Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Trekmoment overleefd vandaag. Het is geruststellend om te weten dat het ook weer over waait. Even tot 10 tellen. Filmpje gekeken straks weer nuchter naar bed. In bed lees ik tegenwoordig een boek. Dat kan nu ik niet meer in een drankcoma val. Beter voor mijn hersencellen. Ik maak me bijna niet meer druk om mijn gezondheid . Hoewel nog niet helemaal opgeknapt van de griep. Toen ik net gestopt was met drinken en daarvoor natuurlijk maakte ik me continu zorgen. De zorgen zijn weg een last van mijn schouders. Drinken maakt zo angstig. Dat wil ik mezelf niet meer aan doen. Het is goed om te ervaren dat ik daar zelf invloed op heb. Op naar dag 13 , bijna 2 weken nuchter. Als ik het zo typ lijkt dat zo kort. Het voelt als lang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grimes Geplaatst 15 april 2018 Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 Welkom Nina. Wat goed dat je hebt aangemeld. We gaan er voor! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 15 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 april 2018 7 minuten geleden zei Grimes: Welkom Nina. Wat goed dat je hebt aangemeld. We gaan er voor! Dankjewel jij ook succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 16 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 april 2018 Vannacht weer goed geslapen en fris wakker geworden. Het blijft een traktatie, nuchter zijn. Beste wat ik mezelf kon geven. Ik kijk nu al uit naar mijn komende vakantie, die ik nuchter ga beleven. Dat is pas in augustus. Ik kijk er naar uit omdat ik in het dagelijkse leven nu alles scherper waarneem, bewuster van mijn omgeving, mensen. Fitter ben. Ik verwacht dan ook veel meer te kunnen genieten. Verder denk ik veel na over het waarom ik dronk. Mijn achterliggende patronen, drive om mezelf te willen verdoven. Ik vind het belangrijk dat in kaart te hebben. Krijg daar nu zicht op , wat niet altijd even prettig is. Confronterend. Het is alsof ik mezelf opnieuw leer kennen. Of beter gezegd, ik leer mezelf eindelijk eens kennen. De roes , sluier, mist is weg. Veel herinneringen aan alleen drinken, drankfeestjes met anderen. Leuke herinneringen, maar ook vervelende. Wat betekent drinken nu voor mij ? Eenzaamheid, angst , verveling , verdoven, vluchten zijn de woorden die bij me opkomen. Verdriet. Boosheid. Verbinding zoeken. Frustratie. Buitensporigheid. Mateloosheid. Ongeremdheid. Uitzichtloosheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Dag 14 vandaag 2 weken drankvrij. Griep is nog niet helemaal over , gisteren erg drukke werkdag, in de avond tot bijna niets meer in staat. Met verhoging vroeg bed in gegaan. Goed geslapen het word vandaag zonnig weer denk ik. Iets om naar uit te kijken. Mijn huis is netjes en schoon, daar besteed ik veel meer aandacht aan sinds ik niet meer drink. Deed altijd het hoognodige meer niet. Niet dat het een zwijnestal was maar het oogt nu net iets gezelliger. Gisteravond weer een frustratiemoment gehad wat ik moeilijk kon loslaten. Ook weer niet iets erg belangrijks, maar het valt me op dat ik daar nu meer last van heb nu ik niet meer drink. Omdat ik dat anders altijd verdoofde met drank. Dan zijn frustraties snel vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 2 weken, lekker zeg! Dat van die frustratie herken ik. Ik had iets dergelijks maar ben daar vanaf gekomen door uit te pluizen waar het in de kern steeds over ging en of ik daar niet iets aan kon doen. Het grappige is dat ik het deels kwijtraakte door me te realiseren dat ik niet overal iets aan hoef te doen. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 16 minuten geleden zei Bob: 2 weken, lekker zeg! Dat van die frustratie herken ik. Ik had iets dergelijks maar ben daar vanaf gekomen door uit te pluizen waar het in de kern steeds over ging en of ik daar niet iets aan kon doen. Het grappige is dat ik het deels kwijtraakte door me te realiseren dat ik niet overal iets aan hoef te doen. Dat ken ik ook dat gevoel. Als een kip zonder kop je uit de naad rennen om overal iets aan te doen en als het te gek wordt dan verzuip je de boel en begin je ‘s ochtends weer opnieuw. Tegenwoordig ren ik me uit de naad en als het te gek wordt krijg ik een teringslecht humeur. Dat kan nog veel beter daar moet ik nog aan sleutelen. Gek hè 46 jaar en ik ben nu pas aan mezelf aan het sleutelen, sinds het stoppen eigenlijk. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 18 minuten geleden zei Bob: 2 weken, lekker zeg! Dat van die frustratie herken ik. Ik had iets dergelijks maar ben daar vanaf gekomen door uit te pluizen waar het in de kern steeds over ging en of ik daar niet iets aan kon doen. Het grappige is dat ik het deels kwijtraakte door me te realiseren dat ik niet overal iets aan hoef te doen. Dankjewel Bob. Dat klopt niet aan alles hoef je iets te doen. Dat kan ik ook laten en me afvragen hoe belangrijk is het. Maar aan sommige dingen zal ik echt iets moeten doen. Voorbeeld : ik zie dat de verzekering 2 x premie van mijn bank heeft afgeschreven. Dat is 2 x 160 euro. Ipv 1 x 160 euro. Dat is voor mij veel geld. Dat brengt me in de problemen als ik daar niets aan doe. Ik zal daar toch echt iets mee moeten , dat geld komt niet vanzelf weer terug op mijn rekening. Als ik bel en de medewerker snapt het niet frustreert mij dat lichtelijk. Als de medewerker zegt het niet op te kunnen lossen en beloofd terug te bellen en dat vervolgens niet doet , weet ik dat ik er de volgende dag weer achteraan moet gaan bellen. Wetende dat die dag erg druk en vol is. Dan word mijn frustratie groter. Waar ik me in de kern dan druk over maak is dat ik mijn geld niet terug krijg en geen boodschappen kan doen. Ik zou ervoor kunnen kiezen hier niets aan te doen. Maar dan ben ik 160 euro kwijt geen optie dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Ja dat zijn van die dingen daar kan je echt gallisch van worden. Iemand anders haalt een stommiteit uit en jij komt inde problemen en je bent vreselijk lang bezig om het weer recht te breien. Succes Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 @bumperjim precies dat en ik moet nu dus leren zonder drank te ontspannen en los te laten tot de volgende dag dat ik er weer verder mee moet. Dat valt niet mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 (bewerkt) Ja dat soort dingen laat ik ook niet zitten natuurlijk. Als er sprake is van een incasso kun je die zelf ongedaan maken, wist je dat? Bij mijn bank is het de functie terugboeken in de app en bij Internet bankieren. Die krijg ik te zien als ik de details van de betaling zichtbaar maak. 17 april 2018 bewerkt door Bob Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Bedankt voor de tip Bob! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 @Ninaje doet het hartstikke goed! Ondanks de frustraties geef je er niet aan toe en je hebt zoveel nieuwe inzichten over jezelf. Bijzonder is dat toch? Word ook gek van al die frustraties des levens af en toe. Energievretende dingen die je wilt loslaten maar toch weer opduiken in je hoofd, grrrrr. Toen ik nog dronk kon ik het veel makkelijker loslaten merk ik. Nu moeten we een andere manier vinden om dat voor elkaar te krijgen. Als dat lukt kunnen we ons echt trots voelen!!! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 16 minuten geleden zei Rosee: @Ninaje doet het hartstikke goed! Ondanks de frustraties geef je er niet aan toe en je hebt zoveel nieuwe inzichten over jezelf. Bijzonder is dat toch? Word ook gek van al die frustraties des levens af en toe. Energievretende dingen die je wilt loslaten maar toch weer opduiken in je hoofd, grrrrr. Toen ik nog dronk kon ik het veel makkelijker loslaten merk ik. Nu moeten we een andere manier vinden om dat voor elkaar te krijgen. Als dat lukt kunnen we ons echt trots voelen!!! Fijn dat je het herkent! Inderdaad een andere manier vinden. Een gezonde manier. Wat zou dat goed voelen he als ons dat lukt ? Jij ook succes fijn dat we elkaar kunnen opbeuren hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Gefeliciteerd met je 2 weken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 9 minuten geleden zei Amethist: Gefeliciteerd met je 2 weken! Dankjewel! Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Gefeliciteerd met je twee weken!! Tja, de frustraties, ik voel je boosheid bijna door het scherm :-) . En je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Wat mij helpt is dat ik, nu ik niet meer drink veel daadkrachtiger ben. Dus bedenk ik dan maar, hoe dan ook ga ik dit regelen. Ik kan dit en ik ga dit doen. Rustig maar ik geef het niet op. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 17 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 @IJsvogel Dat herken ik ! veel meer daadkracht ipv denken laat maar. Komt wel goed ( en dat komt het niet ) . Geen puf om actie te ondernemen enzovoorts. Blij dat ik dat niet meer heb. Nu pak ik door ondanks de frustraties. Niets doen bestaat niet meer. Als ik terug kijk zie ik dat door die houding veel achterstand is opgelopen. Dat ben ik nu aan het weg werken. Voelt zoveel beter. Maar het is wel helemaal bewust erbij zijn dat geeft ergernissen. Wat normaal is en bij het leven hoort. Voor het eerst tenminste sinds lange tijd , moet ik leren daar weer mee om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 17 april 2018 Rapport Share Geplaatst 17 april 2018 Gefeliciteerd @Nina. Supertrots mag je zijn. Tja, die frustraties... soms helpt het even los te laten en kijken wat er gebeurd, fouten kunnen zich vanzelf oplossen. Maar ik begrijp dat het lastig is, zeker als je daardoor in de problemen komt. Op naar je 3e week, fijn om je te volgen. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Volop zomer. Volle terrasjes drinkende mensen. Gek genoeg roept het vandaag niets bij me op. Ik geniet van mijn cola's en water. Het lijkt me op dit moment alleen maar vervelend aangeschoten in de zon te zitten. Wiebelig, duizelig. Bijna omvallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 april 2018 Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Dat is ook vervelend. Lekker niet doen dus. Lekker colaatjes en water drinken. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Goed zo @Nina. Nu je dit zo zegt voel ik ook weer hoe waar dit is. Ik vind het zelf wel lastig maar je hebt zo gelijk. Cola light en water it is! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 Rosee sterkte. Ik snap zelf niet waarom ik geen craving heb vandaag. Al die normaal voor me verleidelijke factoren vandaag, ik voel er niets bij. Pas was er ook zo'n heerlijke dag en had ik het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 18 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 @Rosee ik sta zoveel mogelijk stil elke dag hoe drinken voor me voelde. Ik breng dat gevoel dan naar boven. Zoals misselijk voelen , hoofdpijn , schaamtevol, angstig enzovoorts. Ook als ik bijvoorbeeld op een terras zit. Ik voel het dan ook echt. Onevenwichtig, duizelig. Direct daarna breng ik mezelf terug naar de realiteit en voel ik mezelf , nuchter helder , sterk , evenwichtig. Dan voel ik het verschil en dat laatste voelt veel beter. Ik kan dan onmogelijk voor drank kiezen, dat willen. Misschien warrig verhaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 18 april 2018 Rapport Share Geplaatst 18 april 2018 @Nina geen warrig verhaal hoor, een goed idee, visualiseren. Dank voor de tip, ga ik ook proberen. Nu je die negatieve dingen noemt kan ik me ze ook zo weer voor de geest halen. Die brakheid en dat onrustige gevoel bah bah bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden