Spring naar bijdragen

Maandag 7 mei 2018

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Smaragd:

Yana hoop dat je het etentje/koken goed hebt doorstaan. Juist als je dat soort momenten/gelegenheden doorstaat waar je doorgaans wel dronk, kan dat als een heerlijke overwinning aanvoelen en je juist een boost geven. Ben benieuwd hoe je dat hebt ervaren.

Ik had het heel moeilijk, dag 26 was de lastigste tot nu toe. Koken voor een groepje is leuk maar geeft me toch ook stress, ik miste de drank als een malle, liep er op een bepaald moment gewoon van te trillen en was buitengewoon chaotisch aan het koken. Maar toegeven aan de trek was geen optie en alles gaat voorbij dus dit ook. Toen het eten op tafel stond ging het weer beter, het was lekker en gezellig. De vrienden zijn weer weg en ik ben blij dat het gelukt is.

Volgens Rosee wordt het de volgende keer makkelijker :D

Dankjulliewel voor de aanmoedigingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal

Ook ik meld me af. Goeie dag gehad vandaag. Met de kat naar de dierenarts voor controle, gepoetst en opgeruimd in huis, boodschapjes gedaan. Vanavond liep het een beetje anders dan gedacht (zoon en ik zouden samen filmpje kijken, maar in plaats daarvan ging hij er vandoor met een vriendje). Ik was even uit het veld geslagen, maar ben achter de computer gekropen om te schrijven en een spelletje te doen. De avond vloog om op een kopje koffie en een cola light. Nu zo lekker met een boek en een kopje avondthee naar bed. Het ging best zo.

@Antoinnette dat is een heel proces, wat fijn dat je je goed voelt!

@Lika wat knap dat je niet al te boos werd. Dat zijn idd precies de momenten waarop je direct, instant, de boel wilt verdoven met een glas (of een heleboel glazen). Ik had het vanavond ook even. Ik merk sowieso dat ik de emoties zoveel meer voel nu ik een week (acht dagen :) ) niet gedronken heb. Vooral de boze en verdrietige gevoelens. Best ingewikkeld om zoveel te voelen.

@Yana wat heftig en wat SUPER dat het gelukt is!!! Als het moeilijk is, is het des te mooier dat het gelukt is. Wat kan jij trots op jezelf zijn!

Morgen weer een nieuwe dag, nu zometeen lekker naar boven en naar bed.

bewerkt door Beter
ook een reactie op Yana!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die emoties. Ja. Klopt. Dat is iets .....ach, ach, ach. Maar ik krijg gewoon te zien wat ik jarenlang heb verdoofd en weggestopt in opgestapelde vorm. Hoppa! Cadeautje. Pak maar uit en doe er iets mee. Heel veel cadeautjes. Soms mis ik de mogelijkheid toch verdoven/ wegstoppen even. Dan heb je namelijk maar 1probleem: de drank en niet weet ik veel wat allemaal om mee te dealen. Maar toch. 

Ik kan nu anders opvoeden. Voel me trotser. Kan stofzuigen zonder vloeken! Kan kiezen, al moet ik dat nog leren. Kan mijn verantwoordelijkheid nemen en (belangrijk!) die van een ander bij een ander laten. Tenminste kan een begin maken dat te kunnen. Weet nu wanneer gevoel opkomt. Ben erbij en leer om mee te gaan of niet. Duurt allemaal nog wel effe en is misschien nooit af. Maar wel de moeite waard. Ik voel meer verbinding. En ben er gewoon. Vooral en meer en meer voor mezelf. Dat hoop ik door te geven. Dat je bij jezelf kunt thuiskomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2018 om 01:08 zei jopie:

Zelfs verantwoordelijkheid nemen en toch kiezn het nu even NIET te doen. Of niet te kunnen. In plaats van verrantwoordelijkheid afschuiven. Of inderdaad boos worden. Dan blijft het wel even liggen maar zelfs dat kan. Rijk he? Geen grapje, ik meen het echt: "rijk he?"

Heel rijk @jopie. Heel rijk. Het patroon van afschuiven, boos worden zit er zo diep vanuit mijn vader in. Zo diep. Zie nu pas hoe ik het zelf ook deed en ook nog wel doe hoor. Maar ‘getting there’! Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...