Spring naar bijdragen

Zondag 29 april


Momentum

Aanbevolen berichten

Hier schijnt het zonnetje inmiddels... :) 

En ja Joop, dat kan hartstikke mooi werk zijn. 

Lika, Kees is ook zo'n persoon... heeft ooit eens in de oertijd in een degelijke bui een paar lederen sandalen gekocht.
Die degelijke bui bleek eenmalig en de sandalen zijn nooit gedragen, lagen na 25 jaar nog spiksplinternieuw in de kast, 
maar mochten niet weg want 'je weet nooit wat voor slechte tijden er nog komen'.... 'Ja hoor Kees, we krijgen vast weer een hongerwinter, 
en dan ga jij met geitenwollen sokken in die sandalen de hond uitlaten hè? '.....
Ik heb ze uiteindelijk gewoon naar de kringloop gebracht zonder dat hij er weet van had, nooit meer iets over gehoord. 
Zo wilde er in het verleden nog wel eens iets sneuvelen waar ik een 'set' van had. Jammer , maar dat viel op te lossen: gewoon een overdosis van dezelfde mokken 
kopen of wat het maar betrof. Gek genoeg gaat er dan nooit meer iets kapot... met als gevolg dat ik nu 16 identieke koffiebekers heb, plus vier leuke met een werkje en dan hebben we het maar niet over de theeglazen... :wacko: om maar iets te noemen. Wij zijn maar saampjes, familie woont op afstand, kinderen ook en veel vrienden komen er niet over de vloer.. 
Het merendeel gaat nu dus in dozen voor mensen die het prima kunnen gebruiken. 
en zo kan ik nog wel een boek volschrijven. 
Nadeel van dat ruimen is dat ik af en toe ook dingen wegdoe / weggooi die ik vervolgens een week later nodig heb... maar ja, dat is nou eenmaal het risico van het vak. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier net zo, hoor. Had het er vorige week nog over, over verhuisbare hoeveelheid spullen overhouden vóórdat we überhaupt (?) kúnnen verhuizen.. :(
Maar we hoeven gelukkig ook nog niet over levensgevaarlijk opgestapelde hoeveelheden kranten heen te kruipen voor we bij ons slaapplekje kunnen
komen.. Dat is echt zorgelijk en sneu, die zgn. hoarders. Ik zie daar wel herkenningspunten, maar ook de waarschuwing om het zóver niet te laten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dat vind ik knap jopie. Zou ik niet kunnen bij een ander. Opruimen gaat hier in stappen. Mijn cd's zijn bijvoorbeeld wel allemaal weg. Ja óók die ene die ik voor een begrafenis had gekocht. Als ik de slag te pakken heb, dan kan ik héél rigoreus zijn. En ik heb nog nooit iets gemist of mis gegrepen.

Ik ben ook gestopt met gedachteloos vervangen. Heb nu geen koffiezetapparaat meer, is met ex mee. Ik drink 2 kopjes oplos per dag. Moet ik dan aanschaffen voor de visite 2x per jaar? Dus ik heb geen koffiezetapparaat meer.

Beker stuk laten vallen, aanvullen? Mwah, we zijn maar met zijn tweetjes nu dus 7 bekers is óók meer dan zat.

Maar het gaat in fases. Niet alles in 1x want dan vind ik tóch ineens dat ik 'het' nog nodig heb ofzo :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Koh, wij hebben nu hartstikke veel ruimte, dus kan er ook veel bewaard worden. 
En eens in de zoveel tijd ruim ik, in het verleden was dat vaak als we gingen verhuizen en dat was 
met behoorlijke regelmaat, toen we hier kwamen hadden we dus meer dan genoeg ruimte, inmiddels wonen we 
hier alweer een aardig aantal jaren en hoewel ik met regelmaat dingen loos begint het toch vol te raken. 
Ik wil gewoon 'verhuisklaar' zijn eigenlijk, hahaha... 
En die beelden van huizen waar je je kont niet kunt keren om het zo maar te zeggen ken ik ook, heel triest eigenlijk. 
Ik zou er echt helemaal gek van worden.. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kohtje:

Wat is het gemiddelde aantal stappen dat een mens moet maken op een dag, @Gypsy?
Ik heb het nu niet over die enge 12 stappen, hè? Maar 'gewone' stappen..

Haha ik heb gelezen dat de aanbevolen hoeveelheid 10.000 is dus daar ga ik proberen aan te komen elke dag. Zal in ieder geval goed voor de lijn zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10.000?? Oeff.. dat klinkt veel. Geen idee hoeveel stappen ik op een dag zet. Minstens vier keer per dag minimaal een half uurtje met de honden
lopen zet hopelijk zoden aan de dijk.. anders zou ik niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen, elke dag.
O, maar in huis loop je natuurlijk ook nog het nodige heen en weer.. dus zal 10.000 toch wel normaal haalbaar zijn. Denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

En lopend boodschappen doen... Telt traplopen dubbel?? Ga, ik weet niet hoevaak, hier de trap op en af.. 17 treden. B)

Haha ik vind van wel! En met honden kom je volgens mij wel een aardig eind hoor.

bewerkt door Gypsy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...