Spring naar bijdragen

2-5-2018


Aanbevolen berichten

Goeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie morgen kanjers. Snotterdesnotter, $%%&&*^% ik ben wat verkouden. Das misschien wel 25 jaar geleden. Maar nu weet ik gelukkig weer hoe het voelt om een snottert te hebben hahaha. Maar ik ben niet voor één gat te vangen hoor, neem gewoon heeeeeeeel veel lekkere snoepjes mee, dat verlicht.:D

Iedereen goed geslapen? Ik werd om 2 uur wakker, en de slaap was gaan fietsen. Heb toch 4 uurtjes gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag mooie vrienden,

Ik heb gestofzuigd, wasmachine draait, kamer geruimd. Voel me redelijk goed en rustig. Heb het wel naar mijn zin.  Maak me wel erg zorgen om de man in Ohio. Hij is vreselijk suicidaal en heeft het verschrikkelijk zwaar. Maar ik doe mijn best hem er doorheen te slepen. Pittige business kan ik je vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag kanjers,

Ook hier een redelijke nacht gehad. Ik sliep rond kwart voor 11, werd om 1 uur wakker met hoooooooge nood (ik plas de laatste tijd meer 's nachts dan overdag. Herkent iemand dat?), weer in bed gekropen, anderhalf bijna 2 uur geslapen en toen KLAARWAKKER! Uiteindelijk tegen 4 uur weer in slaap gevallen, maar alleen maar korte slaapjes/doezelen. Dus hier ook 4 uur vast en de rest licht/doezelen. 

Verder gaat het wel aardig. Heb zo mijn dagelijkse beslommeringen, net als jullie. Kids zijn een paar dagen extra bij mij, omdat papa in het buitenland zit. Geeft weer wat meer afleiding en een doel om uit bed te komen, douchen, make upje er op, huis beetje op orde brengen (niet dat het een bende is) maar vind het wel fijn als het opgeruimd is als ze komen. 

Zo nog maar even boodschappen doen. Zonnetje schijnt hier lekker (midden van het land)

Fijne dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

Middag mooie vrienden,

Ik heb gestofzuigd, wasmachine draait, kamer geruimd. Voel me redelijk goed en rustig. Heb het wel naar mijn zin.  Maak me wel erg zorgen om de man in Ohio. Hij is vreselijk suicidaal en heeft het verschrikkelijk zwaar. Maar ik doe mijn best hem er doorheen te slepen. Pittige business kan ik je vertellen.

Hey klinkt als mijn dag :-) Wat fijn @Kannietmeer dat je je wat beter voelt!! En diep respect hoe je je toch zo inzet om anderen van de benzooi af te helpen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kaida74:

Hey klinkt als mijn dag :-) Wat fijn @Kannietmeer dat je je wat beter voelt!! En diep respect hoe je je toch zo inzet om anderen van de benzooi af te helpen! 

Dank je. Ik heb zo mijn talenten, en wat is nou mooier dan die inzetten voor een groep mensen ( jij en ik) die bijna nergens hulp kunnen krijgen! Ik ben dankbaar voor de kans om dat te doen. Het is spannend en geweldig en stapje voor stapje zal ik vast mijn weg daar wel in vinden. Ik wil een website hebben straks en een extra werktelefoon denk ik, en  dan maar proberen te starten dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Dank je. Ik heb zo mijn talenten, en wat is nou mooier dan die inzetten voor een groep mensen ( jij en ik) die bijna nergens hulp kunnen krijgen! Ik ben dankbaar voor de kans om dat te doen. Het is spannend en geweldig en stapje voor stapje zal ik vast mijn weg daar wel in vinden. Ik wil een website hebben straks en een extra werktelefoon denk ik, en  dan maar proberen te starten dacht ik zo.

Oh wauw je gaat het echt professioneel aanpakken? Top!! Als we je kunnen helpen, geef een gil! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kaida74:

Hey snotterkontjes, kan het hooikoorts zijn? Ik had er vanochtend ook last van. Dichte neus, hoofdpijn. Hooikoortstabletje er in en het trekt nu weg...

Dat is zeker mogelijk,  ik heb daar meestal bij warm weer last van.

Bij mij is het inmiddels ook weggetrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kaida74:

Goeiemiddag kanjers,

Ook hier een redelijke nacht gehad. Ik sliep rond kwart voor 11, werd om 1 uur wakker met hoooooooge nood (ik plas de laatste tijd meer 's nachts dan overdag. Herkent iemand dat?), weer in bed gekropen, anderhalf bijna 2 uur geslapen en toen KLAARWAKKER! Uiteindelijk tegen 4 uur weer in slaap gevallen, maar alleen maar korte slaapjes/doezelen. Dus hier ook 4 uur vast en de rest licht/doezelen. 

Verder gaat het wel aardig. Heb zo mijn dagelijkse beslommeringen, net als jullie. Kids zijn een paar dagen extra bij mij, omdat papa in het buitenland zit. Geeft weer wat meer afleiding en een doel om uit bed te komen, douchen, make upje er op, huis beetje op orde brengen (niet dat het een bende is) maar vind het wel fijn als het opgeruimd is als ze komen. 

Zo nog maar even boodschappen doen. Zonnetje schijnt hier lekker (midden van het land)

Fijne dag!!

Ik woon ook in het midden van het land, het zonnetje is onze bondgenoot! 
Wat het slapen betreft: ik herken jouw nachtpatroon wel. Ik heb alleen wat meer last met inslapen, maar tegen de ochtend worden de slaap korter en lichter. Ik ben al tevreden met 6 uur nu, daar kom ik de dag wel mee door, al beweren wetenschappers dat dat toch echt te kort is. Het zal wel. 

En ook ik moet er 's nachts altijd wel een keer (soms 2 keer uit). Misschien ook de leeftijd :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Ik woon ook in het midden van het land, het zonnetje is onze bondgenoot! 
Wat het slapen betreft: ik herken jouw nachtpatroon wel. Ik heb alleen wat meer last met inslapen, maar tegen de ochtend worden de slaap korter en lichter. Ik ben al tevreden met 6 uur nu, daar kom ik de dag wel mee door, al beweren wetenschappers dat dat toch echt te kort is. Het zal wel. 

En ook ik moet er 's nachts altijd wel een keer (soms 2 keer uit). Misschien ook de leeftijd :lol:

Ik moet er 's nachts ook wel een keer of 3, soms 4 keer uit om te plassen. Erg irritant om wakker te worden met een volle blaas als je nét lekker ligt te slapen. Ik drink 'savonds al bewust na 20.00u niets meer, maar het helpt niks... Kweetnie hoe oud je bent (ik word deze maand 44 ieks!) Dus of het de leeftijd is ..... 

Het midden van het land is best groot. Ik woon op de veluwe (nee, ben geen boerin ;-) ) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kaida74:

Ik moet er 's nachts ook wel een keer of 3, soms 4 keer uit om te plassen. Erg irritant om wakker te worden met een volle blaas als je nét lekker ligt te slapen. Ik drink 'savonds al bewust na 20.00u niets meer, maar het helpt niks... Kweetnie hoe oud je bent (ik word deze maand 44 ieks!) Dus of het de leeftijd is ..... 

Het midden van het land is best groot. Ik woon op de veluwe (nee, ben geen boerin ;-) ) 

Haha, ik ben 16 jaar ouder en woon in de buurt van Utrecht. Jij bent nog heerlijk jong! 

De leeftijd speelt bij mij wel een rol, maar ik hoor van vrienden van dezelfde leeftijd niets anders, dus het is niet ongewoon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Cyclad58:

Haha, ik ben 16 jaar ouder en woon in de buurt van Utrecht. Jij bent nog heerlijk jong! 

 

Voelde ik me ook maar zo ''heerlijk jong''. Voel me net een oud omaatje. Knieproblemen (vorig jaar aan geopereerd), heupafwijking, gewrichtsklachten, galblaasoperatie januari jl en de benzooi-toestanden erbij.... Heb me wel eens fitter gevoeld ;-) Maargoed..... ouderdom komt met gebreken. *denk dat ik nu beter mijn mond kan houden ;-) hihihi*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu 5 maanden Lorazepamvrij, maar ben na de laatste Lorazepampil vrij snel aan de Quetiapine (Seroquel) gezet omdat ik niet meer kon slapen. 

Ik mocht beginnen met 25 mg en sliep prima, waarna ik eigenhandig na een paar dagen het pilletje met een pillcutter halveerde. Op 12,5 mg (de laagste mogelijke dosering) kwam ik mijn nachten redelijk door, al ging het in april weer minder. De laatste weken gaat het weer beter , dus in overleg met mijn arts besloten de tablet van 12,5 mg te halveren. Dat doe ik nu 3 dagen en het gaat nog goed. Quetiapine kan bij stoppen/afbouwen behoorlijke ontwenningsverschijnselen geven, maar toch nog toe lijkt het mee te vallen. Als het 2 weken op 6,25 mg goed gaat stop ik met de Quetiapine.

Nu de ontwenningsverschijnselen van de Lorazepam vrijwel verdwenen zijn durf ik het wel aan.  Het kan natuurlijk best zijn dat het slapen weer tijdelijk minder gaat, dat moet dan maar even. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyclad 58,

Pas op met de afbouw van de quetiapine hoor. Heb meerdere mensen gehoord die na stoppen van een kwart ap vreselijk lang last van ontwenning gehad hebben. Zelf heb ik het laatste kwartje quetiapine in 4 weken afgebouwd. Steeds kleinere stukjes met de pilcutter. Op 1 hele slechte dag na weinig last gehad, gelukkig. Als je ooit weer niet kunt slapen kun je beter mirtazapine (ad) nemen. Dat is een stuk minder gevaarlijk (quetiapine schijnt echt een zeer ellendig medicijn te zijn) met in principe minder ontwenning (want een erg lange halfwaardetijd). Dacht, misschien heb je er iets aan. Of wellicht iemand anders met slaapproblemen. 

 

Zelf zit ik nu op 0,3 lorazepam per dag. En sinds een kleine 2 weken gestopt met ad. Sinds t weekend daar erg last van, maar vandaag lijkt t iets beter. Goede hoop dat die ontwenning binnenkort over is. Maar met de lora maar even pas op de plaats. Als de kinderen weer naar school gaan, gaat de afbouw heel langzaam verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei doorbijter:

Cyclad 58,

Pas op met de afbouw van de quetiapine hoor. Heb meerdere mensen gehoord die na stoppen van een kwart ap vreselijk lang last van ontwenning gehad hebben. Zelf heb ik het laatste kwartje quetiapine in 4 weken afgebouwd. Steeds kleinere stukjes met de pilcutter. Op 1 hele slechte dag na weinig last gehad, gelukkig. Als je ooit weer niet kunt slapen kun je beter mirtazapine (ad) nemen. Dat is een stuk minder gevaarlijk (quetiapine schijnt echt een zeer ellendig medicijn te zijn) met in principe minder ontwenning (want een erg lange halfwaardetijd). Dacht, misschien heb je er iets aan. Of wellicht iemand anders met slaapproblemen. 

 

Zelf zit ik nu op 0,3 lorazepam per dag. En sinds een kleine 2 weken gestopt met ad. Sinds t weekend daar erg last van, maar vandaag lijkt t iets beter. Goede hoop dat die ontwenning binnenkort over is. Maar met de lora maar even pas op de plaats. Als de kinderen weer naar school gaan, gaat de afbouw heel langzaam verder

Dank je wel, @doorbijter

Eventueel halveer ik de 6,25 mg nog, ik zie wel hoe het me bevalt. Dit is de derde dag, vooralsnog nergens last van. 

Goed bezig met de Lorazepam! Prima dat je het in je eigen tempo doet. De pillcutter heb je nog wel even nodig, ik heb getaperd tot 0,05 mg, toen kon de pillcutter het ook niet meer aan en was de nagelvijl ook geen optie meer. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bernice:

Hier weer een berichtje van mij. Ik zit nog steeds (vandag 5 weken) op de 9 mg. diazepam maar wat een hel, last van extreme angst en spanning, voel me vaak wanhopig. Net een gesprek gehad met de psychiater en zij wil een opname en starten van een andere ad maar zo kom ik nooit van de medicijnen af. Slik dus ook nog mirtazapine 30 mg. Ik reageer altijd heel beroerd op ad dus om dat thuis te doen is niet verantwoord maar of klinisch dan de oplossing is? Zij zegt dat er trauma's en daardoor angsten zijn en dat is ook wel zo maar wie heeft ze niet. Blijkbaar helpen daar alleen ad voor. Ik weet het niet meer maar het leven is momenteel ondragelijk. Hoe lang hou ik dit nog vol? 

Tja... Psychiaters, vraag ze om hulp en wat kunnen ze doen, pillen voorschrijven. Ik heb zo een voorgevoel dat die psych niet doorheeft dat het afbouwen van benzo's op zich al traumatich genoeg is en een marteling is. En vaak worden mensen in de afbouw dus gemisdiagnosiseerd en bestempeld met allerlij andere diagnoses. Mij is iets vergelijkbaars overkomen en werden er links en rechts pillen voorgeschreven en allemaal deden ze meer kwaad dan goed.

Ik weet jouw situatie natuurlijk niet en ook niet wat hier vooraf aan is gegaan dus ik ga niet zomaar medisch advies geven en ook de band die je hebt met deze psych en hoe zijn expertise is, maar een opstart en afbouw van een andere AD midden in de afbouw van benzos ik kan uit eigen ervaring spreken dat dat zacht uitgedrukt geen pretje was. Terwijl die 5 jaar geleden zonder benzo afbouw goed aansloeg. Die moest ik dus weer afbouwen naast de benzo afbouw. Ik denk dat tegen de ontwenningverschijnselen geen pil is opgewassen en je moet nog oppassen dat je niet nog erger wordt. 

Een klinische opname kan wel steunend zijn hierin wie weet kan je daar dan wel verder afbouwen en wie weet is het echt nodig en heb je gewoon echt veel meer hulp nodig maar pas op wat je weer verder gaat slikken, 9mg diazepam ik wou dat ik daar zat. Ik zou ook zo graag hulp willen hebben ik zou me zelfs ook (weer) laten opnemen om dit gezeik op te lossen maar kennis over benzo's is ver te zoeken. Hoe bouw je af? Misschien zijn de taperstrips, of liquidtaper iets voor jou. Ik zou toch proberen door te zetten hoe klein de stapjes ook zijn.

Heel veel sterkte en succes met je beslissing. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Jordi:

@Kannietmeerdiepe bewondering voor je!! Hoe ziet de begeleiding er uit als ik vragen mag? 

Ik denk dat ik op allerlei gebieden kan ondersteunen als coach, en laat natuurlijk de keuze altijd bij de afbouwer zelf. Ik denk zelf aan ondersteuning in de vorm van:

  • educatie / uitleg over benzodiazepinen en hun werking en de reden van de ontwenningsverschijnselen etc.
  • meedenken in de afbouw qua tempo en afbouwtechniek
  • ondersteunen met het aanleren van copingsstrategieën
  • emotionele support door het kunnen bieden van begrip en het helpen bij het overleven van deze periode
  • ondersteuning  en educatie geven in contact met de familie waar nodig
  • Adviezen en meedenken in hoe je leven in te richten en meedenken in oplossingen

Een goede strategie en een goed supportteam om je heen hebben kan een groot verschil maken. Liefde en steun zijn onmisbaar zie ik. Als coach kan ik dit bieden. En ik merk dat ik hier voor ben gemaakt, zal ik maar zeggen. In de ondersteuning van mensen, krijg ik zoveel feedback die bevestigen dat ik ze geef wat ze nodig hebben om door te gaan en niet op te geven. Dat is luisteren en op het juiste moment de juiste snaar weten te raken waardoor iemand de rest van de afbouw niet meer wanhoopt, of steeds terugdenkt aan wat ik zei en daar hoop uit put. Of het besef kunnen geven dat ik er voor ze ben en dat ze er toch niet helemaal alleen voorstaan, maar dat ze op me kunnen rekenen om mee te denken.

Dit alles kan via telefoon/messenger/skype/ whatsapp. Als mensen in Nederland wonen kan ik de optie mogelijk bieden om elkaar te ontmoeten. Misschien open ik wel een kantoor, maar ik verwacht dat dit niet nodig is. Mensen in BO zijn nogal vaak te ziek en het leven is al ingewikkeld genoeg. Ik bied denk ik een kennismakingsgesprek aan en dan kunnen mensen kiezen of ze me nodig hebben of niet. Er zijn wereldwijd duizenden en duizenden, die allemaal zonder ondersteuning moeten zien te overleven en deze benzohel is voor de één nog veel heftiger dan voor de ander. De man in Ohio is al die tijd dat ik hem nu ondersteun al suicidaal. Hij lijdt verschrikkelijk. Dit komt ook mede door de combinatie  van een slechte reactie op een antibiotica pil (fluoroquinolones/ Floxin). Dit zorg ook voor schade aan de GABA receptoren. Samen met de benzo's die hetzelfde doen is hij dubbel beschadigd. Ook is hij in Januari in één maand gestopt met een SNRI, wat hem mogelijk driedubbel beschadigd heeft.  Zijn arts weet duidelijk niet wat nodig is en heeft geen antwoorden meer. Je ziet dat het behoorlijk complex kan worden en mensen in zon' situatie niet meer weten wat ze moeten doen of waar ze het moeten zoeken. Ik pretendeer nooit dat ik de antwoorden heb, maar kan ondersteunen in het denkproces richting oplossingen en kan begrip tonen voor hun lijden, wat niet altijd uit de omgeving lijkt te komen, en probeer hun hoop en moed te geven en te blijven geloven in een positieve uitkomst en in herstel. Niet opgeven is de eerste stap. Als je 1 dag doorkomt, en de volgende en de volgende, dan kom je steeds dichter bij herstel, want tijd is de belangrijkste factor voor ons lichaam om te herstellen. Als we onszelf die tijd gunnen, dan doet ons lichaam de rest.

Als je nog tips hebt waar ik kan denken in mijn ondersteuning aan benzo-ontwenners dan hoor ik het graag (van jullie allemaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Bernice:

Hier weer een berichtje van mij. Ik zit nog steeds (vandag 5 weken) op de 9 mg. diazepam maar wat een hel, last van extreme angst en spanning, voel me vaak wanhopig. Net een gesprek gehad met de psychiater en zij wil een opname en starten van een andere ad maar zo kom ik nooit van de medicijnen af. Slik dus ook nog mirtazapine 30 mg. Ik reageer altijd heel beroerd op ad dus om dat thuis te doen is niet verantwoord maar of klinisch dan de oplossing is? Zij zegt dat er trauma's en daardoor angsten zijn en dat is ook wel zo maar wie heeft ze niet. Blijkbaar helpen daar alleen ad voor. Ik weet het niet meer maar het leven is momenteel ondragelijk. Hoe lang hou ik dit nog vol? 

Lieve Bernice, wat akelig zeg! Na 5 weken nog steeds geen greintje balans na de laatste afbouwstap is vreselijk. Wat was de laatste dosis waarop je nog stabiliseerde?

Zij zegt dat er trauma's en daardoor angsten zijn..... Wie heeft die niet inderdaad. Laat je niets aanpraten hoor. Dit is niet iets dat komt door trauma's. Dit komt door de afbouw.

Wanneer ben je op mortazepine gezet? Hoelang gebruik je dat? Deze AD wordt niet vaak meer voorgeschreven als AD omdat het niet zo goed werkt als anderen is mij verteld, maar ik heb er nog niet zelf intenstief over gelezen of onderzoek gedaan. Dit zou je eventueel kunnen bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er hier mensen die tijdens de afbouw en met zware klachten, een AD hebben geprobeerd, en daarvan zijn opgeknapt? Of heeft iemand daar een verhaal van gelezen op internet? Helpt het nemen van een AD tijdens de afbouw tegen de depressie die is ontstaan? Wat is jullie idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...