Spring naar bijdragen

Donderdag 19 juli 2018


Lars

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Nietmeer:

Goedemorgen allemaal!

Dagpact:

Lars

Nietmeer

Francoise

 

Goedemorgen, weer even sporten voor mijn dagelijkse structuur.  Toch soort van nieuwe verslaving.  Alles moet bij mij altijd veel . Er zit niks tussen in 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vraagt veel werk..geheelonthouder zijn en blijven, net zoals gematigd 'leren' drinken. In die zin zie ik t eindresultaat of waar ikzelf toch momenteel sta als een prestatie. Ik denk dat t proces van geheelonthouder en gematigd drinker voor een heel groot stuk gelijk loopt. Maar daar waar de geheelonthouder alle verleiding bant, gaat de gematigde drinker deze in zekere zin aan. Ik denk dat bolletje daarom schrijft dat ze t knap vind. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ettie als ik kijk naar mezelf ja dan vind ik dat knap of je bent niet verslaafd geweest kan ook.  Bij iemand die verslaafd is kan het er niet "gewoon" zijn  voor mijn gevoel.

Ik heb hier nog al eens gezien dat mensen dat probeerden maar velen lukte het niet, sommigen wel. Bij mij zou het echt vroeg of laat verkeerd gaan dus probeer ik het niet. Ik had de drank nodig om van de wereld te zijn niet omdat ik het lekker vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fleurtje ,  't is voor mij als geheelonthouder niet een kwestie van alle verleiding bannen maar van alle verleiding weerstaan. Ik zou niet weten hoe
ik de verleiding, die overal de kop op kan steken, kan bannen.

Ik geloof dat het gisteren was dat ik bij iemand op het 'persoonlijke draadje' schreef:
"Twijfel of ik al dan niet voor altijd zou (moeten) stoppen wordt niet door mijzelf ingegeven maar door mijn ziekte verslaving, die er alles aan doet om
(zegt-ie) zo af en toe tóch maar wat alcohol naar binnen te werken. "Slijm-slijm-slijm"... zo praat die ziekte met me. En ik, als verslaafde, geloof dat
geslijm maar ál te graag."

Door me hier bewust van te zijn kan ik de verleidingsaanvallen pareren.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja woorden he..

Alcohol staat in wat ik schreef als synoniem voor verleiding. Die ban jij uiteindelijk als geheelonthouder en ik niet. 

Zoals jij t stelt moet ik geloven dat ik, als niet geheelonthouder, niet adb ben maar dat mijn keuzes me worden ingegeven door een ziekte? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fleurtje:

Zoals jij t stelt moet ik geloven dat ik, als niet geheelonthouder, niet adb ben maar dat mijn keuzes me worden ingegeven door een ziekte?

Nee, dat verwacht ik niet van je, fleur, dat je mij gelooft. Ik kan jou en je denkbeelden niet veranderen, dat kun je alleen zelf. Maar waarom zou je? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessante discussie/gespreksonderwerp blijft het ...geheel onthouden of af en toe drinken.

Nee, bannen voelt voor mij als strijd.  Bannen doe ik wel in de zin van geen aangebroken flessen in mijn omgeving, thuis. Die moeten weg. Thuis, omdat dat de plek is waar ik het meeste dronk. Dat is/was gekoppeld, drank en omgeving...wordt minder nu, merk ik. De verleidingen zou ik weer moeten weerstaan wanneer ik weer wat zou drinken. En ik weet dat me dat niet gaat lukken. En voor het gemak en de rust is dat voor mij op dit moment nooit meer. Dus ook geen verleiding in het denken aan 'ooit, misschien'.  Ook niet bannen in de zin van 'negeren, het is er niet'. Dan zou ik er zomaar eens door verrast kunnen worden.  Ik ben blij met de rust die ik nu ervaar in het adb zijn.  Het wordt minder belangrijk, zoiets. Ook al ben ik er best wel mee bezig...getuige de tijd die ik hier door breng :P En ook dat zal wel een keer weer wat minder worden..of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Kohtje:

Nee, dat verwacht ik niet van je, fleur, dat je mij gelooft. Ik kan jou en je denkbeelden niet veranderen, dat kun je alleen zelf. Maar waarom zou je? :P

Maar dat is wel jouw overtuiging? Dat ik me laat leiden door een ziekte? Denkbeelden is een gek woord. Alsof ik leef in mijn eigen droomwereld en dat doe ik niet.  t woord ziekte vind ik zelf heel beladen. Ik verkies t woord stoornis. 

We laten ons allemaal leiden door wensen, emoties, lusten etc. Dat maakt t niet echt een probleem als de controle er is toch? 

De wereld is niet meer plat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen zin in een hele discussie. T voelt denigrerend. Alsof ik geen persoon ben die iets heeft waargemaakt maar iemand die niet meer is dan wat haar ziekte van haar maakt. Ik vind t kwetsend. 

Miss ben ik dan ook te gevoelig. T zal t begin van de overgang zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei fleurtje:

Ik heb geen zin in een hele discussie. T voelt denigrerend. Alsof ik geen persoon ben die iets heeft waargemaakt maar iemand die niet meer is dan wat haar ziekte van haar maakt. Ik vind t kwetsend. 

Miss ben ik dan ook te gevoelig. T zal t begin van de overgang zijn

Je manoeuvreert jezelf in de positie waarvan je bang bent dat ik je beticht. En dat doe jij zelf. Ikke niet.
Ik vind je maf maar respecteer je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei fleurtje:

Ik heb geen zin in een hele discussie.

Ik vind het wel fijn om ook jouw ervaring te lezen, top dat jij weer de controle terug hebt.
(sommigen zullen dan zeggen dat ik het fijn vindt omdat het mijn drankduivel goed uitkomt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Bor:

Verder vind ik het te warm vandaag. :)

Hoi Bor

het voelt veel aangenamer dan gisteren.Na het weekend schijnt het dan weer veel warmer te worden.Voor vandaag voor mij; een dag van terugtrekken,met mn dieren zijn in de natuur.dat doet goed.en de rest even niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...