goed! Voel me meteen een stuk rustiger. 

Ik ben heel blij voor je !! Echt super! En zo herkenbaar. Mijn dochter is heel gevoelig en ik merkte dat ze me stiekem zo vreselijk hard nodig had. Wat voor mij een groot verschil maakte met haar, was dat ik ging beseffen dat ze echte gesprekken nodig had. Met diepte en eerlijkheid. Ik ben mijzelf met haar gaan delen  ( ook toen ik ziek was) op een manier die ik nooit van mijn moeder had gekregen omdat ze me altijd voor alles beschermde.  Met als gevolg dat ik haar niet kende en niet echt het leven begreep toen ik volwassen werd en heel naïef was. Doordat ik met mijn dochter alles ging bespreken is het denk ik voor haar beter gegaan. Zo vertelde me op een avond bij het naar bed gaan dat ze met haar vriendje naar bed was geweest. ( in mijn hoofd sprak ik mijzelf toe: niet gaan gillen nu.... rustig blijven....., want ik vond haar veel te jong. ) Ik vroeg haar of ze dat ook echt wilde, en daarna of ze het fijn had gevonden. Dat zou met mijn moeder echt ondenkbaar zijn kan ik vertellen. Natuurlijk daarna over bescherming en de pil gesproken etc.  Achteraf zijn er nog steeds een berg dingen die ze me niet verteld had (trauma's die ze op school heeft opgelopen en afgelopen 1,5 jaar voor in behandeling is geweest). Maar toch is ze altijd dicht bij me gebleven en hebben we een goede relatie. Openheid is echt belangrijk.
Zou je haar misschien op een niet beschuldigende manier kunnen vertellen hoe het voor jou is om zo met haar te botsen? Dat je kan vertellen hoe heerlijk je het altijd vond als je bij je kwam knuffelen, praten, delen, en dat je haar mist als ze zo boos doet? Om te vragen hoe dat voor haar is, alsof je met een volwassenen praat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Houd het huis koel... Tip van de NOS. Op de vierde verdieping, zonder zonweringen en een plat dak is dat echt onmogelijk kan ik je vertellen. Het is in huis 30 + graden, thermostaatje gaat niet verder dan dat, en ben waarschijnlijk absoluut gaar gekookt na deze week. Zweet me de blubber, ben ongesteld geworden ( wat zaterdag nog niet zo was en ik was echt niet erg gezellig en heb denk ik mijn vriend over de zeik geholpen met mijn gedrag... of was dat ook warmte en vermoeidheid erbij? ) Nou ja, ben blij dat die dip weer voorbij is want dat vind ik veel erger dan de warmte hoor. En zit er nu echt niet op te wachten ooit nog in de overgang te gaan, want ik vind het zo wel genoeg gezeur in mijn leven.

ja lieve Liz, dat soort tips helpt niets als je appartement de bovenste laag is....
Airco's aanschaffen dan maar? Is ook niet alles.

Gelukkig hebben wij een huis met 3 verdiepingen en gebruiken we de zolder alleen voor de was en de opslag van rommel, maar de temperatuur staat in onze huiskamer al op 26 graden. Ik weet dat jij daar nu voor tekent, maar het mag best wel afkoelen. Even doorzetten nog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

de rest is therapie waarbij je zelf echt hard aan de bak moet. En daar zit de GGZ toch vol mee vind ik. En soms zit die hardware echt wel ook een beetje in de weg... mogelijk. Alles wat met behandeling te maken heeft om je te laten groeien is er wel op gericht om jou te helpen, maar veel mensen denken dat de therapeut ze beter gaat maken, en dat is een misverstand. Ze kunnen alleen meer je een manier aanleren om jezelf te veranderen. En daar is moed voor nodig. De energetische dingen, de EMDR, EFT, TAT, bioresonantie, acupunctuur en wat er al niet is om je te helpen zijn ondersteunend.

Hypnotherapie heeft voor mij niets opgeleverd, na 5 sessies, dus toen ben ik er mee gestopt. Mogelijk niet de goede therapeut misschien.

 

Met de bovenste hypothese ben ik het met je ineens niemand kan je beter maken want dat moet je echt zelf doen. Als je het totaal plaatje hebt en ter beschikking met de energetische dingen en daarnaast psychotherapie is de ideale combinatie.

Daarnaast kan je eraf en toe zo diep inzitten is het wel oke om met hardware aan de slag te gaan.

Over de hypnotherapie ik weet niet wat voor hypnose je hebt gehad. De klassieke hypnose worden er directe suggesties gegeven vaak bieden mensen daar weerstand tegen. Moderne hypnose krijg je indirectie suggesties. Ook hiervan een combinatie van kan je veel bereiken maar het is ook gewoon hoever je het zelf toe laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

maar het is ook gewoon hoever je het zelf toe laat.

Dus in zekere zin is dat dan persoonsafhankelijk denk je? Ik had wel goede hoop toen, maar wist toen ook niet dat ik eigenlijk niet ziek was vanuit mijzelf maar dat het door de AD kwam die zomaar uitgewerkt was. Ik was in zwaar weer door ontwenningsverschijnselen en nergens anders door. Zieke shit al die medicatie. Het heeft mij wel geholpen in eerste instantie en denk dat ik het mogelijk niet anders zou kiezen. Maar had wel graag meer willen weten over de afbouw, begeleiding, werking van de medicatie op mijn hersenen en lichaam etc. Dan was deze hele ziekperiode mogelijk niet nodig geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

ja lieve Liz, dat soort tips helpt niets als je appartement de bovenste laag is....
Airco's aanschaffen dan maar? Is ook niet alles.

Gelukkig hebben wij een huis met 3 verdiepingen en gebruiken we de zolder alleen voor de was en de opslag van rommel, maar de temperatuur staat in onze huiskamer al op 26 graden. Ik weet dat jij daar nu voor tekent, maar het mag best wel afkoelen. Even doorzetten nog!

Hi AD, eerlijk gezegd houd ik echt van de zon en de warmte. Al kost het me nu zeker wat en denk ik dat slapen een uitdaging zal zijn en ben dus ook nog niet naar bed. Mijn slaapkamer is nog minder goed te luchten dan de woonkamer, dus de warmte zit er stevig ingebakken. en met alle ramen nu open is het wel ook weer open huis voor muggen. Maar aan alles komt een einde en ik houd van warmte dus ik probeer er maar van te genieten zolang het er is.

En een airco kopen speelt serieus door mijn hoofd. Sla ik twee muggen in 1 klap. De warmte en de muggen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kannietmeer:

Houd het huis koel... Tip van de NOS. Op de vierde verdieping, zonder zonweringen en een plat dak is dat echt onmogelijk kan ik je vertellen. Het is in huis 30 + graden, thermostaatje gaat niet verder dan dat, en ben waarschijnlijk absoluut gaar gekookt na deze week. Zweet me de blubber, ben ongesteld geworden ( wat zaterdag nog niet zo was en ik was echt niet erg gezellig en heb denk ik mijn vriend over de zeik geholpen met mijn gedrag... of was dat ook warmte en vermoeidheid erbij? ) Nou ja, ben blij dat die dip weer voorbij is want dat vind ik veel erger dan de warmte hoor. En zit er nu echt niet op te wachten ooit nog in de overgang te gaan, want ik vind het zo wel genoeg gezeur in mijn leven.

Wat een hel he die klote hitte.Hier ook 30 graden in huis, kan wel naar de slaapkamer daar is airco ook aangelegd i.v.m.overgang al tien jaar.

Ik kan niet zweten dus houd alle warmte vast, jaren geleden op fiets met natte handdoek om mijn nek en als ik naar huis moest hele fles water over me heen gegooid, je moet toch wat. Je bent dan net een tosti. Dat die overgang zo lang duurde heb ik nooit geweten. In maart word ik al  angstig als die zomer weer komt. Het heeft me gesloopt. Wilde dat ik een man was en of op IJsland was geboren. Jij moet de overgang dus ook nog meemaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei karin123:

Jij moet de overgang dus ook nog meemaken?

Lieve Karin,
ik ben 40 en heb het nog voor me liggen. Natuurlijk moet ik het voor nu gewoon loslaten, maar het voelt echt ingewikkeld om te weten dat het mogelijk weer een moeilijke tijd zal zijn. het leven van een vrouw is niet makkelijk:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Kannietmeer:

Dus in zekere zin is dat dan persoonsafhankelijk denk je? Ik had wel goede hoop toen, maar wist toen ook niet dat ik eigenlijk niet ziek was vanuit mijzelf maar dat het door de AD kwam die zomaar uitgewerkt was. Ik was in zwaar weer door ontwenningsverschijnselen en nergens anders door. Zieke shit al die medicatie. Het heeft mij wel geholpen in eerste instantie en denk dat ik het mogelijk niet anders zou kiezen. Maar had wel graag meer willen weten over de afbouw, begeleiding, werking van de medicatie op mijn hersenen en lichaam etc. Dan was deze hele ziekperiode mogelijk niet nodig geweest.

Het is idd persoonsafhankelijk en ook van de therapeut. 

Wat de medicatie betreft ja z’n voorlichting om het zo maar te noemen hadden ze mij ook wel beter voor in mogen inlichten nu heb ik een jaar van mijn leven eigelijk hierdoor weg gegooit. Ik kan er eigelijk ook helemaal maal niks positiefs uit halen. Ja dat ik dadelijk weer wat heb overwonnen wat allemaal niet nodig was. Het enigste wat ik kan doen is accepteren en laten gebeuren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Deligaf1:

Het is idd persoonsafhankelijk en ook van de therapeut. 

Wat de medicatie betreft ja z’n voorlichting om het zo maar te noemen hadden ze mij ook wel beter voor in mogen inlichten nu heb ik een jaar van mijn leven eigelijk hierdoor weg gegooit. Ik kan er eigelijk ook helemaal maal niks positiefs uit halen. Ja dat ik dadelijk weer wat heb overwonnen wat allemaal niet nodig was. Het enigste wat ik kan doen is accepteren en laten gebeuren. 

Wat ik vervelend vind ook is dat het me toch een dreun heeft gegeven en onzeker gemaakt heeft. Ik ga soms toch aan mijzelf twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

Wat ik vervelend vind ook is dat het me toch een dreun heeft gegeven en onzeker gemaakt heeft. Ik ga soms toch aan mijzelf twijfelen.

Hoe bedoel je dat? Omdat je nog steeds klachten ervaart na 8 maanden ervan af te zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bernice:

@karin123

Hier nog iemand in de overgang en midden in de afbouw. Is super zwaar oftewel is niet te doen maar ja...  

Wil ik me ooit beter voelen zal ik er toch vanaf moeten maar heb het gevoel dat het mn dood wordt, zoveel spanning kan nooit goed zijn. 

Dat heb ik ook. Heb het gevoel helemaal gek te worden, alles is wazig en heb het gevoel de realiteit te verliezen. Ben zo slap van angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve Karin,
ik ben 40 en heb het nog voor me liggen. Natuurlijk moet ik het voor nu gewoon loslaten, maar het voelt echt ingewikkeld om te weten dat het mogelijk weer een moeilijke tijd zal zijn. het leven van een vrouw is niet makkelijk:(

nee, mannen hebben het een stuk gemakkelijker zonder die hormonen zooi. Ik lig nu weer in bed te bang om de warmte in te gaan het is echt een trauma geworden en mijn hoofd suist als een gek van de stress van het afgelopen jaar.

Ik hoop dat jou overgang mee zal vallen, dat kan natuurlijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei karin123:

Dat heb ik ook. Heb het gevoel helemaal gek te worden, alles is wazig en heb het gevoel de realiteit te verliezen. Ben zo slap van angst.

Om even in te haken op het ''overgang verhaal"... ik ben 44 en sinds ik de pil niet meer slik (sinds februari dit jaar) is mijn cyclus naar de maan. Kan er geen peil meer op trekken. Zou dat door de benzo's komen of hormonaal? Hebben jullie daar ook last van, dat je cyclus onregelmatig(er) is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kaida,

 

Ik heb toen ik 16 was tot en met 24 de pil geslikt verder niet. Maar het kan heel goed dat de pil de hormoonschommelingen heeft bedekt en je overgang al begonnen is. Het is normaal op die leeftijd toen begon het bij mij ook.

Kijk hier maar eens misschien heb je er wat aan:

 

https://www.vrouwenovergang.nl/forum/index.php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bernice:

Zo herkenbaar. Ben jij nu aan het afbouwen?

Nee, eerst overleven, blijf even op dit punt. Heb de laatste dagen zelfs meer pammen gehad door die * hitte waar ik zo bang voor ben.

bewerkt door moderator
Schuttingtaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...