Spring naar bijdragen

Woensdag 4 april 2018


nancy

Aanbevolen berichten

Ik heb dan weer nauwelijks contact meer met mn pa. Levert ook stress op, vaak op onverwachtse momenten.

Ik gooi vaak nog extra zout in mn cup a soup :blush: En dan beweren dat het wel meevalt met die onmatigheid :D

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo hebben we hier allemaal ons verhaal. Dank voor t delen. Ja, ken ik, komt soms opzetten als....

Nou , ik mik er maar geen extra zout op die soep. Zout op slakken? :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lente:

Wat fijn @Lars, zowel zelf naar d winkel, kop koffie in je uppie in het tuincentrum en ook de aa groep. Ik ben ook blij met mijn groep. Ik ga nu 1 x , als ik verder opknap wil ik weer beide keren gaan. 

Gister mezelf letterlijk voorbij gelopen. Ik had tweede paasdag wat aanvulling gekocht voor mijn balkonbakken. Gister aarde gekocht, planten. Wel zo slim om mn boodschappenkar op wieltjes mee te nemen in de auto. Maar uiteindelijk veel te veel gedaan. Sjouwen met de bakken, planten, aarde. Afvoeren oude troep etc. Naar en van driehoog en beneden. Het resultaat is prachtig op mijn postzegeltuintje ( balkon), heel blij mee. Maar dit was weer eens een gevalletje onmatigheid van mij, zoals ook qua drank ik onmatig ben. Grenzen dik overschreden, dus vandaag moest ik ervoor boeten. Ik weet gezien de gezondheid en pijn dat ik moet verdelen, maar ja, moest weer es af he? Herkenbaar bij jullie: onmatigheid op een ander vlak dan de alcohol? ( bij mij ook met boeken, of me vastbijten ergens in etc).

tja, dus vandaag amper iets gedaan:blush:

Heel herkenbaar @Lente die onmatigheid. Ik heb dat ook, met alles. Met werk, sporten, huis schilderen, boeken, eten (niks of anders de hele zak) zelfs met gevoelens. Alsof er geen middenweg bestaat. Ook als ik dan gezond wil leven sla ik daar weer in door. Vermoeiend he. Ik vergeet verliefd zijn. Als ik echt verliefd ben heb ik stalkneigingen! Wat een heftig verhaal schrijf je over je gezondheid en overlijden van je man. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen, sinds maandag de draad weer opgepakt en het gaat redelijk, gisteren bij de huisarts geweest tussen het werk door om aan te geven dat ik toch wat hulp zoek om de onderliggende problematiek van mijn drankgebruik aan te pakken, kan over 2 weken eens gaan praten met de praktijkondersteuner, verder kom je toch op een wachtlijst zei hij.  Nu heb ik het daar wel moeilijk mee, maar goed ik heb een stap gezet en hoop deze keer eens echt goed mijn jeugdtrauma een plek te kunnen geven want dat is de trigger van veel andere problemen in mijn leven.

Fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zeg @daan040580, maar wat belabberd die wachtlijsten. Moest niet mogen voor dit probleem. En wel goed dat je weet waar de trigger vandaan komt. Dat scheelt al heel veel, denk ik zomaar. 

Hier nog even aan de goedennachtthee en dan hopelijk wat slapen. Ik meld me af na een droge avond. Bekaf.. Welterusten allemaal voor nu of later. 

bewerkt door Gast
Foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drukke dagen. Ben al weer een tijdje fulltime aan de slag. 

@Lars wat een heerlijk gevoel moet dat geven. 

@Quinn wat een goed besluit de middag vrij te nemen en nuttig in te zetten. Ik zie een enorm huis voor me. Twee trappen!! Of zit je nu ergens vast op een bovenverdieping?

ahhhh jongens, ik ben moe, maar nog geen zin om te slapen. Ik ga nog even wakker dromen.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had beter in de kliniek kunnen blijven,Ik dacht het wel alleen te kunnen verder met buitenhulp.

Ook nog een reden dat ik eerder weg ben gegaan is:Dat er iemand zat die ook eerder weg ging,waar ik enorm van baalde. Dat persoon ondersteunde me,hielp me,trok me overal doorheen,gaf me steeds dat laatste zetje die ik nodig had.

Dus ben ongeveer twee weken later ook weg gegaan.

IK denk dat ik mezelf teveel aan dat persoon vastklemde 

En eigenlijk nog doe:blush:

Nadat/tijdens mijn terugval heb ik onder andere contact gezocht met die persoon,die me tot nu toe zo fijn geholpen heeft. En mij weer min of meer erdoorheen sleep met een behoorlijk possie positiviteit.

En mij zo overtuigend verteld/beloofd dat het allemaal goed komt.nadat ik het echt niet meer zag zitten.

Zodat ik weer een heel klein beetje in mezelf  ben gaan geloven.

Als je de mensen om je heen weer teleur gesteld heb en iedereen is boos.

Wat is het dan fijn dat zo iemand je nieuwe moed geeft.

Ps, ik ben met jullie allemaal blij natuurlijk ook zeker met mijn maatje @spirit.

Maar probeerde het kliniek verhaal aan jullie uit te leggen en wil niet dat het zo overkomt dat jullie niks voor mij doen en betekenen.

Jullie zijn allemaal waardevol.

Droge afmelding voor het dagpact 

Dank jullie wel xxx

bewerkt door Gast
.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei daan040580:

Goedenavond allen, sinds maandag de draad weer opgepakt en het gaat redelijk, gisteren bij de huisarts geweest tussen het werk door om aan te geven dat ik toch wat hulp zoek om de onderliggende problematiek van mijn drankgebruik aan te pakken, kan over 2 weken eens gaan praten met de praktijkondersteuner, verder kom je toch op een wachtlijst zei hij.  Nu heb ik het daar wel moeilijk mee, maar goed ik heb een stap gezet en hoop deze keer eens echt goed mijn jeugdtrauma een plek te kunnen geven want dat is de trigger van veel andere problemen in mijn leven.

Fijne avond allemaal

Zelfhulporganisaties als AA en de NA helpen niet alleen om van het middel af te blijven maar ook om je verleden een plek te geven en je toekomst een zinvolle vorm te geven.
Beiden zijn gratis toegankelijk (kleine vrijwillige bijdrage voor koffie en onkosten) en hebben geen wachtlijsten, je kunt er zo naar toe.
Ik vind ook dat als je met de ziekte verslaving eindelijk eens hulp vraagt dat je dan niet geconfronteerd zou moeten worden met wachtlijsten.
Succes er mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei jowan:

Zelfhulporganisaties als AA en de NA helpen niet alleen om van het middel af te blijven maar ook om je verleden een plek te geven en je toekomst een zinvolle vorm te geven.
Beiden zijn gratis toegankelijk (kleine vrijwillige bijdrage voor koffie en onkosten) en hebben geen wachtlijsten, je kunt er zo naar toe.
Ik vind ook dat als je met de ziekte verslaving eindelijk eens hulp vraagt dat je dan niet geconfronteerd zou moeten worden met wachtlijsten.
Succes er mee!

Dank  je, ik ga morgen naar een NA meeting hier in de buurt wellicht heb ik daar wat aan maar ben bang dat ik ook nog wat psychotherapie oid. nodig zal hebben.  Heb al jaren therapie gehad en dacht de laatste jaren dat ik klaar was daarmee, maar toch steekt het de kop steeds weer op pff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook droog. Ik kijk uit naar een beetje warmer weer zodat ik lekker buiten kan rommelen, er is zoveel te doen rond het huis en in de tuin.....ik kan niet wachten om te beginnen.

Jopie waar hang je uit?

Slaap lekker allemaal! :) :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de NA serieus oppakt, meteen een sponsor zoekt en aan de 12 stappen gaat werken zul je versteld staan hoe sterk dat werkt.
Mijn ervaring is dat ik jaren psychologische gesprekken graag veel eerder had ingeruild als ik eerder van het bestaan van de 12-stappen groepen geweten had.
Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei jowan:

Als de NA serieus oppakt, meteen een sponsor zoekt en aan de 12 stappen gaat werken zul je versteld staan hoe sterk dat werkt.
Mijn ervaring is dat ik jaren psychologische gesprekken graag veel eerder had ingeruild als ik eerder van het bestaan van de 12-stappen groepen geweten had.
Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid!

Geld ook zeker voor mij

Als ik vrij ben ga ik weer,helaas/stom van mij dat ik het liet versloffen nadat ik de kliniek verliet.

Wellicht had het mijn terugval kunnen verkomen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Lika:

Drukke dagen. Ben al weer een tijdje fulltime aan de slag. 

@Lars wat een heerlijk gevoel moet dat geven. 

@Quinn wat een goed besluit de middag vrij te nemen en nuttig in te zetten. Ik zie een enorm huis voor me. Twee trappen!! Of zit je nu ergens vast op een bovenverdieping?

ahhhh jongens, ik ben moe, maar nog geen zin om te slapen. Ik ga nog even wakker dromen.....

 

Ja, het is een behoorlijk pand, wel mooi hoor, maar onderhoud is een rotklus. Daarom doe ik er ook weinig zelf aan. En als ik het wel doe, pakt het ook niet geweldig uit meestal. Vriendin is alvast niet blij met de trap. Blijkbaar bestaat er zoiets als verkeerde lak. Ze mag het mooi zelf over doen, wordt vast prachtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terug van mijn LHBT bijeenkomst. Goed dat ik er geweest ben, maar ik kon het amper volhouden. Nu zo slapen en morgen weer op tijd bed uit voor eerste afspraak. Ook maar even huisarts bellen want ik voel me lichamelijk nog niet goed. Steken in mijn hoofd en erg moe in mijn hoofd. Denk toch dat het weer migraine is. Een tijd geen last van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingelijks @fleurtje! Vooruit dan mag jij ook een slokje cola :D. Misschien weer migraine door de hormonen @Antoinnette?  

Arme @Quinn, voor jou vervelend maar je beschreef het grappig. Vrouwen! Breek @hub de bek niet open :lol:

Wat fijn van je uitje @Lars, goed voor je zelfvertrouwen en het wat groter maken van je wereldje. @zeilbootbewoner, soms moet je iedere boei grijpen die er is om te blijven drijven. Fijn dat er iemand extra is die je helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...