Aline38 Geplaatst 12 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 @Sandro leuk om te lezen dat jij het ook zo ervaart dankjewel ik heb mezelf weer terug zo voelt het . Ben ook dankbaar voor dit forum, heel steunend om ieders proces te lezen. Ik leer er veel van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Véél meer tijd inderdaad. Ook omdat ik minder chaotisch en minder perfectionistisch ben geworden. Ik vind het leven echt zó veel leuker. Minder 'zwaar'. Ik hoef mezelf de dag niet meer door te slepen, ik kan hem gewoon weer beleven. Het is allemaal een stuk luchtiger zonder de alcoholmist hè. En het leuke is...het wordt nog steeds beter, zelfs na 8 maanden Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 12 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 @NickyLJ80 wat enorm fijn voor jou ook , 8 maanden al gestopt wat een prestatie. Het word nog beter ? Ik kijk er naar uit ! Maar geloof ik ook in. De dag beleven , ipv je erdoor heen te slepen, mooi gezegd want zo is het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Ja het wordt in mijn geval echt nog steeds beter. Daarentegen vond ik het begin ook wel zwaar, bij jou lees ik een opgewektheid die ik minder had. Maar dat had niet alleen maar te maken met stoppen met drinken hoor, dus misschien ook niet vergelijkbaar Maar je enthousiasme werkt erg aanstekelijk. Lekker hè, zo'n opgeruimd humeur Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 12 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 @NickyLJ80 Is je opgewektheid wel uiteindelijk weer terug gekomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 12 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Nog erg moe van gisteren, ook later naar bed gegaan dan normaal. Vandaag ook weer een drukke dag gehad maar vanavond wel mogelijkheid om vroeg op bed te gaan liggen. Ik kijk er nu al naar uit. Toch valt deze moeheid in het niets met hoe moe ik me voelde toen ik dronk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Fijn Nina, je klinkt positief! Ik geniet er ook van om vroeg naar bed te gaan, lekker met een boek. Vroeger was dat meestal instorten en dan halvewege de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Wat een verschil. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Oja zeker weten. Ik zit echt heel goed in mijn vel nu. Vind het leven weer leuk En moe..ook herkenbaar. Heeft wel een tijd geduurd voor dat over was trouwens. Wat ik merk is dat mijn ritme totáál veranderd is. Waar ik voorheen avonden tot laat zat te pimpelen, is het nu wel een beetje op om 21:00 uur. Ik ben er dus ook om 6 of 7 uur uit, óók in het weekend. In plaats van lamlendig tot half elf in bed liggen of op de bank hangen. En ik maar denken dat ik een avondmens was bumperjim en Aline38 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 12 april 2018 Rapport Share Geplaatst 12 april 2018 Ja, dat herken ik wel. Scheelt me ook bakken met schuldgevoel over al die gemiste tijd. Heerlijk. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 11 uur geleden zei Rosee: Fijn Nina, je klinkt positief! Ik geniet er ook van om vroeg naar bed te gaan, lekker met een boek. Vroeger was dat meestal instorten en dan halvewege de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Wat een verschil. Genieten he Rosee? Boek lezen, daar zeg je wat , dat is nu weer mogelijk...eerder ging dat niet met een dronken hoofd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 11 uur geleden zei NickyLJ80: Oja zeker weten. Ik zit echt heel goed in mijn vel nu. Vind het leven weer leuk En moe..ook herkenbaar. Heeft wel een tijd geduurd voor dat over was trouwens. Wat ik merk is dat mijn ritme totáál veranderd is. Waar ik voorheen avonden tot laat zat te pimpelen, is het nu wel een beetje op om 21:00 uur. Ik ben er dus ook om 6 of 7 uur uit, óók in het weekend. In plaats van lamlendig tot half elf in bed liggen of op de bank hangen. En ik maar denken dat ik een avondmens was Zo zie je maar weer je komt nog verrassingen tegen. Ik ervaar het dan ook echt als een mezelf leren kennen. Dacht ook dat ik een avondmens was niets is minder waar. Goed in je vel , wat ontzettend fijn voor je top Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Gisteravond weer een trekmoment gehad , een trigger. Ik was van plan vroeg naar bed te gaan. Dat kwam er niet van . Of tenminste, het werd niet zo gek laat , 2300 uur , maar dat is voor mij laat gezien ik gisteren erg moe was. Werd gebeld door een collega die het moeilijk had. Een lieve collega die ik al jaren ken. Ze had iets erg vervelends meegemaakt in haar familie. Het was heftig. Ik kon dus niet het gesprek afbreken. Het gesprek duurde behoorlijk lang. Ik was bekaf en tijdens het luisteren kwam de trek weer even opzetten. Normaal ging ik na zo'n gesprek namelijk wijn drinken. Om de spanning en vermoeidheid te verdoven. Dichtbij mijn huis is een avondwinkel waar ik altijd vaste klant was. Dat bedenk ik me nu maar dat kwam gisteravond niet eens in me op. Normaal zie ik dan tijdens zo'n gesprek al luisterend voor me hoe ik naar de avondwinkel wandel daar een fles wijn afreken en mezelf thuis een glas in schenk. Dus dat waanbeeld is uit mijn systeem . Ik luister dan ook niet echt meer , ben dan alleen maar in mijn hoofd bezig met wat ik nog moet doen , die wijn scoren. Het gesprek raffel ik dan af want ik wil ik moet naar buiten. Wat daarvoor in de plaats kwam was de gedachte ik luister , ben er voor haar tot ze klaar is , daarna ga ik lekker naar bed. Uiteindelijk snel in slaap gevallen. Nu heel erg moe . bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Hoi Nina, Goed dat je de trigger herkende en er niet aan toe gaf, het onderzocht. Ik wil er wel wat op zeggen. Je zegt dat je het gesprek niet af kunt kappen, en dat je nu heel erg moe bent. Je was er voor je collega. Soms wordt wel het voorbeeld aangehaald van een vliegtuigcrasch, als de zuurstofmaskers zakken...eerst zelf opzetten en dan pas degene die naast je zit helpen. Mij heeft deze metafoor goed geholpen om te zien dat het in het ADB proces, het herstel ook zo werkt. Eerst voor mezelf zorgen. Dan pas kan ik er voor een ander echt zijn. Je kon er uiteindelijk wel zijn, maar dat kostte veel energie, en ook nu ben je moe, was bekaf. Afkappen klinkt meteen rigoureus, maar wellicht kun je een middenweg vinden een volgende keer? Ik bedoel het niet belerend, maar ik herken het heel erg goed...het is een mooie kwaliteit, ze belt niet voor niks naar jou. Maar het mag niet ten koste gaan van jezelf. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Tja... maar wie heeft er wèl een zuurstofmasker op in het vliegtuig des levens? we zitten er allemaal mee te hannesen. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 @kruidenthee67 dankjewel en helemaal met je eens. Deze collega is een vriendin door de jaren heen geworden ik ken haar familie goed. Het gebeurd nooit dat ik savonds laat gebeld word met een dusdanig heftig verhaal als dit. Omdat ik goed en lang met haar familie om ga kon ik dan ook onmogelijk een middenweg vinden . Hoewel ik zelf het gesprek uiteindelijk wel beëindigd had. Dat dit voor mij niet bijdraagt aan mijn herstel is zeker waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Das ook een mooie metafoor @bumperjim, maar het is waar wat @kruidenthee67 zegt. In het begin moest ik heel erg bij mezelf blijven en goed inschatten wat ik wel en niet aankon. Deed ik dat niet, dan kwam de trek opzetten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Ik had overigens niet eens opgenomen als ik gedronken had. Want dan wilde ik tijd voor mezelf ik wilde niet gestoord worden in mijn drink ritueel. Dus deze keuze voelt ook al ben ik erg moe alsnog de beste keuze. Ik vind het belangrijk verbinding met mensen te houden. Door het drinken sloot ik me steeds meer af , zowel in de avond als op de dag. Want overdag had ik ook nooit meer ruimte en energie voor anderen , door de katers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 april 2018 Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 Ja, mooi Nina, want dat is de andere kant van de medaille...daar wil je ook niet zijn! (En ook herkenbaar ) Het is een zoektocht, in het leven, alcoholvrije leven. En het bewust zijn van je doet en deed, dan leer je, en kun je ook dingen anders doen. Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 13 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 april 2018 4 uur geleden zei kruidenthee67: Ja, mooi Nina, want dat is de andere kant van de medaille...daar wil je ook niet zijn! (En ook herkenbaar ) Het is een zoektocht, in het leven, alcoholvrije leven. En het bewust zijn van je doet en deed, dan leer je, en kun je ook dingen anders doen. De reis naar balans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Gevloerd met de griep. Gisteren op mijn werk voelde ik me zo uitgeput rillerig keelpijn. Raar in mijn vel. Thuis gekomen koorts snel bed in. Ik weet nog dat ik toen ik dronk gewoon door dronk ook al had ik griep verkouden wat dan ook. Ik heb nu alleen maar een onbedwingbare behoefte goed voor mezelf te zorgen. Hoe heb ik dat naar binnen kunnen gieten? Word al misselijk van het idee. Het is weekend ik ga heerlijk mezelf vertroetelen. NickyLJ80 en Loekie reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Beterschap Nina! Goed voor jezelf zorgen., dat klinkt goed, ondanks de griep.... Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 1 minuut geleden zei kruidenthee67: Beterschap Nina! Goed voor jezelf zorgen., dat klinkt goed, ondanks de griep.... Dankjewel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NickyLJ80 Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Jakkes Nina, en dat in het weekend. Veel beterschap gewenst. Rustig aan maar dus! Aline38 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 14 april 2018 Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 Een ervaringsdeskundige hier. Precies een week geleden in het weekend had ik de griep. Begon ook met keelpijn. Ik had er ook extreme hoofdpijn bij. Hoop jij niet? Ik voelde me na 4 dagen weer ok. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aline38 Geplaatst 14 april 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 april 2018 36 minuten geleden zei Sandro: Een ervaringsdeskundige hier. Precies een week geleden in het weekend had ik de griep. Begon ook met keelpijn. Ik had er ook extreme hoofdpijn bij. Hoop jij niet? Ik voelde me na 4 dagen weer ok. Fijn dat je weer beter bent ! 4 dagen? Hmm ik had in gedachten maandag weer beter te zijn Geen extreme hoofdpijn wel continu aanwezig. Komt door de koorts nu fles water bij mijn bed . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden