IJsvogel Geplaatst 29 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 4 minuten geleden zei Artemis: goed dat je terug bent. En aangemeld op de augustus draad zag ik Ja, dat is voor mij een motiverend idee, die draad. Ga er weer voor, een frisse heldere augustus Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 (bewerkt) Jammer dat je onderuit bent gegaan @IJsvogel. Maar je hebt een nieuwe start gemaakt! Kom weer regelmatig lezen of schrijven. Bij moeilijke momenten slepen we elkaar er doorheen. En het regent tips en positieve energie, zeker ook op de nu nog juli en bijna augustus draad. Op naar een frisfruitige vakantie. Succes! 29 juli 2021 bewerkt door Maja Woord vervangen IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst gisteren om 00:13 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 00:13 Wat mij verbaasd is dat het wel lijkt alsof ik 2 personen ben. Die ene waar de knop om is, en die andere persoon die gewoon verdomt om dat te accepteren. Ik weet wel dat dat verslaving is, maar soms geloof ik mijn eigen smoezen. Dus meld ik me weer, vast van plan de 0 te houden want dat is de enige manier. Misschien is het slim om naar meetings te gaan, of op een andere manier aandacht aan dit proces te geven. In ieder geval hier weer zijn. Dag 3 Lika, Tine, lady jane en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst gisteren om 04:01 Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:01 Ja, verrot is dat hè vogeltje? Dat je dat hele immense pakket aan inzichten, ervaringen, overtuigingen en plannen soms zo makkelijk weet te negeren of van je afwerpt en onnozel weer aan de fles begint te lurken. Het lijntje met je verslaafde-ik kort houden en aandacht geven lijkt me wijs. Of dat nu door hier te schrijven of via een groep of wat dan ook is. En daar wat structuur en regelmaat in aanbrengen. Want het gaat niet vanzelf. Nu niet, althans. En op zoek gaan naar iets nieuws om ermee te dealen. Want, hoe ging dat cliché ook alweer: als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je daarvoor ook kreeg. Succes in elk geval. Je kunt het wel, want dat heb je eerder ook voor elkaar gebokst. Maar je kunt het ook niet. Dat moet je ook niet vergeten. En dat alter ego dat je steeds weer naar de drank doet grijpen moet in de schijnwerpers worden gezet, op de operatietafel en vervolgens uitgebannen. Hier schrijven is alvast een goed plan, want ik lees je graag. Op naar dag 4. IJsvogel reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst gisteren om 05:40 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:40 Heel herkenbaar. Zoals @Oskar ook zegt hierboven, we weten het allemaal wel, we hebben de inzichten. En het lukt ook vaak wel, voor langere periodes. Ik ga deze week voor het eerst in mijn leven naar een meeting. Waarom heb ik dat nooit eerder gedaan? Ik heb niets tegen zelfhulp, integendeel. Deze week dacht ik: ik kan het niet alleen. En er is hulp, wat houdt me dan tegen? IJsvogel, Maja en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 16 uur geleden @Ettyen weet je inmiddels wat dat is? Ik vind het ook lastig, voel weerstand. Wil het niet groter maken... maar eigenlijk dus toch niet willen toegeven dat je het niet alleen kan blijkbaar. Bij mij dan hè :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden @IJsvogel Er zat wel een soort opluchting in, in dat toegeven. Ik heb me aangemeld voor morgen en kreeg een hele aardige reactie terug. En het voel al fijn, het steunt nu al. Had ik dat nodig? Ja kennelijk. Nee ik weet het niet precies. Iets waar ik me nog niet bewust van ben. In ieder geval wil ik het nu wel. Ik heb wel allerlei vooroordelen over meetings en de mensen die daar komen. Dat zal niet helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden