Spring naar bijdragen

Donderdag 19 juli 2018


Lars

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bor:

Dan zou jij misschien ook eens moeten ophouden met tegen mij te roepen dat ik hier al 8 jaar rondhang maar nog even ver ben. 

Ik hang hier net als jij 8 jaar en blijkbaar zijn we even ver. 

En dit bedoel ik niet kwetsend maar gewoon zoals het is. :rose:

Nee bor, wij zijn verre van even ver. 

Dat valt te lezen in de kleine dingen. 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Je manoeuvreert jezelf in de positie waarvan je bang bent dat ik je beticht. En dat doe jij zelf. Ikke niet.
Ik vind je maf maar respecteer je wel.

Ik manoeuvreer me nergens in. Is t je overtuiging ja of nee? Ik dacht aan een ja gezien je stelling eerder heel duidelijk was maar als ik je er naar vraag ga je t uit de weg en loop je rondjes. 

Als ik me daardoor gekwetst voel en minder gewaardeerd is dat niet alleen mijn recht maar voel ik me ook vrij om wind tegen te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ik heb werkelijk geen idee waarom je zo pissig op me bent. Ik heb je nergens 'minder' genoemd. Jij begon met te zeggen dat de geheelonthouder
alle verleiding bant en daarop reageerde ik door te zeggen dat dat voor mij als geheelonthouder niet zo is. En verder draai je het zo dat ik jou daarmee
gekwetst zou hebben. Ik snap je totaal niet. Je past mijn woorden die voor mij gelden op jezelf toe... dat moet je niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje, in je eerste reactie citeer je een stuk uit een reactie die je eerder op iemand anders gaf waarin je stelt dat niet geheelonthouders geleid worden door hun ziekte. Dat is redelijk algemeen waarop ik je dus vraag of je vindt dat dit bij mij t geval is. Je bevestigt noch ontkent. In plaats daarvan heb je t over mijn denkbeelden en hoe ik dingen omkeer.

Een ja of nee was gemakkelijker geweest. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Bor:

Juist ja. Dat is een ideale opmerking om een discussie die je persoontje raakt te doen stoppen. Jij mag alles roepen tegen iedereen maar oh wee als er wat terug komt. Dan schiet je in de verdediging en ben je zogenaamd gekwetst. Terwijl je alleen maar een spiegel wordt voor gehouden meer is het niet. 

Maar rustig maar hoor. Niemand die gezegd heeft dat je niet mag niet drinken en ook niemand pakt je drankje af. 

Tenminste dat heb ik hier niet gelezen vandaag. 

Waar heb jij t in godsnaam over?

Projecteer je eigen gedrag niet op mij aub. 

Maar je posting laat perfect zien hoe ver we van elkaar staan als niet geheelonthouders. 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei bolletje:

Fleurie moet je ongesteld worden?:(:D:lips:

Grapje hoor maar het zou niet verkeerd zijn om te proberen niet te reageren, ik ben bang dat je geband wordt als jij uit je dak gaat en dat zou ik erg verdrietig vinden. Een keer is meer dan genoeg.:rose:

Ik moet inderdaad ongesteld worden :D

Lieve @bolletje, ik vind mezelf keurig reageren. 

Ik ben redelijk gevoelig voor bepaalde stellingen. Miss moet ik dat inderdaad meer loslaten :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Fleur,
Ik ga het niet voor Bor opnemen want dat kan ze zelf prima maar je bent exact hetzelfde als Bor. Je drinkt nog steeds en voelt je aangevallen als iemand je er op aanspreekt. Vervolgens reageer je uiterst bot. Net zoals Bor vaak doet. Daarna ga je je best doen om uitleggen waarom je het wel zo goed doet en dat je anders bent dan anderen.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twijfel of ik al dan niet voor altijd zou (moeten) stoppen wordt niet door mijzelf ingegeven maar door mijn ziekte verslaving, die er alles aan doet om
(zegt-ie) zo af en toe tóch maar wat alcohol naar binnen te werken. "Slijm-slijm-slijm"... zo praat die ziekte met
me. En ik, als verslaafde, geloof dat
geslijm maar ál te graag."

Deze bedoel je? Dat gaat over mij. Ik weet toch onderhand wel dat jij niet in de ziekte verslaving 'gelooft'. 
't Ging er alleen om dat ik alcohol en verleiding niet uit m'n leven heb gebannen maar dat ik er mee om heb leren gaan. Op mijn manier.

Jij zei:  " Maar daar waar de geheelonthouder alle verleiding bant, gaat de gematigde drinker deze in zekere zin aan."
Ik ga als geheelonthouder net als de gematigde drinker de verleiding ook in zekere zin aan. Maar dan niet door gematigd te drinken maar door niet te drinken.

 

bewerkt door Kohtje
'gebant' was fout, moet 'gebannen' zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand sprak me aan om mijn drinkgedrag. @Kohtje stelde dat niet geheelonthouders worden geleid door hun ziekte. Ik vroeg hem of hij dat dus ook vond bij mij.

Daar kwam geen direct antwoord op maar blijkbaar ben jij wel van die overtuiging. 

Leg jij mij en al die andere serieuze niet geheelonthouders eens uit hoe dat dan juist zit.

Ik ben verre van bor. Ik ben niet bang uit de bocht te gaan. Ik heb t forum niet nodig omdat ik een moment van zwakte zou kunnen hebben. Als men mij morgen zou zeggen dat ik moet stoppen doe ik dat. 

bewerkt door fleurtje
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin bijna te denken dat er iets in de lucht hangt( de zon? Teveel, te lang?) waardoor iedereen wat heetgebakerd is vandaag. Voel me zelf ook wat moe en hangerig. Maar ik ben naar het strand geweest en heb kilometers gelopen en gezwommen dus dat is logisch.

De discussie tussen geheelonthouders en gecontroleerde drinkers is heel ingewikkeld lees ik hier, maar ook boeiend. Vooral omdat het juist steeds dan over die specifieke dingen gaat die er toe doen, zoals wat doet het met je om een beetje te drinken. Of juist wanneer je niet drinkt, wat doet het met je dat anderen dat nog wel doen. Hoe lastig is het om je staande te houden wanneer je heb geaccepteerd dat je nooit meer kan drinken? Hoe lastig is het om gecontroleerd te drinken en de rem erop te houden en misschien het risico te lopen weer door te slaan? Er zijn geen regels voor hoe het voelt en ook niet voor hoe je het aanpakt. Het gemeenschappelijke hier op het forum is de gezamenlijke stof waarmee we worstelen. Heel boeiend om mee te lezen. Volgens mij gaat het niet over goed of fout maar ik ben er zelf ook niet vrij van om in die termen te denken want het is zo makkelijk. Maar als het niet meer over goed of fout gaat dan gaat het echt ergens over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! :) 

Toen ik in 2008 stopte met roken, begon ik met drinken. Heeeeeel veel drinken. Pas jaren later minderde ik, twee glazen wijn per avond,  Ook jaren gedaan. De hele avond keek ik uit naar het moment dat ik iets in mocht schenken. Nu ben ik helemaal gestopt. 

Ik was namelijk wel geminderd en ik hield mij aan die grenzen maar ik was er de hele tijd mee bezig. Dat is een ander soort minderen dan zoals bijvoorbeeld Bumper Jim het beschrijft en wat ik Fleurtje ook heb zien schrijven.

Zij beschrijven dat je niet in een patroon moet raken met het incidenteel drinken en àls je drinkt eerlijk moet blijven over je motieven en je hoeveelheden. Wat ik lees bij Bumper Jim:  Juist niet drinken als je getriggert wordt etc. Dus niet als er sprake is van Halt, of als je blij en gelukkig bent en iets wil vieren. Alert blijven. En niet onbelangrijk: stel voor jezelf vast wat voor jou incidenteel is en hou je daaraan. 

Daaruit vloeit voort dat je jezelf steeds beter leert kennen en doorzien. Als ik terug zou willen naar incidenteel drinken dan zou ik het volgens die methodiek doen. Het is een ander pad naar bewustwording dan helemaal stoppen. 

Daarom ben ik blij dat ze erover schrijven. 

 

 

 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn dochter is duidelijk een warhoofd.

De film (in de cinema) begint later dan verwacht dus nu moet ik tot 23u30 opblijven omdat ze de fiets nog nodig heeft die binnen staat. Ik kan deze niet buiten vastzetten omdat ze haar fietssleutels ni bij heeft..

Haar tramkaart zat ook plots niet meer in haar tas.

Daarstraks vond ik mijn slippers waar ik drie dagen naar heb gezocht op haar kamer. Zij had ze niet...t waren de kabouters.

Kids 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...