Spring naar bijdragen

7-8 weken lorazepam en nu hel.


MyBattle

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Lynn86:

:rose:

Dankje wel voor de tip ga me zeker erin verdiepen.

Ik was zelf al aan het kijken om van de 1/2 hele te doen met meer tijd er tussen.

Ik word zwak en vermoeid door het veel afvallen en daardoor weinig afleiding kan zoeken.

Mss moet ik er nog een 0.5 bij nemen stabiliceren op 4 maar vind het heel lastig.

Super dat jullie allemaal zo mee denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suzan kun je niet overstappen op diazepam? Ik weet zo even je situatie niet, misschien heb je het al eens geprobeerd en is t niet gelukt. Maar mijn ervaring met diazepam is vele malen beter dan met lorazepam. Ik was ook zo ziek dat ik niets meer kon. Alleen op de bank liggen, me zwaar k Te voelen. Vreselijk last van tolerantie ontwenning en tussentijdse ontwenning. Ik ben sinds dinsdag helemaal over op diazepam, heb er een maand over gedaan. Van 2 mg lora naar 20 mg dia. Een wereld van verschil. Ik heb vandaag een slechte dag, maar dan nog is t stukken beter dan met de lora. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-7-2018 om 15:16 zei Kannietmeer:

Als je graag beter wilt worden, zal je de keus moeten maken daar mee te stoppen broer.  Je helpt jezelf zo aardig naar de *.
Dat je op 1,3 mg zit is geweldig. Misschien even stoppen met afbouwen en stabiliseren en tegelijk geen alcohol meer aanraken? Je hersenen kunnen zo niet erg goed herstellen.

Broer??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Suzan:

Dankje wel voor de tip ga me zeker erin verdiepen.

Ik was zelf al aan het kijken om van de 1/2 hele te doen met meer tijd er tussen.

Ik word zwak en vermoeid door het veel afvallen en daardoor weinig afleiding kan zoeken.

Mss moet ik er nog een 0.5 bij nemen stabiliceren op 4 maar vind het heel lastig.

Super dat jullie allemaal zo mee denken.

Ik zou zeggen: als het even kan, geef de benzo dan nooit gewonnen terrein terug. Je moet je methode aanpassen als je lichaam het niet aan kan wat je doet. Dat was voor mij ook zo. Een  'grote' stap naar beneden  kon mijn lichaam ook niet meer aan en ik woog nog maar 50 kilo en had geen energie meer. Toen ik de microtaper ging doen, kreeg mijn lichaam geen klappen meer en daardoor hield ik het vol. Ga niet omhoog, maar ga langzamer en maak de stappen kleiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zou zeggen: als het even kan, geef de benzo dan nooit gewonnen terrein terug. Je moet je methode aanpassen als je lichaam het niet aan kan wat je doet. Dat was voor mij ook zo. Een  'grote' stap naar beneden  kon mijn lichaam ook niet meer aan en ik woog nog maar 50 kilo en had geen energie meer. Toen ik de microtaper ging doen, kreeg mijn lichaam geen klappen meer en daardoor hield ik het vol. Ga niet omhoog, maar ga langzamer en maak de stappen kleiner.

Microtaper is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zou zeggen: als het even kan, geef de benzo dan nooit gewonnen terrein terug. Je moet je methode aanpassen als je lichaam het niet aan kan wat je doet. Dat was voor mij ook zo. Een  'grote' stap naar beneden  kon mijn lichaam ook niet meer aan en ik woog nog maar 50 kilo en had geen energie meer. Toen ik de microtaper ging doen, kreeg mijn lichaam geen klappen meer en daardoor hield ik het vol. Ga niet omhoog, maar ga langzamer en maak de stappen kleiner.

Het erge is het trillen in de benen onrust kokhalzen.

Nare gedachten en angst.

Vandaag wel heel rustig geweest maar down.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Suzan:

Microtaper is?

Elke dag een kleine hoeveelheid van je tabletje afvijlen en wegen met een speciaal weegschaaltje of met taperingstrips afbouwen. Het oplossen in water en daar steeds iets afhalen zoals eerder uitgelegd is ook een optie.

Ik blijf er wel bij dat het beter zou zijn om eerst rustig over te stappen op Diazepam. Het lijkt op de één of andere manier voor sommige mensen iets te zijn om heel erg tegenop te kijken, of het lijkt heel moeilijk te zijn maar dat is het echt niet. Over stappen op Diazepam is de beste optie om een benzo af te bouwen met zo min mogelijk klachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-7-2019 om 23:46 zei Robbin:

Ik blijf er wel bij dat het beter zou zijn om eerst rustig over te stappen op Diazepam. Het lijkt op de één of andere manier voor sommige mensen iets te zijn om heel erg tegenop te kijken, of het lijkt heel moeilijk te zijn maar dat is het echt niet. Over stappen op Diazepam is de beste optie om een benzo af te bouwen met zo min mogelijk klachten.

Inderdaad. Ik keek er juist naar uit. Respect voor degene die het op Lorazepam hebben volgehouden, ik was na 2 weken al helemaal de kluts kwijt door die rommel. Elke ochtend zodra het uitwerkte (rond 10 u sochtends) kreeg ik huilbuien tot ik het savonds weer innam. Door zelf online te zoeken en via dit forum het advies van o.a @Cyclad58 en @Kannietmeer gelukkig snel over kunnen stappen op Diazepam. Twee weken Lorazepam was al vreselijk zat. Ben ook direct overgestapt. Moest vd psychiater. Had mazzel dat dat ook goed ging. Denk door korte gebruik Lora. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suzan ik ben ook net overgestapt van lorazepam naar diazepam. En ook lang getwijfeld maar had heel veel last van tussentijdse ontwenning en tolerantie ontwenning dus rustig afbouwen op de lora was ook geen optie meer. Ik slikte nog maar 1 Mg lora. Vorige week eerste 0,5 Mg omgezet en na 3 dagen werd ik s’ochtends wakker en had ik sinds 1 jaar rust in mijn lijf en kon ik weer knuffelen met mijn kids in bed. Die kruipen elke ochtend altijd nog gezellig bij ons :) Met de lora werd ik elke ochtend wakker met een grote donder wolk en meestal zwaar depressief. Bizar het verschil.  Vandaag de laatste omzetting. Die valt mij wel zwaar maar ik ben ook krap omgezet door mijn psychiater 1 Mg lora op 6 Mg dia. Mogelijk ga ik toch nog wat ophogen. 

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Op 16-2-2018 om 23:44 zei MyBattle:

Beste forumleden, hallo allemaal. Graag advies en steun gevraagd want ik ga door een hele moeilijke periode!

Ik heb al jaren een recept voor lorazepam 1mg en slikte deze sporadisch. Bij momenten van angst en onrust. Ik ben wel in behandeling bij GGZ maar dat schiet niet echt op... Ik denk per maand dat ik er 4 slikte soms iets meer soms iets minder. De maand december en januari jongstleden waren voor mij zwaar omdat ik door een moeilijke periode ga. Mijn voornamelijkste klachten waren soms ernstige depressie soms iets mildere depressie en een irritante tinnitus en ook wel wat onrust. Vooral de tinnitus maakt mij soms radeloos en is een grote reden van mijn depressie :(  had ik dit niet dan was het leven een stuk makkelijker. Ik slik voor de rest geen medicatie meer. Vroeger wel paroxetine maar dat heb ik afgebouwd al een lange tijd geleden.

Lekker makkelijk dus om af en toe zo een pilletje te slikken en alles even te vergeten. Vooral rond de stressvolle feestdagen.

Vanaf rond de feestdagen nam ik de lorazepam dagelijks ong 1 a 2 mg.per dag icm met heel af en toe wat alcohol( ik drink zelden dit is enkele dagen gebeurd) Zo een 3 weken geleden ging het weer wat beter en stopte ik met het gebruik wat volgde in een paniekaanval zo heftig die ik sinds 5 jaar niet meer heb gehad (het moment dat ik tinnitus kreeg had ik dat ook). De reden van deze nieuwe extreme paniekaanval was heftigere tinnitus en een pak onrust (nu weet ik dat het komt door het acute stoppen van de benzo, wat resulteerde in het moeten slikken van 4 lorazepam en nog 10 mg a 15 mg diazepam om me uiteindelijk weer te kalmeren en knockout te krijgen want ik stond op het punt mij op te laten nemen bij het GGZ ik heb toen de crisisdienst gebeld en die kon niets doen niets hielp mij te kalmeren behalve mij aan te raden nog maar wat lorazepam te slikken. Dagen daarop overleefde ik op 1-2 stuks 1mg lorazepam. De paniek was weer weg, tinnitus veel zachter en ik dacht dat ik er wel weer was.

Ik bleef daarna maar doorgaan met 1a2 mg lorazepam per dag en opzich ging het wel weer redelijk nog niet bewust van wat er uiteindelijk de oorzaak was van al dit gezeik, ik functioneerde iig weer redelijk.  Vorige week zaterdag een date met een meisje waarbij ik 3 cocktails met vodka heb gedronken. De volgende dag behoorlijke kater en weer die flinke onrust. Paar dagen erna weer COMPLETE PANIEK! Weer 1 dag ong 15mg diazepam en een stuk of 3-4 lorazepam. om me weer te stabiliseren Alles is een beetje vaag zoals jullie begrijpen door al die rotzooi dus exacte doseringen weet ik niet 100% maar er waren dus 2 flinke uitschieters in deze afgelopen maand. En het kleine beetje alcohol en het abrupte stoppen waren hier de boosdoener in.

 

De diazepam had ik nog thuis liggen om ooit eens te proberen ipv lorazepam omdat ik al eerder merkte dat ik me er niet zo goed meer van voelde ondanks dat ik het niet vaak gebruikte maar dat was ook niks. Daar werd ik zoooo suf van.

 

Gister nam ik 3 lorazepam 1mg dat ging net aan!

en vandaag heb ik er 2 op en gaat het net aan!

Ik wil nu zsm van deze rommel af iig niet meer dagelijks en ben mij nu bewust wat die klotezooi met me doet. Een pammetje om je 1x door een moeilijk moment te helpen is geen probleem maar gebruik je het dus langer dan een paar dagen/weken zit je diep in de stront zoals ik nu zit. Ik kom amper buiten, heb angst en harde oorsuizen. En het vervelende is de pillen werken niet eens meer goed.

Wat is nu mijn beste beginpunt om af te bouwen 2 of 3 mg lorazepam? of moet ik rekening houden met de uitschieters?

En hoelang zal ik hier over doen? Ik heb het dus niet langer als 2 maanden aan 1 stuk gebruikt ik denk eerder een week of 7 daarvoor dus sporadisch en wil dus zsm en zo veilig mogelijk hier af. Zodat mijn brein kan herstellen. Mijn lichamelijke afhankelijkheid is dus echt 7-8 weken. Gelukkig niet heel lang en niet verschrikkelijk hoog (op de uitschieters daargelaten die waren wel behoorlijk) maar wel serieus genoeg om er behoorlijk van in de problemen te komen.

Mijn dilemma is dus als ik een hele trage afbouw doe zit dat spul alleen maar langer in mn systeem en duurt mijn herstel misschien alleen maar langer, maar te snel kan resulteren in complete paniek. Wat is wijsheid na 8weken contant gebruik.

Ik hoop dat ik hier wat steun kan vinden, mijn psychiater is gelukkig wel behulpzaam maar is te makkelijk met voorschrijven van weer andere rotzooi. En ik ben soms erg eigenwijs en huiverig voor de hulp. Ze heeft me aangeboden om weer te starten met een AD nog voor deze periode maar dat heb ik afgewezen omdat ik mijn tinnitus niet wil verergeren. En toen ik vd week daar in complete paniek zat schreef ze mij 50mg seroquel XR voor zodat ik minder afhankelijk zou zijn van de pammetjes. Dit zou meer rust brengen en mij van de paniek afhelpen maar heb het nog niet ingenomen. Ik ken het middel en is geen speelgoed. Ik wil nu mijn brein helen en niet nog meer troep toevoegen maar zit wel met een depressie, tinnitus en onrust. Vooral de onrust wat kan resulteren in complete paniek is nu mijn grootste probleem. Kon ik maar weer terug naar alleen tinnitus en depressie :( Nu zit ik dus nog met een verslaving erbij.

 

Er zijn periodes dat ik het met helemaal niets weet te overleven en daar wil ik weer naartoe. En vanuit daar zal ik moeten knokken om met mijn klachten om te gaan.

Please help met het afbouwen.

Buiten de paniek en hardere oorsuizen heb ik wel wat last van trillen en hoofdpijn/wazig hoofd maar verder geen ernstigere verschijnselen. Vooral mentaal is het loodzwaar.

 

Hai..

Ik was benieuwd hoe het nu met jou en de tinnitus en depressies gaat.

Ben je eruit gekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...