Spring naar bijdragen

Zaterdag, 3 maart 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Ik vind het juist wel een goede draad. Ik ben niet er niet meer elke dag mee bezig om wel of niet te drinken eigenlijk is het weg gezakt. Maar als ik dit weer lees over proberen en verbieden brengt het weer dingen boven.

Ik heb heel lang in de probeerfase gezeten en ook om mezelf te verbieden te drinken. Maar dat werkte niet. Het werkte niet omdat ik er nog niet aan toe was om te stoppen. Het werd mij van buiten opgelegd en ik legde mezelf op dat ik verkeerd bezig was. Maar stiekem was ik best gelukkig in mijn eigen cocon, helaas moest ik ook af en toe naar buiten.

Pas toen ik echt niet meer functioneerde wilde ik stoppen met drinken, daar had ik geen verbod voor nodig. Ik dacht alleen dat het onmogelijk zou zijn. Daarvoor wilde ik alleen s-ochtends stoppen na een flinke zuipavond maar die gedachte was om een uur of 4 wel weer weg.

In de kliniek ben ik afgkicked van de drank, dat was puur lichamelijk maar later bij de AA heb ik door naar de verhalen te luisteren de wil om niet te drinken ook een fundament kunnen geven. Mijn wil om niet verslaafd te kunnen leven werd daar sterker omdat ik zag/hoorde dat het kan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Gypsy, gewoon uitspreken wat je voelt.

We zitten hier natuurlijk met mensen die in allerlei verschillende stadia zitten, van mensen die al jaren gestopt zijn, tot mensen die binnenkort wellicht klaar zijn voor een serieuze poging en zich daarop aan het voorbereiden zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat daar ook een soort 'frictie' door ontstaat. Als het je eenmaal gelukt is dan is het misschien makkelijker om te zeggen 'dat doe je toch gewoon' (met alle goede bedoelingen), terwijl het iemand die nog moet beginnen aan het proces, of pas net begonnen is, enorm veel energie en moeite kost om het vol te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Gypsy:

 

Sorry als ik wellicht op teentjes trap, maar dit is wat ik voel en dat is voor mij een grote stap om het zo te verwoorden, meestal vlucht ik in dit soort situaties in drank. Heb ik niet gedaan en niet omdat ik het mijzelf verboden heb, maar omdat ik het geprobeerd heb en het is gelukt.:rose:

Kijk dit is toppie mensen. Dit is knap wel of niet autist. Volgens mij zijn dat ook mensen.;)

 

Geweldig Z.B.B.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaar met werk. Heerlijk gewerkt en het vloog weer om. Fijn is dat.

Nog 2 dagen en dan wéér een week vrij: hardloopkamp van paar dagen in de Drentse bossen vanuit een natuurkampeerterreintje. Met trainingen en diverse clinics. En een hottub!!!

Nieuw voor mij, zo'n groeps-iets, maar ik wil nog een paar dingen op loopgebied leren dus dit wil ik wel proberen. Lukt t niet dan is t ook goed. Hou t klein, Joop. 

Gaat lekker zo. Eigenlijk. 

Welterusten allemaal. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rosa....

Als t echt "gezeik" is voor jou, dan is dat het toch niet waard dat je er nu onrustig van wordt? 

Jouw berichtje was niets mis mee toch? 

Slaap lekker voor zo. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Niemand weet het. En zij die menen het te weten zijn het onderling oneens"

Of woorden van die strekking. Ik meen Multatuli maar dat weet ik niet zeker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rosa45:

Ik probeer al een paar uur om in slaap te komen. Wil niet lukken.

Ik heb de neiging om mijn berichtje van vanmorgen te wissen. Wat een gezeik.

Met wissen draai je het niet meer terug. Misschien voortaan eerst even nadenken voordat je zoiets post. Je ziet het, iedereen denkt er anders over en je kan niet voor een ander denken. Maar het is afgesloten, dus sluit het zelf ook af. Jammer dat je het gezeik vindt. Er zijn meerdere gevoelens losgekomen bij meerdere mensen. Ik zou dat geen gezeik willen noemen. Er is naar mijn mening meer inzicht gekomen en dat is ook wat waard. 

Ik hoop dat je toch hebt kunnen slapen. Ik heb heerlijk geslapen. En dat toch zonder drank.:rose: Beetje vroeg wakker, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kohtje:

Er komt ineens weer een op dit forum veelvoudig gebruikte kreet van een jaar of elf geleden bij me bovendrijven... :mellow:

Sorry, ik werd 'even' opgehouden/afgeleid door een hypo van m'n vrouw..

De 'kreet' die even bij me op kwam was: 'veren-in-de-reet-jes-in-de-wei'. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...